|
Obecny czas: 12 Maj 2025, 08:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kred |
#131531 Wysłany:
03 Cze 2008, 07:46; Temat postu: Dławiący się (zimny) silnik |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
Witam,
W moim kropku (1.2 8V) mam problem: na zimnym silniku po dodaniu gazu silnik sie dławi - obroty spadają do poziomu około 500RPM, czasem silnik gaśnie, czasem wraca do powyżej 1000RPM. Przy ciepłym silniku nie ma takich objawów. Dodatkowo cały czas pali się pomarańczowa kontrolka silnika. Wczoraj wymieniłem sonde lambda (tę górną) - nie pomogło, ciągle te same objawy. Jutro jadę podłączyć go do komputera. W tzw. międzyczasie chciałbym zapytać się, gdzie może być problem.
Przeglądając to forum, znalazłem parę tematów z podobnym problemem i przypuszczeniami:
- sonda lambda do wymiany (może wymieniłem złą, wykręciłem obie, ta górna na moje krzywe oko wyglądała gorzej)
- silnik krokowy do przeczyszczenia
- za niskie ciśnienie paliwa (problem z uszczelka w pompie paliwa)
- mapy
- czujnik położenia wału
- napinacz paska
- świece (dopiero mają 20 tys. km)
Jeszcze zauważyłem że trochę oleju ubyło, co prawda mechanik wlał go troche za dużo, ale aż tyle nie powinno ubyć (ok 1/4 podziałki).
Trochę się boję wyjmować całą przepustnice do przeczyszczenia, jak dla mnie za dużo kabelków  Dzisiaj może uda mi się sprawdzić pompę paliwa.
Pozdrawiam,
Krzysztof
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sławu |
#131603 Wysłany:
03 Cze 2008, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Gru 2007, Posty: 160
|
wyjęcie przepustnicy to naprawde prosta robota, napewno sobie dasz rade i nic za to nie zapłacisz.
Sa tam chyba tylko 4 wiązki plus linka od gazu do odkrecenia. Czyścisz i smigasz.
_________________ Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG
|
|
Góra |
|
 |
kred |
#133996 Wysłany:
11 Cze 2008, 07:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
Witam ponownie,
Faktycznie wyjęcie przepustnicy to była bułka z masłem. Niestety przeczyszczenie jej benzyna ekstrakcyjna nie pomoglo - gdy silnik jest zimny obroty falują i przy nagłym dodaniu gazu wszystko gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest w miarę ok - nie gaśnie ale obroty trochę falują.
Spróbuje wymienić świece teraz.
Pojawił się też inny problem - niedawno wyjąłem pompę paliwową do czyszczenia woreczka. Teraz gdy tankuję pod korek, z baku wylewa się kilka litrów paliwa. Dokręciłem te mocowanie pompy, ale nadal się wylewa. Z tego co zauważyłem to z samej góry zbiornika. Chyba nie przez odpowietrzniki na pompie - za duży strumień. Dodam jeszcze że zanim wyciągałem pompę, przy tankowaniu też kapało - ale nie aż tak
Pozdrawiam,
Krzysztof
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#133998 Wysłany:
11 Cze 2008, 08:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Gennosuke |
#134140 Wysłany:
11 Cze 2008, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
z tego co pamiętam to przy padnietej sądzie lambda nie powinna się palić pomarańczowa kontrolka od silnika więc radzę się przejechać do ASO i podłaczyć pod komputer pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterki
|
|
Góra |
|
 |
kred |
#138315 Wysłany:
25 Cze 2008, 07:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
Z książki serwisowej (rozpiska tych dwóch gniazdek za przepustnicą) wynika że sonda lambda za katalizatorem jest w EOBD, a ta przed - nie jest. Wnioskuję z tego że gdy padnie sonda za katalizatorem - może się zapalić pomarańczowa kontrolka.
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#139020 Wysłany:
27 Cze 2008, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Cześć
Powiedz mi czy masz założoną instalację gazową?
U mnie jest to samo w poniedziałek jadę do serwisu, z tymże u mnie sytuacja wyglada tak.
Dławienia się Kropki nie było do momentu zainstalowania instalacji gazowej.
