You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 12 Gru 2018, 19:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #122424 Wysłany: 06 Maj 2008, 09:08; 
 Temat postu:
aver GRATULACJE! Mam nadzieję że twój kropek, tak jak wielu tutaj będzie się odwdzięczał przyjemną jazdą i dobrym użytkowaniem. Jeśli to dla ciebie nie kłopot, to przedstaw kropkę w odpowiednim dziale i zrób fotki - szczególnie wnętrza i kokpitu, bo twoje autko, to taka perełka na forum i podejrzewam, że w Polsce :D


Góra
  
 

 
 Post #122460 Wysłany: 06 Maj 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2911
Pomógł: 5
No ja też gratuluje nabytku :) Czekamy na fotki i przedstawienie twojego GRANDE KROPASA w dziale TWOJE PUNTO :)

_________________
2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S"
topic24306.html
2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX"
topic37122.html


Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122465 Wysłany: 06 Maj 2008, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
widzę że naprawdę ciekawa ta skrzynia. życzę miłej i bezproblemowej jazdy na "innej" skrzyni biegów. pozdrawiam i koniecznie przedstaw swoja kropkę. pozdrawiam :D :D

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124969 Wysłany: 13 Maj 2008, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Ja bym na Twoim miejscu kupił. Za 41 000 masz halogeny no i elektrykę ;)

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128006 Wysłany: 23 Maj 2008, 08:16; 
 Temat postu: EKO na skrzyni MTA
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Mar 2008,
Posty: 5
Pare kolejnych spostrzezen odnośnie jazdy MTA. Tym razem na celownik poszedł tryb EKO. Ogolnie polega to na tym ze przy delikatnym wciskaniu pedalu gazu autko zmienia przełożenia przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. Redukcje biegów tez dokonywane są tylko kiedy auto ma juz za niskie obroty. Wygodne jadąc w warunkach gdzie "cisniecie" nie ma sensu np w zatłoczeniu badz dla "pana w kapeluszu" :) Spalanie chwilowe na V przy predkości ok 60-70km/h oscyluje na poziomie ok 4,5 litra. Oczywiscie wciskając pedal do podlogi auto dokonuje redukcji i rwie do przodu do max obrotów, wtedy o ekonomi mowy nie ma :) Wadą jaką zauważyłem na EKO jest to ze przy niskich obrotch auto nie wyczuwa jazdy pod górkę i nie dokonuje w takiej wysuacji redukcji... tylko ledwo ciągnie do przodu na tym wysokim biegu. Coś za coś. Przejechałem ostatni 1000km pół na pół miasto/trasa (ale nie jadąc cały czas na EKO) i srednio spalił mi 7,0 litra. Mysle z to nie najgorzej. Dzisiaj kolejne 500km do przemierzenia. Komu w droge temu .... wrotki :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132411 Wysłany: 05 Cze 2008, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 127
ja ostatnio widziałem Pande z automatem...buhahaha (respect)

_________________
GP Estiva ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385469 Wysłany: 05 Sie 2010, 07:52; 
 Temat postu: MTA po 45tyś przebiegu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Mar 2008,
Posty: 5
Witam po dłuższej przerwie. MTA przez 2 lata spisywało sie poprawnie... dobiegła do konca gwarancja i zaczęły się schody. Auto ma przejechane ok 45tyś. Miesiąc po upływie gwarancji skrzynia zaczęła delikatnie szwankować... tzn normalnie można było jeździć, ale po dłuższym postoju był problem z redukcją z 5 na 3 bieg. W manualach sporadycznie sie z tego korzysta, w przypadku automatu jest to częściej wykonywane. Auto zamiast redukować na 3 bieg wyrzucało na N (czyli luz). Objaw się ten pojawiał się początkowo sporadycznie, potem w następujących przypadkach:
1) jechało sie na 5 biegu i nagle trzeba było gwałtowniej przyściepszyć podczas wyprzedzania czyli pedał w podłogę i nagle samochód nie jedzie.
2) spokojnie dojeżdżało się do np skrzyżowania w trybie EKO, automat trzyman na 5 biegu do obrotów rzędu 1200obr/min i przy zatrzymywaniu i zaczyna redukować do jedynki. (5-3-2-1) czyli z pominięciem 4 biegu.
3) podczas gwałtownego hamowania - skrzynia również redukuje (5-3-2-1) - pomija 4 bieg.
4) gdy się chciało manualnie "dżojskikiem" zredukować z 5 na 3 (dwa szybkie pchnięcia do tyłu) - gdy redukcja występowała w chwilowych odstępach 5-4-3 to wszystko było ok.

[ Dodano: 05 Sie 2010 06:52 ]
Jak wspomniałem wyżej, problem nie wykluczał możliwości jazdy dalej. Jednakże zjawisko to mogłoby doprowadzić do sporego niebezpieczeństwa. Wyskoczenie biegu podczas redukcji przy wyprzedzaniu, badz ostrego hamowania przy mijaniu jakiejś przeszkody itp wiadomo jak może się skończyć. :shock:
Auto trafiło do serwisu (niespełna 3 miesiące po zakończeniu okresu gwarancji).
Wgrano nowe oprogramowanie i powinno być już ok. Koszt ok 180zł wiec do przyjęcia. Jak się okazało problem nie zniknął. Problem z redukcją pojawiał się po dłuższym postoju (np. po nocy) i występował przez mniej wiecej 15-20 piewrszych minut jazdy. Potem wszystko było ok.
Kolejna wizyta w ASO.
Auto znajduje sie już tam pare dni i pojawiła się nowa diagnoza. Ze padła centralka. Ponoć podczas jazd próbnych przez serwisantów problem urósł do tego rozmiaru ze można obecnie włącznyć tylko jedynke i wsteczny. Wymiana centralki powinna rozwiązać wszystkie problemy, niestety trzeba ją sprowadzić z Turynki i to potrwa pare dni. Koszt centralki ok 1200zł ale fiat ze względu ze usterka wystąpiła krótko po utracie gwarancji oraz jest to dosyć odosobniony przypadek ładnie się zachował i chce zrefundować koszt (ew. część kosztu) centralki. To telefoniczne zapewnienie otrzymałem wczoraj tel i liczę ze dotrzymają złowa. Jak odbiorę autko to napisze czy ta naprawa pomogła.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385473 Wysłany: 05 Sie 2010, 08:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24057
Pomógł: 128
No to faktycznie ładnie (i rozsądnie) ze strony fiata że chcą przynajmniej część kosztów pokryć.
A usterka faktycznie może być groźna i lepiej się z nią rozprawić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387383 Wysłany: 13 Sie 2010, 13:36; 
 Temat postu: Auto wróciło ze serwisu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Mar 2008,
Posty: 5
Minęły 2 tygodnie od momentu odstawienia autka do serwisu. Sprawdzałem i wszystko działa poprawnie, zobaczymy jak będzie w następnych dniach. A teraz trochę szczegółowo co sie działo w serwisie.
Dostarczono z Turynu centralkę, po podłączeniu okazało się, że nic to nie zmieniło. Czyli centralka była OK. Staneli w punkcie wyjścia a właścicie gorzej, bo można nawet przy nowej centralce włączyć wyłącznie 1 i wsteczny bieg. Stąd stwierdzili, że problem może tkwić w przewodach dochodzących do centralki, i zaczeli powoli przeglądać każdy z nich. Okazało się ze dwa z nich były lekko przytarte i zwierały ze sobą przy odpowiedniej zmianie przełożenia tj z 5 na 3 bieg. Wtedy pojawiał się błąd i auto przerzucało z automatu na N (luz). Oby było to to. Koszt naprawy: 185zł (przy czym wliczona jest w to kwota za udostępnienie auta zastępczego). :jupi:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #497487 Wysłany: 13 Sie 2011, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 185
Pomógł: 1
Jak tam Twoja skrzynia? Może bym żonie tak ułatwił życie? Automat to jest to.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 3 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #764141 Wysłany: 19 Lut 2015, 21:12; 
 Temat postu: Re: Automatyczna skrzynia biegów MTA [opinie]
Offline
Forumowicz

Samochód: 500
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Lut 2015,
Posty: 1
Mam podobną usterkę we Fiacie 500.
Usterka ta występuje gdy robi się zimno.
Rano po odpaleniu nie ma biegów lub w trakcie jazdy źle redukuje i zapala się wtedy kontrolka.

Aver który serwis naprawiał Tobie skrzynię?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO