You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 12 Maj 2025, 08:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #131531 Wysłany: 03 Cze 2008, 07:46; 
 Temat postu: Dławiący się (zimny) silnik
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Witam,

W moim kropku (1.2 8V) mam problem: na zimnym silniku po dodaniu gazu silnik sie dławi - obroty spadają do poziomu około 500RPM, czasem silnik gaśnie, czasem wraca do powyżej 1000RPM. Przy ciepłym silniku nie ma takich objawów. Dodatkowo cały czas pali się pomarańczowa kontrolka silnika. Wczoraj wymieniłem sonde lambda (tę górną) - nie pomogło, ciągle te same objawy. Jutro jadę podłączyć go do komputera. W tzw. międzyczasie chciałbym zapytać się, gdzie może być problem.
Przeglądając to forum, znalazłem parę tematów z podobnym problemem i przypuszczeniami:
- sonda lambda do wymiany (może wymieniłem złą, wykręciłem obie, ta górna na moje krzywe oko wyglądała gorzej)
- silnik krokowy do przeczyszczenia
- za niskie ciśnienie paliwa (problem z uszczelka w pompie paliwa)
- mapy
- czujnik położenia wału
- napinacz paska
- świece (dopiero mają 20 tys. km)

Jeszcze zauważyłem że trochę oleju ubyło, co prawda mechanik wlał go troche za dużo, ale aż tyle nie powinno ubyć (ok 1/4 podziałki).

Trochę się boję wyjmować całą przepustnice do przeczyszczenia, jak dla mnie za dużo kabelków :) Dzisiaj może uda mi się sprawdzić pompę paliwa.

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Profil  
 

 
 Post #131603 Wysłany: 03 Cze 2008, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Gru 2007,
Posty: 160
wyjęcie przepustnicy to naprawde prosta robota, napewno sobie dasz rade i nic za to nie zapłacisz.
Sa tam chyba tylko 4 wiązki plus linka od gazu do odkrecenia. Czyścisz i smigasz.

_________________
Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133996 Wysłany: 11 Cze 2008, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Witam ponownie,

Faktycznie wyjęcie przepustnicy to była bułka z masłem. Niestety przeczyszczenie jej benzyna ekstrakcyjna nie pomoglo - gdy silnik jest zimny obroty falują i przy nagłym dodaniu gazu wszystko gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest w miarę ok - nie gaśnie ale obroty trochę falują.
Spróbuje wymienić świece teraz.

Pojawił się też inny problem - niedawno wyjąłem pompę paliwową do czyszczenia woreczka. Teraz gdy tankuję pod korek, z baku wylewa się kilka litrów paliwa. Dokręciłem te mocowanie pompy, ale nadal się wylewa. Z tego co zauważyłem to z samej góry zbiornika. Chyba nie przez odpowietrzniki na pompie - za duży strumień. Dodam jeszcze że zanim wyciągałem pompę, przy tankowaniu też kapało - ale nie aż tak :/

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133998 Wysłany: 11 Cze 2008, 08:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Falowanie i dławienie, to jednak ta druga sonda za katalizatorem, ta na dole...

Ja obie wymieniłem i ok, nabank to to, no chyba ze jakis czujnik w kolektorze ssącym... Ale stawiam na ta 2 lambdę:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #134140 Wysłany: 11 Cze 2008, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
z tego co pamiętam to przy padnietej sądzie lambda nie powinna się palić pomarańczowa kontrolka od silnika więc radzę się przejechać do ASO i podłaczyć pod komputer pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138315 Wysłany: 25 Cze 2008, 07:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Z książki serwisowej (rozpiska tych dwóch gniazdek za przepustnicą) wynika że sonda lambda za katalizatorem jest w EOBD, a ta przed - nie jest. Wnioskuję z tego że gdy padnie sonda za katalizatorem - może się zapalić pomarańczowa kontrolka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139020 Wysłany: 27 Cze 2008, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
Cześć
Powiedz mi czy masz założoną instalację gazową?
U mnie jest to samo w poniedziałek jadę do serwisu, z tymże u mnie sytuacja wyglada tak.
Dławienia się Kropki nie było do momentu zainstalowania instalacji gazowej.
Po zainstalowaniu pojawił sie w/w problem ( 500 RPM i gaśnie, dodaje gazu a On zamiast obroty w góre to w dół )
Dzwoniłem do serwisu gdzie montowałem gaz i dowiedziałem się ze to wina prawdpodobnie zle ustawionej mieszanki ( nie wiem o co chodzi ) .
Pan powiedział zebym przyjechał wyregulują instalację i wszystko wróci do normy ( w poniedziałekl i tak styknie mi pierwszy 1000 km )

Pozdrawiam

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139026 Wysłany: 05 Lip 2008, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Niestety nie mam założonego gazu. Poszukaj na forum, wydaje mi się że już widziałem tematy z podobnym problemem.

Pozdrawiam,
Krzysztof

[ Dodano: 02 Lip 2008 06:45 ]
Wymieniłem drugą sondę (dodatkowo też świece) i jest trochę lepiej. Obroty już tak bardzo nie falują, nie dławi się aż tak jak poprzednio. Pomarańczowa kontrolka nadal świeci, zimny silnik przy mocniejszym przygazowaniu potrafi zgasnąć. Na ciepłym silniku jest ok.

Spróbuję jeszcze raz przeczyścić ten silniczek krokowy.

Pozdrawiam,
Krzysztof

[ Dodano: 04 Lip 2008 10:51 ]
Nowy problem - w czasie jazdy wysiadły dwa cylindry, doturlałem się do domu. Dzisiaj kropek był na komputerze:
- padła centralka zapłonowo - wtryskowa, cylindry 2 i 3 nie działają
- wtrysk nr 2 nie działa (sterowanie)
- stare błedy: podgrzewanie sondy (obie wymienione), silniczek krokowy (przeczyszczony)

Namierzyłem zakład w Tychach gdzie naprawiają centralki - z tego co wyczytałem to zmienia się moduł zapłonowy. Czy wymiana tego modułu pomoże w problemie z wtryskiwaczem nr 2?

W ASO chcieli za zregenerowaną centralkę od 1300 do 2000PLN (w zależności od wersji silnika).

Pozdrawiam,
Krzysztof

[ Dodano: 05 Lip 2008 12:37 ]
Po naprawie komputera jak na razie wszystko jest w porządku. Wozidełko odzyskało dawny wigor :)
Podsumowując:
- naprawa komputera w Tychach - 450,-
- nowe świece NGK - 48,-
- dwie nowe sondy lambda NGK - 300,-
- nowe przewody WN - 50,-
- wrażenia z jazdy odnowionym kropkiem - bezcenne :)

Pozdrawiam,
Krzysztof

[ Dodano: 05 Lip 2008 12:44 ]
Taka rada:
Najprawdopodobniej przyczyną mojego problemu był zardzewiała i niekontaktująca wtyczka w przewodzie WN. Kontrolujcie od czasu do czasu stan kabli.

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183845 Wysłany: 27 Paź 2008, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło
Rejestracja: 26 Paź 2008,
Posty: 14
która to wtyczka bo ja mam podobe objawy;/

_________________
Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184329 Wysłany: 29 Paź 2008, 09:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
U mnie to były wtyczki przy świecach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184521 Wysłany: 29 Paź 2008, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło
Rejestracja: 26 Paź 2008,
Posty: 14
a da sie to wyczysic albo cos??? czy trzeba nowe kupic??te kable

_________________
Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184604 Wysłany: 29 Paź 2008, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Kup kable to wydatek 50-60zl za markowe NGK.
Ja wymieniałem razem ze świecami z tym że świece zakupiłem Brisk z 4 elektrodami sportowe i kropek dostał dodatkowego kopa :D
Polecam jesli ktos chce tanio dodac kropkowi z 1KM 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184680 Wysłany: 30 Paź 2008, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
a to nie jest tak z tymi świecami z 4 elektrodami że jak nie ma iskry na jednej elektrodzie to jest na następnej i niby to przedłuża bezawaryjność ? ale nie slyszałem żeby dodawały dodatkowego kopa ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184765 Wysłany: 30 Paź 2008, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło
Rejestracja: 26 Paź 2008,
Posty: 14
a mógł bys mi podac dokładne informacje co do tych swiec i kabli?? z góry dziekuje:) i mam pytanko czy do mojego tez moge takie załozyc 1,2 8v

_________________
Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184953 Wysłany: 31 Paź 2008, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Niop przecież ja mam 8V to czemu Ty nie mugłbyś :?: :!:

A oto moje świece :
http://allegro.pl/item461949899_tuning_ ... 15lgs.html

Z jedną róznicą :D
Ja kupowałem na innej aukcjii i zapłaciłem 4X po 18.99 8)

A co do kabli to normalka oryginalne zamienniki NGK komplet 50-60 zl
Zakupisz w każdym sklepie moto. :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184969 Wysłany: 31 Paź 2008, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło
Rejestracja: 26 Paź 2008,
Posty: 14
dzieki w nastaepnym tyg bede wymianiał

_________________
Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185341 Wysłany: 01 Lis 2008, 23:06; 
 Temat postu: Brak mocy !!!
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Lis 2008,
Posty: 2
Chłopaki od czasu kupna mojego kropka(punto 1 1.2 elx 1996) mam mały problem. Otórz przy szybkim wciśnięciu pedału gazu zaczyna mi sie dławić i dopiero po chwili wchodzi na obroty. a jak mam go na biegu np drugim to strasznie mi go muli tak jakby chciał ale nie mógł:P dopiero tak przy 2,5 tyś obrotów zaczyna normalnie jechać. nie wiem co to moze być gdyby punciak miał gaźnik powiedział bym ze jest źle wyregulowany ale to nie motorower:p wiec nie bardzo wiem jaka jest przyczyna. jak ktoś wie to prosze o podpowiedzi, z góry dzieki:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185351 Wysłany: 01 Lis 2008, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ja jestem?
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 121
http://fiatpunto.com.pl/topic8423.html

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185360 Wysłany: 02 Lis 2008, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Przyłączyłem te 2 posty do istniejącego tematu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185522 Wysłany: 02 Lis 2008, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
u mnie się dławi nawet jak jest ciepły

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO