|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 06:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzyws |
#93708 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Moim zdaniem ta reklama jest trochę nie na miejscu. Za długo jest zdjęć samej historii a mało zdjęć nowej 500tki.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Grzegorz1976 |
#93775 Wysłany:
18 Lut 2008, 23:27; Temat postu: |
|
|
POza tym wszystkim to jakoś nie przypominam sobie, żeby stara 500 była jakoś specjalnie związana z historią Polski. Powiem nawet więcej, ze na naszych drogach należała do rzadkości. Co innego jakby ta reklama dotyczyła reaktywowanego malacza, kredensa lub poldka. A tak? Ni pies ni wydra... Więc ja akurat uważam że do tego autka, w naszych warunkach kompletnie nie trafiona. I optuję żeby jednak przerobić ją na reklamę z fajnymi laskami
A jak już chcieli jakoś zasunąć historią, to trzeba było połączyć historię włoskiej i polskiej motoryzacji i jakoś zgrabnie to wpleść, a nie okrągły stół i szpaler zomowców. Jak to się ma do 500? Nie wiem.
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#93970 Wysłany:
19 Lut 2008, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
W ogóle reklama wygląda trochę jak spot wyborczy pis "fiat stoi tu gdzie my staliśmy, a inne marki tam gdzie stało zomo".
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
dzana |
#94381 Wysłany:
19 Lut 2008, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 393
|
reklama sama w sobie jest ok zwl. muzyka, ale cala ta jej pompatycznosc nie pasuje do tego produktu, jakim jest 500-tka.
mnie jako kobiecie osobiscie nie podoba sie ten samochodzik- ot wyglada jak zabaweczka, mysle , ze nie czulabym sie w niej bezpiecznie , podobnie jak w fiacie 126 P 
_________________ Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.
|
|
Góra |
|
 |
Jaco |
#94448 Wysłany:
20 Lut 2008, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
Pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu, ponieważ budził on wiele wątpliwości.
Nie jest to reklama Fiata 500 - Fiat 500 na samym końcu - jako teraźniejszy symbol marki, najnowszy model koncernu, który odnosi największe sukcecy, z którym Fiat wiąże nadzieje.
Teraz coś więcej o samym spocie, może wyjaśni kilka kwestii:
Fiat rozpoczął kampanię wizerunkową. 90-sekundowy spot pod tytułem “Manifest“, ma na celu podkreślenie wieloletniej obecności marki na rynku polskim. Film jest kompilacją zdjęć przedstawiających selekcję najważniejszych wydarzeń historycznych oraz ludzi kultury z ostatnich 70 lat naszej historii.
Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. Stąd w filmie pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci – ikon bogatej polskiej rzeczywistości. Kampania Manifest jest elementem międzynarodowej strategii komunikacji marki Fiat. Podobne materiały powstały na rynku włoskim i francuskim.
Wszystkie osoby i organizacje, których wizerunek bądź symbole występują w filmie reklamowym „Manifest” wyraziły na to formalną zgodę osobiście bądź poprzez uprawnionych pełnomocników. Fiat Auto Poland posiada wszelkie licencje i prawa autorskie do materiałów wykorzystanych w filmie „Manifest” w postaci pełnej dokumentacji.
Fiat Auto Poland pragnie poinformować, że: „Koncepcja filmu jest wynikiem wielomiesięcznej pracy” – mówi Bogusław Cieślar, Rzecznik Fiat Auto Poland. „Dobór wydarzeń, osób i symboli został dokonany ze szczególną starannością. W pracy konsultowaliśmy się z wieloma specjalistami, którzy mieli znaczący wpływ na treść i ton filmu” – dodaje.
Stworzono go na bazie nagrodzonego w 1990 roku Oscarem filmu „Nuovo Cinema Paradiso“ w reżyserii Giuseppe Tornatore. Podobnie jak w filmie fabularnym, kronikę przełomowych wydarzeń historycznych oraz kulturowych oglądamy oczami chłopca siedzącego na kinowej sali. Muzykę do spotu skomponował Giovanni Allevi, wschodząca gwiazda włoskiej sceny muzycznej, a głosu narratorowi użyczył Krzysztof Kolberger.
Lektor przeprowadza nas przez bieg wydarzeń - objaśniaja ich znaczenie, zmusza do przemyśleń poprzez oceny zdarzeń oraz ludzkich postaw, nie odnosząc się bezpośrednio ani do produktu, ani do marki. Hasło końcowe: „Nowy Fiat. On także jest częścią naszej historii“ podkreśla fakt obecności Fiata w Polsce już od 1920 roku.
To pierwsza wizerunkowa kampania Fiata w Polsce, a „Manifest“ to spot, który poprzez pokazanie przemian społecznych i kulturowych uświadamia nam jak dynamicznie zmienia się Fiat, nie tylko w Polsce.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#95145 Wysłany:
21 Lut 2008, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 62510,1718
Od kilku dni w telewizji natrafić można na bardzo interesujący spot reklamowy. Mały chłopiec w starym kinie, a na ekranie obrazy wywołujące szybsze bicie serca.
Wspaniały, refleksyjny klimat i przepiękna muzyka zachęcają do pozostania przed telewizorem. Spot zmusza do myślenia, sekwencja zdjęć przypomina nam o najnowszej historii Polski i świata. Na ekranie pojawiają się złowrogie oddziały ZOMO, Lech Wałęsa podpisujący porozumienia gdańskie, Janusz Korczak z dziećmi, okrągły stół... Wszystko to poprzeplatane jest obrazami ze świata - oglądamy manifestacje na placu Tianenmen, obrazy wojny. Można by rzec, że specjaliści z Ministerstwa Kultury odwalili kawał dobrej roboty, gdyby nie fakt, że spot nie ma z nimi nic wspólnego. Na końcowej planszy pojawia się za to... nowy fiat 500!
czytaj dalej
* Kanciak zwany kredensem
Chociaż spot po raz pierwszy pojawił się na antenie ledwie kilka dni temu, reklama szybko podzieliła Polaków. Wielu twierdzi, że odwoływanie się do historii to tani i żałosny chwyt, pojawiają się nawet głosy, jakoby "opluwano" nas z ekranu. Co ciekawe swoje oburzenie wyraził również jeden z bohaterów - sam Lech Wałęsa. Znany z tego, że nie raz bywał już "za, a nawet przeciw" stwierdził, że nie przypomina sobie, by wyrażał zgodę na wykorzystanie w reklamie jego wizerunku. Nam udało się jednak ustalić, że każda z osobistości, jakie pojawiły się w spocie wyraziła na to pisemną zgodę. Wygląda więc na to, że nie po raz pierwszy podsunięto mu coś do podpisania...
Wracając jednak do treści i formy reklamy wypada się zastanowić, czy powszechne oburzenie nie jest przypadkiem nieco przesadzone. To prawda, że kończąca spot plansza z napisem Fiat wywołuje zaskoczenie, ale czy mamy się o co obrażać?
Ciekawy artykuł interii, z którym się po częsci zgadzam.
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#96540 Wysłany:
25 Lut 2008, 03:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Co by nie powiedzieć o tej reklamie... pomysłodawcy uzyskali pożądany efekt. Może sie podobać, a może i nie. Jedni są oburzeni drudzy zachwyceni. Mało kto "przechodzi" obojętnie. Szacunek za pomysł, bo reklama spełnia swoją role. Jest dostrzegana i dużo sie o niej mówi.
Komunikowanie perswazyjne w najczystszej postaci 
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#96629 Wysłany:
25 Lut 2008, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Reklama swoje osiągnęłą. O 500 jest głośno  A i reklama niczego sobie.
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#97629 Wysłany:
28 Lut 2008, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
tak a ostatnio TV TWN pozwoliła sobie na małą modyfikację w głównej roli Pana Majewskiego....
co mnie wogóle nie śmieszy.... 
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#97683 Wysłany:
29 Lut 2008, 07:33; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Dziobel napisał(a): tak a ostatnio TV TWN pozwoliła sobie na małą modyfikację w głównej roli Pana Majewskiego....
ja widziałem wczoraj i mam mieszane udczucia 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
wierzbol88 |
#100507 Wysłany:
09 Mar 2008, 10:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 09 Mar 2008, Posty: 14
|
Wydaje mi się, że przekroczyli pewną granicę. Pomijając już to, że nie zapytali niektórych bohaterów reklamówki o pozwolenie na wykorzystanie wizerunku (np. Wałęsę) 
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V SX 2000 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#100530 Wysłany:
09 Mar 2008, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
Jaco |
#100545 Wysłany:
09 Mar 2008, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
wierzbol88
Przeczytaj najpierw cały wątek nim coś napiszesz...
Na poprzedniej stronie zamieściłem coś takiego:
Cytuj: Pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu, ponieważ budził on wiele wątpliwości.
Nie jest to reklama Fiata 500 - Fiat 500 na samym końcu - jako teraźniejszy symbol marki, najnowszy model koncernu, który odnosi największe sukcecy, z którym Fiat wiąże nadzieje.
