|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
senkaiden |
#90280 Wysłany:
10 Lut 2008, 02:19; Temat postu: samochod skreca "sam" w lewo |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Luboń/Poznań Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 77
|
Witam!!
Mam taki problem, ze auto pokonuje lagodne luki w lewo samemu;
czaly czas musze trzymac kieronice bo zmienia kierunek dosc gwaltownie;
opony z przodu sa zdarte po zewnętrznych stronach;
zbieznosc jest ustawiona; calkowita wynosi -0,01%
koncowka drazka kierowniczego rowniez wymieniona;
wachacze wymienione;
a zawieszenie jest ok;
pomozcie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BobMF |
#90285 Wysłany:
10 Lut 2008, 03:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ostatnio miałem przyjemność jeździć starym Kadettem, trzepało i ściągało tak bardzo, że podejżewaliśmy uszkodzenie mechaniczne zawieszenia. Opony były już stare, więc właściciel kupił nowe i... SZOK, pomimo równego zużycia i braku widocznych uszkodzeń opony robiły z autem co chciały. Najprościej sprawdzić to w taki sposób, zamień oponki z przodu lub troszkę więcej roboty zamień z tyłem, nie twierdze że problem minie ale może zachowywać się inaczej lub analogicznie odwrotnie
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Emef |
#90460 Wysłany:
10 Lut 2008, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Sty 2008, Posty: 107
|
u mnie z kolei po wymianie sprzęgła kierownica musi być skręcona w prawo o parę stopni by auto jechało prosto. Nie muszę jednak wkładać większej siły niż normalnie utrzymać tor jazdy. Mechanik twierdzi, że zbieżności nie ruszał. Co mógł źle ustawić??
_________________ Fiat Punto I 55 SX 5D bye! Fiat Punto IIFL 60 3D bye! Fiat Bravo 80 16V bye! Fiat Bravo T-Jet 150 Sport
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#90558 Wysłany:
11 Lut 2008, 01:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
Emef |
#90598 Wysłany:
11 Lut 2008, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Sty 2008, Posty: 107
|
Dla mnie prosta jest tylko wymiana żarówki  Ale czytając forum powoli się uczę. Rozumiem, że jedynym rozwiązaniem mojego problemu jest profesjonalne ustawienie zbieżności?
_________________ Fiat Punto I 55 SX 5D bye! Fiat Punto IIFL 60 3D bye! Fiat Bravo 80 16V bye! Fiat Bravo T-Jet 150 Sport
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#90604 Wysłany:
11 Lut 2008, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Wysuwając półosie nie przestawia się zbieżności, bo ta jest regulowana długością drążków.
Ja uważam, że to zbieg okoliczności.
senkaiden napisał(a): zbieznosc jest ustawiona; calkowita wynosi -0,01% koncowka drazka kierowniczego rowniez wymieniona; wachacze wymienione; a zawieszenie jest ok; Czy w takiej kolejności jak piszesz? Te wahacze wymienione po ustawieniu zbieżności?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
senkaiden |
#90688 Wysłany:
11 Lut 2008, 16:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Luboń/Poznań Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 77
|
najpierw robiona była końcówka drążka;
potem wachacze - komplet;
potem zaraz po tym zbieżność;
a w zeszłym tyg. sprawdziłem zawieszenie;
amortyzatory ok;sprezyny ok;zadnych luzów;
zastanawiam sie czy tylnia belka może miec wpływ na kierunek jazdy??;nie ma ona sama w sobie regulacji geometrii;
jak sie uprę to za 2 tyg wymienie wachacze i kupie ten zestaw naprawczy i wynienie te poduszki czy coś(taka typowa przypadłość punto co 20 tys. zmienic trzeba bo belka strasznie tłucze na nierównościach);
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#90760 Wysłany:
11 Lut 2008, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Gdzieś problem musi być. Zamień więc koła lewe z prawym.
Tylna belka może powodować ściąganie auta, ale musi być mocno przestawiona co napewno było by widoczne gołym okiem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
senkaiden |
#96702 Wysłany:
25 Lut 2008, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Luboń/Poznań Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 77
|
Więc po 2 tyg szukania i wymieniania różnych(niepotrzebnych rzeczy)
okazało sie ze końcówki drazków jednak byly "wyjechane" i przekładnia byla "skończona"; wymieniłem w profesjonalnym zakładzie i auto 13-letnie
przy puszczonej kierownicy jedzie prosto jak po szynach
a koszty??
- 220zł przekładnia (ale 50 zwrócili bo wzięli na regeneracje)
- 45zł końcówki drazków
- 180 wymiana,robocizna i zbieżność
i powiem że warto było....
