|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 13:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
olos47 |
#254804 Wysłany:
17 Maj 2009, 23:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
no wiesz, moze nie kujawski ale to co ty wlewasz do tego punciaka to sie mija z celem. Ale to tylko moja opinia, zrobisz jak chcesz...
krzysiek_pere, teraz tez draze ten temat. Jesli chodzi o sformulowanie "trudne warunki" to producent ma na mysli prawdopodobnie jazde na dystansach ponizej 15 km, jazde start-stop (czyli jazde po miescie) oraz oczywiscie obciazenie przyczepa itd. Wychodzi na to ze 80% samochodow jezdzi w "trudnych" warunkach. Wynika z tego, ze olej powinien byc wymieniony przy 15 a nie 30 tys km.
W sumie to juz sam nie wiem co zrobic. Nie chce wyrzucac kasy w bloto niepotrzebnie ale z drugiej strony szkoda silnika...
A czy ktos jechal na wymiane oleju np. przy 15 tys km (na gwarancji) do ASO z wlasnym olejem, niekoniecznie Selenia?? Nie robili jakis problemow ze strata gwarancji czy cos takiego?? Nie mam zaufania do ASO i wole miec swoj olej. Tak jak napisalem pare postow wyzej, znam przypadek ze zamiast Seleni K P.E. lali Selenie K, ktora ma ta sama lepkosc ale nie spelnia normy ACEA C3, ktora jest wazna ze wzgledu na system katalityczny.
Mysle o Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA: C3.
W nowym aucie mam fabryczna Selenie K P.E. ale na dolewke chcialem kupic wlasnie w/w motul, ktory spelnia dokladnie te same normy lepkosci i ACEA. Chyba nie bedzie problemu, ze sie je zmiesza??
Czekam na opinie. [ Dodano: 17 Maj 2009 21:46 ]Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#254938 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:00; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254940 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
mnie martwi tylko gwarancja. Jakbym jej nie mial to sprawa prosta. ALe niestety jak cos sie stanie w silniku to beda mieli podstawy do zerwania gwarancji
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254943 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:12; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
krzysiek_pere napisał(a): Nie istnieje coś tagiego jak docieranie silnika w fabryce, każdy silnik dociera się po kilku-kilkunastu tysiącach kilometrów, do tego dochodzą zanieczysczenia po obróbce. Ja wymieniałem olej po 5 i 15 tys. km ktoś powie że to przesada ale za pierwszą wymianą w oleju dało się dotrzec "metaliczną" poświatę.
No właśnie. Docieranie, pozostałości z produkcji silnika, zwiększone tarcie w nowym silniku i osady. Ja zmieniłem pierwszy raz po 4,5 tys. Ale może warto wcześniej?
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#254949 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:32; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254954 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:50; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
olos47 napisał(a): Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi??
Coś pomieszałeś. W mojej instrukcji pisze jak byk: Selenia K, FIAT 9.55535-M2 i ACEA A3
A oto specyfikacja Seleni K:
SAE 5W-40, API SM, ACEA A3/B3,
FIAT 9.55535-M2/BZ, MB 229.3,
VW 502.00, VW 505.00
Wszystko gra.
Ostatnio edytowany przez zoon 18 Maj 2009, 00:56, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254957 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
zoon napisał(a): olos47 napisał(a): Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi?? Coś pomieszałeś. W mojej instrukcji pisze jak byk: Selenia K, FIAT 9.55535-M2 i ACEA A3 A oto specyfikacja Seleni K: SAE 5W-40, API SM, ACEA A3/B3, FIAT 9.55535-M2/BZ, MB 229.3, VW 502.00, VW 505.00 Wszystko gra.
Nic nie pomieszalem. Mam dwie instrukcje jedna niemiecka a druga polska i jest dokladnie tak jak napisalem. Na stronie fiata najnowsza instrukcja po Polsku mowi juz to samo co ta moja po niemiecku, czyli ze do benzyniaka tez ACEA C3. Wyglada na to ze w 2008 zmienily sie te zalecenia co do olejow
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254958 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:57; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Najważniejsze, że ma być Selenia K. Poza tym skoro ASO ją leje, to chyba wiedzą.
Tzn. ja te zapisy na str. 227 interpretuję tak: można stosować oleje z ACEA A3 różnież od innych producentów, ale już nie o charakterystyce niższej. Wtedy piszą o możliwych uszkodzenich i utracie gwarancji.
