|
Obecny czas: 10 Maj 2025, 05:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pulkownik |
#97027 Wysłany:
26 Lut 2008, 22:12; Temat postu: Przegrzany silnik - Wymiana uszczelki pod głowicą. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
Witam, właśnie mi się zdarzyło przegrzać silnik w moim punciaku. Po tym zaczął chodzić jak traktor. Czego to może być wina, jakie uszkodzenia mogły powstać. Przyczyną jest chyba wentylator na chłodnicy. I tutaj drugie pytanko jak sprawdzić czy to termostat czy sam wentylator? Proszę o szybka odpowiedź bo jutro muszę jechać do roboty nim i nie wiem czy jeszcze bardziej go nie popsuje. Teraz sprawdziłem mu olej i zobaczyłem coś co mnie bardzo zaniepokoiło. Otóż na bagnecie znalazłem "masełko" z tego co wiem to oznacza uszczelkę pod głowicą. Teraz sam nie wiem co mam zrobić
[ Dodano: 26 Lut 2008 20:12 ]
Konsultowałem się z kilkoma mechanikami i decyzja jest jedna - wymienić uszczelkę pod głowicą i zobaczymy co dalej. Najbardziej obawiam sie tego "co dalej ...". Trudno teraz muszę poczekać aż przyjdzie uszczelka i zacząć zabawę z silnikiem, Dodam że to będzie mój pierwszy raz. Nigdy nie zdejmowałem głowicy silnika. Postaram się zrobić manuala i zamieszczę go tutaj.
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Juras |
#97173 Wysłany:
26 Lut 2008, 22:17; Temat postu: |
|
|
Tylko pamiętaj o splanowaniu-wyrównaniu głowicy, bo przy odkręcaniu zawsze występują napręzenia które delikatnie krzywią powierzchnie głowicy a przez to możesz mieć potem problem przy nowej uszczelce, że długo nie pociągnie.
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#97185 Wysłany:
26 Lut 2008, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
No właśnie tutaj będzie problem. Mieszkam w Irlandii i nie mam pojęcia gdzie to zrobić. Na początku miałem go oddać do mechanika, ale tutaj strasznie zdzierają. Rozmawiałem z mechanikiem i mi powiedział że może nie będzie trzeba planować głowicy.
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#97420 Wysłany:
27 Lut 2008, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
To "może" może spowodować kolejną wymianę. Jak jest nieszczelność na uszczelce to kanał wyrobiony w uszczelce może mieś zwoją ściankę (prawie niewidoczną rysę) na powierzchni głowicy i nowa uszczalka w tym miejscu nie dolegnie.
Druga sprawa, o której tu nikt nie pamięta to śruby do przykręcenia głowicy są jednorazowe (bo są specjalnie rozciągliwe) i powinny być za każdym razem założone nowe. Stare nie gwarantują odpowiedniego docisku.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#97467 Wysłany:
27 Lut 2008, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
qrcze z tymi srubami to to nie wiedzialem ze jednorazowe:(
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#97501 Wysłany:
28 Lut 2008, 00:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
O planowaniu głowicy domowym sposobem też już się dowiedziałem. Wstarczy tafla szkła i papier ścierny. Kładziemy papierek na głowicy na to taflę szkła, lekko pocieramy w każdą stronę i patrzymy czy są rysy na całej powierzchni, jeśli tak to nie trzeba planować głowicy.
Druga sprawa to chciałbym sie dowiedzieć jak to jest z tymi śrubami. Trzeba je wymienić na nowe czy nie jest to konieczne?
Poniżej jest opis kolejnych czynności przy wymianie uszczelki - tutaj mam prośbę do ludzi którzy to robili o weryfikację i ewentualne poprawki.
1. Odłączyć akumulator 2. Wymontować filtr powietrza z dołączonymi do niego przewodami 3. Wymontować króciec powietrza podgrzewanego na rurze wylotowej i kolektor wylotowy 4. Spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika
a. Odkręcić korek b. Odłączyć dolny przewód od chłodnicy 5. Odłączyc wszystkie przewody, linki, przewody układu chłodzenia dołączone do głowicy, do kolektora dolotowego lub do obudowy przepustnicy 6. Odłączyć połączenie urządzenia sterującego oraz wymontowac je 7. Poluzować śruby mocujące alternator i zdjąć pasek napędu alternatora 8. Wymontowac pokrywę głowicy 9. Założyc zaciskacze na przewody paliwa i odłączyc przewody 10. Odłączyć połączenia na cewce zaplonowej 11. Wymontować pasek rozrządu a. Wymontować obudowę paska napedu rozrządu b. Poluzować śrubę rolkowego napinacza, odepchnąć go i w celu zablokowania w tym położeniu dokręcić śrube c. Zdjąć pasek zębaty napędu rozrządu d. Doprowadzić silnik do położenia prawidłowego ustawienia 12. Odkręcić sruby w odpowiedniej kolejności
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#97533 Wysłany:
28 Lut 2008, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Więcej trzeba wiedzieć o zakladaniu głowicy. Jak ułożyć uszczelkę (znak ALTO do góry) znać kolejność dokręcania śrub i z jakim nonentem mają być dociągnięte. Śruby muszą być nowe, bo stare już nie są elastyczne i głowica może po jakimś czasie nie być dociśnięta właściwie, co może spowodować wydmuchnięcie uszczelki.
Właśnie tu na forum niektórzy piszą, że mają już trzecią i więcej uszczelkę założoną. Przy odpowiedniej wymianie to nie jest możliwe, by tak często trzeba było zmieniać uszczelki. Warunek to zachować normy techniczne, a one zkładają pewną powierzchnię styku głowicy (planowanie), nowe śruby (szpilki), odpowiedniej klasy uszczelka, właściwy moment i kolejność dokręcania śrub.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#97538 Wysłany:
28 Lut 2008, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
zgadzam się  Poprawnie założona i splanowana głowica nie mogą powodować ,że po przejechaniu kilkuset kilometrów uszczelka znowu pada 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#97543 Wysłany:
28 Lut 2008, 13:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
Mój mechanik powiedział że w punciaku szpilki są krótkie i nie trzeba ich wymieniać, nawet zadzwonił do stacji ASO żeby sie upewnić. Druga sprawa to ten odpowiedni moment, jak mówię to mechanikom to sie uśmiechają i potwierdzają że POWINNO się dociągać głowice kluczem dynamometrycznym, ale to sami tego nie robią.
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#97546 Wysłany:
28 Lut 2008, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
A wszystko jest dokładnie opisane w książce serwisowej Kropy
Sam wymieniałem uszczelkę i tylko głowice oddałem do szlifu 
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#97556 Wysłany:
28 Lut 2008, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#97593 Wysłany:
28 Lut 2008, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
To niech mechanicy z ASO powiedzą dlaczego szpilki na pewnej długości są przewężone i nie mają gwintu. Wystarczy wykręconą szpilkę przyłożyć do nowej gwintem i już wyraźnie widać rozciągnięcie tej starej ( na części za zwężeniem zęby gwintu się nie pokrywają. Przewężenie jest elementem elastycznym, dzięki któremu w tym silnku nie dociąga się śrub głowicy po przejechaniu pewnej ilości kilometrów. Jednak ten element zostaje trwale odkształcony i dlatego stosuje się nowe szpilki. Nie dotyczy to tylko Fiata, ale wiele innych marek tak ma.
Panowie fachowcy z ASO nieraz wartają dużego kopa w cztery litery.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#97650 Wysłany:
29 Lut 2008, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
A jakieś wskazówki co do całej tej operacji, na co uważać, no co zwrócić szczególną uwagę. Niespodzianki na które warto sie przygotować. Dodam że nie mam warsztatu i moje zaplecze narzedziowe jest ograniczone.
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
4motion |
#101774 Wysłany:
12 Mar 2008, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2007, Posty: 16
|
Walczyłeś z tym może już?
Mam podobny problem (chyba) coś mi olej ucieka i podejrzewam uszczelkę pod głowicą.
Gdzie dokładnie mieszkasz w Irl?
Pytałeś może jaka cena wymiany tej uszczelki w warsztacie?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
voyteac |
#101918 Wysłany:
12 Mar 2008, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
a ja mam takie pytanie...jakie jest prawdopodobienstwo ze urwie sie jakas srube przy odkrecaniu? gorzej to wyglada niz przy zawieszeniu czy idzie spoko?
|
|
Góra |
|
 |
jogi25 |
#119371 Wysłany:
27 Kwi 2008, 00:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: obecnie Szkocja/ GLASGOW Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 25
|
siemka tu masz wskazówki!

|
|
Góra |
|
 |
gss33 |
#119390 Wysłany:
27 Kwi 2008, 09:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 32
|
Witam
Niestety i ja mam najprawdopodobniej UPG do wymiany.
Wracając z trasy zaczął przegrzewać się silnik, podczas przyspieszania jak mocniej przycisnąłem na np. 4 biegu silnik zaczął szarpać i tracić moc.
Po sprawdzeniu świec okazało się, że świeca przy bagnecie oleju ma brązowy nalot (ubywa mi płyn chłodniczy, wcześniej nie było tego objawu), pozostałe świece mają biały nalot.
Usunąłem tymczasowo wkład termostatu, stary padł.
Jaki jest koszt wymiany uszczelki pod głowicą?
Pozdr. Grzegorz
_________________ Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#119438 Wysłany:
27 Kwi 2008, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Moja opinia to; posłuchaj dobrych rad Tezeta 1956 , lub oddaj do naprawy.
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#119441 Wysłany:
27 Kwi 2008, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
|
Góra |
|
 |
malczewski23 |
#122298 Wysłany:
05 Maj 2008, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 05 Maj 2008, Posty: 1
|
witam
jestem nowy choć punto mam już kilka lat, jednak ostatnio coraz więcej mi się psuje, ostatnio zaczęło mi wywalać wodę korkiem gdy zgasiłem silnik nie wiem co jest grane, myslę ze uszczelka pod głowicą albo pompa wodna ALE CZEKAM NA JAKIES SUGESTIE
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#122401 Wysłany:
06 Maj 2008, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Uszczelka pod głowicą.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kropkomobilek |
#577134 Wysłany:
02 Maj 2012, 22:21; Temat postu: Re: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 08 Lip 2011, Posty: 21
|
malczewski23 napisał(a): witam jestem nowy choć punto mam już kilka lat, jednak ostatnio coraz więcej mi się psuje, ostatnio zaczęło mi wywalać wodę korkiem gdy zgasiłem silnik nie wiem co jest grane, myslę ze uszczelka pod głowicą albo pompa wodna ALE CZEKAM NA JAKIES SUGESTIE może też tak być iż korek nie odpowietrza i wywala płyn,miałem tak zmieniłem korek i ok.koszt 7zł 
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#577144 Wysłany:
02 Maj 2012, 22:37; Temat postu: Re: Re: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
kropkomobilek napisał(a): malczewski23 napisał(a): witam jestem nowy choć punto mam już kilka lat, jednak ostatnio coraz więcej mi się psuje, ostatnio zaczęło mi wywalać wodę korkiem gdy zgasiłem silnik nie wiem co jest grane, myslę ze uszczelka pod głowicą albo pompa wodna ALE CZEKAM NA JAKIES SUGESTIE może też tak być iż korek nie odpowietrza i wywala płyn,miałem tak zmieniłem korek i ok.koszt 7zł  też tak miałem 2 dni temu, odpowietrz dobrze układ chłodzący i wszystko gra
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|