|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 17:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
FESTO128 |
#103481 Wysłany:
16 Mar 2008, 15:53; Temat postu: Z półsyntetyka na syntetyk PYTANIE |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 11
|
Witam mam takie pytanie, 2 miesiące temu kupiłem Punto 2 rocznik 02' przebieg 74tyś, sprzedawca powiedział żebym wymienił sobie olej lecz nie powiedział jaki był przedtem zalany, ja wymieniłem na Mobile 1 10W40 po przejechaniu 1500 km silnik zaczął głośniej pracować tzn słychać klepanie zaworów a spod aparatu zapłonowego zaczął ciecz olej (już to zostało uszczelnione). Dzisiaj dzwoniłem do owego sprzedawce zapytać jaki był lany olej powiedział że Castrol Syntetyk. Czy w tym przypadku mogę wymienić olej na Castrol Syntetyk taki jak był lany przed moim zakupem czy lepiej już zostać przy Castrolu 10W40 lub pozostać przy tym Mobilu do którego nie mam przekonania po opiniach forumowiczów.
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#103482 Wysłany:
16 Mar 2008, 15:58; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Ja mam podobne pytanie, czy zmiana oleju z półsyntetyka (Selenia 20K) na syntetyk (np castrol edge) nie zaszkodzi silnikowi - wycieki (przebieg 110tys km). Mój ojciec mówił, że jak kiedyś w BIS'ie zmienił olej na lepszy to mu właśnie ciec zaczął, dlatego i ja mam obawy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#103827 Wysłany:
17 Mar 2008, 00:24; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#107108 Wysłany:
24 Mar 2008, 14:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
FESTO128 śmiało możesz przejść na Castrola 5W/40. Silnik ma jeszcze mały przebieg i nie ma prawa sie rozszczelnic, a tym bardziej, ze wczesniej byl taki. Pomiędzy półsyntetykiem a syntetykiem jest minmalna różnica w gęstości. Jeśli byłaby to zmiana z mineralnego na syntetyk to trzeba byloby juz dokladnie sprawdzac w jakiej kondycji jest silnik.
STax a czemu chcesz przechodzic z polsyntetyka na syntetyk??
|
|
Góra |
|
|
BzzQ |
#107123 Wysłany:
24 Mar 2008, 15:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 268
|
Bez względu na przebieg nie należy zmieniać oleju na rzadszy, tylko na gęściejszy chodzi głównie o to że oleje typu syntetyk czyszczą intensywniej silnik od pół syntetyku (mówie tylko tu o olejach normalnych)...
_________________ Punto FL 03/04r 1.2 8V
Zapraszam do galerii
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#107174 Wysłany:
24 Mar 2008, 19:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
BzzQ napisał(a): Bez względu na przebieg nie należy zmieniać oleju na rzadszy, tylko na gęściejszy chodzi głównie o to że oleje typu syntetyk czyszczą intensywniej silnik od pół syntetyku (mówie tylko tu o olejach normalnych)...
To prawda, ale tak jak zrobił FESTO128, to moze zmienic. Silnik nie jest jeszcze zuzyty-ma maly przebieg. Syntetyk ma wiecej srodkow czyszczacych i jak silnik jest w dobrym stanie to lepiej jest jak jest dobrze czyszczony z sadzy itp. Z czasem, gdy silnik sie zuzywa to przechodzi sie na gestszy olej. FESTO128 sie pomylil, a ze silnik ma nieduzy przebieg to moze smialo zmienic olej, a nawet powinien.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#107177 Wysłany:
24 Mar 2008, 20:06; Temat postu: |
|
|
Wszyscy Guru motoryzacyjni zalecają przechodzenie z olei syntetycznych na półsyntetyczne wraz ze wzrostem przebiegu silnika a nie na odwrót. Ja bym zalał przy tym przebiegu czyli powyżej 100 000 km, dobrym olejem 10W40 (selenia K20, castrol, shell, czy mobil) Myślę że te kłopoty które miałeś to niekoniecznie wina oleju mobil.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107236 Wysłany:
24 Mar 2008, 21:42; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
uki1906: myślałem o syntetyku bo lubię dość mocno cisnąć i Selenia którą mam teraz zazwyczaj już po 8-10 tys robi się czarna i gęsta...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
BzzQ |
#107297 Wysłany:
24 Mar 2008, 23:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 268
|
nie wiem jak u ciebie to jest ale u mnie w FL`ce to oleju wchodzi 3litry więc częściej trzeba go wymieniać...
_________________ Punto FL 03/04r 1.2 8V
Zapraszam do galerii
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#107323 Wysłany:
25 Mar 2008, 00:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
STax czarny to sie olej robi juz po kilkuset km od jego wymiany, wazne jest tylko to zeby swoje wlasciwosci zachowal.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#107327 Wysłany:
25 Mar 2008, 00:20; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#107336 Wysłany:
25 Mar 2008, 00:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ja leje selenie tą co w standardzie nalali i b. szybko robi sie ciemna, no moze z tym czarnym to przesadziłem
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107403 Wysłany:
25 Mar 2008, 07:30; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#107420 Wysłany:
25 Mar 2008, 09:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): uki1906: myślałem o syntetyku bo lubię dość mocno cisnąć i Selenia którą mam teraz zazwyczaj już po 8-10 tys robi się czarna i gęsta...
STax jesli chcesz zmienic olej dlatego ze robi sie szybko czarny to nie ma sensu. Jesli szybko robi sie czarny, to swiadczy tylko o tym, ze prawidlowo plucze silnik z wszystkich zanieczyszczen. A swoje wlasciwosci smarownicze i myjace do 15tys. zachowa. Ja zreszta do 15 tys. nie czekam. Wymieniam po okolo 12 tys. Tak tez juz powiedzialo mi kilku znajomych mechanikow ze lepiej jest wymienic wczesniej i nie trzymac do 15 tys. A jesli ostro jezdzisz, to zalej go smialo Castrolem Edge 10W/60. On zostal stworzony do wysokich obrotow itp. itd.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#107422 Wysłany:
25 Mar 2008, 09:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ja swego kropa kupiłem rok temu, miał problemy co sie okazało z wyciekiem, oring( prze cewkach) i uszczelka pokrywy zaworów. Miał zalany Mineralny, oczywiscie sprzedawca nie powiedział, że cieknie, poprostu idiota nie umiał tego naprawić hehe:). Uszczelka i oring to koszt 12zł. . (piłowanie stopek pokrywy zaworów, robocizna własna:P )
Zalałem Mobil 10w40, jest Ok, kolor cały czas miał jasny, przez 17 tyś.
A teraz zakupiłem Shell Helix Plus 10w40. Bańkę 4L za 110zł . Jest trochę droższy od Mobila, ale moim zdaniem ciutke lepszy. Silnik jakoś fajnie idzie...
Moim zdaniem jeden z lepszych olei do kropa, co do syntetyku, moim zdaniem... sensu nie ma, do kropa powyżej 100tyś, szczególnie gdy np. jak mój posiada instalacje gazową. Mógłby brać... olej za żadki, a gaz za suchy..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107423 Wysłany:
25 Mar 2008, 09:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#107424 Wysłany:
25 Mar 2008, 09:37; Temat postu: |
|
|
uki1906 napisał(a): Jesli szybko robi sie czarny, to swiadczy tylko o tym, ze prawidlowo plucze silnik z wszystkich zanieczyszczen. A swoje wlasciwosci smarownicze i myjace do 15tys. zachowa.
Aleluja. W końcu ktoś na to wpadł. Czysty olej wcale nie świadczy o jego dobrej pracy!
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107427 Wysłany:
25 Mar 2008, 09:46; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: fakt, tu masz rację, czysty olej to nie wszystko.
Ale ja się troszkę obawiam, że po prostu już po paru tysiącach km. mój olej właśnie swoje właściwości traci...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#107487 Wysłany:
25 Mar 2008, 12:58; Temat postu: |
|
|
STax no to jak ty jeździsz cały czas powyżej 4tyś obrotów????
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107499 Wysłany:
25 Mar 2008, 13:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
W mieście nie, ale poza miastem to w zasadzie tak, trzymam się zakresu 4-6 tys... [ Dodano: 25 Mar 2008 12:43 ]Tzn nie, że specjalnie wysokie obroty trzymam, po prostu dość szybko jeżdżę, no i przy przyspieszaniu też go przeważnie powyżej 5tys ciągnę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#107572 Wysłany:
25 Mar 2008, 15:43; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): trzymam się zakresu 4-6 tys...
No to rzeczywiście orzesz ten silnik. Ja tam prawie nigdy nie przekraczam 4 tyś. A zazwyczaj tak pomiędzy 2 a 3,5 tysiąca. Chyba że sytuacja wymaga to i do 6 dokręcę ale to sporadyczne przypadki (np. jak z banditosem startujemy spod świateł )
|
|
Góra |
|
|
STax |
#107573 Wysłany:
25 Mar 2008, 15:45; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#107622 Wysłany:
25 Mar 2008, 17:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
STax ten bedzie lepszy i 5zl tanszy.
http://moto.allegro.pl/item333586482_ca ... 60_5l.html
Masz 110 tys. przebiegu i jezdzisz na wysokich obrotach, a ten wlasnie olej mechanicy polecaja bardziej niz syntetyk do takich specyfikacji. Kumpel ma Peugeota 106 1.6 16v i byslimy u naszego znajomego mechaniora i tez nam polecil ten wlasnie olej, a peugeot ma 120tys. przebiegu. Kumpel tez go caly czas trzyma na wysokich obrotach. No i masz pewnosc, ze sie nie rozszczelni. Moim zdaniem bierz śmiało ten olej.
Grzegorz1976 napisał(a): o to rzeczywiście orzesz ten silnik. Ja tam prawie nigdy nie przekraczam 4 tyś. A zazwyczaj tak pomiędzy 2 a 3,5 tysiąca.
Aby wymieniac wszystkie filtry i plyny w pore i nie ma prawa nic mu sie dziac.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#107632 Wysłany:
25 Mar 2008, 18:13; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
wlodwoz |
#108009 Wysłany:
26 Mar 2008, 11:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Jedna uwaga - Castrol Edge jest olejem przeznaczonym do silników VW z pompowtryskiwaczami. Polecanie go do innych to niepotrzebny "szpan" i wydatek.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|