|
Obecny czas: 05 Maj 2025, 07:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PiotrekGda1 |
#124313 Wysłany:
11 Maj 2008, 15:24; Temat postu: Dziwne buczenie przy włączaniu zapłonu. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Maj 2008, Posty: 21
|
Witam, mam taki problem. Po nocnym postoju samochodu (oraz jak jest zimno) po przekręceniu kluczyka w stacyjce wraz z zapaleniem sie kontrolek coś dziwnie buczy. Trwa to kilka sekund i ustaje. Jednocześnie gdy występuje buczenie za chiny nie chce zapalić. Mogę go kręcić nie wiadomo jak długo. Dopiero za drugim razem zapala. Podejrzewam pompę paliwa. Ale nie jestem tego pewien. Przy rozgrzanym silniku ten problem nie występuje. Co może być tego przyczyna i jak to usunąć?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#124413 Wysłany:
11 Maj 2008, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po przekręceniu stacyjki buczy pompa do momentu osiągnięcia odpowiedniego ciśnienia i odcięcia jej zasilania z powodu nieuruchomienia silnika. W tym też momencie gaśnie marchewka i to dopiero jest właściwy moment do rozpoczęcia rozruchu silnika. Wcześniejsze próby odpalenia mogą być nieskuteczne z powodu zbyt małego ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach, zwłaszcza w MPI.
Normalnie w czasie pracy silnika buczenia nie słychać, bo jest zagłuszane hałasem silnika.
Tak to jest normalnie, ale w twoim przypadku sam musisz stwierdzić, czy to buczenie jest inne niż wcześniej, czy wcześniej mogłeś odpalić silnik a teraz nie możesz. Ogólnie chodzi o zmiany w stosunku do stanu wcześniejszego.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
PiotrekGda1 |
#124440 Wysłany:
11 Maj 2008, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Maj 2008, Posty: 21
|
To że pompa buczy po przekręcaniu kluczyka to wiadomo. Tylko normalnie ten dźwięk jest ledwo słyszalny. U mnie buczy jak by startował odrzutowiec (lekka przesada) i wtedy nie zapala za pierwszym razem. Gdy powiedzmy jeździłem już i silnik jest ciepły to zjawisko nie występuje. No i zawsze czekam aż lampka wtrysku zgaśnie, wtedy dopiero kręcę. I teraz pytanie Czy to że tak głośno buczy to pompa? Czy to że nie odpala za pierwszym razem to wina pompy? A może świec? No i czy czeka mnie wymiana tejże pompy? A dobra pompa kosztuje średnio 150 zł.
|
|
Góra |
|
 |
Garbert |
#124464 Wysłany:
12 Maj 2008, 07:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 5
|
Tak, to może być problem ze zużytymi świecami. Miałem tak w swojej maszynie. Po wymianie problem zniknął.
Problem mogą stanowić też przecieki płynu chłodniczego przez zużytą UPG do wnętrza silnika. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
Może to być też czujnik Halla.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#124479 Wysłany:
12 Maj 2008, 08:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Głośniejszy dźwięk może wydawać regulator ciśnienia paliwa. W zależności od modelu znajduje się na listwie wtryskowej lub w przepustnicy. Jednak powinieneś ustalić czy słyszysz z przodu, czy z tyłu samochodu? Z tyłu pompa, z przodu regulator. Może być tak, że regulator źle działa na początku regulacji, a później jego praca się normuje.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
PiotrekGda1 |
#124535 Wysłany:
12 Maj 2008, 11:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Maj 2008, Posty: 21
|
Właśnie dźwięk według mnie jest słyszalny bardziej z przodu. Tak więc może to być ten regulator ciśnienia. Ile kosztuje naprawa/wymiana? Co do świec to jest to sprawa dyskusyjna ponieważ niedawno wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą i chciałem żeby mi sprawdzili jednocześnie świece i przewody ale mechaniory powiedzieli że są dobre. Co zaś do wycieków z układu chłodzenia to nie zauważyłem obniżania się poziomu płynu. Jeżeli występuje to jest niezauważalny. Nie mam pojęcia zaś co to jest czujnik Halla (czujnik położenia wału korbowego?) Punciaka mam dopiero dwa miesiące.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#124589 Wysłany:
12 Maj 2008, 14:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
PiotrekGda1 napisał(a): Nie mam pojęcia zaś co to jest czujnik Halla (czujnik położenia wału korbowego?) Punciaka mam dopiero dwa miesiące. To jest czujnik sterujący zapłonem, znajduje się przy kole pasowym poniżej filtra oleju (trochę w lewo, patrząc od przodu). W tej okolicy też jest czujnik ciśnienia oleju. PiotrekGda1 napisał(a): Ile kosztuje naprawa/wymiana? Taki regulator masz na listwie wtryskowej przy wężach paliwowych. O kosztach naprawy nic nie wiem, ale często na alegro możesz go kupić razem z listwą. Jeden warunek, musisz mieć pewność, że jest wadliwy. Samo głośne zachowanie o niczym nie świadczy, bo u mnie też go słychać, a działa dobrze. Musi być dokonany pomiar ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|