|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BogdanK |
#846942 Wysłany:
28 Mar 2019, 13:55; Temat postu: Test opon letnich – 2019 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Test opon letnich – 2019
Tygodnik Motor przeprowadził test 12 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16. Poniżej wyniki testu, według kolejności zajętego miejsca:
1. Continental PremiumContact 6 – opona zrównoważona, rewelacyjnie wypada na suchej nawierzchni. Wyróżnia się doskonałym prowadzeniem i jest przy tym bardzo komfortowa.
1. Michelin Primacy 4 – najnowszy Michelin deklasuje całą stawkę na mokrej nawierzchni. Ma przy tym niskie opory toczenia. Na suchej drodze jest bezpieczny i przewidywalny.
3. Bridgestone Turanza T005 – godna polecenia, dobrze zbilansowana opona. Niskie opory toczenia nie przeszkadzają jej w osiąganiu dobrych wyników. Wysoki poziom bezpieczeństwa.
4. Goodyear Efficientgrip Performance – najbardziej odporna na wzdłużny aquaplaning, komfortowa i oszczędna. Na dodatek sporo tańsza od pozostałych opon klasy premium.
5. Dębica Presto HP – opona o najlepszym stosunku jakości do ceny. W testach wygrywa z oponami z klasy średniej, a jest przy tym jedną z najtańszych w teście.
6. Nokian Line – zrównoważona opona, która w większości prób testowych zajmuje środkowe pozycje. Na tle konkurencji dobrze wypada w prowadzeniu na mokro.
7. Fulda Eco Control HP – gorsza o dwie pozycje lokata od Dębicy to zaskoczenie. Fulda okazała się nieco gorsza w hamowaniu na sucho i mokro. Pomimo to jest bezpieczna i stabilna.
8. Hankook Kinergy Eco2 K435 – Hankook najwięcej punktów stracił w próbach na mokro, co nie znaczy, że nie radzi sobie w takich warunkach. Dobrze wypadł na suchym torze.
9. Maxxis Premitra HPS – Maxxis w naszym teście wypadł przeciętnie. Jest odporny na aquaplaning i dość szybki na suchym torze. Poza tym raczej w końcówce stawki.
10. Dayton Touring 2 – opona o przeciętnych parametrach w porównaniu do konkurentów nie jest tania. Jest odporna na aquaplaning i nie najgorzej hamuje na mokro.
11. Laufenn S Fit EQ – najtańsza opona w teście może nie zachwyca parametrami, ale jej poziom bezpieczeństwa jest do zaakceptowania. Ma najniższe opory toczenia.
12. Kormoran Road Perforormance – tania polska marka koncernu Michelin zamyka zestawienie. Kosztuje tyle co Dębica, jednak sporo z nią przegrywa w teście. Słaba na mokro.
Podsumowanie Obie opony, które ex aequo zajęły pierwsze miejsce to produkty dla najbardziej wymagających kierowców. Warto jednak zwrócić uwagę, że prawie o połowę tańsza Dębica uplasowała się zaraz za produktami klasy premium.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|