You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #94582 Wysłany: 20 Lut 2008, 15:33; 
 Temat postu: Montaż ściemniacza oświetlenia wewnętrznego
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 31
Siedząc przed tv i patrząc jak spada szpiegowski satelita na nasz bogaty kraj naszła mnie melancholia i postanowiłem zakupić ściemniacz do lampki wewnętrznej mojego Punto. Chciałbym zapytać czy ktoś może takowy posiada i jak sprawuje się owe "cudo" i ewentualnie gdzie jest zamontowany. Pozdrawiam.
Oto link "ściemniacza": http://www.allegro.pl/item310507061_sci ... ancja.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #94609 Wysłany: 20 Lut 2008, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
wystarczy zamontować kondensator i efekt ten sam . W zależności od pojemności kondensatora lampka będzie dłużej lub krócej świeciła.

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #94713 Wysłany: 20 Lut 2008, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
O lol :hahaha: oni chcą 9,90 za kondensator i opornik? :E :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #94714 Wysłany: 20 Lut 2008, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Miałem cos podobnego w malcu, było 10x mniejsze niz to co na fotach :P

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #94882 Wysłany: 21 Lut 2008, 10:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 31
Fakt że cena jakby z kosmosu. Kupiłem kondensator za 1,30 podłączyłem i efekt zaj****ty. Wsiadam do mojej limuzyny Punto ELX i czuję na sobie moc światła.

_________________
Punto II 1,2 8v 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #94895 Wysłany: 21 Lut 2008, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
Zaciekawił temat, niestety nie mam o tym pojęcia, ale mam za to kilka pytań :oops: :) .
1. Jaki to kondensator?
2. Gdzie się go montuje? [poproszę wytłumaczenie jak dla 6-latka ;) ]
3. Po jakim czasie zaczyna się "ściemnianie"? Czy to się jakoś reguluje rodzajem kondensatora?

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104353 Wysłany: 18 Mar 2008, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 100
Mam takie coś fabrycznie w moim! Jeśli chodzi Ci o to co ja myślę. Zamykam auto i drzwi i światełko po czasie się gasi! Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174555 Wysłany: 28 Wrz 2008, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
czy ktos moglby podac jaki dokladny 'kondziołek' bedzie potrzebny.
I w jakim najwygodniejszym miejscu mozna go zamotowac.
najwygodniejszym.... czyli jak mniej zabawy, rozkrecania ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174577 Wysłany: 28 Wrz 2008, 12:53; 
 Temat postu:
greg505 montujesz go w lampie. Demontujesz lampę z podsufitki i zakładasz kondensator. Pojemność sobie dobierz sam na podstawie czasu ściemniania.


Góra
  
 
 
 Post #174974 Wysłany: 29 Wrz 2008, 08:40; 
 Temat postu:
A czy ja mogę prosić o takie jeszcze bardziej łopatologiczne wytłumaczeniu tego montażu?bo niestety to
mrider napisał(a):
Demontujesz lampę z podsufitki i zakładasz kondensator.

niewiele mi pomaga... :roll: Demontuje lampę z podsufitki, to ok...kondensator to taka puszeczka z dwoma drucikami :wink: i jak to zamontować?przytulować, czy jakoś inaczej? :> Zrozumcie kobietę, to wcale nie takie łatwe :lol: a pomysł mi się spodobał :)


Góra
  
 
 
 Post #175114 Wysłany: 29 Wrz 2008, 16:32; 
 Temat postu:
Malina Odnajdujesz dwa przewody zasilające lampkę, na których świeci ona po otwarciu drzwi. Na każdym z tych kabelków zdzierasz nożykiem kawałek izolacji i lutujesz kondensator. Jedna nóżka do jednego kabelka, druga do drugiego. Ważne jest aby plus do plusa, minus do minusa...
Wieczorem wrzucę fotki jak to zrobić wraz z kolorami kabelków aby nie szukać ich miernikiem.


Góra
  
 
 
 Post #175130 Wysłany: 29 Wrz 2008, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
heh to moze i ja sie pobawie w cos takiego :E

[ Dodano: 29 Wrz 2008 17:40 ]
mrider co do kondensatora to wg Ciebie jaki mniej wiecej bedzie dobry tak,zeby czas sciemniania wynosil gora do 5 sekund ??

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175351 Wysłany: 30 Wrz 2008, 00:39; 
 Temat postu:
Thomas nie mam pojęcia jaki będzie dobry. Na szybko założyłem pierwszy z brzegu wylutowany kondensator 3300 mikroF i efekt był niezauważalny. W wolnej chwili spróbuję coś dobrać sensownego.


Góra
  
 
 
 Post #175354 Wysłany: 30 Wrz 2008, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
Thomas nie mam pojęcia jaki będzie dobry. Na szybko założyłem pierwszy z brzegu wylutowany kondensator 3300 mikroF i efekt był niezauważalny. W wolnej chwili spróbuję coś dobrać sensownego.

Jak liczyłem ze wzorów jaki powinien być to wyszło mi że trzeba dać kondensator 174 mF (mili F) A to duży kondensator...
Nie jestem pewien do końca czy się to sprawdzi, ale ja wymyśliłem taki wzór:


t*P/U*U = pojemność kondensatora

t - czas jaki ma swiecić w sekundach
p - moc żarówki w wattach
U - napięcie instalacji elektr.


Doszedłem do tego korzystając z:

Def Farada:

1F = 1C/1V [Q*U]

stąd Q = U * [F]

([F] - kompletnie wyleciał mi z głowy symbol Farada :/ :wall: :E )

Teraz z def. natężenia prądu elektr.

I = Q/t [A = C/s]

Pod coulomba podstawiamy "U * [F]"

I = U * [F]/t

--------

Teraz wzór na moc

P = U*I

wyciągamy z tego I

stąd:

I = P/U

podstawiamy to pod "I" z wzoru "I = Q * [F]/t"

czyli

P/U = [F] * U/t

Przekształcamy i wyjdzie coś takiego:

[F] = P * t/U*U [F = W * s/V*V]

[F] - pojemność kondensatora w faradach
P - moc żarówki w wattach
t - Czas przez jaki ma się świecić w sekundach
U - Napięcie czyli odpowiednio 12 lub ~14V Zależy czy liczymy ile ma świecić przy włączonym i wyłączonym silniku.


Czyli:
Żarówka 5W
Napięcie 12V
Czas: 5 sek:

5*5/12*12 = 25/144 = 0,174F = 174mF



Tyle wymyśliłem :E
Nie jestem pewien czy moje rozumowanie się sprawdzi w praktyce.
Bym się pobawił sprawdzając słuszność tego, ale wywaliłem cały złom elektroniczny jaki miałem :E

Co do biegunowości dotyczy kondensatorów elektrolitycznych, są również inne które można podłączyć obojętnie jak. IMHO Elektrolit się dobrze do tego nadaje, ale wybrałbym taki przynajmniej na 20V jakby poleciał stabilizator napięcia w altku :) Za wysokie napięcie może skończyć się eksplozją kond. elektrolitycznego tak samo jak podłączenie na odwrót.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175709 Wysłany: 01 Paź 2008, 08:37; 
 Temat postu:
Dzięki śliczne za odpowiedź :)
Jak będę miała chwilę czasu, to spróbuję się tym pobawić, może nie wybuchnie :wink: tylko, że ja bym chciała, żeby to gasło przez jakieś 15-20 sekund (zebym zdążyła wyjść z garażu, bo mi się światła zapalać nie chce...), czyli ten kondensator musi być większy...a czy taki większy zmieści się pod obudowę tej lampki...


Góra
  
 
 
 Post #175742 Wysłany: 01 Paź 2008, 11:48; 
 Temat postu:
Malina jeśli masz lampkę z zegarkiem i nie masz fabrycznego alarmu/centralnego na pilota to jedynym sensownym miejscem na "upchanie" kondensatora jest właśnie miejsce z lewej strony lampki, w miejscu gdzie powinien znajdować się odbiornik podczerwieni fabrycznego kluczyka z pilotem. Chociaż według tego co napisał ipIV to przy takim czasie jakiego oczekujesz kondensator będzie tak duży, że się tam nie zmieści.


Góra
  
 
 
 Post #175757 Wysłany: 01 Paź 2008, 13:01; 
 Temat postu:
Mam lampę z zegarem i mam alarm/centralkę na pilota, ale czy ten alarm jest orginalny, to nie wiem...jak kupiłam auto, to już było.


Góra
  
 
 
 Post #175955 Wysłany: 02 Paź 2008, 01:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Malina napisał(a):
tylko, że ja bym chciała, żeby to gasło przez jakieś 15-20 sekund

A do tego to już trzeba skonstruować urządzenie elektroniczne :lol: opornik, potencjometr, tranzystor i jakiś kondensatorek ;> i można zrobić tak, że nawet kilka minut będzie się świecić... Tylko uprzedzam, ze to będzie upierdliwe jeśli ktoś np. w nocy wsiądzie, zamknie drzwi a lampka będzie się te 20sekund świeciła :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176024 Wysłany: 02 Paź 2008, 15:26; 
 Temat postu:
ipIV niekoniecznie... Jeśli już budować taki układ to na dwóch tranzystorach, z dodatkowym przewodem od stacyjki i po przekręceniu kluczyka lampka zgaśnie np. w 2 sekundy podczas gdy normalnie będzie gasła 15-20 sekund. Mam gdzieś na dysku schemacik takiego urządzenia. Koszt budowy ponoć max. 5zł.


Góra
  
 
 
 Post #197393 Wysłany: 08 Gru 2008, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Redzyńskie/Mińsk Maz.
Rejestracja: 28 Lis 2008,
Posty: 109
a u mnie po zamknięciu drzwi światło świeci się przez ok 5-10s i gaśnie nagle, chciałbym żeby gasło powoli. czy do tego wystarczy kondensator bo już się pogubiłem, koleś w sklepie elektronicznym powiedział że trzeba zamontować jakiś cąły układ za który on chce 100zł (myśle że chce mnie naciągnąć bo na allegro kosztuje grosze). Jeśli wystarczy kondensator to jaki i czy ktoś już to robił?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296352 Wysłany: 08 Paź 2009, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
punto 1 tam w lampce idą 3 kabelki do którego czy jak podłączyć ten kondensatorek ? z góry dziękuje za pomoc :)

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296562 Wysłany: 09 Paź 2009, 07:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 25 Wrz 2009,
Posty: 69
Nie wiem czy u mnie to jest fabrycznie, czy ktoś to zamontował, ale jak otwieram z kluczyka auto, to zapala mi się lampka, jak wysiadam i zamykam drzwi to lampka świeci się jeszcze przez jakieś kilka sekund ;)

A najfajniejsze jest to, że jak chce wysiąść to lampka zapala się również jak wyciągam kluczyk ze stacyjki.... :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296598 Wysłany: 09 Paź 2009, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
proszę mi sie tu nie chwalić tylko napisać jak to najłatwiej podłączyć ten kondensatorek :E

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296599 Wysłany: 09 Paź 2009, 11:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 25 Wrz 2009,
Posty: 69
Ja się na tym znam jak na produkcji jogurtu, więc jedynym wyjściem było pochwalenie się ;P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296600 Wysłany: 09 Paź 2009, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
to co opisuje glaziu mozna osiagnac za pomoca 'urzadzonka' dostepnego na alledrogo

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO