|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 14:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tom_1969 |
#109661 Wysłany:
30 Mar 2008, 11:22; Temat postu: Uszczelka misy olejowej |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
Witam
Mam pytanie odnośnie uszczelki misy olejowej.Kupiłem nową misę i gumową uszczelkę.Czytając forum(już po zakupie) widzę że ludzie kładą michę na silikonie.Jak myślicie czy ta gumowa uszczelka wytrzyma?Czy lepiej wstrzymać się z wymianą do jutra i kupić w sklepie Fiata silikon typowo do misy olejowej.Auto już mam na kanale tylko montować.Nie uśmiecha mi się jeżeli będą jakieś wycieki znowu tego rozbierać.Może lepiej warto zainwestować w ten silikon.Może ktoś zakładał uszczelkę gumową zamiast tego silikonu.Może się ktoś wypowie.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#109674 Wysłany:
30 Mar 2008, 11:40; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#109999 Wysłany:
31 Mar 2008, 02:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
u mnie silikon wystaje ale nie wiem czy mam uszczelkę
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
tom_1969 |
#110009 Wysłany:
31 Mar 2008, 06:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
Już mam odpowiedź na moje pytania
Szkoda tylko że dopiero teraz jak już zamontowałem na uszczelce.
NIE MONTUJCIE MISY OLEJOWEJ NA USZCZELCE
Po pierwsze: Potrzeba trochę cierpliwości do ułożenia uszczelki i dociśnięcia jej misą,chyba że są dwie osoby(jedna trzyma uszczelkę a druga zakłada misę)poza tym uszczelka podczas dokręcania misy ma tendencje do "pływania" (po prostu się przemieszcza na okrągłych powierzchniach pod wałem)
Po drugie: To jest najważniejsze! Uszczelka ma ok.3mm grubości i o tyle samo misa idzie na dół.Pod misą do obudowy sprzęgła przykręcany jest taki wspornik (nie wiem jak to się fachowo nazywa).Wspornika nie ma szans przykręcić ponieważ jego górna powierzchnia jest na styk do misy i nie można trafić śrubami w otwory wspornika bo wszystko przesuwa się właśnie o te 3mm grubości uszczelki na dół a przecież nie będę nowej misy przyklepywał w tym miejscu.
Silikon natomiast pozwala na założenie misy na tzw. "styk"
Dzisiaj jadę po silikon (ten fiatowski) i zabieram się za robotę raz jeszcze.
Człowiek uczy się na błędach.
W sklepie jak kupowałem misę dostałem też uszczelkę.Pomyślałem:Przynajmniej nie będę się babrał z silikonem.Błąd.
Ma być silikon i koniec.
Jak będzie czas to dam fotę co i jak.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
RAFI86 |
#110305 Wysłany:
31 Mar 2008, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
tom_1969 dzieki za rade bo mi też sie szykuje wymiana miski.....
|
|
Góra |
|
|
luk-asz |
#110660 Wysłany:
01 Kwi 2008, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
tom_1969 a ile przyjemnosc posiadania nowej miski kosztowala ?wymieniles to przy okazji wymiany oleju czy wlales stary ?
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
|
tom_1969 |
#110747 Wysłany:
02 Kwi 2008, 09:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
Misa kosztowała 175 zł (dobry zamiennik) ,w ASO za oryginał zaśpiewali 400 zł.Do tego silikon z ASO za 55zł (naprawdę polecam, resztę można wykorzystać do innych uszczelnień np.pokrywa zaworów.Opakowanie wystarcza na zamontowanie 3 misek).
Misę wymieniałem ponieważ miałem skorodowaną (oryginał 11 letni).
Zbiegło się to prawie z coroczną wymianą oleju.
luk-asz jak jesteś na etapie wymiany tylko misy to możesz wlać ten olej który masz.Zlej go do czystego pojemnika a po wymianie ponownie do silnika.
W następnym poście dam foto co i jak z tym wspornikiem pod misą. [ Dodano: 02 Kwi 2008 09:28 ]Sorry za jakość zdjęć
Wspornik: "widać" przesunięcie otworów (wyżej nie da się podnieść wspornika bo przeszkadza misa)
Uszczelka: kilka milimetrów grubości powoduje obniżenie misy w dół i otwory wspornika (zdj.powyżej) nie zgadzają się z otworami w obudowie sprzęgła.
Szkoda że nie zrobiłem zdjęć całej wymiany misy.Może komuś by się przydał taki "manual"
Tu jest link wymiany w mk2/FL,Podziękowania dla CityMatic:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/wym ... j_mk2.html
W mk1 sprawa jest prostsza bo nie trzeba demontować wydechu, wystarczy tylko odkręcić kolektor wydechowy od silnika i opuścić go na dół.Poddaje się na takie manewry na elastycznym łączniku przed katalizatorem.Oczywiście wcześniej odłączyć przewód sondy lambda w skrzynce w pobliżu podszybia.
Wymiana misy nie jest skomplikowana (ja nie jestem mechanikiem samochodowym).Koszt 175 zł + 55 zł + cierpliwość + chęci + ew.browary.
Na pewno taniej niż w ASO.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
mariano italiano |
#110911 Wysłany:
02 Kwi 2008, 16:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Tylko nie używajcie czerwonego silikonu tzw.uniwersalnego na wysokie temperatury szkoda roboty.Najlepsza jest specjalna masa uszczelniająca do misek.
|
|
Góra |
|
|
tom_1969 |
#111197 Wysłany:
03 Kwi 2008, 11:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
mariano italiano,popieram!
Lepiej wydać w ASO te 55zł.
_________________ Punto1 75SX (miejsce urodzenia: Włochy) i LPG
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#112002 Wysłany:
05 Kwi 2008, 13:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
a czym się ta masa różni od silikonu ?? nazwą ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
mariano italiano |
#112005 Wysłany:
05 Kwi 2008, 14:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Napewno to nie silikon ta masa ma inną kosystencję coś takiego jak gotowa fuga do glazury i szybko schnie. Lepiej przywiera do metalowych powierzchni nie wyciska jej silikon wypływa i nie trzyma dobrze. Czerwonego silikonu używa sie bo jest najtańszy i do tego mało skuteczny.
|
|
Góra |
|
|
kox |
#112221 Wysłany:
06 Kwi 2008, 08:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
u mnie ojciec poprostu zalozyl uszczelke nowa kupiona w sklepie i nic sie nie poci,nie leci,wszystko jest ok.Bez kombinacji
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
cierpliwy |
#170349 Wysłany:
17 Wrz 2008, 23:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: ELC ŁÓDZKIE Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 25
|
hey witam ... miske olejowa sklada sie na specjalny klej do misek i tylko ten sposob montazu jest prawidlowy a nie zadne uszczelki pozdrawiam
_________________ Punto MK1 1.2 75 ELX 5d + LPG
|
|
Góra |
|
|
tolst |
#170486 Wysłany:
18 Wrz 2008, 14:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
nie ma uszczelki i montuje sie ja na silikonie
_________________ Moj Kropek : *
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#170508 Wysłany:
18 Wrz 2008, 16:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
ano miski nie montujemy na gumowej uszczelce tak samo jak pompe wody- TYLKO silikon
|
|
Góra |
|
|
STax |
#170510 Wysłany:
18 Wrz 2008, 16:36; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Co do miski to się z wami zgadzam - sam silikon. Ale pompa wody to już różnie, teoretycznie powinna być na samym silikonie, ale ostatnia którą kupiłem miałą też uszczelkę w zestawie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#170514 Wysłany:
18 Wrz 2008, 16:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
STax napisał(a): Co do miski to się z wami zgadzam - sam silikon. Ale pompa wody to już różnie, teoretycznie powinna być na samym silikonie, ale ostatnia którą kupiłem miałą też uszczelkę w zestawie.
oryginalnie i profesjonalnie to uszczelki ma tam NIE BYĆ bo jej role spelnia odpowiedni silikon. Zastosowanie uszczelki spowoduje późnejszą nieszczelnosć.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#170517 Wysłany:
18 Wrz 2008, 16:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Lotos: może tak mówi teoria, praktyka u mnie pokazuje co innego
Jak pompa siadła, to nową dałem na silikownie. Miesiąc później kupowałem już następną Ta była z uszczelką, dodatkowo dałem silikon o już coś ponad 20tys km się trzyma.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#170521 Wysłany:
18 Wrz 2008, 16:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
STax napisał(a): Lotos: może tak mówi teoria, praktyka u mnie pokazuje co innego Jak pompa siadła, to nową dałem na silikownie. Miesiąc później kupowałem już następną Ta była z uszczelką, dodatkowo dałem silikon o już coś ponad 20tys km się trzyma.
podejrzewam że albo dali za malo silikonu albo silikon był stary albo nie oczyszczono powierzchni przylegających. Ja wymienialem pompe jak kupilem auto ( tak dla spokoju ) jak auto mialo 109 000 km- TERAZ ma 162 800 KM i SUCHUTKO a pompe zamontowalem oczywiście na dobry silikon Oceniam ze na tej pompie auto dojeździ do 300 000 km
|
|
Góra |
|
|
STax |
#170523 Wysłany:
18 Wrz 2008, 17:10; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Lotos: obie zakładałem sam, obie tak samo, dobrze było wszystko wyczyszczone itd. Ale fakt, seryjna pompa była na samym silikonie.
A tak szczerze mówiąc to czy uszczelka jest czy nie ma to nie ma żadnego znaczenia. Ani fabryczna ani pierwsza kupiona pompa nie ciekły mi przez uszczelnienie tylko przez ich środek, ten obracający się
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|