You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Maj 2025, 08:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #111528 Wysłany: 04 Kwi 2008, 07:37; 
 Temat postu: Stukanie pod kierownicą
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 4
Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Punto II 1,2 8V z 2000r. i od czasu zakupu przy przejeżdżaniu po dużych nierównościach słychać we wnętrzu stukanie, które dochodzi wg. mnie spod kierownicy jakby z silnika wspomagania, albo jakiejś przekładni która łączy ten silnik z kolumną kierowniczą. Dodam że sprawdzałem całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i "od dołu" wszystko jest ok. Czy ktoś może mi pomóc co to stuka?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #112160 Wysłany: 05 Kwi 2008, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 101
Mam coś podobnego, dzisiaj doszedłem do wniosku że to jakiś element układu kierowniczego ponieważ jak skręcam kierownicą (na zakręcie),stukanie ustępuje, jak jadę prosto powraca. Może się mylę, sprawdź.

_________________
Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112163 Wysłany: 05 Kwi 2008, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Też tak mam, ale nie zawsze..... na kocichłbach tego nie ma, na takim nierównym asfalcie jest.... sam nie wiem....

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112165 Wysłany: 05 Kwi 2008, 22:42; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
to jest kolumna kierownicy :> ... znaczy sie w tej listwie w srodku jest luz miedzy zebami ... miedzy listwa a zebatka i to tak stuka... mozna to zmniejszyc ... jest regulacja tego.... jest sruba ktora dociska listwe do zebatki ale trzeba pamietac ze im bardziej dokrecimy tym ciezej kierownica bedzie chodzic.... tak wiec umiar byc musi :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112564 Wysłany: 07 Kwi 2008, 07:51; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 4
Być może to przekładnia, ale jak w sobotę zdjąłem obudowę kolumny i odkręciłem sterownik wspomagania, to doszedłem do wniosku, że może to być drążek który łączy kolumnę z przekładnią. Jest teleskopowy i może między tymi dwoma elementami powstał luz. Taki drążek http://www.allegro.pl/item336948070_fia ... dolny.html Co o tym myślicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114747 Wysłany: 13 Kwi 2008, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3
co do tego walka to mysle ze to nie to ci stuka chyba ze twoje auto mialo powazny wypadek przy takiej opcji moze to tez byc kolumna ktora jest przkrecona czteroma nakretkami do deski moze ktos ich niedokrecil :(
ale watpie w taka opcje bo kierownica latala by gora dul tak jak przy luznej srubce regulacji

tak po srodku za silnikiem stukaja najczesciej drazki kierownicze te przy przekladni przypomina to dzwiek wydobywajacy sie gdzies w srodku auta 8) ale niby nadole wszystko ok to moze to ten walek z allegro

podstawa to dobrze posluchaj a prawde ci powie :D

napisz dokladniej gdzie ci puka w aucie czy gdzies pod maska czy puka na postoju jak skrecasz kierownica w lewo i w prawo czy tylko jak jedziesz a i czy kierownica jest luzna? :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114802 Wysłany: 13 Kwi 2008, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
Mam ten sam problem. U mnie na postuju jak krece kierownica nic nie puka,nie wyczuwam tez luzu na kierownicy(a to chyba objaw drazkow prawda?) Stukanie dochodzi jakbym dokladnie z silnika wspomagania i objawia sie gdy jedzie sie po niewielkich dziurach z kierownica na wprost.Gdy zaczynam skręcać to stukanie ustępuje(tzn podczas skręcania ustępuje, gdy jade ze skręconą kierownicą to też stuka) Ma ktos jakiś pomysł? i jak to naprawic ew?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114815 Wysłany: 13 Kwi 2008, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
poszukajcie luzu na listwie.... niech ktos zejdzie pod samochod na kanale najlepiej zlapie za listwe a drugi niech szybkie ruchy kiera wykonuje takie krotkie i mozna wyczuc co to jest jak bedzie czuc takie lekkie minimalne luzy to jest taka sruba regulacyjna listwy... ale trzeba pamietac zeby nie za mocno gdyz wtedy ciezko kiera bedzie chodzila .... tam wlasnie od tego wysteuja glownie takie stuki....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115024 Wysłany: 14 Kwi 2008, 08:54; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 4
Co do luzów na listwie to wykasowałem je właśnie tą śrubą regulacyjną, mimo to przy jeździe po dużych dziurach słychać takie stukanie, jak łapałem ręką za ten drążek teleskopowy, to wydawało mi się, że to właśnie on. Nic nie stuka na postoju, a tylko w czasie jazdy po dużych nierównościach i też ustępuje na momencik jak ruszę kierownicą. Według mnie odgłos dobiega ze środka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115175 Wysłany: 14 Kwi 2008, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 13 Sty 2008,
Posty: 3
U mnie też stuki dochodzą spod kierownicy na nierównościach, jak sie skręci kierownicą to tego nie ma.
Pod koniec tygdnia bede w serwisie to bede wiedział co i jak, chce to usunąć bo mnie denerwuje :x


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115280 Wysłany: 14 Kwi 2008, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
bysy daj znać koniecznie co to jest.. bardzo mi na tym zalezy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118128 Wysłany: 23 Kwi 2008, 01:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Księstwo Zgierskie
Rejestracja: 04 Lut 2008,
Posty: 15
ja u siebie wymieniłem właśnie wałek kierowniczy i stuka puka zdecydowanie mniej... czasami coś tam jeszcze słychać ale to rzadkość...

ewentualnie wina leży po stronie silnika wspomagania to czerwone ustrojstwo należy zdemontować i element, na którym jest osadzone nasilikonować, zostawić aby silikon stwardniał (24 h) i tyle..

jak nie pomoże to wymiana tegoż elementu lub wymiana kolumny or silnika wspom.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118130 Wysłany: 23 Kwi 2008, 01:33; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3
askier jaki masz przebieg? :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118131 Wysłany: 23 Kwi 2008, 01:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Księstwo Zgierskie
Rejestracja: 04 Lut 2008,
Posty: 15
77 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118132 Wysłany: 23 Kwi 2008, 01:51; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3
77tys km tak?

[ Dodano: 23 Kwi 2008 01:51 ]
jesli 77tys to dziwne zeby pukal ci ten drazek :? a bite bylo auto? :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118143 Wysłany: 23 Kwi 2008, 07:29; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 4
AsKier napisał(a):
ja u siebie wymieniłem właśnie wałek kierowniczy i stuka puka zdecydowanie mniej... czasami coś tam jeszcze słychać ale to rzadkość...


A ile cię kosztował ten wałek?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118321 Wysłany: 23 Kwi 2008, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Księstwo Zgierskie
Rejestracja: 04 Lut 2008,
Posty: 15
249,- allegro nick: tanifiat

[ Dodano: 23 Kwi 2008 17:46 ]
punto1,9jtd napisał(a):
77tys km tak?

[ Dodano: 23 Kwi 2008 01:51 ]
jesli 77tys to dziwne zeby pukal ci ten drazek :? a bite bylo auto? :(


nie bite...od 8 lat moje...wystarczy że przenosił drgania...teraz jest lepiej i to ważne...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120513 Wysłany: 30 Kwi 2008, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Trzebielino
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 45
witam mam identyczny problem a moze to krzyzaki ta tej przekladni??? sprawdzal ktos??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130468 Wysłany: 30 Maj 2008, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 13 Sty 2008,
Posty: 3
Byłem w aso i sprawdzili mi to stukanie. Niestety to są luzy w środku tego wspomagania.
Mechanik powiedział, że jedynie wspomaganie trzeba wymienić żeby było dobrze.
Powiedział, że nie ma co się bawić w składanie tego wspomagania z kilku bo pożniej są problemy (a to czujniki nie działaja a to coś innego).
Jest jeden sposób aby przestało stukać !!!!!! :)
Trzeba przestawić o 2 ząbki nie bedzie stukać ale kierownica nie będzie prosto!!!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131196 Wysłany: 01 Cze 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
no to lipa :/ moje podejrzenia tez padają na silniczek wspomagania :/ ale nie wiesz dokladnie czy to wina silnika czy wielowpustu który go łączy z układem kierowniczym (taki wystający z ośki silnika)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131745 Wysłany: 03 Cze 2008, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Trzebielino
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 45
W ktorym miejscu trzeba przestawic o te 2 zabki??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131848 Wysłany: 04 Cze 2008, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Gru 2007,
Posty: 160
u mnie tez to puka- na prostej nie, ale na mazurkich dziurawych drogach strasznie, rozebrałem co mogłem i jezdzilem nasłuchując- ewidentnie stuki dochodzą spod jakiegoś elementu na drążku kierowniczym. Może silniczek od wspomagania a może nie, napewno coś między kierownicą a przegubem drążka kierowniczego.
Thomas czy możesz wskazać gdzie jest ta śruba regulacyjna listwy?

_________________
Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132897 Wysłany: 06 Cze 2008, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 1
Ja też miałem stuki nawet przy sprawdzaniu luzu na kierownicy okazało się, że miałem luz na wieloklinie pomiędzy drążkiem od kierownicy a kolumną ( w okolicy pedałów)- wystarczyło dokręcić śrubę (jeździłem z tym rok czasu aż znalazł się spec który znalazł usterkę bo wcześniej mówiono, że to luz na maglownicy) 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132903 Wysłany: 07 Cze 2008, 00:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
Moim zdaniem może pukać właśnie dolny wałek kierowniczy ,ale mogą być to również drążki kierownicze. Warto skasować luz na maglownicy. Trzeba wjechać na kanał i obadać od przodu maglownice. Każdy sobie poradzi. Nie wiem jak u was ,bo macie wspomaganie ale ja u siebie W PuntoI miałem podobne stukanie . W końcu się do tego zabrałem i wymieniłem maglownice na nowa. Stuki jak by ustały ,ale okazuje się ,że krzyżaki na wałku dość mocno potrafią się wyrobić. Więc 90 tysięcy i wałek będzie do wymiany. :cry:

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133188 Wysłany: 08 Cze 2008, 10:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 44
ja wczoraj zabrałem sie zeby to zobaczyc, wyciągnąłem silnik wspomagania(zaraz przy nim jest take gumowy przegubik to tez go wyciagnałem) i do dalszych elementów bałem się juz dobierac, zresztą był kiepski dostęp. Ale przejechałem sie troszke autkiem bez wspomagania zeby sprawdzic czy nie ma stuków, i po złożeniu potem wszystkiego stukanie ustalo :D przypadek?? sam nie wiem. Moze tylko chwilowo przestało. zobaczymy :D pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO