|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 15:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
svenson |
#94582 Wysłany:
20 Lut 2008, 15:33; Temat postu: Montaż ściemniacza oświetlenia wewnętrznego |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Siedząc przed tv i patrząc jak spada szpiegowski satelita na nasz bogaty kraj naszła mnie melancholia i postanowiłem zakupić ściemniacz do lampki wewnętrznej mojego Punto. Chciałbym zapytać czy ktoś może takowy posiada i jak sprawuje się owe "cudo" i ewentualnie gdzie jest zamontowany. Pozdrawiam.
Oto link "ściemniacza": http://www.allegro.pl/item310507061_sci ... ancja.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
RzLukas |
#94609 Wysłany:
20 Lut 2008, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
wystarczy zamontować kondensator i efekt ten sam . W zależności od pojemności kondensatora lampka będzie dłużej lub krócej świeciła.
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#94713 Wysłany:
20 Lut 2008, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
O lol  oni chcą 9,90 za kondensator i opornik? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#94714 Wysłany:
20 Lut 2008, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
 |
svenson |
#94882 Wysłany:
21 Lut 2008, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Fakt że cena jakby z kosmosu. Kupiłem kondensator za 1,30 podłączyłem i efekt zaj****ty. Wsiadam do mojej limuzyny Punto ELX i czuję na sobie moc światła.
_________________ Punto II 1,2 8v 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#94895 Wysłany:
21 Lut 2008, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Zaciekawił temat, niestety nie mam o tym pojęcia, ale mam za to kilka pytań  .
1. Jaki to kondensator?
2. Gdzie się go montuje? [poproszę wytłumaczenie jak dla 6-latka  ]
3. Po jakim czasie zaczyna się "ściemnianie"? Czy to się jakoś reguluje rodzajem kondensatora?
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
LocDog |
#104353 Wysłany:
18 Mar 2008, 12:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 100
|
Mam takie coś fabrycznie w moim! Jeśli chodzi Ci o to co ja myślę. Zamykam auto i drzwi i światełko po czasie się gasi! Pozdro
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#174555 Wysłany:
28 Wrz 2008, 12:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
czy ktos moglby podac jaki dokladny 'kondziołek' bedzie potrzebny.
I w jakim najwygodniejszym miejscu mozna go zamotowac.
najwygodniejszym.... czyli jak mniej zabawy, rozkrecania 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#174577 Wysłany:
28 Wrz 2008, 12:53; Temat postu: |
|
|
greg505 montujesz go w lampie. Demontujesz lampę z podsufitki i zakładasz kondensator. Pojemność sobie dobierz sam na podstawie czasu ściemniania.
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#174974 Wysłany:
29 Wrz 2008, 08:40; Temat postu: |
|
|
A czy ja mogę prosić o takie jeszcze bardziej łopatologiczne wytłumaczeniu tego montażu?bo niestety to
mrider napisał(a): Demontujesz lampę z podsufitki i zakładasz kondensator.
niewiele mi pomaga...  Demontuje lampę z podsufitki, to ok...kondensator to taka puszeczka z dwoma drucikami  i jak to zamontować?przytulować, czy jakoś inaczej?  Zrozumcie kobietę, to wcale nie takie łatwe  a pomysł mi się spodobał 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#175114 Wysłany:
29 Wrz 2008, 16:32; Temat postu: |
|
|
Malina Odnajdujesz dwa przewody zasilające lampkę, na których świeci ona po otwarciu drzwi. Na każdym z tych kabelków zdzierasz nożykiem kawałek izolacji i lutujesz kondensator. Jedna nóżka do jednego kabelka, druga do drugiego. Ważne jest aby plus do plusa, minus do minusa...
Wieczorem wrzucę fotki jak to zrobić wraz z kolorami kabelków aby nie szukać ich miernikiem.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#175130 Wysłany:
29 Wrz 2008, 17:40; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#175351 Wysłany:
30 Wrz 2008, 00:39; Temat postu: |
|
|
Thomas nie mam pojęcia jaki będzie dobry. Na szybko założyłem pierwszy z brzegu wylutowany kondensator 3300 mikroF i efekt był niezauważalny. W wolnej chwili spróbuję coś dobrać sensownego.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#175354 Wysłany:
30 Wrz 2008, 01:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: Thomas nie mam pojęcia jaki będzie dobry. Na szybko założyłem pierwszy z brzegu wylutowany kondensator 3300 mikroF i efekt był niezauważalny. W wolnej chwili spróbuję coś dobrać sensownego.
Jak liczyłem ze wzorów jaki powinien być to wyszło mi że trzeba dać kondensator 174 mF (mili F) A to duży kondensator...
Nie jestem pewien do końca czy się to sprawdzi, ale ja wymyśliłem taki wzór:
t*P/U*U = pojemność kondensatora
t - czas jaki ma swiecić w sekundach
p - moc żarówki w wattach
U - napięcie instalacji elektr.
Doszedłem do tego korzystając z:
Def Farada:
1F = 1C/1V [Q*U]
stąd Q = U * [F]
([F] - kompletnie wyleciał mi z głowy symbol Farada  )
Teraz z def. natężenia prądu elektr.
I = Q/t [A = C/s]
Pod coulomba podstawiamy "U * [F]"
I = U * [F]/t
--------
Teraz wzór na moc
P = U*I
wyciągamy z tego I
stąd:
I = P/U
podstawiamy to pod "I" z wzoru "I = Q * [F]/t"
czyli
P/U = [F] * U/t
Przekształcamy i wyjdzie coś takiego:
[F] = P * t/U*U [F = W * s/V*V]
[F] - pojemność kondensatora w faradach
P - moc żarówki w wattach
t - Czas przez jaki ma się świecić w sekundach
U - Napięcie czyli odpowiednio 12 lub ~14V Zależy czy liczymy ile ma świecić przy włączonym i wyłączonym silniku.
Czyli:
Żarówka 5W
Napięcie 12V
Czas: 5 sek:
5*5/12*12 = 25/144 = 0,174F = 174mF
Tyle wymyśliłem
Nie jestem pewien czy moje rozumowanie się sprawdzi w praktyce.
Bym się pobawił sprawdzając słuszność tego, ale wywaliłem cały złom elektroniczny jaki miałem
Co do biegunowości dotyczy kondensatorów elektrolitycznych, są również inne które można podłączyć obojętnie jak. IMHO Elektrolit się dobrze do tego nadaje, ale wybrałbym taki przynajmniej na 20V jakby poleciał stabilizator napięcia w altku  Za wysokie napięcie może skończyć się eksplozją kond. elektrolitycznego tak samo jak podłączenie na odwrót.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#175709 Wysłany:
01 Paź 2008, 08:37; Temat postu: |
|
|
Dzięki śliczne za odpowiedź
Jak będę miała chwilę czasu, to spróbuję się tym pobawić, może nie wybuchnie  tylko, że ja bym chciała, żeby to gasło przez jakieś 15-20 sekund (zebym zdążyła wyjść z garażu, bo mi się światła zapalać nie chce...), czyli ten kondensator musi być większy...a czy taki większy zmieści się pod obudowę tej lampki...
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#175742 Wysłany:
01 Paź 2008, 11:48; Temat postu: |
|
|
Malina jeśli masz lampkę z zegarkiem i nie masz fabrycznego alarmu/centralnego na pilota to jedynym sensownym miejscem na "upchanie" kondensatora jest właśnie miejsce z lewej strony lampki, w miejscu gdzie powinien znajdować się odbiornik podczerwieni fabrycznego kluczyka z pilotem. Chociaż według tego co napisał ipIV to przy takim czasie jakiego oczekujesz kondensator będzie tak duży, że się tam nie zmieści.
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#175757 Wysłany:
01 Paź 2008, 13:01; Temat postu: |
|
|
Mam lampę z zegarem i mam alarm/centralkę na pilota, ale czy ten alarm jest orginalny, to nie wiem...jak kupiłam auto, to już było.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#175955 Wysłany:
02 Paź 2008, 01:52; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Malina napisał(a): tylko, że ja bym chciała, żeby to gasło przez jakieś 15-20 sekund
A do tego to już trzeba skonstruować urządzenie elektroniczne  opornik, potencjometr, tranzystor i jakiś kondensatorek ;> i można zrobić tak, że nawet kilka minut będzie się świecić... Tylko uprzedzam, ze to będzie upierdliwe jeśli ktoś np. w nocy wsiądzie, zamknie drzwi a lampka będzie się te 20sekund świeciła 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#176024 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:26; Temat postu: |
|
|
ipIV niekoniecznie... Jeśli już budować taki układ to na dwóch tranzystorach, z dodatkowym przewodem od stacyjki i po przekręceniu kluczyka lampka zgaśnie np. w 2 sekundy podczas gdy normalnie będzie gasła 15-20 sekund. Mam gdzieś na dysku schemacik takiego urządzenia. Koszt budowy ponoć max. 5zł.
|
|
Góra |
|
 |
michal_hgt |
#197393 Wysłany:
08 Gru 2008, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Redzyńskie/Mińsk Maz. Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 109
|
a u mnie po zamknięciu drzwi światło świeci się przez ok 5-10s i gaśnie nagle, chciałbym żeby gasło powoli. czy do tego wystarczy kondensator bo już się pogubiłem, koleś w sklepie elektronicznym powiedział że trzeba zamontować jakiś cąły układ za który on chce 100zł (myśle że chce mnie naciągnąć bo na allegro kosztuje grosze). Jeśli wystarczy kondensator to jaki i czy ktoś już to robił?
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#296352 Wysłany:
08 Paź 2009, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
glaziu |
#296562 Wysłany:
09 Paź 2009, 07:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 25 Wrz 2009, Posty: 69
|
Nie wiem czy u mnie to jest fabrycznie, czy ktoś to zamontował, ale jak otwieram z kluczyka auto, to zapala mi się lampka, jak wysiadam i zamykam drzwi to lampka świeci się jeszcze przez jakieś kilka sekund
A najfajniejsze jest to, że jak chce wysiąść to lampka zapala się również jak wyciągam kluczyk ze stacyjki.... 
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#296598 Wysłany:
09 Paź 2009, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
glaziu |
#296599 Wysłany:
09 Paź 2009, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 25 Wrz 2009, Posty: 69
|
Ja się na tym znam jak na produkcji jogurtu, więc jedynym wyjściem było pochwalenie się ;P
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#296600 Wysłany:
09 Paź 2009, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
to co opisuje glaziu mozna osiagnac za pomoca 'urzadzonka' dostepnego na alledrogo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|