Ostatnio edytowany przez zoon, 18 Maj 2009, 01:03, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254962 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
zoon napisał(a): Najważniejsze, że ma być Selenia K. Poza tym skoro ASO ją leje, to chyba wiedzą.
Selenia K nie spelnia normy ACEA C3 tylko Selenia K P.E.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254963 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:04; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Moja instrukcja jest z 2007. Mogło się coś zmienić.
Co to za olej Selenia K P.E.?
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254966 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Jest to selenia K PURE ENERGY ktora uwzglednia ACEA C3 dla nizszej zawartosci zwiazkow siarki i fosforu i sadzy wprowadzona ze wzgledu na EURO IV, ktore silnik 1,4 8V ma spelniac...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#254967 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:08; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254968 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:08; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
No to pisze. Dla mnie jasne. Taki olej bym lał na gwarancji i finito
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#254969 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:09; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254972 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
tylko to g***o jest dwa razy drozsze niz np Motul 8100 X-clean ktory tez ma 5W-40 API SM i ACEA C3 czyli dokladnie to samo co Selenia K PE
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#254975 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:15; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254977 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
ja tez bym wolal motula ale nie wiem co mi powiedeza w ASO jak go przywioze do wymiany. Nie chce miec problemow z gwarancja.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#254979 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:25; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#254980 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
no no, bede pytal
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#254981 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:32; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Powinni wlać bez gadania. Jeśli parametry będą zgodne z wymaganymi przez Fiata, to teoretycznie w razie awarii nie mają się do czego doczepić. Oczywiście jeśli nie ma innych ciekawych zapisów na ich korzyść.
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#255038 Wysłany:
18 Maj 2009, 10:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olos47 w instrukcji którą podałeś wyraźnie piszę którą normą jakości kierować się by nie mieć problemów z gwarancją
norma acea c3 mówi nam że olej nadaję się do nowoczesnych silników z katalizatorami i filtarmi cząstek stałych. Są to oleje o zmniejszonej m.in zawartości siarki i fosforu w celu ochrony katalizatorów.
Wybór jest
Castrol magnatec 5W40
Castrol edge sport 0W40 (dla piewców mocy )
Mobil 1 ESP 5W30
ja po pierwszej wymianie zalałem mobil 0W40 który nawiasem nie spełniał c3, ale teraz mam :
Castrol Magnatec Professional C3 5W-40 z racji że mam dostęp do takiego produktu a przy okazji spełniam wymogi fiata.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#255070 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:03; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#255158 Wysłany:
18 Maj 2009, 12:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere, wytlumacz mi dlaczego w instrukcjach z poczatku 2008 roku jeszcze nie bylo slowa o normie ACEA C3 do silnikow benzynowych, byla norma FIAT 9.55535-M2 (tylko ACEA A3/B4)?? Dopiero w najnowszym wydaniu (do sciagniecia ze strony Fiata) jest juz norma C3 i FIAT 9.55535-S2 (ktora spelnia warunki ACEA C3). Zmienily sie katalizatory w GP 1,4 8V?? Czy jak to rozumiec. Czy poprostu olej z C3 bedzie mniej smrodzili i tyle?? Tak sobie poprostu zmienili?? Czy ma to jakies uzasadnione podstawy?? To dosc wazne przy wyborze oleju..
Cholera, jaki mlyn z tymi olejami...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
alba |
#255300 Wysłany:
18 Maj 2009, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
krzysiek_pere napisał(a): norma acea c3 mówi nam że olej nadaję się do nowoczesnych silników z katalizatorami i filtarmi cząstek stałych. Są to oleje o zmniejszonej m.in zawartości siarki i fosforu w celu ochrony katalizatorów. Wybór jest Castrol magnatec 5W40 Castrol edge sport 0W40 (dla piewców mocy ) Mobil 1 ESP 5W30
Oraz wspomniany już Orlen Max Energy 5W30 Euro 4 API SM / ACEA C3 niskopopiołowy. Zastanawiam się tylko jak 5W30 w porównaniu z 5W40 pracuje z układami typu napęd wariatora faz lub hydrauliczną regulacją zaworów.
Aha i jest też Orlen Platinum Synthetic V 5W40 API SL i na stronie www
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,329.html
piszą że spełnia ACEA C3
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
Ostatnio edytowany przez alba, 18 Maj 2009, 15:34, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#255306 Wysłany:
18 Maj 2009, 15:32; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|