Teraz coś więcej o samym spocie, może wyjaśni kilka kwestii:
Fiat rozpoczął kampanię wizerunkową. 90-sekundowy spot pod tytułem “Manifest“, ma na celu podkreślenie wieloletniej obecności marki na rynku polskim. Film jest kompilacją zdjęć przedstawiających selekcję najważniejszych wydarzeń historycznych oraz ludzi kultury z ostatnich 70 lat naszej historii.
Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. Stąd w filmie pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci – ikon bogatej polskiej rzeczywistości. Kampania Manifest jest elementem międzynarodowej strategii komunikacji marki Fiat. Podobne materiały powstały na rynku włoskim i francuskim.
Wszystkie osoby i organizacje, których wizerunek bądź symbole występują w filmie reklamowym „Manifest” wyraziły na to formalną zgodę osobiście bądź poprzez uprawnionych pełnomocników. Fiat Auto Poland posiada wszelkie licencje i prawa autorskie do materiałów wykorzystanych w filmie „Manifest” w postaci pełnej dokumentacji.
Fiat Auto Poland pragnie poinformować, że: „Koncepcja filmu jest wynikiem wielomiesięcznej pracy” – mówi Bogusław Cieślar, Rzecznik Fiat Auto Poland. „Dobór wydarzeń, osób i symboli został dokonany ze szczególną starannością. W pracy konsultowaliśmy się z wieloma specjalistami, którzy mieli znaczący wpływ na treść i ton filmu” – dodaje.
Stworzono go na bazie nagrodzonego w 1990 roku Oscarem filmu „Nuovo Cinema Paradiso“ w reżyserii Giuseppe Tornatore. Podobnie jak w filmie fabularnym, kronikę przełomowych wydarzeń historycznych oraz kulturowych oglądamy oczami chłopca siedzącego na kinowej sali. Muzykę do spotu skomponował Giovanni Allevi, wschodząca gwiazda włoskiej sceny muzycznej, a głosu narratorowi użyczył Krzysztof Kolberger.
Lektor przeprowadza nas przez bieg wydarzeń - objaśniaja ich znaczenie, zmusza do przemyśleń poprzez oceny zdarzeń oraz ludzkich postaw, nie odnosząc się bezpośrednio ani do produktu, ani do marki. Hasło końcowe: „Nowy Fiat. On także jest częścią naszej historii“ podkreśla fakt obecności Fiata w Polsce już od 1920 roku.
To pierwsza wizerunkowa kampania Fiata w Polsce, a „Manifest“ to spot, który poprzez pokazanie przemian społecznych i kulturowych uświadamia nam jak dynamicznie zmienia się Fiat, nie tylko w Polsce.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
wierzbol88 |
#100835 Wysłany:
10 Mar 2008, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 09 Mar 2008, Posty: 14
|
Przyznaje mój błąd. Sugerowałem się wypowiedzią Wałęsy w Faktach TVN.
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V SX 2000 LPG
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#123484 Wysłany:
09 Maj 2008, 08:27; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
a oto i werdykt w sprawie "Maniestu"
komisja etyki uznała go za nieetyczny
Cytuj: Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot telewizyjny Fiata 500 jest sprzeczny z dobrymi obyczajami.
Stwierdziła przy tym, że kampania nie narusza zasad wykorzystania wizerunku osób znanych publicznie.
W kwietniu do komisji wpłynęła skarga na kampanię Fiata Auto Poland. Reklamie zarzucono stawianie autorytetów i symboli w jednym rzędzie z samochodem. Skarżący nie zgodził się, aby "jakakolwiek firma podnosiła sobie poziom sprzedaży wizerunkiem Papieża, czy zdjęciami z jego pogrzebu".
"Reklama wykorzystuje ważne wydarzenia, postacie i miejsca do celów komercyjnych. Dotyczy to zwłaszcza wydarzeń tragicznych, jak Powstanie Warszawskie, z którym związana jest śmierć wielu tysięcy osób, masakry demonstrantów na placu Tiananmen, a także postaci historycznych, zamordowanych w obozie koncentracyjnym, jak Janusz Korczak" - ogłosiła komisja.
Za nieetyczne uznano zawłaszczanie do prowadzenia kampanii wizerunkowej firmy lub reklamy produktu symboli wydarzeń i postaci najważniejszych w życiu Polaków, jak m.in. wykorzystane w reklamie obrazy związane z powstaniem "Solidarności", obradami Okrągłego Stołu oraz scena z pogrzebu papieża Jana Pawła II.
Fiat Auto Poland wyjaśnia, że intencją autorów spotu było zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii.
http://www.youtube.com/watch?v=g_RR0hVgyaI
_________________ NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98

 Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne.. OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum: Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne KALENDARZE FORUMOWE 2016
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#124525 Wysłany:
12 Maj 2008, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|