You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 01:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #103289 Wysłany: 15 Mar 2008, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Tacowski napisał(a):
Ja nie mowie ze łamie przepisy Szczerbol

ja tego nie powiedzialem :P mowie tylko ze jezdzac przepisowo to zabawki w stylu CB nie sa potrzebne :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #103295 Wysłany: 15 Mar 2008, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Ja tam chyba bez CB nie mogl bym zyc... To jak telefon komorkowy. Mozna pogadac sobie spedzajac cale dnie w aucie, kawalow posluchac i ogolnie jest wesolo na radyjku... Ci co maja to wiedza :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #103349 Wysłany: 16 Mar 2008, 01:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Tacowski napisał(a):
kawalow posluchac


Gorzej jak ktoś zacznie się tak brechtać że straci kontrolę nad kierownicą :mrgreen:

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #103449 Wysłany: 16 Mar 2008, 14:08; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ej, halo halo, 2 dni mnie nie było a tu offtop na maxa...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718174 Wysłany: 25 Lut 2014, 15:23; 
 Temat postu: Re: Najlepszy silnik w kropku?
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 31 Sty 2014,
Posty: 2
Co sądzicie o 1.2 16v 85km? Mam takiego od kilku miesięcy i z tego co widzę jest to bardzo rzadko spotykany silnik w kropku. Był on jeszcze montowany w innych autach? A tak w ogóle to czym on się różni od tego słabszego 75km? Na forum nie znalazłem o nim żadnej opinii.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718183 Wysłany: 25 Lut 2014, 16:58; 
 Temat postu: Re: Najlepszy silnik w kropku?
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
kiepsko coś szukałeś, masz wersję z 2 wałkami rozrządu z innym kompem
1.2 16v wsadzali nagminnie do brava/bravo ale tam ograniczono moc do 80km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718407 Wysłany: 26 Lut 2014, 14:37; 
 Temat postu: Re: Najlepszy silnik w kropku?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lut 2014,
Posty: 18
Zdecydowanie - 1.1 .
Tani w produkcji , tani w utrzymaniu . Prosty konstrukcyjnie . Mało pali . Bardzo trwały i niewymagający . Cichy i niezawodny - zawsze i wszędzie . I w upały po 35 stopni i w mrozy po 30 stopni . Jeden z niewielu już silników konstruowanych z myślą o użytkowniku i jego kieszeni , a nie tylko o zyskach producenta auta i jego serwisu .
Niedościgniony wzór do naśladowania dla np. niemieckich konstruktorów nowego Passata , które to auto ma koszmarnie drogi zarówno w produkcji , jak i w eksploatacji , skomplikowany i często psujacy sie silnik - którego serwis i naprawa - zrujnuje każdą kieszeń .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718409 Wysłany: 26 Lut 2014, 14:47; 
 Temat postu: Re: Najlepszy silnik w kropku?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Zdecydowanie 1.1 55 i 1.2 60 - kompromis pomiędzy mocą, a spalaniem, 73 było przekombinowane.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718419 Wysłany: 26 Lut 2014, 16:15; 
 Temat postu: Re:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lut 2014,
Posty: 18
dzikidaniel napisał(a):
To nie mamy o czym gadać więc nie chce słuchać że 8V jest bardziej perspektywicznym silnikiem.

Kolego dzikidaniel !
Silnik 1.1 , czy 1,2 8V - to z punktu widzenia uzytkownika - oba silniki znacznie przyjemniejsze w eksploatacji , niż wersja 16V . Są znacznie bardziej elastyczne niż silnik 1.2 16V ( skądinąd też bardzo udany , jeden z najlepszych silników Fiata ) - ale wymaga kręcenia do wysokich obrotów , częstszej znacznie redukcji biegów i ma nieco niższą ( choć też wysoką ) trwałość , ale jest silniejszy , ma wiekszą moc , choć korzystanie z tej mocy wymaga kręcenia go dość wysoko , a to powoduje , że wyczuwalnie więcej pali .
Wersja 16V powstała przede wszystkim z uwagi na łatwiejszą do uzyskania czystość spalin ( tak, tak ! ) i choć znacznie nowocześniejsza konstrukcyjnie - to jednak starsza wersja 8 V - jest znacznie przyjemniejsza w eksploatacji , mniej pali i jest trwalsza .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718526 Wysłany: 26 Lut 2014, 23:12; 
 Temat postu: Re: Najlepszy silnik w kropku?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka
Rejestracja: 29 Maj 2013,
Posty: 301
Pomógł: 5
ja jestem użytkownikiem Punto 75 i uważam, że -jak na tą pojemność - ma wystarczającą elastyczność.
u mnie wystarczy zmieniać biegi przy 2,5k obrotów, żeby podążać w sznurze samochodów w mieście.
Zgodzę się oczywiście z tezą, że silniki mocniejsze na niższych obrotach są przyjemniejsze w codziennej eksploatacji niż te ze słabym dołem a mocniejszą górą.
Czy 1.2 16v punto jest lepszy w tym względzie czy gorszy niż 1.2 60KM albo 75KM to się nie wypowiem, bo nie jeździłem wszystkimi odmianami.
Natomiast jeździłem Fiatem Brava 1,2 16v (chyba ma 82KM) i elastyczność w porównaniu z moim Punto miało lepszą. Ale czy to jest ten sam silnik co w Punto we wszystkich detalach to nie wiem..

_________________
jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339
było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #719098 Wysłany: 02 Mar 2014, 14:19; 
 Temat postu: Re:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lut 2014,
Posty: 18
JOS3PH napisał(a):
jesli sie nie myle to 16v to to zmodyfikowany 8v wiec konwertujesz go na szesnastke i masz to samo
wiec w 16v drzemie wiecej potecjalu bo 8v ogranicza osmiozaworowa glowica
a to znaczy ze z 16v wyciagniesz wiecej mocy ze wzgledu na budowe silnika
w 8v natomiast uzyskasz wiekszy przyrost mocy w stosunku do serii
tak czy tak moc ostateczna 16v bedzie wyzsza
(szacuje ok 150KM - z podwojna listwa wtryskowa ,lekkie kolo zamachowe, walkami gt, obrobiona glowica i wydechem, popa paliwa z 1.8 16v i chipem)
jesli sie myle to poprawiajcie


Kolego szanowny !
Z całym szacunkiem - ale - Temat , jaki usiłujesz poruszyć - to temat skomplikowany i znacznie bardziej złożony , niż Ci się wydaje . Dołożenie dodatkowych 4 zaworów i modyfikacja głowicy silnika - to dopiero początek . Takie silniki ( 16 V ) - powstały m.in. z uwagi na znacznie łatwiejszą w nich do uzyskania czystość spalin , jak i przyrost mocy ( katalogowo ) . Ta większa moc silnika 16 V - w znacznej mierze jest tylko teoretyczna - gdyż występuje w górnym zakresie obrotów takiego silnika , zaś maksymalny moment obrotowy - jest znacznie przesunięty ( w stosunku do wersji 8 V ) - i jest położony znacznie wyżej , niż w wersji 8 V. Sumując - silnik 16 V - dużo lepiej prezentuje się na papierze , niż w rzeczywistości . Jest oczywiście żwawszy i silniejszy - ale tylko pod warunkiem kręcenia go wysoko i bardzo wysoko - a to - Znacznie podwyższa zużycie paliwa . Dla przeciętnego użytkownika - dużo przyjemniejsza w eksplotacji jest wersja 8 V - , która , mimo , że teoretycznie ma mniejszą moc , ale ma położony znacznie niżej maksymalny moment obrotowy - i przez to jest elastyczna , nie wymaga tak :D częstej zmiany biegów i wyraźnie mniej pali - choć osiągi oferuje zbliżone do wersji 16 V ( pomijając ekstremane rzeczy - np. szybkość maksymalną - nikt przecież nie jeździ swoim autem z szybkoscią masksymalną ) . :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO