|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
korpus |
#118288 Wysłany:
23 Kwi 2008, 16:27; Temat postu: Wytarcie wałka rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Przy wymianie uszczelki pod głowicą (wytrzymała 9 lat)
okazało się że wałek rozrządu nie nadaje się nawet do regulacji
nie które krzywki były tak zjedzone że została z nich połowa inne były w dobrym stanie
płytki miały kołowe wytarcia
Zawsze lałem lotosa 10w40 ostatnio mobila 10w40, przebieg 150tyś 40tyś na gazie
czy to normalne że wałek tak się zużył że krzywki wytarły się do połowy??
od czego to zalerzy??
poza tym kanały chłodnicze były czymś zarośnięte a jeden nawet rozszerzał się przy wylocie jak by go skorodowało- podobne pytanie czy to normalne że tak się dzieje??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tom_1969 |
#118452 Wysłany:
23 Kwi 2008, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
Pierwsze słyszę, szok!!!
korpus daj jakieś foty,proszę.
_________________ Punto1 75SX (miejsce urodzenia: Włochy) i LPG
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118495 Wysłany:
24 Kwi 2008, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Mam Punto 1.1 + LPG
Przy wymianie UPG okazało się że wałek rozrządu jest strasznie wytarty
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48108f68a6051523.jpg
dokupiłem wałek od tego samego silnika 1.1 SPI
na wygląd identyczny jak mój oryginalny i numery 176 takie same
różnica polegała na kole przymocowanym do wałka
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48109dcb1fbe07444.jpg
taki był przymocowany!
a w punto odstępy zębów troszkę większe
głowice splanowano
po zamontowaniu wałka zostały dobrane płytki by go wyregulować
no i lipa bo po złożeniu wszystkiego silnik strzela i ciśnienie w tłokach o połowę mniejsze niż norma!
podobnie przy następnym wałku taki sam efekt
co to morze być??
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118654 Wysłany:
24 Kwi 2008, 18:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po takim smarowaniu jakie miałeś można przypuszczać, że twoje cylindry też mogą być w kiepskim stanie. 176 w oznaczeniu świadczy tylko, że wałek jest do Punto, a reszta literka i cyferki świadczą jaki to silnik.
Ja ze srebrnym lotosem już miałem przygodę i więcej go nie chcę znać. nie wiem czy on jest do kitu, czy w handlu są fałszywki, ale jak się raz nim załatwi silnik, to trudno mu zaufać.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118662 Wysłany:
24 Kwi 2008, 18:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
wałek na oko wygląda identycznie, te same kąty itp
teraz już wiadomo że nawet na starym wałku jest zanik ciśnienia więc to nie wałek.
Coś mnie skłania do tego że rozrząd jest źle ustawiony ale ja nie jestem majstrem.
A on proponuje mi wymianę pierścieni bo niby mogły się wypłykać
(dodam że przed naprawą miał ciśnienie u tego majstra 11,5)
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118666 Wysłany:
24 Kwi 2008, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ale czy ten majster byłby tak kiepski, żeby nie umieć ustawić rozrządu?
Możesz mieć jeszcze podpalone lub zarośnięte nagarem zawory z powodu wad poprzedniego wałka i kiepskiego oleju. Czy podczas planowania ktoś oglądał przylgnie zaworów?
korpus napisał(a): (dodam że przed naprawą miał ciśnienie u tego majstra 11,5)
To po co naprawiałeś? Co było przyczyną rozbiórki skoro ciśnienie było w normie?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118682 Wysłany:
24 Kwi 2008, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
to ciśnienie było na 2 cylindrach tylko, uszczelka pomiędzy cylindrami walneła!
majeste wygląda na takiego starego dziadka zakład nie jest przepiękny
czy prosto ustawić rozrząd w tym modelu czy tem majster mógł popełnić błąd bo nie naprawiał tego typu silnika no nie wiem
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118686 Wysłany:
24 Kwi 2008, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Wydaje mi się, że uszczelka to jeden problem, a zrujnowany silnik to drugi.
Nie ma innego wyjścia jak rozebrać głowicę, obejrzeć zawory i jak tam nie będzie wady brać sie za remont dołu. Miałeś jakiś problem ze smarowaniem i efektem tego moga być nieźle zdeformowane cylindry i tłoki. Nie wygląda to za dobrze.
Moim zdaniem dla amatora ustawienie rozrządu w Punto nie jest wielkim wyzwaniem, a dla mechanika zwłaszcza.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#118689 Wysłany:
24 Kwi 2008, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
hhhmmmm przyznam że dla mnie mechanika to ciekawostka- 1 raz widze silnik a zwłaszcza wałek w tak katastrofalnym stanie 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#118691 Wysłany:
24 Kwi 2008, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Ja stawiam, że coś z zaworami jest nie tak....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118716 Wysłany:
24 Kwi 2008, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Dla mnie ciekawostka że to dobrze działało z takim wałkiem
bo przed uszkodzeniem przyspieszał normalnie i wszystko było ok.
a te wytarcia nie są na wszystkich krzywkach.
czyżby tylko nie które zawory ciężko chodziły??
jeśli samochód by działał za jakiś czas sprawdził bym jaki jest stan wałka i wtedy ocenił
myślę że to lotos 10w40 do tego doprowadził
przy tak małym przebiegu 150tyś silnik do wymiany ?? a wcześniej chodził dobrze i nawet jak się popsół to odpalał na 2 tłokach teraz wcale
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118722 Wysłany:
24 Kwi 2008, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Silniki w Punto są troche wyżyłowane i sam na swoim stwierdziłem, ze gaźnikowy Fire w Uno 45 z 1987 roku był nieporównywalnie trwalszy.
Twoje 150 tys. to już czuć na silniku, a do tego felerny Lotos i jak mi powiedział jeden mechanik "lejesz Lotos i niedługo na nogach lotosz"
Ja miałem przyjemność wymienić silnik po 145 tys.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118759 Wysłany:
24 Kwi 2008, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
super bo ja mam już dosyć!
najciekawsze jest to że właśnie wjechał de mechanika na dobrym sprężaniu a teraz nie jest dobre! nie wiem
czy zmienić mechanika czy co z tym jest
a u Ciebie jaka była przyczyna zmiany silnika??
wolę zmienić samochód niż silnik
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#118782 Wysłany:
24 Kwi 2008, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Tezet1956 napisał(a): Silniki w Punto są troche wyżyłowane
Ale chyba nie 1.1/55KM, ten akurat podobno wytrzymuje bardzo duze przebiegi bez problemow.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118858 Wysłany:
25 Kwi 2008, 07:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
ka-8 napisał(a): chyba nie 1.1/55KM, ten akurat podobno wytrzymuje bardzo duze przebiegi bez problemow.
Jak się dokladnie przestrzega kontroli technicznych, stosuje dobrej klasy oleje i nie tresuje silnika.
Większość samochodów na tym forum jest z drugiej ręki o nieznanej historii i podejrzanym przebiegu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118867 Wysłany:
25 Kwi 2008, 08:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
mój punciak jest z Polskiego salonu mam go od nowości, jestem pierwszym właścicielem olej był wymieniany co 10-15tyś
To że tylko nie które krzywki są tak wytarte sugeruje mi że sprawa sprowadza się do tych właśnie zaworów, może ciężej chodzą czy coś!
Inne krzywki wycierają się w normalnym tempie
czy możliwe że to pierścienie?? albo nie szczelne zawory?
takie samo ciśnienie na wszystkich cylindrach więc nagle wszystkie pierścienie lub wszystkie zawory?? uszkodziły by się w jednym czasie i tak samo no nie wiem
mechanik mówi że to może pierścienie ja bym stawiał na złe ustawienie rozrządu
acha jak potrzeba było ustawić luzy zaworów to mechanik odesłał głowicę do innego zakładu na regulacje więc morze nie jest taki dobry skoro sam nie potrafił
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#118902 Wysłany:
25 Kwi 2008, 10:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Co do zarosnietych kanalikow chlodziwa, to moze zamiast wody destylowanej do rozcienczania plynu uzywales zwyklej wody z kranu? Moze zarosly zwyklym kamieniem kotlowym, podobno to sie zdarza.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118908 Wysłany:
25 Kwi 2008, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
tak sie składa że płyn rozcieńczałem wodą destylowaną lotosa ale płyń chłodniczy mógł być od nowości słaby albo gazownik wlał jakiś shit
[ Dodano: 25 Kwi 2008 10:06 ] jak przykładowo sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony?
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118922 Wysłany:
25 Kwi 2008, 11:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
korpus napisał(a): mechanik mówi że to może pierścienie ja bym stawiał na złe ustawienie rozrządu Nie można rozrządu ustawić źle dla dwóch cylindrów. Cytuj: jak potrzeba było ustawić luzy zaworów to mechanik odesłał głowicę do innego zakładu na regulacje więc morze nie jest taki dobry skoro sam nie potrafił Niekoniecznie. Żeby ustawić luzy zaworów trzeba dysponować całą gamą płytek dystansowych. Ktoś kto nie specjalizuje się w tych silnikach musiałby ponieść niepotrzebne koszty. korpus napisał(a): To że tylko nie które krzywki są tak wytarte sugeruje mi że sprawa sprowadza się do tych właśnie zaworów, może ciężej chodzą czy coś! A co to byłby za silnik, gdyby metal się zcierał tak łatwo.
Z twojego wcześniejszego opisu wnioskuję, że miałeś pozatykane kanały smarowania, a bez smarowania napewno krzywki sie zetrą.
Jeszcze raz napiszę, obejrzyjcie zawory, bo może być nagar na przylgniach, bądź inne nieszczelności (pęknięte grzybki). Może warsztat ustawiający zawory nie zwrócił na to uwagi.
Kolejność regulacji zaworów przy zdjętej głowicy powinna być taka
1. rozebrać zawory
2. doszlifować przylgnie wraz z zaworami.
3. wymienić uszczelniacze nóżek
4. zmontować zawory i je wyregulować
Pierścieni i cylindrów też nie wykluczam, bo olej źle smarował lub jeździłeś na zbyt niskim stanie oleju, mogłeś przegrzać silnik. Silnik Punto jest wyjątkowo wrażliwy na przegrzanie (mój z tego powodu się skończył przed czasem)
Czy mechanik oglądał cylindry wewnątrz, kiedy był silnik bez głowicy? Czy nie było na cylindrach zmatowień?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#118944 Wysłany:
25 Kwi 2008, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
nie wiem czy dobrze mnie zrozumieliście teraz tak niskie ciśnienie jest na wszystkich cilindrach bezpośrednio przed naprawą było mierzone i wynosiło 11.5 (na cylindrach gdzie uszczelka nie była uszkodzona)
Zawory sam oglądałem i nie były popękane, miały równą linie brzegową, czy chodziły lekko czy ciasno nie sprawdzałem ale mechanik mówił że wał rozrządu lekko się kręci!
pamiętam że coś mówił że czyścił zawory szczotką
punto przegrzało mi się tylko raz 8lat temu (zaraz po tym wymieniałem uszczelkę) stan nigdy nie był niski sprawdzałem co miesiąc i uzupełniałem w miarę potrzeby
na cylindrach nie było zmatowień, mechanik sądzi że to pierścienie bo mył cylindry jakimś preparatem i on mógł je wypłukać.
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#119060 Wysłany:
25 Kwi 2008, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Cały czas sugerujesz złe ustawienie rozrządu, więc sprawdź.
Znaki na kole zamachowym maja być w pozycji "0", znaki na kole pasowym wałka rozrządu maja się pokryć ze znakiem na głowicy.
Jednak ja uważam, mimo, że odrzuciłeś moje zdanie iż twój wałek jest od innego silnika i sam widok krzywek miże być podobny (a właściwie musi) tylko czy koło pasowe ustawione według znaków odpowiednio ustawia wałek. To że na starym walku jest też źle może być przyczyną wyrobionych krzywek.
Tak czy siak cudów nie ma i przyczyna musi być, a usterki często chodzą parami. Moze być z zaworami, może być z pierścieniami.
Jeśli chodzi o czyszczenie zaworów szczotką, to rzeczywiście marny mechanik. Zawory doszlifowuje się pastą szlifirską o odpowiedniej gradacji, bo maja pasować idealnie do przylgni, bo inaczej jakim cudem ma tam się utrzymać ciśnienie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#119093 Wysłany:
25 Kwi 2008, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
no więc mechanik postawił na wymianę pierścieni,
za tą przyjemność zarzyczył sobie 200zł + 70pierścienie to chyba nie dużo
cała naprawa wyniesie mnie ponad 600zł @@!##$ straciłem zaufanie do swojego auta i to mnie przeraża za jednym razem rozpieprzyło się wszystko w momencie a przedtem nic na to nie wskazywało!
czy po takiej wymianie mogę zmienić olej na syntetyk czy jeszcze jest coś co może się wypłukać?
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#119153 Wysłany:
26 Kwi 2008, 07:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Często po wymianie pierścieni jest jeszcze gorzej. Chyba, że miałeś popękane.
Umów się z mechanikiem, że zapłacisz jak będzie lepiej, bo jak bez zmian to niech sobie tą naprawę w cztery litery wciśnie.
U mnie po wymianie pierścieni spalanie oleju wzrosło trzykrotnie.
Ta cena pierścieni to chyba na jeden tłok, więc musisz ją przemnożyć przez ilość wadliwych cylindrów.
Nie zapomnij napisać jaki jest efekt tej naprawy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#119188 Wysłany:
29 Kwi 2008, 11:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
Właśnie tak umówiłem się z mechanikiem jeśli to nie będzie to to to nie zapałce za wymianę.
Ciągle wydaje mi się że to nie to ale zobaczymy mechanik pewnie zrobi wszystko żeby to były pierścienie
[ Dodano: 26 Kwi 2008 09:43 ] głowica byłą testowana na szczelność zaworów i wszystko jest ok
[ Dodano: 26 Kwi 2008 13:52 ] no więc widziałem pierścienie miały ostre krawędzie i mały rant może 0.5mm, pewnie po wyglądzie pierścienia nie poznam
[ Dodano: 29 Kwi 2008 10:59 ] Jednak to były pierścienie, po wymianie wszystko zaczęło chodzić jak należy
za naprawę zapłaciłem 610zł
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#131503 Wysłany:
02 Cze 2008, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|