|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 10:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#129722 Wysłany:
27 Maj 2008, 23:12; Temat postu: Przerywanie na wolnych obrotach |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Mam taki problem że cały czas na gazie rozregulowuje mi się. Teraz np. gaśnie przy wciskaniu sprzęgła. Ale gaz gazem, a przy benzynie mam tak że jadę, wciskam sprzęgło i obroty spadają mi do 800 i podskakują do 1100 i jak się już zatrzymam całkowicie to po jakiejś sekundzie spadają do 900. Na wolnych obrotach słychać że silnik przerywa (czy to LPG czy benzyna). Na obrotomierzu tego nie widać, ale na słuch jest to wyraźne. Podejrzewam że to coś z instalacją elektryczną bo cały czas skaczą mi iskry po przewodach i przy cewkach. Wymieniłem już 4 komplety przewodów i dalej to samo. Wymieniłem czujnik obrotów. Dalej to samo. Teraz mam solidne podejrzenia że to cewki. Dodam że samochód głośno pracuje i dużo pali bo gazu 13l/100km w cyklu miejskim, ale to że tak jest, to chyba dla tego że mieszanka nie jest całkiem spalana bo nie dostaje odpowiedniej iskry, przez co żeby silnik w ogóle działał dostaje dużo paliwa i głośno chodzi i dużo pali. Podpowiedzcie coś czy to na prawdę mogą być cewki, czy coś jeszcze podejrzewać.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
|
|
adam1984 |
#129730 Wysłany:
28 Maj 2008, 00:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 15 Mar 2008, Posty: 9
|
sprawdz sobie cewke sonde swiece gdziesmusisz miec przebicie
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#130076 Wysłany:
28 Maj 2008, 21:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Zmierzyłem oporność cewek i wychodzi mi za mała na obu cewkach. Dzisiaj byłem na regulacji gazu (3 raz w ciągu 3 tygodni) i gazownik mi powiedział że muszę chyba wyregulować luz na zaworach. Może to i możliwe bo często wcześniej miałem tak że na zakrętach spadały mi obroty do 500 i tak na chłopski rozum teraz sobie tłumaczę że siła odśrodkowa jakoś te zawory odciągała bo miała gdzie bo luz jest duży i tak się działo. Nie znam super dobrze budowy silnika, ale tak to sobie wyobrażam.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#130261 Wysłany:
29 Maj 2008, 15:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Siła odśrodkowa z zaworami nie ma nic wspólnego.Luz na zaworach może powodować np. nierówną pracę.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#130368 Wysłany:
29 Maj 2008, 22:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
To co obstawiacie? Cewki czy luz na zaworach?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#130618 Wysłany:
30 Maj 2008, 22:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Na pewno, jeżeli nie ma porządnej iskry , to będzie więcej palił. Jednak proponuje by te cewki potwierdził '' fachman'', żeby nie wymieniać dobrych części. Poza tym ,jeżeli jest coś z zaworami to silnik pracuje nieregularnie ale nie przerywa.Przynajmniej taka moja opinia.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#131021 Wysłany:
01 Cze 2008, 13:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Nieregularnie tzn. jak?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#131217 Wysłany:
01 Cze 2008, 22:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Nieregularnie tzn. obroty będą nieznacznie się wachać.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#131232 Wysłany:
01 Cze 2008, 23:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
aha. Mimo wszystko trzymam się lekko wersji że to mogą być zawory. Ile orientacyjnie kosztuje regulacja luzu na zaworach?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#131237 Wysłany:
01 Cze 2008, 23:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
W zależności od serwisu. Oprócz samej regulacji należy liczyć się z zakupem specjalnych płytek regulacyjnych, ceny nie znam dokładnie , ale wydaje mi się , że ok. 10zł. płytka
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#131240 Wysłany:
01 Cze 2008, 23:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Tak cenę płytek znam i wiem że cena samej regulacji zależy od serwisu, ale chciałbym się spytać o taki przedział cenowy. Czy mam się szykować że wydam 100zł, czy 500zł, czy może 1500zł (tej ceny raczej ta usługa nie osiąga, ale podałem ją dla przykładu).
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#131305 Wysłany:
02 Cze 2008, 11:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Ok. 100 zł plus płytki, co daje ok. 200 zł. płytki powinno się regulować co 40000km. Przy okazji możesz przedstawić problem z silnikiem.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#131355 Wysłany:
02 Cze 2008, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
OK. Dzięki czech22 za informacje i pomoc. Widzę że udzielasz się dużo i mi podpowiadasz w moich postach. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam! Jak coś się wyjaśni w tej kwestii to napiszę.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#131372 Wysłany:
02 Cze 2008, 16:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Z tym ustawianiem to najlepiej samemu. Pojechałem do ASO bo mi dzwonił, wzieli 70zł podkładki powiedzmy załatwiłem.. Ale dalej czasem zadzwoni, jest jak było, a nawet silnik ciut gorzej pracuje:)
Tym bardziej, że w ASO wstawiają używane podkładki z innych samochodów. [ Dodano: 02 Cze 2008 16:17 ]a i w trakcie wizyty po regulacji, od razu padło wspomaganie. Chyba Kropek ich nie Lubi
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#131467 Wysłany:
02 Cze 2008, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Mi za regulacje gość zażądał 80 zł plus płytki a ze było na budziku 80 tysięcy i okazało się że zawory luks i regulować nie trzeba, wiec skasował tylko 50 zl. A co do przerywania silnika myślę,że to nie będzie od zaworów. Nie lepiej gdzieś na komputer podjechać :alien:
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#131478 Wysłany:
02 Cze 2008, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Byłem. Wywaliło mi błędy: injector (to wywala jak tylko przełączy się na gaz), o2 sensor signal (wcześniej odłączałem sondę żeby sprawdzić czy jest różnica i może dla tego), engine temperature ((mam luźną wtyczkę od czujnika temperatury i wypadła mi kilka razy), rpm/tdc signal (ten czujnik już wymieniłem).
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
roker |
#167274 Wysłany:
09 Wrz 2008, 21:29; Temat postu: mam problem z iskra |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 2
|
mam problem z iskra na jednym garze na 3 pali ,nie pomogło wymiana swiecy ani kabla ,co to może być ?????
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#167722 Wysłany:
10 Wrz 2008, 22:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
cewka
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
sabart |
#167748 Wysłany:
11 Wrz 2008, 07:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 15
|
wydaje mi sie że jeśli by to była cewka to nie paliłoby na dwóch cylindrach
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#167782 Wysłany:
11 Wrz 2008, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Niekoniecznie. Jeśli cewka by padła zupełnie to wtedy nie palił by na dwóch garach, a jak pada to silnik nie domaga i tak dalej.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
roker |
#167968 Wysłany:
11 Wrz 2008, 17:28; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 2
|
witam naprawiony!!!!! to była cewka po wymianie chodzi super .pozdrawiam . cewka kosztowała 65 zł
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|