|
Obecny czas: 29 Kwi 2025, 07:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Liban |
#13718 Wysłany:
16 Mar 2007, 15:38; Temat postu: Wymiana o-ringu przy aparacie zapłonowym |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Witam
Czy ktoś może wie jak to zrobić i gdzie odkręcać jakie śruby i na co uważać bo byłem a "mechanika" i tak wymienił mi uszczelkę pod pokrywą zaworów że dalej cieknie, więc postanowiłem wziąś sprawę w swoje ręce  i sam se wymienie ten o-ring.
Proszę o pomoc !!
Silnik to 1.2 8v 2003r
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#13747 Wysłany:
16 Mar 2007, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
W aso biorą za to 50zł  ale.... we własnym zakresie - wymiana to koszt ~5zł
A co do tego "mechanika", to bym mu nagadał
Poczekaj na wypowiedź forumowych ekspertów
a w międzyczasie poczytaj ten temat:
viewtopic.php?t=451

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#13751 Wysłany:
16 Mar 2007, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
ipIV napisał(a): a w międzyczasie poczytaj ten temat: viewtopic.php?t=451
Ten wątek już przerabiałem  i nieche żadnego ASO tylko ja i moja kropeczka ... i piwko w garażu  . Oring już mam kupiony ok 4zł.
Aha i może oprócz o-ringu ktoś coś poradzi co zrobić z tym wyciekiem pod pokrywą zaworów ponieważ uszczelka jest nowa a dalej cieknie  czyżby trzeba było spiłować te stupki ?
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#13758 Wysłany:
16 Mar 2007, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Liban napisał(a): czyżby trzeba było spiłować te stupki ?
Albo mocniej dokręcić....
Leje się z całej pokrywy? Tak jak u Grzywsa?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#13761 Wysłany:
16 Mar 2007, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
leje sie i to dosłownie po bokach a po środku jest poprostu mokro. tydz temu ladnie czyściłem silnik po wymianie uszczelki pod pokrywą i teraz dokładnie widać gdzie leci. No i koło aparatu zapłownowego zalane ale to oring już winny...
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#22911 Wysłany:
09 Maj 2007, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#22965 Wysłany:
10 Maj 2007, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
ja juz oring tez mam za 3,5 hehe w ASO zakupiony, bede tez z nim walczyl
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#22966 Wysłany:
10 Maj 2007, 00:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Napisz jakiegoś manuala 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Pitersen |
#23036 Wysłany:
10 Maj 2007, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#25286 Wysłany:
22 Maj 2007, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Mieczysław Porzeziński |
#25373 Wysłany:
23 Maj 2007, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: zachodniopomorskie Rejestracja: 16 Maj 2007, Posty: 37
|
Stary sposób na wyciek to oprócz nowej uszczelki dodajemy silikon wysokotemperaturowy na oczyszczoną powierzchnię 100% satysfakcji , sam to przeżyłem. 
_________________ Wstrząśnięty nie zmieszany.
PII SX 2001r 1,2 8v
|
|
Góra |
|
 |
~Przemo147 |
#200418 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:13; Temat postu: Wymiana o-ringu przy aparacie zapłonowym |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kutno Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 64
|
Witam możecie mi podać dokładną nazwę tego oringu jak się to nazywa bo oringów jest wiele a jak ja się pytam o oring cewki zapłonowej to mówią ze nie ma czegoś takiego ale domyślają się ze jest to mała uszczelka i nawet w necie jak wpisze oring cewki zapłonowej do fiata punto 1.1 to nic mi nie wyświetla. Jak wy kopiliście ten oring proszę o rade bo ja nie mogę chyba ze u nas sprzedawcy są tacy tępi ze nie wiedza co to jest.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200433 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
~Przemo147 napisał(a): Witam możecie mi podać dokładną nazwę tego oringu jak się to nazywa bo oringów jest wiele a jak ja się pytam o oring cewki zapłonowej to mówią ze nie ma czegoś
Oring wspornika cewek  Albo oring wałka rozrządu od strony cewek - w aso będą wiedzieć o co chodzi  2,5zł 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#200440 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Liban pokrywę zaworów robisz następująco:
Ściągasz, wyciągasz uszczelkę, ładnie ja wycierasz do sucha i odkładasz na bok.
Bierzesz pilnik płaski do reki i piłujesz stopki, tylko nie przesadź, maksymalnie do 1mm zbierasz materiału.
Kupujesz czarny silikon firny Victor Reinz taki z domieszka grafitu.
Zakładasz dokładnie uszczelkę na swoje miejsce .
Silikonem smarujesz tylko rowek w uszczelce i skręcesz.
Cieszysz sie dobrze wykonana pracą
Oring, sa dwie nakrętki i jedna śruba na klucz 10, śruba jest z tyłu cewek a nakretki jedna z dołu a druga z góry ( jakoś tak )
Wyciągasz zmieniasz oring wkładasz i cieszysz się dobrze wykonaną pracą.
|
|
Góra |
|
 |
~Przemo147 |
#201828 Wysłany:
24 Gru 2008, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kutno Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 64
|
Dzięki za pomoc już wymieniłem i wszystko gra 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|