|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mast_bn |
#126267 Wysłany:
17 Maj 2008, 22:43; Temat postu: Brakło paliwa, jak odpowietrzyć diesla? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 8
|
Dziwna sytułacja, niebede sie ponizal i nieopisze jak to sie stalo bo poprostu wstyd. Mam Kropasa 1.9 D 44kw, braklo paliwa. Podjechalem na stacje, kupilem 3l i wlalem do baku. Odczekalem 2 godziny i prubowalem odpalić. Kompletne nic . Rozrusznik normalnie kreci. Wydaje mi sie ze uklad jest zapowietrzony, co mam teraz zrobic? Pomocy kropkowicze
_________________ Punto II 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kali |
#126315 Wysłany:
18 Maj 2008, 06:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: koźminek/kalisz Rejestracja: 09 Maj 2008, Posty: 50
|
nie wiem czy w punto jest pompka ręczna ale chyba nie najlepiej odkręć filtr paliwa i go zalej paliwem w innych autach zawsze to pomagało
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#126318 Wysłany:
18 Maj 2008, 07:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Moim zdaniem 3 l to troche za malo. Mi raz zabraklo paliwe we Fiacie Ducato 2,8 TDI to wlalem mu paliwo do baku nie pamietam ile po czym tez nie chcial odpalic jak krecilem rozrusznikiem. Wzialem go na hol i odpalalem na pych i po kilku razach pomoglo i zapalil.
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#126321 Wysłany:
18 Maj 2008, 08:04; Temat postu: |
|
|
3l to zdecydowane za mało. Po takiej przygodzie to minimum 10l i jak zalejesz to kilka razy kluczykiem włącz/wyłącz a potem rozrusznikiem do skutku. Zapalanie na pych mocno ryzykowne!!!
|
|
Góra |
|
 |
ferdynandkiepski |
#126337 Wysłany:
18 Maj 2008, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 17 Wrz 2007, Posty: 51
|
Lekko poluzuj na jednym wtryskiwaczu ,najlepiej ten co ma najdłuższy przewód i odpalaj .Jak zaskoczy to dokręcisz i obroty się wyrównają .Troszkę ubrudzisz silnik ale coś za coś.Uwierz mi to najłatwiejszy sposób.Trzy litry powinny wystarzczyć
|
|
Góra |
|
 |
Mast_bn |
#126338 Wysłany:
18 Maj 2008, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 8
|
dzieki chlopaki, poslucham was, pojade na stacje, doleje jeszcze troche ropy i poslucham waszych rad. Napisze puzniej co i jak. Szukalem podobnego tematu na forum i nic nie znalazlem. Uwazam, ze temat mozna nawet przyklejić dla lekko zawieszonych kropiarzy:) Pozdrawiam
_________________ Punto II 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#126351 Wysłany:
18 Maj 2008, 12:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
z dołu filtra paliwa jest nakretka do spuszczania
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
Mast_bn |
#126353 Wysłany:
18 Maj 2008, 12:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 8
|
ok wiec tak... wlalem wiecej paliwa, teraz jest cos ok 6 litrow. Niestety dalej nieodpala, nie chce go brac na hol poniewaz mozna uszkodzic rozrząd, ktory niejest w 100% pewny (kropa nioedawno kupiona, rozrzad jeszcze niewymieniony). Przyznam szczerze, że niezabardzo znam sie na mechanice, czy moglibyście mi podpowiedzieć gdzie znajde pompe paliwa i filtr?? Slyszalem, że może wystarczy mocno uderzyc kluczem w pompe. Ewentualnie, gdzie moge znalesc wsryskiwacze?
_________________ Punto II 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#126356 Wysłany:
18 Maj 2008, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Mast_bn napisał(a): pompe paliwa i filtr??
Nie ma sensu sie za nie brać -> są w baku i nic Ci to nie da....
Tak jak mówił Grzesiek przekręcasz na zapłon czekasz 5 sek wykręcasz i tak z 10-20 razy.... potem piłować aż do skutku  Jak to nie da rady naładować aku, jeśli się da odpiąć przewód paliwowy jak najbliżej wytrysków wsadzić go do butelki.... niech ktoś przekręci kluczyk... Ty patrzysz czy paliwo leci bez bąbelek, jak przestaną lecieć bąbelki wykręcić kluczyk, podpiąć i od nowa piłować.... [ Dodano: 18 Maj 2008 12:33 ]chyba, ze w dieslu filtr paliwa jest gdzieś pod maską.... tego nie jestem pewien...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#126365 Wysłany:
18 Maj 2008, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
ipIV napisał(a): Mast_bn napisał(a): pompe paliwa i filtr?? Nie ma sensu sie za nie brać -> są w baku i nic Ci to nie da.... Tak jak mówił Grzesiek przekręcasz na zapłon czekasz 5 sek wykręcasz i tak z 10-20 razy.... potem piłować aż do skutku  Jak to nie da rady naładować aku, jeśli się da odpiąć przewód paliwowy jak najbliżej wytrysków wsadzić go do butelki.... niech ktoś przekręci kluczyk... Ty patrzysz czy paliwo leci bez bąbelek, jak przestaną lecieć bąbelki wykręcić kluczyk, podpiąć i od nowa piłować.... [ Dodano: 18 Maj 2008 12:33 ]chyba, ze w dieslu filtr paliwa jest gdzieś pod maską.... tego nie jestem pewien... jest pod maska spróbuj popuscic ta nakretkę z dołu i popros kogos zeby przekrecił stacyjke >jak zacznie juz leciec ropa to zakrec nakretke i próbuj odpalic a jak nie to tak jak ktos napisał wyzej ze trzeba wtryski popuscic [ Dodano: 18 Maj 2008 13:02 ]Mast_bn napisał(a): Slyszalem, że może wystarczy mocno uderzyc kluczem w pompe
a temu co ci tak powiedział powiedz zeby sie tym kluczem dobrze w łeb pierd..ł
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
Mast_bn |
#126381 Wysłany:
18 Maj 2008, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 8
|
Gdzie dokladnie pod maska jest ta nakretka? Narazie tylko udalo mi sie rozladowac aku, wlasnie sie laduje i bede dalej prubowal, tylko niemoge zlokalizowac tej zasranej nakretki. No i oczywiście niewiem gdzie sa te wtryski. Znajomy mowil mi, że moge sprubowac odpalic na lince holowniczej? czy to bedzie dobry pomysl? ehhh jak glupota potrafi uziemic czlowieka
_________________ Punto II 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#126391 Wysłany:
18 Maj 2008, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Mast_bn napisał(a): Znajomy mowil mi, że moge sprubowac odpalic na lince holowniczej? czy to bedzie dobry pomysl? ehhh jak glupota potrafi uziemic czlowieka
Jak jesteś w stanie bardzo delikatnie puszczać sprzęgło, żeby za bardzo pasek rozrządu po tyłku nie dostał? to myślę, że tak... tylko by musiał Cię przeciągnąć na długim odcinku, żeby układ się zdążył odpowietrzyć... to czy zaskoczy na pewno poczujesz że jak dodasz gazu i zacznie przyspieszać  a najlepiej jak będzie Cię ciągnąc to trzymać gaz w podłodze...
Ale jest to ryzykowny zabieg i nie biorę odpowiedzialności za to co się może stać....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#126443 Wysłany:
18 Maj 2008, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
nakretka powinna byc z dołu filtra paliwa chyba ze ty masz inaczej >a filtr wyglada jak srebrna puszka po piwie 
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Ostatnio edytowany przez No Name, 18 Maj 2008, 23:18, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
ferdynandkiepski |
#126465 Wysłany:
18 Maj 2008, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 17 Wrz 2007, Posty: 51
|
Mast_bn napisał(a): Gdzie dokladnie pod maska jest ta nakretka? Narazie tylko udalo mi sie rozladowac aku, wlasnie sie laduje i bede dalej prubowal, tylko niemoge zlokalizowac tej zasranej nakretki. No i oczywiście niewiem gdzie sa te wtryski
Zrób zdjęcie silnika to wszystko ci wyjaśnimy co jest i gdzie
|
|
Góra |
|
 |
Mast_bn |
#126536 Wysłany:
18 Maj 2008, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 8
|
Wielkie dzieki chlopaki kropas odzył. wystarczylo wziasc na hol i przy predkosci 40km/h wrzucic na drugi bieg i po 0,5 km kropas siorbnoł z baczku. No name dzieki za wytłumaczenie gdzie jest filtr paliwa - trafny opis. Dzieki wszystkim temat uwazam za zamknięty i obalam mit, że diesela niemozna odpalac na popych 
_________________ Punto II 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#126674 Wysłany:
19 Maj 2008, 12:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Mast_bn a kto powiedział że nie można? Można tylko że nie na pierwszym i drugim biegu, bo kompresja jest taka że może zerwać pasek i będzie kupa.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#129723 Wysłany:
27 Maj 2008, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Mast_bn napisał(a): Wielkie dzieki chlopaki kropas odzył. wystarczylo wziasc na hol i przy predkosci 40km/h wrzucic na drugi bieg i po 0,5 km kropas siorbnoł z baczku. No name dzieki za wytłumaczenie gdzie jest filtr paliwa - trafny opis. Dzieki wszystkim temat uwazam za zamknięty i obalam mit, że diesela niemozna odpalac na popych 
Kropka można odpalić na pych ale to najgłupszy pomysł o jakim słyszałem. Szczególnie na rozładowanym akumulatorze. Akumulator rozładowany będzie ładowany dużym prądem. może paść. Może się zdarzyć że przeskoczy pasek rozrządu o parę zębów lub pościna zęby na pasku. A 1.9D jest silnikiem kolizyjnym. Jak sie wymienia filtr paliwa to potrafi sie trochę zapowietrzyć. ale wystarczy zalać filtr do pełna paliwem, przekręcić parę razy kluczyk żeby pompa wtłoczyła paliwo do filtra i dalej. Następnie kilka razy kręcimy rozrusznikiem aż zapali. Proponuje sprawdzić po takim rozruchu na examinerze czy kts czy nie ma błędu w sterowniku pompy. Bo 1.9D to nie tylko mechanika - pewnie co niektórych zdziwi ale ma komputer  O czym sie już przekonałem ...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|