|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 10:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
daras |
#147685 Wysłany:
21 Lip 2008, 08:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): mianowicie alfy 147 z Polski bądź z Włoch mają przy silniku 1.6 TS moc 120km, natomiast te sprowadzane z niemiec mają podawane jak jeden mąż 105km... I z czego to wynika?
Z braku wariatora.
Silnik 105 KM nie ma wariata.
Jest to tzw. wersja Eco silnika T.Spark 16V, wypuszczona na rynek razem z Alfą 147.
Tak w ogóle T.Spark 16V ma już ponad 10 lat.
Debiutował w roku 1995 jako wersja 2.0 155 KM w Alfie 155 (później 145 QV).
Silniki T.Spark 16V 1.4-1.8 zadebiutowały w Alfie 145 po FL w roku 1997.
Silniki T.Spark 16V o różnych pojemnościach, różnią się w zasadzie długością skoku tłoka. Średnica cylindra i ich rozstaw są identyczne w każdej wersji.
Oznacza to, że wersja 1.4 jest wybitnie krótko skokowa a 1.8 i 2.0 dokładnie przeciwnie. W wersji 1.6 średnica i skok tłoka są prawie identyczne.
Ponadto wszystkie wersje (poza 1.6 105 KM) mają hydrauliczną regulację krzywek wałka rozrządu po stronie ssącej sterowaną elektrozaworem (tzw. wariator faz).
Dodatkowo wersja 1.8 ma zmienną długość dolotu, a wersja 2.0 ponad to co 1.8 ma jeszcze wałki wyrównoważające.
I jeszcze ciekawostka: T.Spark 16V niezależnie od wersji spala podobne ilości paliwka.
Trzeba więc szukać wersji jak najmocniejszej.
Warto to wiedzieć zanim się dokona wyboru
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#147711 Wysłany:
21 Lip 2008, 10:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Jednak biorąc pod uwagę stopień komplikacji silnika do spalania i do mocy to chyba najkorzystniej wychodzi 1,8 ze względu na to że w 2.0 mamy dodatkowe paski napędzające wałki balansujące o które też trzeba dbać bo jak pierdyknie to rozrząd leci razem z nimi.
BTW 1,8TS to bliźniacza jednostka z Punto HGT, główna różnica tkwi w głowicy, blok jest ten sam.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148056 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Słyszałem też opinie, że najlepsze T.Sparki 16V to te pierwsze, spełniające Euro2 (aluminiowa pokrywa zaworów).
Niezłe też były te początkowo montowane w 156.
2rotor napisał(a): Jednak biorąc pod uwagę stopień komplikacji silnika do spalania i do mocy to chyba najkorzystniej wychodzi 1,8 ze względu na to że w 2.0 mamy dodatkowe paski napędzające wałki balansujące
Tam jest chyba 1 dodatkowy pasek, wymieniany raczej rzadko (po 90 tyś. km.?).
A dzięki wałkom silnik ma naprawdę bardzo dobrą kulturę pracy.
Zresztą jak każdy TS.
Ta 2 litrówka mruczy naprawdę niesamowicie.
W 156 pierwszą 100kę robiła w okolicach 8 sekund (1.8 - coś koło 9 s.)
Podobnymi wynikami to tylko Honda może się pochwalić.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148058 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:29; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#148066 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:50; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#148071 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Thomas napisał(a): daras napisał(a): Podobnymi wynikami to tylko Honda może się pochwalić. Honda to juz bardziej wysokoobrotowe
Nie porównujcie mi tu Alfy Romeo do skośnoockich wynalazków bo Was oskarżę o obrazę uczuć religijnych
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#148072 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:55; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148102 Wysłany:
22 Lip 2008, 09:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Thomas napisał(a): Honda to juz bardziej wysokoobrotowe
To kolejny MIT!
Zwykłe silniki Hondy (czyli większość) wcale nie są wysokoobrotowe.
Przy silnikach Alfy - Honda to zwykła szlifierko-wiertarka.
Obroty kończą się w okolicach 6-6,5 tyś.
T.Spark Alfy odcina powyżej 7 tyś. obrotów.
Brzmi przy tym rewelacyjnie.
Honda wydumała ten swój system zmiany faz rozrządu V-TEC.
Efekt: poniżej pewnego zakresu obrotów auto nie jedzie (albo też jedzie ale bardzo przeciętnie). Później się krzywki przestawiają - silnik dostaje tzw. kopa (jak wcześniej nie jechał to łatwo tego kopa zauważyć) czyli zaczyna jechać normalnie, czytaj: przeciętnie.
Zobaczcie na czasy przyśpieszeń. Są naprawdę przeciętne dla większości silników.
To prawda, że Honda czasem wyskoczy z jakimś motorem (poprzedni 1.6 110 KM, czy nowy 1.8 140 KM, czy choćby 200 konna 2 litrówka w Type-R lub Integrze), gdzie przez dobór przełożeń skrzyni i niską masę własną auta, cienkie blachy - podatne na korozję i grad, przez co dodatkowo mają słabe wyniki w testach EURO NCAP - sprawia wrażenie dynamicznej. Nie mylić z możliwościami zawieszenia, które pozwala co najwyżej spacerowo do kościoła jeździć (sedany)
A polscy fani Hondy się cieszą, bo myślą że mają kultowy wózek, którym w Stanach po zakupy do Wal Martu się jeździ i traktuje jak jednorazówkę.
Teraz dla odmiany widzę u nas parcie na Mazdę
STax realne spalanie T.Sparka 16V to 6,5-7,5 l. w trasie i 11-12 w mieście.
Średnio wychodziło 8-9 l. na każde 100 km. (trasa/miasto).
Niestety (a może stety ) silniki T.Spark zachęcają do kręcenia przez co spalanie rośnie.
Mi udało się w długiej, jednorazowej trasie (40% autostrady niemieckie), przy naprawdę ostrej jeździe zejść do poziomu 6,0 l. na setkę (przeważnie jak pisałem wyżej: 6,5-7 l.).
Do tej pory nie wiem jak to zrobiłem
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#148104 Wysłany:
22 Lip 2008, 09:44; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148105 Wysłany:
22 Lip 2008, 09:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Thomas napisał(a): jezeli chodzi o silniki to Honda ma niezle Smile lubiace wysokie obroty
Honda na wysokich obrotach brzmi jak zarzynane prosię (sorki wszystkie świniaczki)
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148106 Wysłany:
22 Lip 2008, 09:47; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
daras: czyli chcesz powiedzieć, że 1.6 120km spali tyle samo co 2.0 150km? (myślę o alfie 147, ale możemy mówić na podstawie 156)
Na 2.0 to dośc mało, ale na 1.6 to sporo
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148110 Wysłany:
22 Lip 2008, 09:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): czyli chcesz powiedzieć, że 1.6 120km spali tyle samo co 2.0 150km
Brzmi to dziwnie ale tak właśnie jest.
Różnice występują ale łatwo je zniwelować odpowiednim stylem jazdy.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148114 Wysłany:
22 Lip 2008, 10:01; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
daras napisał(a): STax napisał(a): czyli chcesz powiedzieć, że 1.6 120km spali tyle samo co 2.0 150km Brzmi to dziwnie ale tak właśnie jest. Różnice występują ale łatwo je zniwelować odpowiednim stylem jazdy.
Hmm, w takim razie będę się musiał poważnie zastanowić, czy myśleć o alfie 147 z tym silnikiem. Pewnie spali z 0,5l mniej niż 156 ale to i tak sporo, jak na silnik 1.6 a znowu przy 2.0 ubezpieczenie za drogie będzie
Dla porówania, tacie lancer 1.6 (98km) pali w trasie nawet do 5,5l/100km w mieście pewnie 8, więc spodziewałem się raczej czegoś takiego...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148186 Wysłany:
22 Lip 2008, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Hmm, w takim razie będę się musiał poważnie zastanowić, czy myśleć o alfie 147 z tym silnikiem. Pewnie spali z 0,5l mniej niż 156 ale to i tak sporo, jak na silnik 1.6
Ale jaką radochę masz prowadząc tą Alfę
Zwróć uwagę, że Grande Starjet pali niewiele mniej od Alfy T.Spark.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148229 Wysłany:
22 Lip 2008, 14:47; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#148409 Wysłany:
23 Lip 2008, 01:39; Temat postu: |
|
|
STax prawda jest taka że TS w mieście spala ok 11l/100km. więc litr w tą czy w tą to co za różnica?
Obecnie jeżdżę swoją Alfą tylko że na klekocie i po pierwszych 1000km jestem zadowolony. Służbowa z racji wieku idzie na wymianę, ciekawe co dostanę...
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148421 Wysłany:
23 Lip 2008, 07:10; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
mrider: no takim 2.4 JTD to bym chętnie pojeździł, zwłaszcza w 156, ale na nią nawet za rok mnie nie będzie stać (rocznik min 2001), natomiast w 147 tego silnika nie było, co najwyżej 1.9JTD 105km a to ciut mało wg mnie...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148425 Wysłany:
23 Lip 2008, 07:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax
2.4 JTD (1.9 JTD zresztą też) może być droższa w utrzymaniu niż 1.6 T.Spark.
105 KM możesz łatwo podgonić do 120 KM.
Poza tym 1.9 JTD w 147 miało od początku 110/115 KM (jeśli dobrze pamiętam).
Alfa 147/156 tanim samochodem w eksploatacji nie jest.
A zaniedbaną alfę łatwo znienawidzić.
Więc jeśli priorytetem są koszty eksploatacji to może rozejrzyj się za czymś innym?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148427 Wysłany:
23 Lip 2008, 07:33; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
daras: generalnie jest tak, że póki co mam ten luksus, że za paliwo nie ja płacę, tzn dolewam za swoje tylko wtedy jak potrzebuję w trasie, natomiast na miejscu mam tankowanie "gratis", tak więc w sumie koszty ekspl. nie są aż tak priorytetowe.
Gdyby były, to rozglądałbym się tylko za dieslami, a ponieważ nie mam do nich zbyt pozytywnego stosunku, to przekonać mógłby mnie tylko mocny 2.4 JTD...
Zaniedbaną można znienawidzić... Z pewnością, ale wiadomo, że trzeba szukac zadbanej (inna rzecz, czy uda się znaleźć).
Problem jest jeszcze taki, że za ok 20k zł mały jest wybór aut po 2001/2002r... Głównie fiaty i alfy, więc wybór sam się zawęża
Alternatywą dla alfy było by stilo 1.6 ale to też piszecie, że drogo może potem być...
Sam już nie wiem, na szczeście jeszcze min. rok mam na zastanawianie Ale pewnie na 147 się skończy (tyle, że 1.9 )
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148442 Wysłany:
23 Lip 2008, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Problem jest jeszcze taki, że za ok 20k zł mały jest wybór aut po 2001/2002r... Głównie fiaty i alfy
Są jeszcze golfy. A pewnie i focusy i inne.
Przykład:
klik
(Mod'ów proszę o skrócenie linka )
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148452 Wysłany:
23 Lip 2008, 09:41; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
daras: golfy? Myślałem, że o samochodach rozmawiamy Nie nie, golfy odpadają, focusy też raczej nie, to samo ople, renówki czy toyoty - po prostu mi się nie podobają...
Zresztą w golfach nie ma moim zdaniem dobrych silników, 1.6 jest słaby (100km przy tej masie ) a wszelekie 1.9TDI to nie dla mnie... A w linku wkleiłeś golfy od 2000r, jak wpisałem 2002 to zostało <10...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5663480 o, to już co innego
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#148457 Wysłany:
23 Lip 2008, 09:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
STax napisał(a): daras: golfy? Myślałem, że o samochodach rozmawiamy Nie nie, golfy odpadają, focusy też raczej nie, to samo ople, renówki czy toyoty - po prostu mi się nie podobają... Zresztą w golfach nie ma moim zdaniem dobrych silników, 1.6 jest słaby (100km przy tej masie ) a wszelekie 1.9TDI to nie dla mnie... A w linku wkleiłeś golfy od 2000r, jak wpisałem 2002 to zostało <10... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5663480 o, to już co innego
Szukaj Alfy w przyzwoitym stanie, przynajmniej się z tłumu będziesz wyróżniał a nie dołączysz do dumnych posiadaczy VW, Audi od których już słabo się robi tyle tego jeździ. Zwróc tylko uwagę na zawieszenie jak będziesz oglądał konkretny egzemplarz bo jak będzie wytłuczone to żeby zrobić komplet na baję to tak z 4000k nie Twoje. Aczkolwiek jak reszta będzie dobra i cena odpowiednio niższa to warto wziąć, porobić na dobrych gratach i wiedzieć co się ma. Podczas odpalania jak silnik zaklekocze jak diesel to znaczy że wariator do wymiany, na allegro kupisz orginał za 350-500zł, potem pilnować stanu oleju żeby było max -koniecznie Selenia! i długo pojeździ. Nie ma fury nie do ogarnięcia a radość z jazdy i właściwości jezdne Alfy naprawdę warte są zachodu.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#148458 Wysłany:
23 Lip 2008, 09:49; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
daras |
#148487 Wysłany:
23 Lip 2008, 12:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
STax
określ się przede wszystkim, czy Alfę ogarniesz kosztowo.
Bo jeśli Ci podaję spalanie T.Sparka i twierdzisz, że to za dużo a do tego dojdzie serwis skomplikowanego zawieszenia (jak podaje 2rotor nawet 4 tysie) to alternatywą może być coś tańszego w eksploatacji i wcale gorzej nie jeżdżącego.
Stąd mój przykład Golfa. Tu zawias kompletny zrobisz za grosze bo z przodu masz zwykłe wahacze a z tyłu belkę.
A niech mi ktoś udowodni, że w przeciętnych warunkach, w jakich większość z nas użytkuje samochody, ten Golf gorzej jeździ od Alfy 147.
Co z tego, że przy 24 godzinnej jeździe non stop (był taki test) Alfa nokautuje konkurencję? Kto na co dzień jeździ po torze?
Więc jeszcze raz Ci proponuję: określ swoje potrzeby i możliwości finansowe. Bo Alfa jest świetna i zawsze tak będę twierdził.
Ale nie sztuką jest dzisiaj kupić to co podajesz jako przykład w poście wyżej: sztuką jest tym jeździć i to utrzymać w super stanie. [ Dodano: Sro Lip 23, 2008 11:15 am ]2rotor napisał(a): potem pilnować stanu oleju żeby było max -koniecznie Selenia
dzięki temu szybko skończy żywot wariator
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#148490 Wysłany:
23 Lip 2008, 12:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
daras napisał(a): STaxokreśl się przede wszystkim, czy Alfę ogarniesz kosztowo. Bo jeśli Ci podaję spalanie T.Sparka i twierdzisz, że to za dużo a do tego dojdzie serwis skomplikowanego zawieszenia (jak podaje 2rotor nawet 4 tysie) to alternatywą może być coś tańszego w eksploatacji i wcale gorzej nie jeżdżącego. Stąd mój przykład Golfa. Tu zawias kompletny zrobisz za grosze bo z przodu masz zwykłe wahacze a z tyłu belkę. A niech mi ktoś udowodni, że w przeciętnych warunkach, w jakich większość z nas użytkuje samochody, ten Golf gorzej jeździ od Alfy 147. Co z tego, że przy 24 godzinnej jeździe non stop (był taki test) Alfa nokautuje konkurencję? Kto na co dzień jeździ po torze? Więc jeszcze raz Ci proponuję: określ swoje potrzeby i możliwości finansowe. Bo Alfa jest świetna i zawsze tak będę twierdził. Ale nie sztuką jest dzisiaj kupić to co podajesz jako przykład w poście wyżej: sztuką jest tym jeździć i to utrzymać w super stanie. [ Dodano: Sro Lip 23, 2008 11:15 am ]2rotor napisał(a): potem pilnować stanu oleju żeby było max -koniecznie Selenia dzięki temu szybko skończy żywot wariator
Wariator umiera właśnie przez niepilnowanie stanu oleju a te silniki charakteryzują się jego sporym zużyciem. A Selenia po hydrauliczne popychacze najmniej klekoczą na niej - przynajmniej tak jest w HGT kolegi Zoltara - silnik podobny.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|