You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Maj 2025, 06:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #13259 Wysłany: 14 Mar 2007, 10:30; 
 Temat postu: Luz na przekładni kierowniczej
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 93
Witam wszystkich
Proszę o informację w jaki sposób należy skasować luz na przekładni kierowniczej (luz na ślimaku pomiędzy kolumną a listwą).
Z góry dziękuję za odpowiedź

_________________
Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #13394 Wysłany: 15 Mar 2007, 01:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
No witam :) Heh luz na przekładni wiąże sie ze zuzyciem maglownicy i tam na zebach masz luz....... Sam wymienisz to, jak sie znasz, jak nie to znajdz tani serwis, roboty z 3-4 godziny :) Niezapominaj, że w Puncie częsta przypadłość to zużyte końcówki drążków kierowniczych (masz je przy kolach) które nalezy wymieniać do 20-30 tys km - zuzycie tych końcówek też wpływa na luzy :) Ja sam wymieniałem końcówki z tatuśkiem, cena jednej to 42 PLN, potem jedziesz tylko na zbieżność za 50 PLN i git :) Jak objawiają sie zużyte końcówki - na wertepach strasznie grzechocze (szczególnie przy jezdzie na wprost, choć przy zakretach także, ale mniej) przy prawym lub lewym kole, albo przy obu jak są zużyte lewa i prawa..... :) Także przy luzach uwzględnij też stan końcówek :) A maglownice poprostu wymieniasz :) I pamietaj, że jak wymienisz maglownice, to też wymień koncówki, które przecież wiele nie kosztują....... Bo jeżeli wymienisz maglownice a nie wymienisz końcówek, to grgania bedą sie przenosiły na nową maglownice, co skróci jej żywotność :) Jeżeli wymienisz maglownice i końcówki układ kierowniczy będzie jak nówka :) Widze, że masz SX czyli masz wspomaganie - to jeszcze jedna rada, unikaj kręcenia w miejscu, bo to obciąza ukł. kierowniczy i niszczy opony :) Czy dwie końcówki po 42 PLN, zbiezność 50 PLN i maglownica nie wiem ile ze 100-150 PLN i masz układzik jak nówka :)

[ Dodano: 15 Mar 2007 00:49 ]
Witam przedstawione masz to na rysunku co jest co :) Na czerwono końcówki, na zielono maglownica :)
Image

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13419 Wysłany: 15 Mar 2007, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 93
THX za odpowiedź. Układ kierowniczy po za nieszczęsna przekładnią jest sprawny : końcówki i drążki bez luzu, tuleje na wahaczach nowe, swożeń też jest ok, a słyszałem że na przekładni po przeciwnej stronie wejścia drążka kolumny jest śruba, którą można luz skasować i nie wiem ile w tym jest prawdy a nie chce narobić kaszany :D

_________________
Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277544 Wysłany: 05 Sie 2009, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 30 Lip 2009,
Posty: 32
hmm ja mam też problem z luzem z tego co mi powiedzieli mechanicy to przekładnia do wymiany a nie bardzo chce mi się to robić więc jeżeli jest jakaś śruba która wyeliminuje luz to proszę o jakieś foto która to jest :) aha a po 2 wymieniłem 2 tyg. temu drążki, końcowki stabilizatorów, przednie wahacze no i przy skręcaniu kołami słychać taki głos jak by coś strzelało...

_________________
Music is My Extasy :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277589 Wysłany: 05 Sie 2009, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
a ruszana byla kolumna mcphersona? moze sprezyna ci strzela
moga tez byc przeguby jezeli dzieje sie to podczas jazdy

pozbadz sie [ b] [/b]

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277633 Wysłany: 06 Sie 2009, 04:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 30 Lip 2009,
Posty: 32
greg505 napisał(a):
a ruszana byla kolumna mcphersona? moze sprezyna ci strzela
moga tez byc przeguby jezeli dzieje sie to podczas jazdy

pozbadz sie [ b] [/b]


Kolumny nie ruszałem... spręzyn nie sprawdzałem ale raczej zauważyłbym przy rozbieraniu wahaczy, że spreżyny są nie halo no ale sprawdze jeszcze raz... coż będę wymieniał wszystko po kolei i zobacze kiedy się uspokoi :)

pozdro ;)

_________________
Music is My Extasy :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284086 Wysłany: 31 Sie 2009, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
to jak to jest z ta maglownica da sie cos dokręcić aby sprawdzić czy to stuka?
ewentualnie zostaje zakup:
http://moto.allegro.pl/item711509913_pr ... waran.html
ale najpierw chciałbym spróbować moze to skasować...o ile dam rade dojśc do tej śruby beż rozkręcania "sanek"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284097 Wysłany: 31 Sie 2009, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
no ja kupuje maglownice na wiosne i wymienie, bo narazie sporo rzeczy wymieniłem i dalej stuka ale mi stuka na malutkich nierównościach a ty mówisz że przy kręceniu kierownicą a to dość częsty objaw rozwalonych łożysk mcpersona,


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284130 Wysłany: 31 Sie 2009, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
Ogólnie rzecz biorąc to puka na postoju przy skręcaniu z tendencja do wiekszych stuków na rozgrzanym silniku lub po przejechaniu paru kilometrów... a drugi stuknięcia wystepują np. na kostce lub delikatnych dołkach...a więc moze to być maglownica, łożyska mcpersona, dolny wałek lub :( :( a wiecie szukać i wszytko wymieniać to sianka zabraknie.

_________________
Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest
Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był
Fiat Punto II - był
Fiat Punto I 1.1 SX - był
Fiat Seicento 0.9 - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284178 Wysłany: 31 Sie 2009, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
yhy czyli jak puka ci pod kierą na malutkich dołkach/kostce to masz tak jak ja i kilku innych userów, dobrz piszesz moze to być maglownica, łożyska mcpersona, dolny wałek. Ja na wisone wymienie maglownice i łożyska. Dopiero wtedy będe robił remont zawiechy kompletny to ci powiem czy pomogło. Może wcześniej ktoś inny wymieni maglownice i powie czy pomogło. Tak sobie przypominam że jakaś miła urzytkowniczka p2 wymieniała maglownice ale nie pamiętam z jakiego powodu, była chyba to Dotka, musze do niej napisać czy to ona.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO