Postanowiłem, założyć ten temat, ponieważ nie znalazłem nic konkretnego na jej temat, jest kilka wątków ale zero konkretów.
Jedyne konkretne info jakie znalazłem to w książce: "Sam Naprawiam"




Jednak chciałbym jeszcze dorwać info na temat skrzyni, które są zawarte w książce: "Fiat Punto. Obsługa i Naprawa."
Ma ktoś może dostęp do niej? Chodzi mi tylko o część dotyczącą skrzyni oczywiście.
Podobno sprzęgło elektromagnetyczne które to też jest największą zakałą tej skrzyni można oddać do regeneracji, ale jak to regenerować i gdzie? Na jakiej zasadzie ta regeneracja polega?
Dodam tylko takie info, że sprzęgło te pasuje także po małej przeróbce z Nissana Micra. I można dostać takowe w 100% sprawne z gwarancją (używane) za ok 400-450zł w niektórych firmach zajmujących się sprzedażą części do japońców.
Teraz małe info ze strony automat.pl:
Cytuj:
"Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących"
I na koniec cytat kolegi @Radziej25:
Cytuj:
skrzynie fiat-nissan-lancia ecvt są bardzo trwałe jedyne co sie zużywa to sprzęgło magnetyczne a konkretnie następuje zmiany w napięciu cewki. Taka cewka pasuje do lancia Y punto I nissan micra od 96-2001. Gdy chcecie dopasować w/w sprzęgło z micry do lancia należy nawiercić nowe otwory do mocowania ponieważ w fiacie jest inny rozstaw