|
Obecny czas: 30 Maj 2024, 13:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Adas |
#349440 Wysłany:
28 Mar 2010, 17:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
No raczej nie... ale za 40 zł, mogę ci sprzedać , oryginalny głośnik z Logitech X-230. 13 cm basowy, idealnie tu pasuje i ideanie będzie grał. Oczywiście głośnik nowy, wyjęty z fabrycznie uszkodzonego zestawu x-230.
Fotki jak on wyglada w subie punto. W moim, też taki siedzi, gra dobrze, mocow też jest dobrze dobrany, tego nie posadzi się tak łatwo . Cena duża, ale sam szukałem, i lepszego nie kupisz, wogóle ciężko jest kupić dobry co by pasował. Mam dwa takie nowe.
Idealnie przylega, gra super.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
|
|
polowanie |
#359931 Wysłany:
26 Kwi 2010, 23:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 10
|
witam serdecznie
mam pytanie odnosnie tego subworfera
otoz dokuplem sobie tego suba i w bagazniku jest nawet wtyczka ale po wlaczeniu jej nic nie dziala wyciagnolem orginalnego blaupunkta i okazalo si ze sa tam tylko dwie wtyczki i dwa odciete kable o klorze niebieskim i zielonym czy ma ktos opis jak powinna wygladac poprawnie uzbrojona wtyczka bo kurde juz mi rece opadaja
bardzo prosze o odpowiedz
polones
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#359943 Wysłany:
27 Kwi 2010, 00:43; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Zapoznaj się ze schematem wtyczki do sub'a, a następnie sprawdź wszystko po kolei:
- sygnał z obu głośników,
- "plus" (zasilanie) - możliwe, że od radia masz pociągnięte,
- "plus" (sygnał) - wyjście z radia, po którego włączeniu na kablu pojawia się prąd dający sygnał, że radio jest włączone i sub może się włączyć,
- masa
Całkiem możliwe, że te 2 niepodłączone kable za radiem to zasilanie i sygnał (+).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
polowanie |
#360363 Wysłany:
29 Kwi 2010, 22:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 10
|
witam ,
sprawdzilem : na wtyczce od suba jest sygnal od obu glosnikow
spawdzalem malym glosniczkiem i gral (oba kanaly)
jest tez masa ale to tylko po czarnym kolorze kabla moglem sprawdzic natomiast jak patrze na zdiecia to wydaje mi sie ze ze jest zamieniony sygnal z masa jezeli sygnal to pomaranczowy kolor , lewa strona wtyczki to sa kabelki glosnikow (graja )prawa to plusy minus i sygnal
Problem w tym ze niemam schematu wtyczki od radia (blaupunkt kiel cd 36) i nie wiem co z tym sygnalem jak to posprawdzac jestem troch cienki w elektrýce [ Dodano: 29 Kwi 2010 22:51 ]Witam
walczylem do dzisiaj i wywalczylem nareszcie otoz wziolem sobie kabel dosc dlugi i podlaczylem sygnal bezposrednio z radia do wlozonej do suba wtyczki w miejsce impuls czyli tego drugiego plusa i nareszcie uslyszalem to cacko ale teraz ma problem bo te kable z radia sa calkiem inne niz te idace do subfoofea I teraz moje pytanie gdzie ida te kabe z radia dlaczego nie dchodza do suba , kurde nie moge tego wyczaic prosze o oswiecenie
polones
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#360891 Wysłany:
01 Maj 2010, 22:12; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
polowanie, jak patrzę na Twoją wtyczkę, to dochodzę do wniosku, że masz ją kompletnie źle "zmajstrowaną" i w ogóle jakby nieco inną. Zobacz na opis gniazda (w pierwszym rzędzie jest 5 konektorów (z czego podłącza się 4), a w Twojej wtyczce w pierwszym rzędzie są 4 miejsca na konektory. Chyba, że wrzuciłeś zdjęcie jakiejś wewnętrznej wtyczki (wewnątrz suba), a nie zewnętrznej
-------
Manual opisowy podpięcia sub'a w wersji 3D (proszę przeczytać całość przed przystąpieniem do prac):
Wykaz części
- Subwoofer - nr wg ePER'a: 735362960
- wtyczka do subwoofera - 12485180
- konektorki do wtyczki subwoofera (potrzebne 7 + jakiś zapas) - 12483444
- wtyczka do skrzynki bezpieczników - 10149786
- konektor (szt. 1) do powyższej wtyczki - 19206094
- tzw. klamra, do której przykręcamy subwoofer, a która jest montowana przy bębenku tylnego pasa bezp. - 46743953
- nitonakrętki, które nitujemy do karoserii i do których potem przykręcamy powyższą klamrę (szt. 2) - 15624411
- śruby, którymi przykręcamy klamrę do nitonakrętek (szt. 2) - 18750221
- dolne mocowanie subwoofera - taki mały, śmieszny plastik (1szt.) - 7754387
- wkręt, który wkręcamy w powyższy plasticzek (1szt.) - 15783477
- końcówka kabla (blaszka z otworem)
- "uchwyt" na bezpiecznik oraz bezpiecznik 15A, który wmontujemy tuż za wtyczką, którą "pobierzemy" prąd ze skrzynki bezpieczników,
- kabel - sygnał z radia - 5m,
- kabel - zasilanie subwoofera - 5m
- kabel - masa - 1m
- kabel głośnikowy (podwójny rzecz jasna) - 4m.
Kabli grubszych niż 1,5mm^2 nie da się wsunąć z konektorkiem do kostki. To powinny być wszystkie części. Ciągnięcie kabli (owijamy je taśma parcianą aby nigdzie nam się nie obijały)Zasilanie i sygnał z radia - wyciągamy radio
- wpinamy się w kabel, z którego wychodzi zasilanie (z radia) podczas włączenia radia (najlepiej na konektorkach męskim i żeńskim, aby połączenie było rozłączne - wypada to zaizolować),
- w głębi wnęki na radio, po lewej stronie jest "dziura" tamtędy należy puścić podpięty kabel i ma on biec w dół przy nawiewach (jest z tym trochę zabawy, bo trzeba mieć szczęście aby trafić). Wyciągamy go przy środkowym panelu na wysokości pedałów,
- przypinamy go do wiązki, która biegnie od pedału gazu. Uwaga: należy więcej przewodu ściągnąć w dół, aby kabel nie ocierał o drążek układu kierowniczego,
- dalej zgodnie z kablami prowadzimy nasz przewód do skrzynki z bezpiecznikami (od przodu), a następnie w lewo tam, gdzie wszystkie kable wychodzą ze skrzynki i chowają się pod wykładzinę,
- od tego momentu razem z powyższym przewodem ciągniemy kabel, który będzie zasilał nasz subwoofer,
- zdejmujemy plastik przy progu (2 wkręty: jeden z przodu i drugi z tyłu przy pasie, następnie z wyczuciem (nie na siłę) odciągamy go ku górze i powinny puścić zaczepy),
- ja jeszcze odkręciłem 2 nakrętki uchwytu do podnoszenia maski, ale wydaje mi się, że dało by radę bez jego odkręcania,
- następnie nasze 2 kable wprowadzamy pod wykładzinę (którą sobie odginamy od uszczelki przy drzwiach) i prowadzimy za "grzybkiem" mocującym wykładzinę do blachy (da się to zrobić, mnie się udało) - jego ewentualny demontaż może się zakończyć w aso zakupem nowego, bo one mają to do siebie, że prędzej się rozpadną niż wyjdą bez uszkodzenia,
- teraz puszczamy nasze 2 przewody przy wiązce, która biegnie pod plastikiem progowym,
- podnosimy siedzisko kanapy i od strony oparcia pod plastikiem przy pasie kierowcy wprowadzamy jakiś drut tak, aby nam wyszedł przy naszych przewodach. Przyczepiamy te 2 przewody do druta i przeciągamy pod plastikiem, dalej ręką przepuszczamy 2 kable przez oczka, przez które przechodzi reszta kabli i pilnujemy aby zostały one ZA linką do otwierania tylnej klapy (szczególnie na wysokości oparcia kanapy jest to ważne),
- zachodzimy teraz od strony bagażnika, wyjmujemy podłogę (tą płytę ją stanowiącą) odginamy wykładzinę przy tylnej ściance (po lewej i prawej stronie są znów "grzybki" ją trzymające, ale da się ją z nich zsunąć), a następnie lekko odginamy wykładzinę przy lewym tylnym nadkolu, tam gdzie ona się kończy i puszczamy tamtędy kable dalej się trzymając wiązki, aż dojdziemy do tylnej płaszczyzny samochodu, gdzie jest podpięcie wielu przewodów do masy,
- w lewym słupku są nacięcia w wykładzinie pozwalające dostać się pod nią. Wprowadzamy od góry umiejętnie drut i podobnie jak wcześniej staramy się go ręką złapać na dole przy podłodze. Do niego przyczepiamy 2 przewody i wyciągamy do góry (ja się pokusiłem o wyprowadzenie przewodów tam, gdzie wychodzą 2 kable do głośników).
czerwony - zasilanie subwoofera niebieski - sygnał z radia, który włącza subwoofer po włączeniu radia brązowy - masa żółty i pomarańczowy - "+" i "-" z prawego głośnika jasno- i ciemnozielony - "+" i "-" z lewego głośnika
Sygnał z głośników - odkręcamy prawy pas (bębenek) kluczem do kół oraz gaśnicę,
- wprowadzamy przewody do "dziury" w wykładzinie, gdzie wchodzą przewody z głośnika i przepychamy je aż na dół (trochę przeszkadzają jakieś gąbeczki, które są pod wykładziną, ale nie jest to niemożliwe),
- wyciągamy dołem przewody głośnikowe i ciągniemy je wraz z wiązką przy tylnej płaszczyźnie bagażnika (pod wykładziną), tuż za kołem zapasowym, aż do kostki z masą,
- analogicznie jak wcześniej lewym słupkiem puszczamy od góry drut, który łapiemy z dołu i po przypięciu do niego naszych kabli głośnikowych pociągamy w górę,
- dlaczego nie wciągnąć do góry wszystkich kabli za jednym razem? Moim zdaniem nie da się, albo jest to dużo trudniejsze niż takie "porcjowanie",
- pociągnięcia lewego kabla nie będę opisywał, bo właściwie nie ma czego opisywać
- podpinając się do seryjnej wtyczki, którą wtykamy do gniazda w seryjnym głośniku bardzo łatwo jest określić, który przewód to "+", a który to "-": na ów wtyczce jako "1" oznaczony jest "+", a jako "2" - "-".
Wtyczki, podpięcia itp.Wtyczka subwoofera - schemat podpięcia pod gniazdo subwoofera (po konsultacji z FAP'em):
Zasilanie - końcówkę kabla zasilającego, którą zaczęliśmy ciągnąć od gniazda bezpieczników (tych na lewo od kierownicy) należy zaopatrzyć we wtyczkę i konektorek (dostępne we Fiacie: 10149786 (kostka), 19206094 (konektorek - 1szt.) - łączny koszt to ok. 24zł),
- wtyczka ta ma taki "garb" z boku i nalezy go zeszlifować, zdrapać lub uciąć (jak kto woli), bo nie wejdzie nam do gniazda,
- po przygotowaniu końcówki kabla (odcięcie izolacji na ok 5mm, wyczyszczeniu drutów, pobieleniu cyną) oraz po przygotowaniu konektorka (pobieleniu cyną) należy kabel przylutować do konektorka, a następnie włożyć go w prawą "wnękę" we wtyczce,
- zasilanie podpinamy w wolne gniazdo tuż nad zasilaniem skrzynki bezpieczników,
- tuż za tą wtyczką wypada zamontować uchwyt na bezpiecznik i zamieścić w nim bezpiecznik 15A,
- masę ciągniemy od wtyczki subwoofera do jego mocowania do karoserii (wystarczy).
UWAGA: wszędzie (z wyjątkiem odcinka przy wtyczce w bagażniku) kable są poprowadzone pod czymś (pod deską, pod wykładziną, pod plastikami). Linie oznaczające kable powinny być przerywane, jednak aby zwiększyć czytelność są ciągłe. Na powyższych zdjęciach widać, że jeszcze nie mam podpiętej wtyczki w bagażniku. Mocowanie subwoofera: - odkręcamy mocowanie "bębenka" lewego tylnego pasa,
- szpilką "namierzamy" otwory na nitonakrętki poprzez przebijanie się przez wykładzinę - w miejscu, w którym szpilka wbije się na maksymalną głębokość, tam jest otwór sześciokątny na nitonakrętkę (szukamy obydwa otwory),
- w tych miejscach nacinamy od trzech stron wykładzinę (tak jakbyśmy w miejscu otworów chcieli wyciąć kwadrat, ale niepełny - z trzema krawędziami). Takie rozwiązanie umożliwi nam dostęp do otworów, a zarazem po zamontowaniu subwoofera będzie maskowało śruby, którymi zostanie sub przykręcony. W przypadku całkowitego demontażu "klamry", którą się tam przykręca nie mamy uszczerbków wykładziny i dzięki temu możemy elegancko zamaskować wszelkie czynności tam wykonywane (patrz poniższe zdjęcia)
- klamrę w miarę możliwości wkładamy pod wykładzinę (po ówczesnym przykręceniu bębenka od pasa).
Efekt końcowy:
Nie ponoszę odpowiedzialności za żadne szkody wyrządzone błędnym podpięciem czegokolwiek. Powyższy manual przedstawia jedynie jak ja podpiąłem subwoofer.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670 12 Cze 2010, 18:26, edytowano w sumie 9 razy
|
|
Góra |
|
|
polowanie |
#362330 Wysłany:
05 Maj 2010, 22:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 10
|
super praca wielkie dzieki!!!!!!
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363453 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
Mam pytanie ile mogło by kosztować podłączenie Suba u jakiegoś elektryka samochodowego . Gdzie najlepiej mógł bym to zrobić w poznaniu .
Ponieważ jestem laikiem nie odwaze sie rozkręcać samochodu bo sam to zrobić. Czy do tego Suba potrzebny jest jakis wzmacniacz ?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363458 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:12; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Knodr napisał(a): Czy do tego Suba potrzebny jest jakis wzmacniacz ?
Jest to subwoofer aktywny, czyli ma wbudowany wzmacniacz. Kto to może zrobić? Dosłownie każdy, ja nie jestem elektrykiem i dałem radę. Jedyne co trzeba rozkręcić to próg i wyjąć radio.
P.S. Za chwilę jeszcze kilka zdjęć dorzucę do mojego opisu.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363469 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:25; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
Wiesz ogólnie nie wiem co kupić jakie kable , i co jest dokładnie potrzebne .
Musiał bym mieć wszystko opisane dokładnie bym mógł w sklepie elektrycznym lub car audio pokazać .
A jezeli chodzi o podłączenie takiego suba u jakiego fachowa to lepiej gdzie z tym sie udać . Elektryka , do Norauto . Ile moga skasować za taka zabawe
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363476 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
W ASO ponoć chcą 200zł za tą czynność.
Co do kabli: jak chcesz kupić grube, to do samej wtyczki i tak będziesz musiał wprowadzić cienkie 1-1,5mm^2 (z tymi 1,5mm miałem już problem), bo grubsze nie wejdą (nawet gdybyś na siłę je wpychał).
Za chwilę dodam długości kabli i jedną część. Poza tym wszystkie części zostały opisane (te z numerami kupisz w ASO, a pozostałe w sklepie z częściami elektrycznymi).
Co do miejsca podłączania: nie lepiej z jakimś kolega to zrobić tak samo jakby w jakimś serwisie zrobili, ale dużo taniej?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363487 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:44; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
Chodzi o te numery przy każdym opisie co napisałeś?
?
A tak zapytam co to jest to ASO
Ile kosztowało to całe okablowanie>?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363492 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Knodr napisał(a): Chodzi o te numery przy każdym opisie co napisałeś? ? A tak zapytam co to jest to ASO Ile kosztowało to całe okablowanie>?
Tak, chodzi o te numery. Robisz listę części, zaznaczasz ile sztuk i idziesz z tym do ASO.
ASO - Autoryzowana Stacja Obsługi -> FIAT.
Okablowanie kosztowało grosze (w sumie ok. 30zł - te kable, które kupiłem (za grube )).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363496 Wysłany:
09 Maj 2010, 22:53; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
czyli musze spisać te numery udac sie do aso i pokazac im ta liste .
A te kable to jakie rodzaje dokladnie musza być
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363509 Wysłany:
09 Maj 2010, 23:07; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Knodr napisał(a): czyli musze spisać te numery udac sie do aso i pokazac im ta liste Tak, ale spisz sobie tylko to, co potrzebujesz Cytuj: A te kable to jakie rodzaje dokladnie musza być
Napisałem Ci wyżej (+ w moim manualu dodałem info)
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363515 Wysłany:
09 Maj 2010, 23:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
czyli mowimy o tym
# kabel - sygnał z radia - 5m,
# kabel - zasilanie subwoofera - 5m
# kabel - masa - 1m
# kabel głośnikowy (podwójny rzecz jasna) - 4m.
Czy kable bede musial jakos wycinac , skracać jezeli by nie chciały wejsc . Czy wszyskie sa tak dopasowane ze wejda
Ogolnie potrzebuje wszystkich czesci bo nie mam nic u siebie a bagażnik jest pusty
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363526 Wysłany:
09 Maj 2010, 23:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Sub'a lepiej kup na allegro (w dobrym stanie), bo cena w ASO może Cię zaskoczyć, chyba, że jesteś zdania co nowe, to nowe.
Kable nie grubsze niż 1,5mm^2, chyba (tak jak pisałem wyżej), że chcesz same ich końcówki "przerobić" na 1,5mm^2 (w przypadku kupienia grubszych). Kable trzeba skrócić, podane przeze mnie długości są w sam raz na pociągnięcie ich w miejscach podanych powyżej.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Knodr |
#363540 Wysłany:
09 Maj 2010, 23:55; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 67
|
To mogl byc dokładnie mi wypisać jakie grubości i ile długości kabla
byl bym wdzięczny . Jutro pojade to zakupie
|
|
Góra |
|
|
polowanie |
#363829 Wysłany:
10 Maj 2010, 23:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 10
|
witam
znalazlem taki obrazek na niemieckim forum oni tam pisza ze mozna subwofer zainstalowac orginalnie wpinajac sie kabelkami pod komputerpokladowy(body)
tylko niestety niemam pojecia o co w nim chodzi moze macie jakiegos elektryka
co to rozpisze po ludzku
wtyczka po prawej stronie to z niej biora sygnal
groby szary kabel prawdopodobnie umieszczona jest po prawej stronie (pasazera)
dodam moze link do tej strony sa tam zdiecia i plany moze ktos kapnie
http://www.carsfromitaly.info/thread.ph ... r=0&page=1
Ostatnio edytowany przez polowanie 12 Maj 2010, 00:14, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363833 Wysłany:
10 Maj 2010, 23:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
To jest ogólny schemat audio w PII Sound/GO!, jaki znajduje się w książce "Sam Naprawiam" (z tego co kojarzę, bo już go widziałem). Wynika z niego tylko tyle, że:
- P92 to jest nasz sub,
- P20 (klucz wiolinowy) to nasze radio,
- P30 i P31 to tylne głośniki,
- C30 to masa,
- B2 to skrzynka z bezpiecznikami przy lewym kolanie (zasilanie sub'a).
Nie ma tu żadnego podpięcia pod body ponieważ on nie steruje subwooferem. Radio włączając się daje napięcie na przewód, który ciągniemy do sub'a i który zapewne wchodzi do przekaźnika, który to z kolei zamyka obwód zasilający sub. Jedyna różnica w stosunku do manuali, które znajdują się w tym temacie jest taka, że zamiast podpiąć się do bezpiecznika w skrzynce bezpieczników na linii zasilania dajemy uchwyt na bezpiecznik kupiony w sklepie wraz z bezpiecznikiem 15A. Nie polecam wykręcania skrzynki z bezpiecznikami
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
polowanie |
#363835 Wysłany:
10 Maj 2010, 23:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 10
|
no to pozamiatane robie wg twojego planu
i juz nie bede wiecej mieszal
wielkie soorki
polones
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#363838 Wysłany:
11 Maj 2010, 19:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Dodam jeszcze, że z tego co widzę to gościu pociągnął sygnał z tylnych głośników bezpośrednio z miejsca, z którego wszystkie głośniki się rozchodzą, czyli na prawo od prawej nogi pasażera, pod wykładziną. Uważam, że specjalnie nie ma sensu ciągnąć aż stamtąd ponieważ można się wpiąć w głośniki (wtyczkę głośnikową).
I tutaj małe wyjaśnienie: na jednym schemacie jest pokazane, że wpiął się bezpośrednio pod tylne głośniki, a poniżej są zdjęcia tego rozwidlenia na poszczególne głośniki - trochę wydaje mi się to niejasne
A co do tego:
Na zdjęciu po lewej stronie jest skrzynka z bezpiecznikami. Na prawo od niej jest wtyczka, którą wchodzi gruby czerwony przewód. Nad tą wtyczką jest puste gniazdo, właśnie w nie się wpiąłem by wziąć zasilanie do sub'a.
Z kolei klamrę:
radzę sobie pomalować (ja to zrobiłem na czarno), ponieważ nawet w mieszkaniu już mi zaczynała rdzewieć.
[ Dodano: 11 Maj 2010 18:22 ]
Kolejna różnica jaką zauważyłem:
Na niemieckim forum inaczej podają "+" i "-" przy głośnikach.
W polskim internecie wszędzie pisze, że "1" to "+", a "2" to "-", z kolei w manualu zaproponowanym przez polowanie jest na odwrót. Może napiszę dlaczego uważam, że Niemcy źle opisali (mogę się mylić). Otóż w moim manualu nie napisałem, że nie mam oryginalnych głośników, które musiałem kiedyś wymienić na nowe. Jak wiadomo we fiatowskie głośniki wpina się wtyczkę, a we wszystkie jakie można kupić w sklepie wtykamy konektorki (mniejszy i większy). Aby zatem móc je podpiąć trzeba było zaopatrzyć się w przejściówkę. Na tej przejściówce kolory przewodów pasują do polskich opisów (z "1" wychodzi czerwony przewód - czyli "+").
Czyżby Niemcy tak poważną gafę popełnili? [ Dodano: 11 Maj 2010 18:49 ]Znalazłem na necie, że szerszy konektor (na mojej przejściówce jest z czerwonym kablem) to "+", zatem chyba wygląda na to, że Niemcy się kropnęli [ Dodano: 11 Maj 2010 19:52 ]Podpiąłem przed chwilą seryjny głośnik pod bateryjkę zgodnie z moim założeniem:
1 -> +
2 -> -
Głośnik się wychyla do przodu (od strony magnesu), czyli podane w tym manualu założenie jest dobre, a Niemcy popełnili błąd.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
sq4fae |
#398816 Wysłany:
25 Wrz 2010, 10:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: NMR Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 8
|
Witam
Manual bardzo pomocny udało mi się zakupić używany subwoofer od punto na allegro podłączyłem wg. schematu i działa może rewelacji nie ma ale za to miejsce w bagażniku ocalało
Pozdrawiam z NMR
_________________ Chris
|
|
Góra |
|
|
liferelax88 |
#402173 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg Rejestracja: 25 Sie 2010, Posty: 947 Pomógł: 2
|
Mam pytanko odnośnie tego fabrycznego subwoofera. Czy Wersja z auta 5d pasuje do 3d, czy to zupełnie inna bajka ?
_________________ Zapraszam do oglądania grafitowej strzały: Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura" oraz Peugeot 307 kombi 1.6
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#402182 Wysłany:
07 Paź 2010, 19:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
liferelax88 napisał(a): Mam pytanko odnośnie tego fabrycznego subwoofera. Czy Wersja z auta 5d pasuje do 3d, czy to zupełnie inna bajka ?
Nie spotkałem się aby seryjnie były w 5D. Adas (patrz 1 strona) montował do 5D i się zmieścił bez problemu. Jeśli o czymś nie wiem, to na 100% jest to ta sama część (ten sam numer seryjny).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#402186 Wysłany:
07 Paź 2010, 20:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|