|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
grzechom1 |
#198164 Wysłany:
10 Gru 2008, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2008, Posty: 17
|
Skoro nie jest to normalne to oznacza to, że winny jest tutaj mechanik, czy nie wiem może pasek?
Proszę odpiszcie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#198186 Wysłany:
11 Gru 2008, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Jak jest to pisk paska, to jest niedociągnięty, a jak świst to znaczy, że za mocno naciągnięty i napinacz z pompą można już wyrzucić.
[ Dodano: 10 Gru 2008 23:45 ] Chyba, że to piszczy pasek alternatora.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
maxx_krk |
#198228 Wysłany:
11 Gru 2008, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#245555 Wysłany:
05 Maj 2009, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
cześć, kupiłem niedawno p2 1.2 16v przebieg 130tys., gość sie upierał że niedawno zmienaił pasek i napinacze przy około 120tys i żebym nie wymianił. Ale tak mnie to troche męczy i wezme chyba to wymienie..
napiszcie jakiej firmy co najlepiej kupić. Aha i tak orientacyjnie koszty... A wogóle to ile jest tych rolek napinaczy? thx za odp. [ Dodano: 05 Maj 2009 12:50 ]Napiszcie czy to jest dobry kąplet do mojego p2 2000r. 1.2 16v
http://allegro.pl/item622003016_rozrzad ... 2_16v.html
http://allegro.pl/item610206877_rozrzad ... 2_16v.html
kurde zastanawiam sie czy z pompa wody czy bez  . [ Dodano: 05 Maj 2009 12:52 ]zastanawiąją mnie te aukcje bo pisze w nich że jest to do punto II ale potem pisze że jest to do punto 85 (a wydaje mi sie ze punto 85 to inaczej punto I)??
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#250179 Wysłany:
06 Maj 2009, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Witam wszystkich.
Od wczoraj ja (a właściwie moja żona) jestem właścicielem PII 1.2 16V. Przebieg (chyba) 103 tys, sprzedawca (komis) twierdzi, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tys. Niestety właściciel jest przez kilka najbliższych dni niedostępny i nie mogę go dopytać o szczegóły. Auto zadbane więc raczej można wierzyć ale...
Czy rozrząd w 1.2 16V jest bezkolizyjny? Raczej nie przewiduję dalszych jazd ale nie chciałbym ryzykować.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#250182 Wysłany:
06 Maj 2009, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
pawelll 1.2 16v nie są niestety bezkolizyjne. Może jeśli nie masz teraz w planach żadnych jazd to się wstrzymaj te pare dni, po co marnować 600,- na wymianę (ASO).
lakikwap osobiście się na firmach nie znam  ale jeśli chodzi o pompe to zależy od przebiegu od ostatniej wymiany. Np. ja zmieniałem pasek przy ok. 35 500 km i pompy nie wymieniałem - zmienię za ok 5 lat.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#250233 Wysłany:
06 Maj 2009, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
pawelll umnie tak samo właściciel obiecywał że przy 120 był wymieniany, teraz ma 130. Miałem go wymienić dla świętego spokoju ale niestety miałem inne koszty niespodziewane  i mam nadzieje że poprzedni właściciel nie kłamał mnie.
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#250241 Wysłany:
06 Maj 2009, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Na szczęście mam telefon do pierwotnego (i jedynego) właściciela. Jak tylko będzie dostępny wypytam go o wszystkie dane eksploatacyjne- nie powinno mu chyba zależeć na bajerowaniu.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#250243 Wysłany:
06 Maj 2009, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
lakikwap poprawny zestaw (ten z pompą wody) pasek Gates (marka znana) ruville (firma która produkuje/pakuje dośc dobre części)
lakikwap napisał(a): kurde zastanawiam sie czy z pompa wody czy bez
chcesz mieć spokój na kolejną stówę to pompa obowiązkowo, simeringi też bym zmienił, (uważaj na mietków bez narzędzi specjalnych siln 1,2 16V wymaga specjalnych narzędzi do poprawnego zestrojenia rozrządu)
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#251272 Wysłany:
09 Maj 2009, 13:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
krzysiek_pere napisał(a): lakikwap poprawny zestaw (ten z pompą wody) pasek Gates (marka znana) ruville (firma która produkuje/pakuje dośc dobre części) czyli do punta 2 1.2 16v i do punta 1 1.2 16v są te same paski? http://allegro.pl/item610206877_rozrzad ... 2_16v.htmlbo tu jest napisane do punta 2 85 ale 85 to było punto1 ! a co to są simeringi? [ Dodano: 09 Maj 2009 13:47 ]krzysiek_pere napisał(a): uważaj na mietków bez narzędzi specjalnych
no jeśli mówi że zrobi to przecież niebęde kwestionował tego.
a to jest naprawde tak trudne mój ojciec robił kilka lat temu pasek u mietka pod garażem w toledo 1.6 16v i już przejchał na nim ze 80tys (szykuje sie na kolejną zmiane) i jest i było wszystko ok
|
|
Góra |
|
 |
dark440 |
#262257 Wysłany:
06 Cze 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wozna Rejestracja: 02 Cze 2009, Posty: 14
|
ipIV napisał(a): grzechom1 napisał(a): Teraz trochę piszczy mi pasek przy ruszaniu... Jest to normalne - przestanie on kiedyś piszczeć?? NIE jest to normalne.
to może zdradzisz tą wiedzę tajemną co należy zrobić żeby nie piszczał
ostatnio zmieniałem pasek w PII 1.2 8v i jęczy trochę a nie wiem co z tym zrobic
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#262259 Wysłany:
06 Cze 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Ja tam nie wiem jak pasek rozrządu może piszczeć  Co najwyżej świszczeć a nie piszczeć napinacz lub pompa wody przez za mocno naciągnięty pasek. Popuszczenie paska tu nic nie zdziała, trzeba wymienić już dobity element lub jeździć. Cała sztuka w wymianie paska rozrządu polega na tym, że należy pasek napiąć nie za słabo, nie za mocno. Powinien w najdłuższym odcinku przy naciśnięciu palcem uginać się o ponad 5mm, nie więcej niż 1cm oraz przy skręceniu o 90* powinno się wyczuwać większy opór skręcania a nie tak, że więcej się nie da skręcić.
Też spieprzyłem za pierwszym razem  i napinacz drugi kupiłem i jest ok 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dark440 |
#262261 Wysłany:
06 Cze 2009, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wozna Rejestracja: 02 Cze 2009, Posty: 14
|
o widzisz bo już pompę wody też wymieniłem bo na nią padło a tu kiszka nie pomogło a z naciąganiem to właśnie stosowałem się do tego 90* ale chyba za mocno
więc radzisz nowy pasek bo napinaczy nowych prawie mam 2 a wątpię żeby coś mu się stało po przejechaniu 200km
a dźwięk to właśnie takie raczej jęczenie
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#262264 Wysłany:
06 Cze 2009, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Pompę zmieniłem - to samo, napinacz fabryczny - to samo.... po 16kkm zmieniałem wałek rozrządu i kupiłem napinacz - od tego czasu świszczenie pomiędzy 1300-2000rpm ustało. [ Dodano: 06 Cze 2009 20:25 ]dark440 napisał(a): a wątpię żeby coś mu się stało po przejechaniu 200km
Mi zaczęło świszczeć zanim silnik się rozgrzał 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
adik__adik |
#263338 Wysłany:
10 Cze 2009, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: zawiercie Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 14
|
piszczenie to też może być wina alternatora bynajmniej u ojca tak jest jak stoimy w korku to piszczy po wymianie przestało ale problem znowu powrócił
a teraz mam pytanie czy opłaca się wymieniać samemu rozrząd bo w ASO chcą za to 200zł za pasek i napinacze było dane 160zł też w ASO a i jak to jest z tą pompą wody wymieniać? silnik 1.2 60km
|
|
Góra |
|
 |
Venom0000 |
#270979 Wysłany:
08 Lip 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 12 Kwi 2009, Posty: 25
|
Witam chciał bym sie zapytac jaki zestaw polecacie do punta 1.8 hgt i ile to mniejwiecej kosztuje moze wymieniał ktos kto ma hgt
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#282045 Wysłany:
25 Sie 2009, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
pacjent 1,2 8V 2002 ma przejechane 76000km jestem 2 wlascicielem jak kupowalem mial 40000km.. raczej czas najwyzszy na wymiane rozrzadu, pytanie czy razem z pompą? jakie czesci polecacie?
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#396782 Wysłany:
17 Wrz 2010, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
Odgrzewam temat paska rozrządu bo mam problem z jego założeniem.
Po prostu wycięcia na kołach wału korbowego i rozrządu kompletnie nie pokrywają się "gumowymi ząbkami" na pasku.
W przeciwieństwie do starego paska który wpasowuje się idealnie.
Poza tym te "gumowe ząbki są wyraźnie szersze od wgłębień na kołach pasowych.
Czy to możliwe bym kupił niewłaściwy pasek ?
Pasek ma oznaczenie na pudełku:
Continental Contitech CT997 125 z.
Aha i chodzi o Punto I.
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#396786 Wysłany:
17 Wrz 2010, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Tak , to jest możliwe  Poprostu inny moduł paska kupiłeś , jak niezniszczyłeś to może uda sie wymienić 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#396990 Wysłany:
18 Wrz 2010, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
dariuszs860 napisał(a): ...inny moduł paska kupiłeś...
hmm, jeszcze raz obejrzałem pudełko i jest tam napisane:
-fiat punto 1.1 09/97 -
A o jaki właściwy "moduł" paska chodzi ?
Mógłbyś podać jakieś oznaczenie ?
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#396997 Wysłany:
18 Wrz 2010, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Nie wiem jak w PI, w PII 1.2 8v były dwa rodzaje pasków rozrządu (miały rożną ilość zębów), podobnie były dwie długości pasków klinowych.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#397001 Wysłany:
18 Wrz 2010, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Ty najlepiej weż ten pasek pojedź do serwisu i kup, podasz nr vin i wszystko bedzie jasne  Ja swój miałem orginalny z serwisu 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
Banka666 |
#416061 Wysłany:
26 Lis 2010, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
Witam wlasnie wracam od mojego mechanika i krzyknoł mi za wymiane rozrzadu 850zł z robocizna to troche duzo chyba nie?? jak myslicie?? znacie w tychach jakiegos tanszego mechanika?? [ Dodano: 26 Lis 2010 14:56 ]Znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/rozrzad-fiat-mar ... 88664.html mam pytanie czy to jest wszystko czego potrzeba do wymiany rozrzadu?? jesli tak to znalazlem innego mechanika za prace bierze 150zł plus 350 daje 500 a nie 850 co o tym myslicie??
|
|
Góra |
|
 |
Wienio |
#528828 Wysłany:
13 Gru 2011, 15:29; Temat postu: Re: Pasek rozrządu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 29
|
ja bym Ci polecał brać rozrząd SKF, Contitech bądź INA, np. coś takiego - zestaw rozrządu. co do mechanika - bierz takiego, którego masz z polecenia, nie zawsze ten kto robi najtaniej robi też najlepiej. popytaj znajomych z autami w Twoim mieście, albo na forum zapytaj ludzi z okolic.
|
|
Góra |
|
 |
EGONZGIERZ |
#644493 Wysłany:
10 Lut 2013, 21:29; Temat postu: Re: Pasek rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
co do pomp wody jak płyn chłodzący w aucie jest regularnie wymieniany to pompa oryginalna pochodzi nawet 200 tyś, zamienniki kiepskiej jakości potrafia się posypać po 20 tyś, jak już wymieniać pompę to na dobrą (odradzam pompy EVR Ruvilla są na to reklamacje)
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|