You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Lis 2019, 04:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #848737 Wysłany: 11 Lip 2019, 19:21; 
 Temat postu: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 63
Przed wyjazdem na wakacje zleciłem ASO m.in. naprawę rozrusznika, który zgrzytał. Podobno go "przesmarowano", cokolwiek to znaczy. Na wakacjach miałem szczęście do wysokich temperatur (do 37 stopni) i wówczas rozgrzanego silnika nie dawało się uruchomić. Gasły wszystkie kontrolki, rozrusznik prawie nie kręcił. Po ostygnięciu działał prawidłowo.
Telefon do ASO - pracownik stwierdził, że samochód zgubił "masę" i zaproponował polewanie kabla masowego wodą, lub odkręcenie kabla masowego od nadwozia i ponowne przykręcenie. Niestety, dostęp do śruby od tego kabla w warunkach wakacyjnych jest prawie niemożliwy. Kto chce włazić pod samochód i ewentualnie odkręcać osłonę silnika? Polewanie kabli też nie pomagało.
Po powrocie z wakacji zakupiłem przewód masowy (z oczkami), podpiąłem do minusa w akumulatorze i bezpośrednio do bloku silnika. Eureka! Zadziałało. Rozrusznik kręci jak zwariowany w największe upały!

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #848739 Wysłany: 11 Lip 2019, 20:58; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 765
Pomógł: 24
Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza.
P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848744 Wysłany: 11 Lip 2019, 23:05; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 63
misci napisał(a):
Z tym polewaniem wodą to jakiś żart był. Szkoda, że nie kazał zakopać kropka w ziemi żeby uziemienie było lepsze. Faktem jest, że wystarczyło połączyć ujemny biegun aku z dowolną śrubą na silniku lub skrzyni biegów (np ze śrubą od obudowy filtra powietrza) i nawet się nie ubrudzić. Z mojego doświadczenia wynika, że doraźnie linka 4mm2 wystarcza.
P. S. Żeby nie mieć takich przygód zakupiłem grubą, miękką plecionkę i wstawiłem profilaktycznie między skrzynię biegów i punkt masowy na podłużnicy.


Wodę tłumaczył w ten sposób, że pomiędzy śrubą a nadwoziem z powodu korozji wytworzyła się warstwa izolacyjna. Hm…

Natomiast ten kupiony kabelek ma takie parametry:
Długość przewodu: 60 cm
Końcówki oczkowe konektory na śrubę: M8
Przekrój przewodu: 16 mm²

Najważniejsze że to działa. Wakacje miałem trochę zepsute, bo wsiadanie do samochodu, który nie chciał odpalić było bardzo denerwujące, a byłem w małej nadmorskiej wiosce. Najbliższy warsztat - około 20 km.

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848890 Wysłany: 20 Lip 2019, 10:37; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie kręcił na gorącym silniku
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 688
Pomógł: 10
Dobry trik z tym dodatkowym przewodem pomiedzy minusem aku a obudowa silnika/skrzyni... bede mial w pamieci gdyby cos sie dzialo!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO