|
Obecny czas: 17 Maj 2025, 08:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
paweell |
#111528 Wysłany:
04 Kwi 2008, 07:37; Temat postu: Stukanie pod kierownicą |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 4
|
Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Punto II 1,2 8V z 2000r. i od czasu zakupu przy przejeżdżaniu po dużych nierównościach słychać we wnętrzu stukanie, które dochodzi wg. mnie spod kierownicy jakby z silnika wspomagania, albo jakiejś przekładni która łączy ten silnik z kolumną kierowniczą. Dodam że sprawdzałem całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i "od dołu" wszystko jest ok. Czy ktoś może mi pomóc co to stuka?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
vojt |
#112160 Wysłany:
05 Kwi 2008, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
Mam coś podobnego, dzisiaj doszedłem do wniosku że to jakiś element układu kierowniczego ponieważ jak skręcam kierownicą (na zakręcie),stukanie ustępuje, jak jadę prosto powraca. Może się mylę, sprawdź.
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#112163 Wysłany:
05 Kwi 2008, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Też tak mam, ale nie zawsze..... na kocichłbach tego nie ma, na takim nierównym asfalcie jest.... sam nie wiem....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#112165 Wysłany:
05 Kwi 2008, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
paweell |
#112564 Wysłany:
07 Kwi 2008, 07:51; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 4
|
Być może to przekładnia, ale jak w sobotę zdjąłem obudowę kolumny i odkręciłem sterownik wspomagania, to doszedłem do wniosku, że może to być drążek który łączy kolumnę z przekładnią. Jest teleskopowy i może między tymi dwoma elementami powstał luz. Taki drążek http://www.allegro.pl/item336948070_fia ... dolny.html Co o tym myślicie?
|
|
Góra |
|
 |
punto1,9jtd |
#114747 Wysłany:
13 Kwi 2008, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3
|
co do tego walka to mysle ze to nie to ci stuka chyba ze twoje auto mialo powazny wypadek przy takiej opcji moze to tez byc kolumna ktora jest przkrecona czteroma nakretkami do deski moze ktos ich niedokrecil
ale watpie w taka opcje bo kierownica latala by gora dul tak jak przy luznej srubce regulacji
tak po srodku za silnikiem stukaja najczesciej drazki kierownicze te przy przekladni przypomina to dzwiek wydobywajacy sie gdzies w srodku auta  ale niby nadole wszystko ok to moze to ten walek z allegro
podstawa to dobrze posluchaj a prawde ci powie
napisz dokladniej gdzie ci puka w aucie czy gdzies pod maska czy puka na postoju jak skrecasz kierownica w lewo i w prawo czy tylko jak jedziesz a i czy kierownica jest luzna? 
|
|
Góra |
|
 |
widmofpcs |
#114802 Wysłany:
13 Kwi 2008, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 44
|
Mam ten sam problem. U mnie na postuju jak krece kierownica nic nie puka,nie wyczuwam tez luzu na kierownicy(a to chyba objaw drazkow prawda?) Stukanie dochodzi jakbym dokladnie z silnika wspomagania i objawia sie gdy jedzie sie po niewielkich dziurach z kierownica na wprost.Gdy zaczynam skręcać to stukanie ustępuje(tzn podczas skręcania ustępuje, gdy jade ze skręconą kierownicą to też stuka) Ma ktos jakiś pomysł? i jak to naprawic ew?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#114815 Wysłany:
13 Kwi 2008, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
paweell |
#115024 Wysłany:
14 Kwi 2008, 08:54; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 4
|
Co do luzów na listwie to wykasowałem je właśnie tą śrubą regulacyjną, mimo to przy jeździe po dużych dziurach słychać takie stukanie, jak łapałem ręką za ten drążek teleskopowy, to wydawało mi się, że to właśnie on. Nic nie stuka na postoju, a tylko w czasie jazdy po dużych nierównościach i też ustępuje na momencik jak ruszę kierownicą. Według mnie odgłos dobiega ze środka.
|
|
Góra |
|
 |
bysy |
#115175 Wysłany:
14 Kwi 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Sty 2008, Posty: 3
|
U mnie też stuki dochodzą spod kierownicy na nierównościach, jak sie skręci kierownicą to tego nie ma.
Pod koniec tygdnia bede w serwisie to bede wiedział co i jak, chce to usunąć bo mnie denerwuje 
|
|
Góra |
|
 |
widmofpcs |
#115280 Wysłany:
14 Kwi 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 44
|
bysy daj znać koniecznie co to jest.. bardzo mi na tym zalezy...
|
|
Góra |
|
 |
AsKier |
#118128 Wysłany:
23 Kwi 2008, 01:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Księstwo Zgierskie Rejestracja: 04 Lut 2008, Posty: 15
|
ja u siebie wymieniłem właśnie wałek kierowniczy i stuka puka zdecydowanie mniej... czasami coś tam jeszcze słychać ale to rzadkość...
ewentualnie wina leży po stronie silnika wspomagania to czerwone ustrojstwo należy zdemontować i element, na którym jest osadzone nasilikonować, zostawić aby silikon stwardniał (24 h) i tyle..
jak nie pomoże to wymiana tegoż elementu lub wymiana kolumny or silnika wspom.

|
|
Góra |
|
 |
punto1,9jtd |
#118130 Wysłany:
23 Kwi 2008, 01:33; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3
|
askier jaki masz przebieg? 
|
|
Góra |
|
 |
AsKier |
#118131 Wysłany:
23 Kwi 2008, 01:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Księstwo Zgierskie Rejestracja: 04 Lut 2008, Posty: 15
|
|
Góra |
|
 |
punto1,9jtd |
#118132 Wysłany:
23 Kwi 2008, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3
|
77tys km tak? [ Dodano: 23 Kwi 2008 01:51 ]jesli 77tys to dziwne zeby pukal ci ten drazek  a bite bylo auto? 
|
|
Góra |
|
 |
paweell |
#118143 Wysłany:
23 Kwi 2008, 07:29; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 4
|
AsKier napisał(a): ja u siebie wymieniłem właśnie wałek kierowniczy i stuka puka zdecydowanie mniej... czasami coś tam jeszcze słychać ale to rzadkość...
A ile cię kosztował ten wałek?
|
|
Góra |
|
 |
AsKier |
#118321 Wysłany:
23 Kwi 2008, 18:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Księstwo Zgierskie Rejestracja: 04 Lut 2008, Posty: 15
|
249,- allegro nick: tanifiat [ Dodano: 23 Kwi 2008 17:46 ]punto1,9jtd napisał(a): 77tys km tak? [ Dodano: 23 Kwi 2008 01:51 ]jesli 77tys to dziwne zeby pukal ci ten drazek  a bite bylo auto? 
nie bite...od 8 lat moje...wystarczy że przenosił drgania...teraz jest lepiej i to ważne...
|
|
Góra |
|
 |
michas0312 |
#120513 Wysłany:
30 Kwi 2008, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Trzebielino Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 45
|
witam mam identyczny problem a moze to krzyzaki ta tej przekladni??? sprawdzal ktos??
|
|
Góra |
|
 |
bysy |
#130468 Wysłany:
30 Maj 2008, 12:42; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Sty 2008, Posty: 3
|
Byłem w aso i sprawdzili mi to stukanie. Niestety to są luzy w środku tego wspomagania.
Mechanik powiedział, że jedynie wspomaganie trzeba wymienić żeby było dobrze.
Powiedział, że nie ma co się bawić w składanie tego wspomagania z kilku bo pożniej są problemy (a to czujniki nie działaja a to coś innego).
Jest jeden sposób aby przestało stukać !!!!!!
Trzeba przestawić o 2 ząbki nie bedzie stukać ale kierownica nie będzie prosto!!!!!
|
|
Góra |
|
 |
widmofpcs |
#131196 Wysłany:
01 Cze 2008, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 44
|
no to lipa  moje podejrzenia tez padają na silniczek wspomagania  ale nie wiesz dokladnie czy to wina silnika czy wielowpustu który go łączy z układem kierowniczym (taki wystający z ośki silnika)
|
|
Góra |
|
 |
michas0312 |
#131745 Wysłany:
03 Cze 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Trzebielino Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 45
|
W ktorym miejscu trzeba przestawic o te 2 zabki??
|
|
Góra |
|
 |
sławu |
#131848 Wysłany:
04 Cze 2008, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Gru 2007, Posty: 160
|
u mnie tez to puka- na prostej nie, ale na mazurkich dziurawych drogach strasznie, rozebrałem co mogłem i jezdzilem nasłuchując- ewidentnie stuki dochodzą spod jakiegoś elementu na drążku kierowniczym. Może silniczek od wspomagania a może nie, napewno coś między kierownicą a przegubem drążka kierowniczego.
Thomas czy możesz wskazać gdzie jest ta śruba regulacyjna listwy?
_________________ Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG
|
|
Góra |
|
 |
patataj |
#132897 Wysłany:
06 Cze 2008, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 1
|
Ja też miałem stuki nawet przy sprawdzaniu luzu na kierownicy okazało się, że miałem luz na wieloklinie pomiędzy drążkiem od kierownicy a kolumną ( w okolicy pedałów)- wystarczyło dokręcić śrubę (jeździłem z tym rok czasu aż znalazł się spec który znalazł usterkę bo wcześniej mówiono, że to luz na maglownicy) 
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#132903 Wysłany:
07 Cze 2008, 00:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Moim zdaniem może pukać właśnie dolny wałek kierowniczy ,ale mogą być to również drążki kierownicze. Warto skasować luz na maglownicy. Trzeba wjechać na kanał i obadać od przodu maglownice. Każdy sobie poradzi. Nie wiem jak u was ,bo macie wspomaganie ale ja u siebie W PuntoI miałem podobne stukanie . W końcu się do tego zabrałem i wymieniłem maglownice na nowa. Stuki jak by ustały ,ale okazuje się ,że krzyżaki na wałku dość mocno potrafią się wyrobić. Więc 90 tysięcy i wałek będzie do wymiany. 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
widmofpcs |
#133188 Wysłany:
08 Cze 2008, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 44
|
ja wczoraj zabrałem sie zeby to zobaczyc, wyciągnąłem silnik wspomagania(zaraz przy nim jest take gumowy przegubik to tez go wyciagnałem) i do dalszych elementów bałem się juz dobierac, zresztą był kiepski dostęp. Ale przejechałem sie troszke autkiem bez wspomagania zeby sprawdzic czy nie ma stuków, i po złożeniu potem wszystkiego stukanie ustalo  przypadek?? sam nie wiem. Moze tylko chwilowo przestało. zobaczymy  pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|