|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 05:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slawo1 |
#128602 Wysłany:
24 Maj 2008, 22:34; Temat postu: Kolo pasowe rozrzadu-dolne |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 5
|
Jaki gwint (lewy czy Prawy ) posiada kolo pasowe dolne rozrzadu Fiata Punto 1.1
W żaden sposób nie moge odkrecic tej sruby, ani w lewo ani w prawo.
Nie ciagnałem mocno gdyz nie znam kierunku odkrecania, nie chcialem urwac.
Jak by ktos rozkręcał wymieniony element i znał kierunek odkrecania, to prosze o pomoc.

|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#128627 Wysłany:
24 Maj 2008, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie napisałeś w jakim celu chcesz ją odkręcisz. Jak do wymiany paska , to wystarczy zdjąć koło pasowe z alternatora.Jeśli chodzi o gwint, to nie wiem jaki jest.
|
|
Góra |
|
 |
slawo1 |
#128639 Wysłany:
25 Maj 2008, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 5
|
Koła potrzebuje zdjać w celu wymiany uszczelnienia końcówki wału korbowego od strony małego koła rozrządu.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#128669 Wysłany:
25 Maj 2008, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Po wymianie opisz wszystko 
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#128673 Wysłany:
25 Maj 2008, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
normalny prawy gwint.
_________________ Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V

|
|
Góra |
|
 |
slawo1 |
#128773 Wysłany:
25 Maj 2008, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 5
|
Czy ta śruba wkręcana jest na kleju. Użyłem klucza nr. 13 nasadowego do niego pokrętło z ramieniem 50 cm oraz siły dwóch rak, i nic nie ruszyło.
Nie wiem co dalej z tym robić, mocniej mogę urwać łeb śruby?.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#128785 Wysłany:
25 Maj 2008, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
No i jest problem. Mozę najpierw ściągniesz kolo pasowe i później będziesz probował odkręcać ,ale pewnie to głupie ,bo tak jest jakieś zaparcie. Widać ,ze jest mocno zapieczona. Potraktuj ja WD 40 i probuj dalej.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#128798 Wysłany:
25 Maj 2008, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
|
Góra |
|
 |
barT |
#128996 Wysłany:
25 Maj 2008, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Tuchola Rejestracja: 18 Sie 2007, Posty: 210
|
Kolego odkrecamy normalnie w prawo bo gwint prawy, ale przedtem odkrec te trzy srubki od koła pasowego alternatora a potem wrzuc 1 albo 5 bieg i ktos niech nacisnie na hamulec w aucie i z kilkoma przedłużkami spróbuj odkręcić.
_________________ Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#129024 Wysłany:
26 Maj 2008, 07:20; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
tak to sobie mozna, jak juz breszka pod kolo zamachowe zeby zablokowac wał i wtedy proboj.
_________________ Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V

|
|
Góra |
|
 |
slawo1 |
#129282 Wysłany:
26 Maj 2008, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 5
|
ZoLtaR napisał(a): tak to sobie mozna, jak juz breszka pod kolo zamachowe zeby zablokowac wał i wtedy proboj.
Masz rację tylko breszka pod kolo zamachowe, na biegach nie ma sztywności na śrubie, poddaje sie na spręzynach sprzegła.
Bede miał wolny czas to jeszcze przećwicze ćagnięcie.
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#129414 Wysłany:
27 Maj 2008, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
barT napisał(a): Kolego odkrecamy normalnie w prawo bo gwint prawy, ale przedtem odkrec te trzy srubki od koła pasowego alternatora a potem wrzuc 1 albo 5 bieg i ktos niech nacisnie na hamulec w aucie i z kilkoma przedłużkami spróbuj odkręcić.
A nie tak czasem na odwrót ze jak mamy prawy gwint to zakręcamy w prawo a odkręcamy w LEWO ???
|
|
Góra |
|
 |
slawo1 |
#150811 Wysłany:
28 Lip 2008, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 5
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150817 Wysłany:
28 Lip 2008, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Hmmm ja odkręciłem zwykłym kluczem bez problemu.... grunt to mieć udar w ręce i walnąć ręką w klucz, tak, żeby śruba puściła a nie poruszyć silnikiem
Można normalnie ale to jak auto jest na biegu i stoi na kołach
Ale puściło bez problemu  A swoją drogą fakt są na kleju 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
czerwona strzała |
#151014 Wysłany:
29 Lip 2008, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
Siema, niedawno sobie wymieniałem pasek i tez musiałem odkrecic, tylko nie odkrecas srodkowej sroby bo to nic nieda, w lewo tak jak na zdjeciu te 3, podchacz najlepiej płaskim duzym srubokretem gdzies o zoabki zeby koło sie nieruszało, dobry nasadowy klucz i musi isc
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#151042 Wysłany:
29 Lip 2008, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Napiszcie, czy tą śrubę z dolnego koła rozrządu przed przykręceniem smarujecie jakimś klejem, czy po prostu tylko mocno dokręcacie 
|
|
Góra |
|
 |
olo_mistrzu |
#573208 Wysłany:
20 Kwi 2012, 08:30; Temat postu: Re: Kolo pasowe rozrzadu-dolne |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 18 Sty 2012, Posty: 6
|
Koledzy odświeżę temat. Potrzebuję szablonu do tej blokady slawo1. Fajna sprawa, ale nie chcę śiągać nadkola, osłon, zdejmować koła pasowego (mam wersję z klimatyzacją i późniejsze napinanie paska alternatora/klimy jest mnasakryczne) tylko po to żeby zrobić szablon, a później robić to drugi raz żeby zabrać sie za robotę. (nie mam garażu i chcę przygotować sobie tą blokadę odrazu i jak już przysiądę, to za jednym razem chcę zdjąć to koło pasowe żeby wymienić uszczelniacz. Jeżeli ktoś ma to koło pasowe lub koło wału zdjete to mógłby położyć kawałek kartki i zrobić prosty szablon i zeskanować  (chodzi o rozstaw śrub), a ułatwiłby robotę nie tylko dla mnie, ale i dla innych użytkowników. slawo1 nie odpisuje na pw. Dawno go tu nie było...
|
|
Góra |
|
 |
Rafal124jdm |
#578932 Wysłany:
09 Maj 2012, 14:39; Temat postu: Re: Kolo pasowe rozrzadu-dolne |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Cze 2011, Posty: 18
|
nie polecam odkręcania śruby centralnej pneumatem,u mnie zakończyło się to zcięciem klina w kole rozrządu.Najlepiej przed odkręcaniem przywalić w łeb śruby potem odkręcać.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#578973 Wysłany:
09 Maj 2012, 17:53; Temat postu: "Ghetto bump starter method". |
|
|
A ja jednak polecam klucz udarowy (jeden taki wypadek nie jest argumentem przeciw "udarom"). Jak zwykle sekret tkwi w szczegółach. Czyli zapewne został użyty za mocny klucz (nie zwykły mały, dosłownie pistolet, tylko większy model, taki którego trzyma się już oburącz). Do tego ktoś musiał długo trzymać włączony klucz i tłuc bez opamiętania (widząc, że śruba "nie idzie" - podstawa używania takich narzędzi, jak klucz udarowy nie daje rady, to natychmiast przerywamy próbę i szukamy innych metod, bo od wstrząsów coś innego "pójdzie"). Metoda ostukiwania zapieczonych śrub (jakby się ją chciało wbić do środka) jest dobra, ale kontrowersyjna w przypadku silnika (może coś naruszyć we wnętrzu silnika, np. panewki?). Po to jest klucz pneumatyczny, aby wywołał taki udar. Tak ma on działać, odkręca udarem (kłania się "mechanika i wytrzymałość materiałów"), a nie dlatego, że jest taki "mocny" (człowiek używając byle klucza z przedłużką poniżej 1 metra, generuje większy moment niż większość małych pistoletów pneumatycznych). Zamiast bicia młotkiem można spróbować metod termicznych (podgrzanie palnikiem i szybkie ochłodzenie śruby - tu też nie wolno przesadzać, grzejemy do 100-200 stopni max., aby nie zmienić istotnie struktury stali koła). Odważni stosują metodę "na rozrusznik" (znowu szczegół - unieruchomić układ zapłonowy, aby silnik nie podjął pracy i dobrze/w dobrą stronę zablokować klucz): http://www.youtube.com/watch?v=7G-adEVjfWI&feature=related
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|