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#96763 Wysłany:
25 Lut 2008, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
senkaiden napisał(a): zbieznosc jest ustawiona; calkowita wynosi -0,01%
Tak się nas robi w bambuko. Jak fachowiec może ustawiać zbieżność i nie zauważyć rozwalonej przekładni kierowniczej i końcówek (z których jendna podobno jest wymieniona)
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
luki22 |
#203060 Wysłany:
29 Gru 2008, 21:34; Temat postu: samochód sam mi skręca |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Civitas Kielcensis Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 169
|
od czego to moze zalezec i czy to jest jakies grozne? jade do przodu na prostej drodze i delikatnie mi skreca w prawo
_________________ Bo w życiu chodzi o to żeby oddać dwa równe skoki
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#203061 Wysłany:
29 Gru 2008, 21:36; Temat postu: |
|
|
Na początek sprawdź ciśnienie w oponach 
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#203066 Wysłany:
29 Gru 2008, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
geometria lub uszkodzona opona może wjechałeś w dziure?
|
|
Góra |
|
 |
tiger |
#203131 Wysłany:
30 Gru 2008, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 19 Kwi 2008, Posty: 74
|
no to ja bym sprawdził cisnienie w kołach a potem pojechał na kanał i sprawdził zawieszenie ew pojeć na geometrie i zrobią chłopaki:)
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#203226 Wysłany:
30 Gru 2008, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Może to być również wina samej opony. Przyjrzyj się, czy zdziera równo oponę.Jeżeli nie, to dostosuj się jak najszybciej do powyższych postow.
|
|
Góra |
|
 |
tolst |
#203234 Wysłany:
30 Gru 2008, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
|
Góra |
|
 |
luki22 |
#203481 Wysłany:
31 Gru 2008, 00:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Civitas Kielcensis Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 169
|
felga i opona sa normalne bo wymieniane.cisnienie tez powinno byc w normie bo nie tak dawno wymienialem letnie na zimowki i na obu bylo tak samo. niebezpieczne to jest w jakis sposob?
_________________ Bo w życiu chodzi o to żeby oddać dwa równe skoki
|
|
Góra |
|
 |
tolst |
#203546 Wysłany:
31 Gru 2008, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
|
Góra |
|
 |
Góral |
#203591 Wysłany:
31 Gru 2008, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 11 Gru 2007, Posty: 123 Pomógł: 1
|
Auto skręca w prawo przy "gwałtownym" dodawaniu gazu, czy po prostu jak jedziesz, ustawiasz kierownicę w pozycji do jazdy na wprost i auto delikatnie zjeżdża w prawo?
Jesli jest to opcja nr 2 to jesli nie jesteś zbyt wrażliwy na tym punkcie to to olej. Obecnie tak z 80% aut poruszających się po naszych drogach ma taki "defekt" A powodem tego moga być
- opony (złe ciśnienie, wyważenie, etc)
- krzywe felgi
- uszkodzone drążki keirownicze
- zkrzywiony wachacz (bądź uszkodzone elementy wachacza)
- zbierzność (jeżeli nie "zjada" ci opon w określonym miejscu to zapewnie nie jest to)
- itd, itp, etc - którko mówiąc mase inny pierdołek a kończąc na nieprawidłowej geometrii całego auta (nap po dzwonie). Jeśli uda ci sie jakoś uporać z tym problemem (który będzie np spowodowany dajmy na to uszkodzeniem elementów wachacza) to i tak za jakiś czas problem zapewne wróci na skutek jazdy po naszych pięknych polskich drogach 
|
|
Góra |
|
 |
Cybul |
#263233 Wysłany:
10 Cze 2009, 11:05; Temat postu: Skreca !!!!! |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 24
|
Panowie mój kropek bardzo po puszczeniu kierownicy skręcał w lewo. wiec pojechałem do mechanika z polecenia który jest przy salonie fiata i wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego mieli mi ustawić zbieżność i wyeliminować skręcanie:)
Dane pomiarowe przednia oś:
Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy przy krecie o 10 st. przed regulacją lewy +2.44 prawy +3.18 po regulacji lewy +2,48 prawy +3.21
Kat pochylenia koła przed regulacja lewy -0,35 prawy -1,04 po reg. lewy -0,35 prawy -0,59
Kąt zbieżności koła: przed reg. lewy +0.42 prawy +1,04 po reg. -,0,01 prawy -0,02
Sumaryczny kąt pochylenia(koła i osi zwrotnicy) przed lewy +10,07 prawy +9,57 po reg. lewy +10,02 prawy +9,57
tylna jest ok.
Chłopaki zamienili koła przednia o odwrót i jak skręcał w lewo to skręca w prawo i mówią że to wina jest opon ze mogą juz byc wyjechane czy to możliwe???? opony czy felgi ??
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#267265 Wysłany:
23 Cze 2009, 14:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
opony na 95%
miałem podobnie + bicie, zamieniłem opony i wszystko przeszło na 2gą stronę. Nowe opony zmienią ten stan rzeczy
Sprawdź jeszcze ciśnienie w oponach !! od tego powinno się zacząć.
Gdyby to była wina felg to by bicie było , chyba że masz dwie różne...
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|