|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
korpus |
#113317 Wysłany:
08 Kwi 2008, 21:20; Temat postu: Podłączenie przewodów wysokiego napięcia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Ma ktoś schemat podłączenia kabli wysokiego napięcia przy świecach?
punto 1.1
wydaje mi się że coś namieszałem
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#113338 Wysłany:
08 Kwi 2008, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Z jednej cewki 1 i 4, z drugiej cewki 2 i 3.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113344 Wysłany:
08 Kwi 2008, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
a możesz napisać króra fajka do której świecy tak jak na tym ambitnym rysunku
Dziwna sprawa jechałem i zalało mi silnik na zakręcie po czym zaczoł sie trząść tak jak by 1 cylinder nie działał i stracił moc ale dojechałem jeszcze na miejsce!
teraz po wymianie świec ciężko odpala a jak odpali działa nie stabilnie i gaśnie przy dodaniu gazu
może to nie świece??
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113370 Wysłany:
08 Kwi 2008, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Na cewce nie ma znaczenia, który przewód idzie do której świecy, tzn jest ważne z której cewki, ale jej końcówki są równorzędne. Inaczej mówiąc z jednej cewki idzie na 1 i 4 i nie jest ważne z której końcówki cewki.
podobnie jest z drugą cewką.
Raczej to nie świece.
Zalało ci silnik wodą?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113382 Wysłany:
08 Kwi 2008, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
czyli 2 pierwsze otwory na cewkach mają być podpięte pod 1 i 4 a 2 kolejne to 2 i 3!
Możliwe że to pasek przeskoczył?? był wymieniany przy 90tyś teraz mam 145tyś
Jak sprawdzić czy cewki dają prąd, czy są sprawne??
z odsłuchu samochód chodzi jak traktor
dodam że mam LPG
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113391 Wysłany:
08 Kwi 2008, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zdejmuj fajki i patrz jaki to daje efekt.
korpus napisał(a): zalało mi silnik na zakręcie Możesz to wyjaśnić, co znaczy zalało?
Piszesz coś co wiesz, ale ja nie wiem, czy woda z kałuży, czy świece ci zalało olejem i przestały palić itp.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113398 Wysłany:
08 Kwi 2008, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
świece były mokre od benzyny po wykręceniu
w czasie normalnej jazdy nagle wydawało mi sie że gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu
jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć
można sprawdzić przewody podłączając świece do przewodu i dotykając do masy, przy kręceniu powinna być iskra tak ??
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113485 Wysłany:
09 Kwi 2008, 09:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Pierwsza rzecz to sprawdzić na każdej swiecy czy jest odpowiednio silna iskra. Ze zdjetego kabla powinna bic do masy min 1,5 cm długa niebiesko czerwona iskra.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113546 Wysłany:
09 Kwi 2008, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
takie coś znalazłem czy właśnie tak podpinać kable??
z tego wynika że 1 cewka obsługuje 1 i 2 a 2, 3 i 4
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113594 Wysłany:
09 Kwi 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
korpus napisał(a): z tego wynika że 1 cewka obsługuje 1 i 2 a 2, 3 i 4
Źle wynika. Ja ci mówię, że z cewki pierwszej idzie na 1 i 4, a z drugiej na 2 i 3.
Doświadczalnie załóż tak jak na rysunku, a wtedy sprawdzisz kto ma rację.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113625 Wysłany:
09 Kwi 2008, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Wierze bo na następnej stronie jest już tak jak piszesz
No więc po 2 oględzinach!
Po odpaleniu (z trudem) samochodu działa nie stabilnie jest bardzo słaby
Po zdjęciu fajek z cewki przeskakuje silna iskra do masy
z tym że zdjęcie 1 i 4 fajki nie robi najmniejszej różnicy w działaniu silnika
zdjęcie 2 lub 3 silnik gaśnie
Na końcu przewodu WN po zdjęciu końcówki ze świecy na jednym przeskakuje silna długa iskra
Na końcu 2 iskra jest słabsza a jak trzymam go w górze widzę malutką iskrę przeskakującą przez izolację przewodu
te przewody po których zdjęciu silnik nie gasł wymieniłem na przewody od tico kolegi i żadnej różnicy, silnik nie działa
później zaczął mi delikatnie strzelać i światełko od wtrysku się już nie włączało dałem sobie spokój na dziś
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113636 Wysłany:
09 Kwi 2008, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Świece napewno masz zmienione na pewne i czyste? Tak miałem w padającym silniku, jak mi ceramizer zakleił świece. Musisz jeszcze raz obejrzeć świece z 1 i 4 cylindra. Wykręć, wyczyść i sprawdź iskrę na świecach.
Najlepiej załóż nowe, pewne świece. Jak to nie pomoże to zamień cewki miejscami, jak się dalej nie zmieni to musisz zrobić pomiar kompresji, bo może być coś z zaworami.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113692 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
świece nowe iskra jest na świecach bo podłączałem świece do fajki na zewnątrz silnika i była iskra
świece kupiłem firmy iskra do gazu
wymienić przewody?? czy to normalne że miały małą iskre przez izolację jak nie dotykałem do masy
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113772 Wysłany:
10 Kwi 2008, 06:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
korpus napisał(a): czy to normalne że miały małą iskre przez izolację jak nie dotykałem do masy
To jest możliwe, bo gdzieś sie ten potencjał iskry chciał wyładować, chociaż lepiej żeby nie było zadnych mozliwości. Wszystko wskazuje, że kabelek jest nienajlepszej jakości.
Przewody nie są aż tak drogie więc możesz wymienić na nowe.
Jednak coś bardziej mi podpowiada, że problem jest w cylindrach i rozrządzie. Jak to co uprzednio pisałem nie pomoże to sprawdź kompresję. Możliwe, że ci pasek przeskoczył i masz złą fazę rozrządu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#113779 Wysłany:
10 Kwi 2008, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
korpus napisał(a): z tym że zdjęcie 1 i 4 fajki nie robi najmniejszej różnicy w działaniu silnika
Moze być tak jak Tezet mowi ale ja bym jeszcze zmierzył rezystancje cewek , napewno nie zaszkodzi.Choć skoro mowisz ze iskra jest. No chyba ze jest zbyt słaba. Zmierzyc nie zaszkodzi. [ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 7:10 am ]Aha uzwojenie pierwotne od 0,5do0,8 Ohma
wtórne 6,6 do 8,14k Ohm
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113784 Wysłany:
10 Kwi 2008, 08:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
kgorka napisał(a): ja bym jeszcze zmierzył rezystancje cewek Zakładam, że korpus może nie mieć miernika i proponowałem mu zamianę miejscami cewek. To potwierdzi ich sprawność lub w przypadku przeniesienia problemu na cylindry 2 i 3 niesprawność jednej z nich.
Pomiar uzwojenia pierwotnego zwykłym miernikiem jest niemożliwy. Tak niskich oporności nie da się dokładnie zmierzyć popularnymi przyrządami.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#113813 Wysłany:
16 Kwi 2008, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
mierzyłem miernikiem wczoraj na jednej cewce było 0,75 ohm pierw. (dróga wskazywała 0 a iskra jest i nie ma to pokrycia w cylindrach)
wtórne wskazywało 1 ale dopiero teraz zobaczyłem że to jesk w Kohm sprawdzę jeszcze raz.
pasek był wymieniany po 90k km teraz mam 150kkm
od tamtej pory nie był naciągany morze to to!
jest jeszcze możliwość że coś nie łączą wtryskiwacze albo coś w komputerze
[ Dodano: 10 Kwi 2008 19:05 ]
schemat pokazuje jak są podłączone kable których wypięcie nie robi żadnej różnicy dla silnika
tak jak na schematach widać po zamianie kabli nie działają 2 pierwsze tłoki
dodam że silnik uruchamia się tylko w takiej konfiguracji jak na rysunku
zamiana przewodów w ramach jednej cewki oraz zamiana przewodów parami na cewkach powoduje że silnik się nie da uruchomić
Dodam że to na pewno nie kable bo testowałem na nowych
oraz nie świece zamieniłem świece parami z tłoków 1 i 2 do 3, 4
pasek rozrządu jest idealnie naciągnięty, myślę że nie ma możliwości żeby przeskoczył
Jakieś pomysły bo ja już nie wiem co to może być
Czy możliwe że to wtryskiwacz paliwa jak na LPG jest tak samo?? [ Dodano: 16 Kwi 2008 15:51 ]Dla potomnych to nie elektryka ale UPG pomiędzy tłokami
|
|
Góra |
|
 |
palkij |
#126067 Wysłany:
17 Maj 2008, 08:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 14
|
mialem te same objawy podpiecie pod komputer wynik padła cewka nr2 po wymianie cewki(70zł)podobno mozna regenerowac cewki> silnik stabinie dziala
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#126078 Wysłany:
17 Maj 2008, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
korpus przypomnij, o ile pisałeś, jaki to silnik.
Strasznie zawiłe twoje tłumaczenie, ale jesli dobrze zrozumialem to wogóle nie palą dwa pierwsze cylindry? Czy jednak do rozruchu muszą być kable zapięte, a po rozruchu już nie, zdjęcie ich nie robi różnicy na silniku?
Moja sugestia analizy:
Zmierzyć kompresję na tłokach
Przy okazji założyć nowe świece
Jak na LPG jest tak samo, to wtryski raczej poza podejrzeniem.
korpus napisał(a): Dla potomnych to nie elektryka ale UPG pomiędzy tłokami Tego zdania nie rozumiem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#126104 Wysłany:
17 Maj 2008, 12:30; Temat postu: |
|
|
Tezet1956 chyba koledze chodzi z tym UPG o to, że ma nieszczelność na uszczelce pomiędzy cylindrami.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#126178 Wysłany:
17 Maj 2008, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
mrider napisał(a): Tezet1956 chyba koledze chodzi z tym UPG o to, że ma nieszczelność na uszczelce pomiędzy cylindrami. Jeśli tak, to już to dawno sugerowałem zalecając pomiar kompresji.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#128468 Wysłany:
24 Maj 2008, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
tezet ma racje i nie kombinujcie bo to strata czasu i mozecie cos zepsuc
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
kamil2222 |
#806261 Wysłany:
27 Maj 2016, 22:16; Temat postu: Re: Podłączenie przewodów wysokiego napięcia |
|
 |
Forumowicz |
Imię: kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: EL
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Maj 2016, Posty: 1
|
wymien cewke, ktoras jest juz trafiona...
[ Dodano: 27 Maj 2016, 22:16 ]
do odpalenia auta potrzeba tylko cewki 2i3 gar... po odpieciu cewki 1 i4 auto dalej odpala
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|