You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Maj 2025, 05:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #128602 Wysłany: 24 Maj 2008, 22:34; 
 Temat postu: Kolo pasowe rozrzadu-dolne
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 5
Jaki gwint (lewy czy Prawy ) posiada kolo pasowe dolne rozrzadu Fiata Punto 1.1
W żaden sposób nie moge odkrecic tej sruby, ani w lewo ani w prawo.
Nie ciagnałem mocno gdyz nie znam kierunku odkrecania, nie chcialem urwac.
Jak by ktos rozkręcał wymieniony element i znał kierunek odkrecania, to prosze o pomoc.

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #128627 Wysłany: 24 Maj 2008, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Nie napisałeś w jakim celu chcesz ją odkręcisz. Jak do wymiany paska , to wystarczy zdjąć koło pasowe z alternatora.Jeśli chodzi o gwint, to nie wiem jaki jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128639 Wysłany: 25 Maj 2008, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 5
Koła potrzebuje zdjać w celu wymiany uszczelnienia końcówki wału korbowego od strony małego koła rozrządu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128669 Wysłany: 25 Maj 2008, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Po wymianie opisz wszystko :!:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128673 Wysłany: 25 Maj 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
normalny prawy gwint.

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128773 Wysłany: 25 Maj 2008, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 5
Czy ta śruba wkręcana jest na kleju. Użyłem klucza nr. 13 nasadowego do niego pokrętło z ramieniem 50 cm oraz siły dwóch rak, i nic nie ruszyło.
Nie wiem co dalej z tym robić, mocniej mogę urwać łeb śruby?.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128785 Wysłany: 25 Maj 2008, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
No i jest problem. Mozę najpierw ściągniesz kolo pasowe i później będziesz probował odkręcać ,ale pewnie to głupie ,bo tak jest jakieś zaparcie. Widać ,ze jest mocno zapieczona. Potraktuj ja WD 40 i probuj dalej.

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128798 Wysłany: 25 Maj 2008, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
kluczem pneumatycznym z udarem. nie proboj zwyklym bo moze to sie zle skonczyc :!:

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128996 Wysłany: 25 Maj 2008, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tuchola
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 210
Kolego odkrecamy normalnie w prawo bo gwint prawy, ale przedtem odkrec te trzy srubki od koła pasowego alternatora a potem wrzuc 1 albo 5 bieg i ktos niech nacisnie na hamulec w aucie i z kilkoma przedłużkami spróbuj odkręcić.

_________________
Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129024 Wysłany: 26 Maj 2008, 07:20; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
tak to sobie mozna, jak juz breszka pod kolo zamachowe zeby zablokowac wał i wtedy proboj.

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129282 Wysłany: 26 Maj 2008, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 5
ZoLtaR napisał(a):
tak to sobie mozna, jak juz breszka pod kolo zamachowe zeby zablokowac wał i wtedy proboj.

Masz rację tylko breszka pod kolo zamachowe, na biegach nie ma sztywności na śrubie, poddaje sie na spręzynach sprzegła.
Bede miał wolny czas to jeszcze przećwicze ćagnięcie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129414 Wysłany: 27 Maj 2008, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
barT napisał(a):
Kolego odkrecamy normalnie w prawo bo gwint prawy, ale przedtem odkrec te trzy srubki od koła pasowego alternatora a potem wrzuc 1 albo 5 bieg i ktos niech nacisnie na hamulec w aucie i z kilkoma przedłużkami spróbuj odkręcić.


A nie tak czasem na odwrót ze jak mamy prawy gwint to zakręcamy w prawo a odkręcamy w LEWO ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150811 Wysłany: 28 Lip 2008, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 5
Do odkręcenia feralnej śruby użyłem blokady zrobionej z podkładki z nawierconymi otworami o rozstawie otworów małego kola rozrządu oraz klucza nr 13 z przedłuzką. Blokadę przykręciłem do kola rozrzadu tymi samymi śrubami co przykrecone było koło pasowe. Sruba mocno trzyma poniewaz posiada drobny gwint. Po odkręceniu kół rozrzadu wymieniłem: uszczelnienia, pompe wodną, pasek rozrządu, napinacz. Po wymianie i założeniu paska zwracając uwage na znaki naniesione na pasek skreciłem rozkrecone połączenia.
Temat zakończony dziekuje za przyłączenie sie do rozwiązania problemu.
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150817 Wysłany: 28 Lip 2008, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Hmmm ja odkręciłem zwykłym kluczem bez problemu.... grunt to mieć udar w ręce i walnąć ręką w klucz, tak, żeby śruba puściła a nie poruszyć silnikiem :>

Można normalnie ale to jak auto jest na biegu i stoi na kołach :>

Ale puściło bez problemu :) A swoją drogą fakt są na kleju ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #151014 Wysłany: 29 Lip 2008, 13:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: sierpc. okolice
Rejestracja: 02 Maj 2008,
Posty: 113
Siema, niedawno sobie wymieniałem pasek i tez musiałem odkrecic, tylko nie odkrecas srodkowej sroby bo to nic nieda, w lewo tak jak na zdjeciu te 3, podchacz najlepiej płaskim duzym srubokretem gdzies o zoabki zeby koło sie nieruszało, dobry nasadowy klucz i musi isc

_________________
Punto 1997 1.1 S 55


Góra
 Profil  
 
 
 Post #151042 Wysłany: 29 Lip 2008, 14:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napiszcie, czy tą śrubę z dolnego koła rozrządu przed przykręceniem smarujecie jakimś klejem, czy po prostu tylko mocno dokręcacie :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #573208 Wysłany: 20 Kwi 2012, 08:30; 
 Temat postu: Re: Kolo pasowe rozrzadu-dolne
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 18 Sty 2012,
Posty: 6
Koledzy odświeżę temat. Potrzebuję szablonu do tej blokady slawo1. Fajna sprawa, ale nie chcę śiągać nadkola, osłon, zdejmować koła pasowego (mam wersję z klimatyzacją i późniejsze napinanie paska alternatora/klimy jest mnasakryczne) tylko po to żeby zrobić szablon, a później robić to drugi raz żeby zabrać sie za robotę. (nie mam garażu i chcę przygotować sobie tą blokadę odrazu i jak już przysiądę, to za jednym razem chcę zdjąć to koło pasowe żeby wymienić uszczelniacz. Jeżeli ktoś ma to koło pasowe lub koło wału zdjete to mógłby położyć kawałek kartki i zrobić prosty szablon i zeskanować :) (chodzi o rozstaw śrub), a ułatwiłby robotę nie tylko dla mnie, ale i dla innych użytkowników. slawo1 nie odpisuje na pw. Dawno go tu nie było...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578932 Wysłany: 09 Maj 2012, 14:39; 
 Temat postu: Re: Kolo pasowe rozrzadu-dolne
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Cze 2011,
Posty: 18
nie polecam odkręcania śruby centralnej pneumatem,u mnie zakończyło się to zcięciem klina w kole rozrządu.Najlepiej przed odkręcaniem przywalić w łeb śruby potem odkręcać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578973 Wysłany: 09 Maj 2012, 17:53; 
 Temat postu: "Ghetto bump starter method".
A ja jednak polecam klucz udarowy (jeden taki wypadek nie jest argumentem przeciw "udarom").
Jak zwykle sekret tkwi w szczegółach. Czyli zapewne został użyty za mocny klucz (nie zwykły mały, dosłownie pistolet, tylko większy model, taki którego trzyma się już oburącz).
Do tego ktoś musiał długo trzymać włączony klucz i tłuc bez opamiętania (widząc, że śruba "nie idzie" - podstawa używania takich narzędzi, jak klucz udarowy nie daje rady, to natychmiast przerywamy próbę i szukamy innych metod, bo od wstrząsów coś innego "pójdzie").

Metoda ostukiwania zapieczonych śrub (jakby się ją chciało wbić do środka) jest dobra, ale kontrowersyjna w przypadku silnika (może coś naruszyć we wnętrzu silnika, np. panewki?).
Po to jest klucz pneumatyczny, aby wywołał taki udar. Tak ma on działać, odkręca udarem (kłania się "mechanika i wytrzymałość materiałów"), a nie dlatego, że jest taki "mocny" (człowiek używając byle klucza z przedłużką poniżej 1 metra, generuje większy moment niż większość małych pistoletów pneumatycznych).
Zamiast bicia młotkiem można spróbować metod termicznych (podgrzanie palnikiem i szybkie ochłodzenie śruby - tu też nie wolno przesadzać, grzejemy do 100-200 stopni max., aby nie zmienić istotnie struktury stali koła).

Odważni stosują metodę "na rozrusznik" (znowu szczegół - unieruchomić układ zapłonowy, aby silnik nie podjął pracy i dobrze/w dobrą stronę zablokować klucz): http://www.youtube.com/watch?v=7G-adEVjfWI&feature=related


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO