|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RAFI86 |
#118707 Wysłany:
24 Kwi 2008, 21:21; Temat postu: Szarpanie silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Witam, mam duży problem z moim puntem.....
Chodzi o to że, silnik szarpie, niezależnie od obrotów, nagrzania silnika, rodzaju paliwa itd. Szarpnie najczęściej na wolnych obrotach i jak nagle dodam ostro gazu. Najpierw myślałem że są brudne świece i stare kable NW, wymieniłem i rezultatu żadnego niedostałem.
Wpadło mi na myśl że może gdzieś sie dławi, to wymieniłem filtr paliwa i powietrza, rezultatów żadnych.
No cóz mysle nie będę kombinował pojade do ASO na komputer......
Na kmputerze nic niewyszło wszystko było ok..... Sonda tez!
Po czym mechanik zauważył że po kablach lata iskra..... zdjelismy je i okazało sie że faktycznie były kiepsko wykonane.....
No to kupiłem orginalne jeżdziłem na nich z tydzień i wszystko było ok aż objaw powrócił.
W ASO wystawili diagnoze że to wina kabli, po czym pojechałem do nich i powiedzieli mi że padła cewka.....  troszke sie zdziwiłem bo jakby padła cewka to by silnik chodził zupełnie inaczej znaczy sie na 2 garach.
No ale ok w ASO powiedzieli że cewka to cewka. Podmieniłem 2 dobre cewki od kolegi i co? I NIC! Objaw jak był tak jest. Pojechałem spowrotem do ASO i im to powiedziałem, dobra zaczeli grzebać badac i stwierdzili że co ? ONI NIEMAJA POJĘCIA CO W NIM JEST! No to k**** ja mam wiedzieć?
Pojechałem do zwykłego mechanika pogrzebał pół dnia i powiedział że on też nie wie.
A ja mam już dosyć tego szarpania.
Jesli ktoś miał podobny objaw, albo jeśli ktoś wie co to może być to niech udzieli porady bo ja już poprostu niewiem.
Punto 1.1 97r. 120tys km bez gazu.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sebastiane |
#118911 Wysłany:
25 Kwi 2008, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Pawłowice Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 98
|
Nie chce zapeszać, ale Twoją uszczelką pod głowicą mógł szlak trafić  Zobacz, czy Ci olej nie idzie do świec.
_________________ Od 30.03.2010r SEAT IBIZA
Wcześniej przez 3 lata...
Punto 1,2 ELX 75 KM, 1995 benzyna +Lpg
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118923 Wysłany:
25 Kwi 2008, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zmierz kompresję.
Podmień z kolegą map sensor.
Komputerowi do końca nie wierz.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#118965 Wysłany:
25 Kwi 2008, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Tezet1956 napisał(a): Podmień z kolegą map sensor.
Tezet1956 dzięki tak o tym myślałem, tylko powiedz mi jeszcze czy jakby map sensor był uszkodzony to mogły by iskry po kablach latac?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#119062 Wysłany:
25 Kwi 2008, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Oczywiście, ze nie. Nie ma to nic ze sobą wspólnego. Tylko to map sensor wyczuwa gwałtowne wciśnięcie pedału i ma spowodować odpowiednia reakcję zapłonu.
Jeśli chodzi o kable, to ja od dłuższego czasu mam dwa oryginalne i dwa niebieskie, polskiego producenta. Nie ma różnicy jeśli chodzi o jakość.
Nie jest ważna firma, ale producent surowego kabla jaki się wykorzystuje do produkcji gotowych kabelków.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#119082 Wysłany:
25 Kwi 2008, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Dzięki za porade. W poniedziałek podmienie sensor i zobaczymy efekt.
Tylko że tak sobie myśle że to szarpanie jest przez to że własnie po kablach lata iskra. Tylko że teraz jest drugi komplet kabli i to orginalny. No nic wymienie sensor i dam znać czy jest poprawa.
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#119344 Wysłany:
26 Kwi 2008, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
RAFI86 napisał(a): Dzięki za porade. W poniedziałek podmienie sensor i zobaczymy efekt. Tylko że tak sobie myśle że to szarpanie jest przez to że własnie po kablach lata iskra. Tylko że teraz jest drugi komplet kabli i to orginalny. No nic wymienie sensor i dam znać czy jest poprawa.
Ja już wymieniłem 4 komplet przewodów i cały czas iskra skacze.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#119355 Wysłany:
28 Kwi 2008, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Ale ja kupiłem orginalne kable.. jezdziłem na nich tydzień i wszystko było dobrze..... po tygodniu by sie nierozleciały tak szybko..... musze kiedyś przysiąść i popatrzeć bo może coś wywołuje to że te iskry lataja..... niechodzi mi tu o kiepską jakoś kabli...... [ Dodano: 28 Kwi 2008 21:01 ]Tezet1956 napisał(a): Podmień z kolegą map sensor.
Podmieniony...... efektu niema......
Ale dopatrzyłem się innej sprawy.....
Ta cała obudowa od czujnika ciśnienia jest można by powiedzieć troche zmęczona.... i tak myśle że może to przez nia coś nie przechodzi......
Pojechałem do 3 sklepów mot i nigdzie niemieli tego nawet w ASO. Chciałem dokupić czujnik ciśnienia i o dziwo niemogłem go nigdzie dostać.
Zakupiłem od seicento 1.1 bo mysle te silniki były takie same...
no niestety niepasuje......
Niemam jak tego sprawdzić.
Może ktoś miał z tym problem? [ Dodano: 28 Kwi 2008 21:05 ]Aha i bardzo ważna sprawa..... iskry z cewki podczas pracy silnika skaczą do kabli prawidłowo także układ napięcia jest ok......
Bo podejrzewałem że może z cewki gdzieś przeskakują ale nie.....
Uszczelka pod kolektorem też jest ok......
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#120019 Wysłany:
29 Kwi 2008, 00:56; Temat postu: |
|
|
Masz SPI więc nie wiem czy to może być to co u mnie, ale nie zaszkodzi sprawdzić... Spadek ciśnienia paliwa spowodowany syfem w przewodach paliwowych. W moim przypadku w ASO kombinowali 3 dni bo auto raz chodziło dobrze, raz szarpało. Chyba nawet opisywałem to na tym forum.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#120073 Wysłany:
29 Kwi 2008, 09:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Reduktor ciśnienia paliwa też może nawalać, a i wtryskiwacz może mieć swój udział w problemie.
RAFI86 napisał(a): Zakupiłem od seicento 1.1 bo mysle te silniki były takie same... Gdzieś mi się obiło o uszy, że z któregoś Cinquecento pasuje, ale pewności nie mam.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
iwan |
#120245 Wysłany:
29 Kwi 2008, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: WLKP Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 22
|
u mnie jak szarpał podczas przyspieszania powodem był uszkodzony termostat i czujniki od temperatury silnika.
_________________ Fiat Punto 1,2 SX 60 KM Bi-Power
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#120299 Wysłany:
29 Kwi 2008, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
mrider napisał(a): Masz SPI więc nie wiem czy to może być to co u mnie, ale nie zaszkodzi sprawdzić... Spadek ciśnienia paliwa spowodowany syfem w przewodach paliwowych. tu mogłbym sie zgodzić ale u mnie jest ten problem że po kablach lata iskra a co najlepsze jak zdejme obudowe filtra powietrza i dam nagle gazu to z kolektora idzie strzał do góry....... wygląda to jak ogień podczas wystrzału z karabinu..... Tezet1956 napisał(a): Reduktor ciśnienia paliwa też może nawalać, a i wtryskiwacz może mieć swój udział w problemie. Ale czy iskra po kablach by latała? [ Dodano: 29 Kwi 2008 20:47 ]Tezet1956 napisał(a): że z któregoś Cinquecento pasuje
ze sportinga bo tam był ten sam motor......
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#120380 Wysłany:
29 Kwi 2008, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
RAFI86 napisał(a): Ale czy iskra po kablach by latała?
Aleś się uczepił tej iskry. W układzie masz prawie 30 000 V i pewna poświata zawsze występuje, ale trzeba ją odróżnić od wyładowań na kablach które obniżają wyraźnie napięcie na swiecach. Przyjmijmy, że jak nie słyszysz czasków iskier, to jest w normie.
Jeśli ci ogniem strzela do przepustnicy, to możesz mieć problem z układem zaworów, po prostu zapłon może występować w czasie kiedy zawory ssące nie są wystarczająco domknięte.
Powinieneś sprawdzić luz zaworów i ewentualnie kompresję.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#120420 Wysłany:
30 Kwi 2008, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Tezet1956 napisał(a): Jeśli ci ogniem strzela do przepustnicy, to możesz mieć problem z układem zaworów, po prostu zapłon może występować w czasie kiedy zawory ssące nie są wystarczająco domknięte.
Taką wersje słyszałem też u mechanika jednego.......
Najgorsze jest to że ja niedawno oddawałem autko do regulacji zaworów.....
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#120450 Wysłany:
30 Kwi 2008, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Dołączę się do rozmowy i zapytam ,czy był sprawdzony czujnik prędkości wału korbowego silnika. Muszę stwierdzić , że nie jestem pewien czy jest taka możliwość , ale można również sprawdzić prawidłowe ustawienie rozrządu. Sugeruje się tym, że objawy wskazują na przestawienie zapłonu.Drobne iskry na przewodach to zupełnie normalne.
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#120457 Wysłany:
30 Kwi 2008, 11:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
czech22 napisał(a): czy był sprawdzony czujnik prędkości wału korbowego silnika niebył....... czech22 napisał(a): Muszę stwierdzić , że nie jestem pewien czy jest taka możliwość , ale można również sprawdzić prawidłowe ustawienie rozrządu
ale to by niemiało związku z buchaniem ognia z przepustnicy......
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#120465 Wysłany:
30 Kwi 2008, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie mam co do tego pewności.
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#120470 Wysłany:
30 Kwi 2008, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Może byc tak jak mówi Tezet1956 ze podczas zapłonu któryś z zaworów jest jeszcze otwarty i wylatuje z niego ogien.....
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#120560 Wysłany:
30 Kwi 2008, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
RAFI86 napisał(a): Najgorsze jest to że ja niedawno oddawałem autko do regulacji zaworów..... może występować rzadki problem chwilowego zawieszania się zaworów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#122284 Wysłany:
05 Maj 2008, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Tezet1956 napisał(a): może występować rzadki problem chwilowego zawieszania się zaworów.
Co jest tego powodem? i jaki koszt naprawy bo nigdy z czymś takim się niespotkałem?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#122402 Wysłany:
06 Maj 2008, 08:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zacierają się nóżki zaworów, lub są bardzo kiepskie sprężyny.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#122615 Wysłany:
06 Maj 2008, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
O rany rany ...... Tezet1956 a jak myślisz jak będe z tym jezdził to bedzie to miało wpływ na szybsze zużywanie silnika bądz na jakieś dodatkowe usterki? Bo przejezdziłem na takim czymś 23000 tys i do tej pory nic .....
Natomiast niechce zabardzo oddawać teraz do mechanika bo chodzi o kaskę. Najgorsze jest to że te ASO co do niego jeżdze jest poprostu do d...y. Bo jakby wcześniej to wykryli to i tak przy regulacji zaworów miał zdjętą pokrywę to mógł zobaczyć.
[ Dodano: 06 Maj 2008 20:37 ] PS. A myslisz że czujnik położenia wału może podawać złą mieszanke?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#122717 Wysłany:
07 Maj 2008, 08:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
To są wszystko przypuszczenia na odległość i żadnej pewnej diagnozy nie można w ten sposób postawić.
Czujnik położenia wału nie ma bezpośredniego wpływu na mieszankę, bo nie jest niczym innym jak nowoczesną wersją przerywacza w aparacie zapłonowym (np 126p).
Może mieć wpływ na kąt zapłonu (w przypadku uszkodzenia).
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#122721 Wysłany:
07 Maj 2008, 08:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
Dzieki wielkie Tezet1956 dzisiaj jade wymienie czujnik zobacze czy są jakieś efekty.
Jeszcze raz wielkie dzieki.
|
|
Góra |
|
 |
Mateusz |
#123103 Wysłany:
08 Maj 2008, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 69
|
RAFI86 napisał(a): Dzieki wielkie Tezet1956 dzisiaj jade wymienie czujnik zobacze czy są jakieś efekty. Jeszcze raz wielkie dzieki.
Miałem szarpanie, takie jakby chwilowe odcinanie zapłonu lub paliwa, a przy ruszaniu to takie baaaardzo mocne szarpnięcie ... okazało się, że pękł wężyk czujnika podciśnienia. To jest zwykły gumowy wężyk fi4 o długości około 30-40 cm. Wymieniony i autko nie szarpie 
_________________ Punto 55 SX
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|