You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Wrz 2019, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #845596 Wysłany: 27 Sty 2019, 23:58; 
 Temat postu: Grande Punto Abarth bład P0443 (EVAP)
Offline
Forumowicz

Imię: Stachu
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Sty 2019,
Posty: 1
Witam serdecznie.

Mam mały problem z układem par paliwa w Grande Punto Abarth 1.4 155 km. Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu (w większości przypadków wystarczyło przeczyszczenie wtyczki zaworu).

Do tej pory wykonałem następujące czynności:
- zdemontowałem zawór, pomiar oporności cewki 22 ohmy, test działania - zawór się otwiera po podłączeniu na ostro.
- sprawdzenie drożności przewodów
- przeczyściłem wtyczkę

I nadal wyświetla checka z błędem P0443.
W MESie błąd jest następujący: P0443 Sterowanie zaworu odzysku par paliwa - przerwa.
W programie Delphi (do którego nie mam już dostępu): P0443 Obwód zaworu "A" sterowanie opóźnieniem układu par paliwa oraz błędy P1135 zależny od producenta i P0130 Obwód czujnika O2 (blok 1 czujnik 1). Po skasowaniu błędy sondy przestały się pojawiać.

Sprawdziłem też samą wtyczkę, na jednym pinie po podłączeniu do masy zewnętrznej(blok silnika) jest napięcie 12 V. Z tego co wiem ECU steruje ten zawór masą i tu moje pytanie, jak sprawdzić przewód masowy? Na którym pinie ECU podłączony jest ten zawór?

Dzisiaj ponownie po 2 tygodniach od ostatniego skasowania pojawiły się błędy pierwszej sondy lambda:
P1135 Rezystancja grzałki 1 nad kat - przerwa
P0135 Rezystancja grzałki 1 nad kat - przerwa
P0130 Sygnał lambda 1 nad kat - przerwa
+ oczywiście błąd zaworu par paliwa. Kasowanie już nie pomaga. W MEsie w wykresach sonda działa po osiągnięciu ok. 60 stopni temp silnika. I teraz nie wiem czy ma to coś wspólnego z zasilaniem zaworu EVAP czy po prostu grzałka padła, a przy okazji wywala błąd EVAP. Z tego co ostatnio wyczytałem (nie mogę już znaleźć tematu) lambda i evap ma wspólne zasilanie, prawda to? Ma ktoś pomysł jak do tego podejść?

Czy grande punto abarth ma bezpiecznik grzałki sondy lambda lub zaworu evap (w instrukcji nie znalazłem takiej informacji)?


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO