|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Maxiu |
#11116 Wysłany:
05 Mar 2007, 12:38; Temat postu: Wymiana zaworów zwrotnych spryskiwaczy szyb |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
Jeśli mimo pełnego zbiorniczka i wyraźnie słyszalnej pracy pompy spryskiwacze nie zraszają szyb należy przypuszczać, że przyszła pora na wymianę zaworów zwrotnych układu spryskiwaczy. By się temu upewnić warto spojżeć pod maskę, gdzie przez nieszczelne zawory zwrotne wycieka płyn, który powinien trafić na szyby naszego auta. Do całej operacji jedynymi niezbędnymi rzeczami są owe zawory. W Punto występują one w ilości trzech. Dwa zlokalizowane są pod maską auta zgodnie z tym co pokazuje poniższe zdjęcie, a trzeci odpowiedzialny za tylną szybę jest umieszczony w klapie bagażnika pod osłoną zamontowaną na zatrzaski.
Tak wyglądają winowajcy - zawory zwrotne znajdujące się w komorze silnika. Są one dostępne zarówno w autoryzowanych serwisach, jak i w sklepach motoryzacyjnych specjalizujących się w częściach do modeli Fiata. Koszt jest różny, ale nie powinien przekraczać dziesięciu złotych za sztukę.
Pierwszy z zaworów jest umieszczony pod maską silnika. Posiada on trzy króćce - jeden wlotowy i dwa wylotowe. Pełni on rolę rozdzielacza dawki płynu na dwa spryskiwacze umieszczone na masce silnika.
Wystarczy użyć trochę siły i już mamy rozłączone węże układu spryskiwaczy.
Poniżej widać otwór, w którym zatrzaskowo mocowany jest zawór.
Po lewej stronie widzimy stary zaworek ze śladami jakie pozostawił wyciekający płyn, a po prawej stronie nowy, który za chwilę trafi pod maskę.
Łączymy węże na wcisk i umieszczamy zawór zatrzaskowo w pokazanym wyżej otworze.
Teraz kolej na drugi zawór w komorze silnika. Znajduje on się za akumulatorem, przy lewym nadkolu.

Tu również rozłączamy węże sposobem siłowym. Warto zwrócić uwagę, że wąż wejściowy ma większą średnicę, od węża wyjściowego.
Porównanie starego zaworu (szary kolor) z nowym (czarny). Widać tu różnicę w średnicy króćców wylotowych. Zamiennik ma oba króćce jednakowej średnicy, podczas gdy oryginał posiada króciec wylotowy o mniejszej średnicy niż wlotowy. Nie ma to jednak żadnego znaczenia poza takim, że do montażu zaworu trzeba będzie użyć większej siły.
Na zaworze tym oznaczona jest kierunkowość jego montażu. Warto zwrócić na to uwagę, gdyż jest to niezbędne do prawidłowego działania zaworu.
Zawór już zamontowany.
Teraz możemy się tylko cieszyć intensywnym strumieniem płynu zmywającego naszą szybę czołową.
Mam nadzieję, że ten manual z drobnej, aczkolwiek ułatwiającej życie operacji komuś się przyda.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Basti |
#11131 Wysłany:
05 Mar 2007, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 274
|
O pierwszy manulik Maxia - super
Pozdrówki 
_________________ Punto II 1.2 16V
|
|
Góra |
|
 |
Maxiu |
#11133 Wysłany:
05 Mar 2007, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
Basti jak to mówią tradycja zobowiązuje 
_________________ Zagazowany Strucel Klub & Winter Tico Team Dobry moderator to wylogowany moderator!
www.maxiu.za.pl
|
|
Góra |
|
 |
Basti |
#11162 Wysłany:
05 Mar 2007, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 274
|
Maxiu napisał(a): Basti jak to mówią tradycja zobowiązuje 
No i tak trzymać 
_________________ Punto II 1.2 16V
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#12569 Wysłany:
11 Mar 2007, 02:46; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#12571 Wysłany:
11 Mar 2007, 02:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): To chyba dla laika jest pokazane  problemu w wymianie nie powinno byc zadnej prosta szybka robota,juz to wymienialem a myslalem ze to pompka od spryskiwaczy  a jednak to te zaworki .....zmylilo mnie kiedys slabe cisnienie i dlatego myslalem ze to pompka a jednak winne byly tylko zaworki .... Ja np jestem taki laik 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Maxiu |
#13072 Wysłany:
13 Mar 2007, 10:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
Thomas napisał(a): To chyba dla laika jest pokazane  problemu w wymianie nie powinno byc zadnej prosta szybka robota,juz to wymienialem a myslalem ze to pompka od spryskiwaczy  a jednak to te zaworki .....zmylilo mnie kiedys slabe cisnienie i dlatego myslalem ze to pompka a jednak winne byly tylko zaworki ....
Owszem, że dla laika, ale i takie opisy są potrzebne. Zwłaszcza, że np nie każdy może szukać zaworka tylnego spryskiwacza pod maską 
_________________ Zagazowany Strucel Klub & Winter Tico Team Dobry moderator to wylogowany moderator!
www.maxiu.za.pl
|
|
Góra |
|
 |
zenit |
#28947 Wysłany:
19 Cze 2007, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Puławy Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 18
|
Znalazłem numery katalogowe tych zaworków
7769348 - trójnik pod maską
7667887 - zaworek zwrotny na przewodzie
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1998r.
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#29371 Wysłany:
23 Cze 2007, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
czy gdy psikam na tylnej szybie a przód też delikatnie sika to też awaria zaworka ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Maxiu |
#29604 Wysłany:
25 Cze 2007, 08:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
No raczej przód sikać nie powinien 
_________________ Zagazowany Strucel Klub & Winter Tico Team Dobry moderator to wylogowany moderator!
www.maxiu.za.pl
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#29858 Wysłany:
26 Cze 2007, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
gold_punto |
#38426 Wysłany:
11 Sie 2007, 20:16; Temat postu: Zawór zwrotny spryskiwacza |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 2
|
Zawór posiada w środku przeponę z delikatnej gumki, która po latach pęka, np. po dużych mrozach w zimie lub znieczyszczony płyn spryskiwacza.
Naprawa szybka i śmieszna.
Deliaktnie zdjąć pokrywkę zaworu, oczyścić wnętrze, wyciąć kółko o średnicy ok.1cm z prezerwatywy, przyłożyć do komory dolnej cześci i zacisnąć pokrywką.
|
|
Góra |
|
 |
Maxiu |
#38715 Wysłany:
13 Sie 2007, 08:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
Tylko, że nowy zaworek jest w cenie dobrych prezerwatyw, więc oszczędność nie warta zachodu. No chyba, że się ze zużytej wytnie 
_________________ Zagazowany Strucel Klub & Winter Tico Team Dobry moderator to wylogowany moderator!
www.maxiu.za.pl
|
|
Góra |
|
 |
pewex |
#41823 Wysłany:
28 Sie 2007, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Sie 2007, Posty: 5
|
czy mozna gdzies takie zaworki kupic w internecie?
jesli macie jakies namiary to z gory dzieki za podanie ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
|
|
Góra |
|
 |
jarosz19 |
#41840 Wysłany:
28 Sie 2007, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
ja mam takie pytanko jak spuscic plyn od spryskiwaczy??? bo mam taki brudny ze cale szyby mi brudzi;/
i jeszcze jaka jest pojemnosc zbiorniczka???
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
 |
Maxiu |
#41881 Wysłany:
29 Sie 2007, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Syców Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 114
|
Odkręcic zaworek albo wypsikać na szybę - wchodzi chyba coś koło 2 litrów.
_________________ Zagazowany Strucel Klub & Winter Tico Team Dobry moderator to wylogowany moderator!
www.maxiu.za.pl
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#98911 Wysłany:
04 Mar 2008, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
może ktoś wie gdzie znajduje się ten zaworek w 1.7 Td bo jakoś nie mogę znaleźć dokładnie chodzi mi o ten

_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#117905 Wysłany:
22 Kwi 2008, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
A jak wymienić tylny zaworek? Bo przednie mi chlapią dobrze (aż za dobrze - na dach trochę leci) za to z tyłu ledwo co na pare cm się wzbija strumień
Więc albo zaworek albo niskie ciśnienie przez dziurawą rurke doprowadzającą płyn?
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
majjjj |
#123109 Wysłany:
08 Maj 2008, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 43
|
dzieki za temat panowie dzisiaj doszedlem wkoncu dlaczego niemialem sprysku tylnej szyby =) a przy okazji wężyk mi sie rozleciał i musze nowy zamontowac... pozdro i dzieki!!!!!!
|
|
Góra |
|
 |
punciakos |
#140101 Wysłany:
30 Cze 2008, 12:48; Temat postu: Brak dyszy... |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 29
|
A ja mam pytanie może trochę głupie ale nie znam odpowiedzi na nie. Mianowicie chodzi mi o to gdzie z tyłu znajduje się ta dysza wylotowa od spryskiwacza?? Na całej klapie nie mam żadnej dziurki nic. szyba również cała. Ogólnie jak przy kierownicy naciskam na spryskanie szyby z tyłu słysze jak działa zbiorniczek ale nic nie leci bo nie ma jak:) Możliwe że nie mam z tyłu tej dysz?? Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
adam88 |
#140171 Wysłany:
30 Cze 2008, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 237
|
Ja mam wycieraczkę z z Seicento i zakrywa mi tą dyszę i z niej nic nie leci. Dysza jest wmontowana w podstawie wycieraczki czy jakoś tak i jak nie ma oryginalnej wycieraczki wtedy nic nie leci.
_________________
Fiat Punto I 1.2 ELX 75 KM - kolor "Blue Midnigth" - to jest to -
|
|
Góra |
|
 |
punciakos |
#141961 Wysłany:
04 Lip 2008, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 29
|
A ja już swoją znalazłem i działa:) Tylko trzeba było dwa razy spryskać. Najpierw żeby doleciał tam płyn a potem żeby poleciało na szybę he he  Nawet nie wiedziałem że w takim miejscu może być schowana ta dysza... Pomysłowe nie ma co he he 
|
|
Góra |
|
 |
rafka3 |
#150711 Wysłany:
28 Lip 2008, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 9
|
dziękuję autorowi za temat, uratował mnie przed ściąganiem koła i nadkola. pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#306887 Wysłany:
10 Lis 2009, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Troche odswierze temat.A mianowicie jak che spryskac przednia szybe plyn leci mi na tylnia  Zdarza sie ze zalapie i plyn leci na przednia,ale zaraz znowu spryskuje tylnia
Wie ktos cos na ten temat...
Pozdo
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#309075 Wysłany:
17 Lis 2009, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
zdejmij nadkole i sprawdź te wężyki (z góry w TD się nie dostaniesz), u mnie po wymianie wężyków (były w fatalnym stanie), wymiany zaworków jest OK ale mimo wszytsko jak spryskuje przednia szybę to minimalnie leci równiez ze spryskiwacza z tyłu.
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|