|
Obecny czas: 09 Maj 2025, 05:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Vit0 |
#850605 Wysłany:
01 Lis 2019, 17:36; Temat postu: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Witek
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Kwi 2016, Posty: 8
|
Cześć, Z racji mojego bardzo małego doświadczenia w tej marce muszę się podpytać bardziej obeznanych Mój kropek od jakiegoś czasu zaczął klepać 2013r, 1.3, 75KM. Stuki/klepanie dosyć głośne było słychać zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku,. Auto nie kopcilo, nie straciło mocy, jeździło jak zawsze tylko klekotało niemiłosiernie. Auto odstawione do mechanika i jego diagnoza i lista rzeczy to wymiana wszystkich popychaczy hydraulicznych, wymiana wszystkich czterech wtrysków z mega drogim wyjęciem ich, i nowy rozrząd. Jakieś uszczelki, płyny, oleje to już drobnica. Łącznie około 6 tys zł. Czy to możliwe ze to wszystko naraz zdechło? Rozrząd był założony nowy ok. 20 tys km temu, teraz auto ma 125 tys. I znowu zakładać nowy? Wtrysków 55219886 się nie regeneruje w tym aucie?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pabllo78 |
#850650 Wysłany:
03 Lis 2019, 23:45; Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
Czy to możliwe ze to wszystko naraz zdechło? NIE.
|
|
Góra |
|
 |
puntoevodynamic |
#850656 Wysłany:
04 Lis 2019, 11:54; Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Wrz 2014, Posty: 201 Pomógł: 7
|
Zmień mechanika.
_________________ MOJE PUNTO EVO: doposażony o klimatyzację automatyczną z grzałką PTC, tylne szyby elektryczne, tylne hamulce tarczowe, czujnik deszczu, ASR, ESP, HH, boczne poduszki powietrzne i kurtyny, Pwr 115, 3 KM, Tq 255,2 Nm http://fiatpunto.com.pl/topic54732.html
|
|
Góra |
|
 |
Pabllo78 |
#850657 Wysłany:
04 Lis 2019, 13:49; Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
Rozcinasz filtr i sprawdzasz czy SA opiłki metalu do tego zerkasz do baku w poszukiwaniu opiłków https://www.youtube.com/watch?v=FWe27EFFIRQ jeśli nie ma wyciągasz wtryski https://www.youtube.com/watch?v=5t0bHR6d7L4 i je myjesz https://www.youtube.com/watch?v=6uU5eKMMSdA . Te wtryski się normalnie regeneruje czasem samo mycie wystarczy .Bez wymiany poszczególnych elementów . Wszystkie popychacze na raz pierwszy raz słyszę .Nie wymieniałem jeszcze ani jednego u siebie Rozrząd hm ja wymieniałem pierwszy raz przy przebiegu w okolicy 200 tys teraz mam 350 a Ty będziesz miał już 3 rozrząd przy 125 tys ? Gdzie instrukcja zaleca pierwszą wymianę przy 250 tys , serwis zaleca skracanie do 150 tys , szamani internetowi zalecają przy przebiegu 100  . Z ciekawostek dodam ze olej wymieniałem jeszcze niedawno co 30 tys ale pod naporem INTERNETU postanowiłem skracać do 15-20 tys  nie mam żadnych problemów ,pierwsze niedomagania wtrysków się pojawiły w okolicy 270 tys ale po umyciu wtrysków najtańszą myjka z allego ustąpiły . O mega drogim wyciąganiu wtrysków nie wspomnę jak mechanik ma sprzęt to wyciąganie ich to bułka z masłem No chyba ze LEJESZ KIEPSKIE PALIWO od szwagra co na tirach śmiga ,wymieniłeś fabryczny filtr paliwa po 60 tys na jakieś tańsze 4 krotne badziewie .Wymieniasz olej u mechanika a on zamiast dedykowanego wlewa najtańszy mineralny ( z beczki jaka na jego warsztacie stoi w koncie od 10 lat dumnie odwrócona napisem CASTROL do klienta ) a on sam przywiesza ci przywieszkę najleniwiej na masce lub na lusterku:) byś widział ze było wymienione na 5W40:) To tak wtedy popychacze i wtryski jak i sam rozrząd jego ślizgi czy koła debate nadają się do wymiany .ALE JEŚLI DBASZ O AUTU to nie ma opcji by to wszystko na raz zdechło tym bardziej przy Twoim małym przebiegu .
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|