|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bossboss |
#117143 Wysłany:
20 Kwi 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić.
1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę
2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś)
3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem
4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie)
Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć
5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem

|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pacek |
#117213 Wysłany:
21 Kwi 2008, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 68
|
bossboss napisał(a): ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić. 1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę 2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś) 3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem 4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie) Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć 5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem  
Super dzięki wielkie 
_________________ PuntoGO!
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#120799 Wysłany:
01 Maj 2008, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
może ktoś mi szybko pomoze bo wymiekam z tym pierscieniem ... niedlugo od przecinaka mi wypustki odpadną ,a pierscien będzie w miejscu.... naprawde zastanawiam sie czy moj dziwak ma jak wszystkie odkrecana odwrotnie do wskazowek zegara ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
bossboss |
#120850 Wysłany:
01 Maj 2008, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
no ten pierscien zasysa sie z uszczelka i dla tego tek trudno go odkręcić--i mało tam miejsca. są też takie klucze opaskowe(coś jak do filtrów oleju)--można tym spróbować.a co do przecinaka to zrób to w 2 osoby.jedna niech trzym pierścień a ty bij aby rezonasu nie było--łatwiej idzie
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#152468 Wysłany:
03 Sie 2008, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Witam
Ostatnio przeczytałem wasze posty i stwierdziłem, że spróbuje samemu wyczyścić pompe paliwa. Niestety doszedłem do białego pierścienia i oczywiście to było na tyle. 2 godziny waliłem przecinakiem i to wcale nie tak słabo, powoli zaczynałem sie obawiać czy ta pompa zaraz mi się nie rozpadnie  znacie jakiś sposób którym na pewno uda mi się to odkręcić, bo sam montarz i demontarz kanapy jest czasochłonny więc rozbierać to po to żeby zaraz złożyć to już mi się nie chce. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Amonek |
#194644 Wysłany:
27 Lis 2008, 14:24; Temat postu: Numer pompy paliwowej |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 1
|
Witam. Czy moglibyście wrzucić numerki/kody pompy paliwa do Punto 1.2 8v 2000?Chcę zamówić z neta i muszę wiedzieć dokładnie ... Z góry dziękuję
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#388069 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#388076 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Kamillo napisał(a): Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.
widziales date posta 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#388082 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
smutny |
#569018 Wysłany:
09 Kwi 2012, 11:27; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Mar 2011, Posty: 401
|
Ja byłem w ASO i elektrycy mieli taki klucz do odkręcania tego pierścienia, jednak był on tak dowalony że nie udało się poluzować go więc przeszedłem się na sklep i...zamówiłem pierścień mocujący pompy paliwa nr kat. 46523405 - 40,29zł brutto oraz uszczelka pierścienia mocującego nr kat. 46523406 - 57,18zł brutto po czym udałem się ponownie do swojego garażu, w którym w dnie wcześniejsze mało jajka nie zniosłem próbując własnych sił w walce z nakrętą wstrętną  W ruch poszedł przecinak i młotek i proszę  i pompa na stole  Przy przebiegu 82000KM (w Polsce przejechał 19tys km) w baku było czyściutko, ani grama piasku czy wody (odkąd go mam tankuję tylko na shell-u 95VPower, a na zimę wlewam czerwoną buteleczkę STP do układów wtryskowych zapobiegającego gromadzeniu się wody w zbiorniku - według ulotki) w siteczku również było czysto zaś w tym kubełku parę farfocli tylko które w mig usunąłem To gdzie jest ten filterek maruz? w pompie gdzieś głębiej schowany?
_________________ Fiat Punto GO! topic28147.html Fiat Punto MY2012 Twinair topic42387.html
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#569020 Wysłany:
09 Kwi 2012, 11:35; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
smutny napisał(a): na zimę wlewam czerwoną buteleczkę STP ja tam raz na ileś tankowań czarny STP, woda to się zbiera zimą przy ciągłym niskim stanie paliwa w zbiorniku
|
|
Góra |
|
 |
smutny |
#569025 Wysłany:
09 Kwi 2012, 11:41; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Mar 2011, Posty: 401
|
no mnie się to przed 10tym przeważnie każdego miesiąca tak powietrze w baku zbiera  dlatego nie raz lepiej dodać coś hehe, ale co myślisz że lepiej czarny lać? muszę poczytać troszke o tym 
_________________ Fiat Punto GO! topic28147.html Fiat Punto MY2012 Twinair topic42387.html
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#569028 Wysłany:
09 Kwi 2012, 11:46; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
niby dba o układ paliwowy i czyści w tryski, na ile te wynalazki działają to nie wiadomo, no ale nie zaszkodzi, niektórym pomogło szczególnie tym co mieli zasyfiane wtryski przez jazdę tylko na LPG
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#569040 Wysłany:
09 Kwi 2012, 12:18; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Cytuj: To gdzie jest ten filterek maruz? w pompie gdzieś głębiej schowany? Domyślam się że w tym plastiku cylindrycznym [ Dodano: 09 Kwi 2012 12:11 ]I obawiam się że go nie dostaniesz  W katalogu filtrona niby jest ale numeru nie ma  No i pytanie za 100 pkt czy bezinwazyjnie można się do niego dostać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#569592 Wysłany:
10 Kwi 2012, 18:12; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Cytuj: To gdzie jest ten filterek maruz? w pompie gdzieś głębiej schowany? W tym cylindrze białym wokół wkładu pompy. Jedyna opcja wg mnie to rozcinanie denka i spawanie. ipIV napisał(a): No i pytanie za 100 pkt czy bezinwazyjnie można się do niego dostać  Na 100% nie. obudowa jest zgrzewana ultradźwiękami [ Dodano: 10 Kwi 2012 18:12 ]ipIV napisał(a): W katalogu filtrona niby jest ale numeru nie ma Ma "N.W." co rozkodowałem jako NieWymienialny.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#667249 Wysłany:
14 Maj 2013, 17:23; Temat postu: Re: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
citymatic napisał(a): zalk napisał(a): To ja przy okazji zapytam czy skomplikowane jest wymontowanie pompy paliwa? Dla mało wtajemniczonego  Nie to kwestia podniesienia tylnej kanapy odkrecenia 2X wkretów i dużej bałej nakrętki po obwodzie obudowy-wczesniej nalezy odłączyc przewód paliwowy i zasilania ta fotka jest od MK1 ale w MK2 jest podobna  W punto II ,klapka pod siedzeniem ,jest przykręcona trzema wkrętami. Przy okazji chciałbym zapytać. Wszyscy piszą ,odkręcić dużą biała nakrętkę ,by wyjąć pompę. Chciałbym wiedzieć czym odkręcić? Dwukrotnie podchodziłem do tematu i nakrętki nawet nie dało się ruszyć ,choćby milimetr. Trzyma jak przyspawana. Oczywiście zakładam ,że nie wymontowujemy zbiornika.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#667251 Wysłany:
14 Maj 2013, 17:29; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
nie pamiętam sposobu ale poszukaj było na forum
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|