|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
daras |
#9619 Wysłany:
27 Lut 2007, 15:40; Temat postu: Przygasanie świateł zewnętrznych (dodatkowo światła dzienne) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
OK - po napomnieniu:
http://fiatpunto.com.pl/viewtopic.php?p=9617#9617
zakładam nowy wątek.
Mam u siebie takie coś: przy rozpoczynaniu skrętu kół z pozycji na wprost - przygasają na chwilę światła zewnętrzne (mijania, drogowe, przeciwmgłowe - oczywiście nie na raz).
Najlepiej widać to świecąc na ścianę, np. dojeżdżając do garażu.
Zauważyliście coś takiego w swoich kropkach?
Mam też chęć podrążyć temat świateł dziennych
Zastanawiam się nad możliwością zastąpienia przeciwmgłówek H3 światłami dziennymi lub samymi żarówkami.
Jakieś pomysły?
Ostatnio edytowany przez daras, 27 Lut 2007, 16:01, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kubi |
#9621 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
ja szczerze powiedziawszy nie zauważyłem takiego czegoś, owszem miałem raz czy dwa przypadki jak przy ruszaniu dałem mało gazu i silnik przydławiło, ale nie przy skręcie
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
garys |
#9635 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 519
|
No to trzeba obadać sprawe.
To chcesz powiedzieć, że stojąc w miejscu i kręcąc kierą światła świrują?
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#9642 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
hmmm... może idzie obciążenie ze wspomagania i zabiera nieco prądu na światełka (może słaby akuś) a na "city" skręcasz? jeśli masz tak za każdym razem to sugeruję wizytę w ASO
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
leszczur |
#9677 Wysłany:
27 Lut 2007, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 28 Sty 2007, Posty: 180
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#9713 Wysłany:
27 Lut 2007, 19:59; Temat postu: Re: Przygasanie świateł zewnętrznych (dodatkowo światła dzie |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
gp napisał(a): Mam u siebie takie coś: przy rozpoczynaniu skrętu kół z pozycji na wprost - przygasają na chwilę światła zewnętrzne (mijania, drogowe, przeciwmgłowe - oczywiście nie na raz). Najlepiej widać to świecąc na ścianę, np. dojeżdżając do garażu.
Zauważyliście coś takiego w swoich kropkach?
A też mam odczasu do czasu takie coś ..na biegu jałowym na postoju kiedy sie kreci kierownicą to siwatełka na ułamek sekundy przygasają. Cóż ...winne jest wspomaganie ...ponoć. W końcu na prund ono jest i ciagnie energi trochę 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#9797 Wysłany:
27 Lut 2007, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Jak szybko kręcisz kierownicą przy włączonym CITY, to więcej energii potrzebuje silnik wspomagania i światła mogą przygasać.  Ja też to zauważyłem u siebie, a oprócz tego przygasają kiedy ostro zaczyna drapać ABS tj. podczas hamowania na śniegu/lodzie...
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#9848 Wysłany:
27 Lut 2007, 23:38; Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w Grande ale w Punto to juz znana sprawa, ze akumulatorki standardowe sa za slabe.
Juz nie raz sie skarzyli ludzie na nie a wiadomo, ze Kropek I nie mial tyle elektroniki co Grande.
Dzisiaj jak ogladalem Grandziaczka, ktorego wybralem to widzialem aku Varty ale nie zwrocilem jakiej pojemnosci, po rozmiarach tylko wnioskuje, ze nie jest zbyt duzy.
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#9854 Wysłany:
27 Lut 2007, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
pepepe napisał(a): Nie wiem jak w Grande ale w Punto to juz znana sprawa, ze akumulatorki standardowe sa za slabe. Juz nie raz sie skarzyli ludzie na nie a wiadomo, ze Kropek I nie mial tyle elektroniki co Grande. Dzisiaj jak ogladalem Grandziaczka, ktorego wybralem to widzialem aku Varty ale nie zwrocilem jakiej pojemnosci, po rozmiarach tylko wnioskuje, ze nie jest zbyt duzy.
Jak nie masz klimy to masz bardzo słabiutki aku.  40Ah
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#9888 Wysłany:
28 Lut 2007, 09:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
garys napisał(a): No to trzeba obadać sprawe.
To chcesz powiedzieć, że stojąc w miejscu i kręcąc kierą światła świrują?
Właśnie tak jest. Próba ruszenia z jednoczesnym skrętem kół powoduje przygaśnięcie świateł przednich. Nie ma znaczenia czy CITY jest włącz. czy wyłączone. Nie ma znaczenia, które żarówki świecą - dzieje się tak nawet na postojówkach.
Wydaje mi się, że żarówki halogenowe bardzo nie lubią spadków napięć więć ich dni są pewnie policzone.
Akumulator mam 50 Ah ale tylko ok. 300 A prądu rozruchowego.
Tak myślę czy to nie alternator (jak już wcześniej sugerowano) albo przekroje przewodów?
|
|
Góra |
|
 |
kaliniec |
#9914 Wysłany:
28 Lut 2007, 10:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 10 Lis 2006, Posty: 127
|
pepepe napisał(a): Nie wiem jak w Grande ale w Punto to juz znana sprawa, ze akumulatorki standardowe sa za slabe. Juz nie raz sie skarzyli ludzie na nie a wiadomo, ze Kropek I nie mial tyle elektroniki co Grande. Dzisiaj jak ogladalem Grandziaczka, ktorego wybralem to widzialem aku Varty ale nie zwrocilem jakiej pojemnosci, po rozmiarach tylko wnioskuje, ze nie jest zbyt duzy.
Słabe nie słabe ale MM to przy Varcie jak bateria do zegarka wygląda. Varta nawet taka mała to zupełnie inna kultura pracy.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#9964 Wysłany:
28 Lut 2007, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Fakt - silnik kręci od dotknięcia.
Tylko te przygaszanie świateł...
A zamontowana Varta 50 Ah i tak ma mniejszy prąd rozruchu niż np. porównywalna Centra Futura.
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9968 Wysłany:
28 Lut 2007, 14:22; Temat postu: |
|
|
gp napisał(a): Tylko te przygaszanie świateł... na postoju sie nie kręci kołami Cytuj: A zamontowana Varta 50 Ah i tak ma mniejszy prąd rozruchu niż np. porównywalna Centra Futura.
ciesz sie że nie masz MM 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#9972 Wysłany:
28 Lut 2007, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Wojtas_BB napisał(a): ciesz sie że nie masz MM
Masz coś do MM?
Mój akuś już 6 zimę ciągnie i nie chce paść  Chociaż powinien. Na przeglądzie powiedzieli (w sierpniu), że sprawność wynosi 30% i jest do wymiany.  Ale nadal działa 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9973 Wysłany:
28 Lut 2007, 14:44; Temat postu: |
|
|
ipIV napisał(a): Masz coś do MM? Smile mam, nie zagrzeje miejsca w moim  do następnej zimy  ipIV napisał(a): Mój akuś już 6 zimę ciągnie i nie chce paść Razz Chociaż powinien. Na przeglądzie powiedzieli (w sierpniu), że sprawność wynosi 30% i jest do wymiany. Razz Ale nadal działa
widocznie masz wersję na rynek europy wschodniej 
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#9975 Wysłany:
28 Lut 2007, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Znałem UNO w kórym fabryczny akum wytrzymał 7 zim zanim padł.
I jeśli się nie mylę to była Centra Plus.
Trudno w to uwierzyć ale tak było.
|
|
Góra |
|
 |
kaliniec |
#9979 Wysłany:
28 Lut 2007, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 10 Lis 2006, Posty: 127
|
ipIV napisał(a): Wojtas_BB napisał(a): ciesz sie że nie masz MM Masz coś do MM?  Mój akuś już 6 zimę ciągnie i nie chce paść  Chociaż powinien. Na przeglądzie powiedzieli (w sierpniu), że sprawność wynosi 30% i jest do wymiany.  Ale nadal działa  Mogę sie założyć o skrzynkę piwa że nie zapali przy -15, a o dwie że przy -20.Bez garaży i innych wynalazków oczywiście  Mój już 1 zimy nie chciał [ Dodano: Sro Lut 28, 2007 2:53 pm ]gp napisał(a): Znałem UNO w kórym fabryczny akum wytrzymał 7 zim zanim padł. I jeśli się nie mylę to była Centra Plus. Trudno w to uwierzyć ale tak było.
Wzorzec niedościgły:nissan sunny 1,7D aku Hitachi 11 lat.Pod koniec żywota zimą trochę niedomagał a poza tym kręcił aż miło do końca 
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#9985 Wysłany:
28 Lut 2007, 16:05; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
MM w moim Punto Mk I wytrzymał bezproblemu 5 lat. Przez te lata działał jak ta lala...niestety po 5 latach pewnej zimowej nocy stwierdził, że to już kres jego mozliwości.
Mnie martwi teraz to co mam w GP. Mimo ze to Varta to niestety tylko 40 Ah i 300 A prąd rozruchu.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#9990 Wysłany:
28 Lut 2007, 16:12; Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to jest.
aku maly, przygasaja swiatla
oponki maja nietypowy rozmiar
Od zawsze akku bylo za male.
Wkurza taka oszczednosc, bo przy tej kasie jaka sie placi roznica na akku i tych oponkach to naprawde nieduzy koszt.
Powiedzcie jak dobrac do tych opon co mam aluski.
Prawdopodobnie beda to 175x65x15.
Jakie maja rozstawy srub - to te dziwne symbole, ktore nie wiem szczerze mowiac co oznaczaja ?
Ostatnio edytowany przez pepepe, 28 Lut 2007, 16:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#9991 Wysłany:
28 Lut 2007, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
kaliniec napisał(a): Mogę sie założyć o skrzynkę piwa że nie zapali przy -15, a o dwie że przy -20.Bez garaży i innych wynalazków oczywiście Mój już 1 zimy nie chciał Smile
Tzn nie odpalił raz rano zeszłej zimy przy -25  Ale to nie wina aku...
Poprzedniego dnia wieczorem wracaliśmy z czech i lał deszcz temp ~0st
Wilgoć widocznie dostała się do rozrusznika.... (i nie tylko  do drzwi też - nie dało się zamknąć, można było kozłować drzwiami jak piłką do kosza) Przekręcam kluczyk - wszystko ok przekręcam na pozycję AVV słychać cyknięcie (jakby rozrusznik nie umiał się zakręcić) i po chwili odcięcie elektryki (wszystko gaśnie i reset kompa). Ale zrobiłem hybrydę odpalania na pych i normalnego: z górki półsprzęgło + przekręcenie kluczyka.... z trudem rozrusznik zakręcił i silnik odpalił 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kaliniec |
#9992 Wysłany:
28 Lut 2007, 16:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 10 Lis 2006, Posty: 127
|
pepepe napisał(a): aku maly,
Można zmienić na większy. Donica chyba ma odpowiedni zapas.
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#10006 Wysłany:
28 Lut 2007, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
zrobiłem próbę wczoraj, światła nie przygasają pomimo włączonego city i kręcenia w prawo i w lewo na postoju, ale będę czujny i zwarty 
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
garys |
#10031 Wysłany:
28 Lut 2007, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 519
|
Ja zrobiłem próbe dziś w garażu.
Kręciłem kierą przy włączonym CITY patrząc na strumień światła na ścianie, gołym okiem nic nie zauwazyłem chyba że były to b.minimalne wahania których u mnie naocznie nie widać
P.S. ale wkurzające są te klapki(wywietrzniki) w nadkolach, zaciapały mi sporo rzeczy w tym te kable co idą koło aku.
Wkurzyłem się i je zatkałem 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#10032 Wysłany:
28 Lut 2007, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Może po prostu podłączyć do gniazdka zapalniczki miernik i obserwować wskazania? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#10170 Wysłany:
01 Mar 2007, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Czyli wychodzi, że tak jest tylko u mnie.
A to oznacza drugą (po przekładni) rzecz, którą muszę zgłosić a ASO
A miałem ich omijać szerokim łukiem...
Swoją drogą: czy jest dzisiaj samochód, którym można się cieszyć bez ponadplanowych wizyt w serwisie?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|