|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kosewiak |
#858585 Wysłany:
21 Kwi 2022, 22:18; Temat postu: Większe hamulce do GP |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Gru 2019, Posty: 19
|
Ma ktoś może wiedzę i doświadczenie w dopasowaniu większych tarcz hamulcowych i zacisków do GP. Potrzebuje czegoś co będzie się najlepiej sprawdzało przy mocy 230 HP.
Lada moment moja pszczoła dostanie nowe, większe felgi 18 " i fajnie było by je wypełnić większymi tarczami i zaciskami poprawiając wygląd i przy tym skuteczność hamowania. Szukam czegoś z dobrym stosunkiem jakości do ceny.
A może jakiś SWAP z innego auta będzie pasował jak ulał??
Wszelkie porady i ciekawe pomysły mile widziane, linki do konkretnych produktów również.
_________________ GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jachaś |
#858586 Wysłany:
21 Kwi 2022, 23:17; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
P&P to brembo z AGP/APE. Możliwe że w miarę bezproblemowo/P&P podejdzie coś większego z Corsy D/E(zacisk z OPC może podejdzie, ale na pewno nie tarcze bo Corsa OPC jest na 5 śrub) i innych aut zrobionych na platformie SCCS (GP/PE, Corsa D/E, Linea,Fiorino,MiTo,Aveo,Adam,Meriva B, Doblo,500L,Tipo,Renegade,500X,Compass) Zaciski z nich wszystkich powinny (powinny) pasować P&P a z Opli również tarcze (chyba że są na 5 śrub) Fabrycznie w GP/PE/MY2012 były 3 układy hamulcowe z przodu i 3 z tyłu Przód: 257mm (1.2 8v, 1.4 8v i bodajże 1.3Mj 75) 284mm (1.4 16v/M-air, 1.4 T-jet/M-air T, 1.3Mj 90, 1.6Mj i 1.9Mj) 305mm (Abarth z Brembo) Tył: "Mały bęben" (nie pamiętam wymiarów) dla 1.2 8v "Duży bęben" dla 1.4 8v i 1.4 16v bez sporta i 1.3Mj Hamulec Tarczowy dla 1.4 16v w sporcie, 1.4 T-jet, 1.6mj i 1.9Mj Kosewiak napisał(a): Szukam czegoś z dobrym stosunkiem jakości do ceny.
Zależy co masz na myśli, bo dla każdego może się to różnić, ale bez problemu podejdzie Brembo z Abartha. Ewentualnie pomyśl o tarczach i klockach "performace" do tego co masz, czyli 284mm, to będzie najprostsze 
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
 |
Kosewiak |
#858588 Wysłany:
22 Kwi 2022, 11:59; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Gru 2019, Posty: 19
|
Grubo się zastanawiam nad tarczami 305 mm na przód i 284 mm na tył ( lub na tyle zostawić te co są oryginalne). Ale zaciski przednie od Abarta wyglądają na tej samej wielkości co GP T-Jet, chyba że się mylę.
_________________ GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne
|
|
Góra |
|
 |
Jachaś |
#858589 Wysłany:
22 Kwi 2022, 17:23; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
Kosewiak napisał(a): le zaciski przednie od Abarta wyglądają na tej samej wielkości co GP T-Jet, chyba że się mylę. Wydaje ci się  . Nawet jeśli nie są dużo większe, to do brembo można do założyć większą tarczę. Przy okazji możesz pomyśleć (poza zaciskami) o usportowionych/sportowych tarczach+klockach, przewodach w oplocie oraz o płynie hamulcowym o podwyższonych parametrach (RBF 660/700, albo inne, byleby pamiętać o częstej wymianie, bo w odróżnieniu od zwykłego dot-a 4 i wymiany co 2 lata tu już trzeba wymieniać co max 1 rok) Bo jak miałbyś robić swapa na brembo, a do nich zakładać ryżowe tarcze + klocki, to lepiej po prostu załóż dobre tarcze i klocki do tego co masz + w/m płyn hamulcowy, efekt będzie porównywalny, jeśli nie lepszy 
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#858593 Wysłany:
22 Kwi 2022, 22:13; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Tylko przy 4 tłoku nie każda felga podejdzie. OE z GP/PE 17" nie podejdą. Można dać dystanse, ale wtedy zrobi Ci się lipa z prowadzeniem, będzie wyrywać kierownicę przy przyspieszaniu. Problemu nie ma przy jakiś śmiesznych mocach, ale przy większych już jest.
PS. Nie zdarzyło mi się jeszcze zagotować serii 284 i zwykłym zacisku. Większe moim zdaniem mają sens tylko przy jeździe torowej. Chyba, że jeździsz na dwa uda.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Kosewiak |
#858595 Wysłany:
22 Kwi 2022, 23:44; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Gru 2019, Posty: 19
|
Kurcze fajnie było by zobaczyć na żywo ciekawy SWAP hamulców. Poza tym że ma poprawić się jakość hamowania, bo obecne przy " nerwowej" jeździe jęczą jakby chciały wypaść z kół  , zależy mi na wizualnej kwestii, przy felgach 18" mają lepiej wypełnić obręcz. Przewody wzmocnione i nowy płyn obowiązkowo! Lubię mieć dobre płyny ustrojowe, wymieniam je częściej niż ustawa przewiduje. Do oleju silnika i skrzyni przy wymianach zawsze dodaje ceramizery. Ostatnio silnik dostał kompleksowe odmulanie - anticarbon i dwukrotna płukanka, tak dla pewności żeby pierścienie miały spokojna pracę. Lubię inwestowstować w swojego "potworka" i patrzeć jak się zmienia, ale jak suma dodatków zbliża się do wartości furmany, to zaczynam się drapać po głowie  , dlatego szukam rozwiązań z najlepszym stosunkiem ceny do jakości, bez wydawania fortuny. A przede mną jeszcze kilka zmian: - poprawa stabilności jazdy, może jakieś rozpórki- przy szybszej jeździe zaczyna myszkować po drodze. - rozważam też wymianę skrzyni na 6-tkę albo jakiś bezproblemowy swapik, bo 5-tka przy przekraczaniu 200 męczy się straszliwie. - trochę poważniejszych szperanek przy silniku, mój cel to 260+ - ale chyba muszę najpierw okraść sąsiadów żeby na to nazbierać. - jawiekszy dylemat mam jednak przy zmianach wizualnych, bo nie chciałbym robić z niego kolejnego pseudo Abartha, tylko oryginalne GP. Ależ się rozpisalem . No ale narazie pora na hamulce. Co ze wszystkich pomysłów zmiany hamólców było by najbardziej trafione w punkt, SWAP czy dedykowane zamienniki ?
_________________ GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne
|
|
Góra |
|
 |
Jachaś |
#858596 Wysłany:
23 Kwi 2022, 00:55; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#858613 Wysłany:
24 Kwi 2022, 21:14; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Przód 305mm ogarnia sporo większe moce niż 230KM. Załóż dobry klocek i zalej porządnym płynem i nie kombinuj. Zmiana tyłu na 284mm wymaga trochę rzeźby - mam takie  Hamuje zacnie ale jest to lekki overkill przy planowanych mocach.
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
Jachaś |
#858614 Wysłany:
24 Kwi 2022, 21:20; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
Tylko że kolega celuje w 260+  , więc chyba niekoniecznie aż taki zły pomysł  . Aczkolwiek nie wiem czy 284mm z jakimś ferodo ds2500 + solidna tarcza + stalowy oplot + rbf700 nie będzie tańsza i prostsza a równie skuteczna od swapa na 305 na "zwykłej" tarczy + klocku. Na ulicę myślę że 284 w takim setupie byłoby ok, chyba że myśli o sporcie, to chyba wtedy warto przejść na 305? (Pytam bo w tym aspekcie to ja bardziej teoretyk niż praktyk  )
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#858615 Wysłany:
24 Kwi 2022, 21:40; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak bardzo chcesz tu masz fajny zestaw p&p https://allegro.pl/oferta/zaciski-hamul ... 1951817967 Podrożały  Rok temu były po 2000/kpl z klockami. Jak ktoś ma jobla na punkcie hamulców można nawet dać w serii  Ale OE klocki, OE tarcza, płyn ATE TYP 200 i nawet jak bardzo się spieszyłem na autostradzie i jak to bywa w pl co chwilę hamowanie do 89/85km/h  Dawały radę bez problemu. Hamowania z niemal Vmax. Nic, żadnych objawów spadku wydajności hamowania. Na torze nie dałyby rady, a przy takiej jeździe dość nierozsądnej dawały radę. Nie jeżdżę często tak, żeby nie było ale raz na pół roku zdarza się Co do płynu ma fajne parametry cieplne, ale uwaga na lepkość. TYP200 to zwykły płyn DOT4, zimą ESP może być ospałe przez wyższą lepkość.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Kosewiak |
#858652 Wysłany:
15 Maj 2022, 00:46; Temat postu: Re: Większe hamulce do GP |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Gru 2019, Posty: 19
|
Powiem szczerze że zestaw z linku jest naprawdę fajny, ale koszty też są bezbłędne.  No nie ukrywam że w 2 tys wolałbym się zamknąć. "Polski Ład" mnie okradł z pieniędzy i muszę racjonalizować wydatki Zamierzam okazjonalnie wpaść na tor i się wyszaleć, ale najpierw poza hamulcami muszę opanować jeszcze trzymanie na zakrętach. Sztywniejsze zawieszenie i sportowe sprężyny poprawiły sytuację, ale nadal czuje ze to nie to co powinno być - a niechce być tylko mistrzem prostej [ Dodano: 14 Maj 2022, 21:59 ]Modyfikacje hamulców ku ukończeniu, zagościło u mnie: - tarcze Brembo 284 mm, wentylowane, nawierace - klocki Ferodo Racing - przewody Donocigk RACING na przód i tył, brezbarwne. - zaciski zostały oryginalne, dorzuciłem jednak do całości malowanie zacisków, teraz zagościla piękna czerwień. Zobaczymy jak się będą sprawować, choć większe są w ciągłym poszukiwaniu. - całość kończą felgi 18 cali ( et 35) z oponą 215/35. Felgi kupione okazyjnie w trochę kiepskim stanie. Na dotarcie, wyszpachlowanie i matowienie niekończącej się ilości szprych poświęciłem 4 długie wieczory. Samo lakierowanie zleciłem fachowcy po sąsiedzku ( dzięki wielkie Kamil za piękną robotę). Felgi otrzymały głeboki czarno-perłowy kolor, aż się gęba cieszy na ich widok. Ogólnie środek felg lekko wystaje poza nadkola więc pewnien czeka mnie inwestycja w nadkola ( rolowanie lub poszerzenia) ale najpierw chwilę się tak pobujam. Na szczeście przy normalnej jeździe nic nie ociera. Postaram się wrzucić kilka zdjeć. [ Dodano: 14 Maj 2022, 22:09 ][ Dodano: 14 Maj 2022, 23:46 ]
Załączniki: |
IMG_20220514_232809.jpg [ 130.17 KiB | Obejrzany 8842 razy ]
|
IMG_20220511_202412.jpg [ 120.34 KiB | Obejrzany 8847 razy ]
|
IMG_20220511_181612.jpg [ 97.87 KiB | Obejrzany 8847 razy ]
|
_________________ GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|