Po zainstalowaniu pojawił sie w/w problem ( 500 RPM i gaśnie, dodaje gazu a On zamiast obroty w góre to w dół )
Dzwoniłem do serwisu gdzie montowałem gaz i dowiedziałem się ze to wina prawdpodobnie zle ustawionej mieszanki ( nie wiem o co chodzi ) .
Pan powiedział zebym przyjechał wyregulują instalację i wszystko wróci do normy ( w poniedziałekl i tak styknie mi pierwszy 1000 km )
Pozdrawiam
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kred |
#139026 Wysłany:
05 Lip 2008, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
Niestety nie mam założonego gazu. Poszukaj na forum, wydaje mi się że już widziałem tematy z podobnym problemem.
Pozdrawiam,
Krzysztof [ Dodano: 02 Lip 2008 06:45 ]Wymieniłem drugą sondę (dodatkowo też świece) i jest trochę lepiej. Obroty już tak bardzo nie falują, nie dławi się aż tak jak poprzednio. Pomarańczowa kontrolka nadal świeci, zimny silnik przy mocniejszym przygazowaniu potrafi zgasnąć. Na ciepłym silniku jest ok.
Spróbuję jeszcze raz przeczyścić ten silniczek krokowy.
Pozdrawiam,
Krzysztof [ Dodano: 04 Lip 2008 10:51 ]Nowy problem - w czasie jazdy wysiadły dwa cylindry, doturlałem się do domu. Dzisiaj kropek był na komputerze:
- padła centralka zapłonowo - wtryskowa, cylindry 2 i 3 nie działają
- wtrysk nr 2 nie działa (sterowanie)
- stare błedy: podgrzewanie sondy (obie wymienione), silniczek krokowy (przeczyszczony)
Namierzyłem zakład w Tychach gdzie naprawiają centralki - z tego co wyczytałem to zmienia się moduł zapłonowy. Czy wymiana tego modułu pomoże w problemie z wtryskiwaczem nr 2?
W ASO chcieli za zregenerowaną centralkę od 1300 do 2000PLN (w zależności od wersji silnika).
Pozdrawiam,
Krzysztof [ Dodano: 05 Lip 2008 12:37 ]Po naprawie komputera jak na razie wszystko jest w porządku. Wozidełko odzyskało dawny wigor
Podsumowując:
- naprawa komputera w Tychach - 450,-
- nowe świece NGK - 48,-
- dwie nowe sondy lambda NGK - 300,-
- nowe przewody WN - 50,-
- wrażenia z jazdy odnowionym kropkiem - bezcenne
Pozdrawiam,
Krzysztof [ Dodano: 05 Lip 2008 12:44 ]Taka rada:
Najprawdopodobniej przyczyną mojego problemu był zardzewiała i niekontaktująca wtyczka w przewodzie WN. Kontrolujcie od czasu do czasu stan kabli.
Pozdrawiam,
Krzysztof
|
|
Góra |
|
 |
mat336 |
#183845 Wysłany:
27 Paź 2008, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło Rejestracja: 26 Paź 2008, Posty: 14
|
która to wtyczka bo ja mam podobe objawy;/
_________________ Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D
|
|
Góra |
|
 |
kred |
#184329 Wysłany:
29 Paź 2008, 09:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
U mnie to były wtyczki przy świecach.
|
|
Góra |
|
 |
mat336 |
#184521 Wysłany:
29 Paź 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło Rejestracja: 26 Paź 2008, Posty: 14
|
a da sie to wyczysic albo cos??? czy trzeba nowe kupic??te kable
_________________ Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#184604 Wysłany:
29 Paź 2008, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Kup kable to wydatek 50-60zl za markowe NGK.
Ja wymieniałem razem ze świecami z tym że świece zakupiłem Brisk z 4 elektrodami sportowe i kropek dostał dodatkowego kopa
Polecam jesli ktos chce tanio dodac kropkowi z 1KM 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Gennosuke |
#184680 Wysłany:
30 Paź 2008, 13:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
a to nie jest tak z tymi świecami z 4 elektrodami że jak nie ma iskry na jednej elektrodzie to jest na następnej i niby to przedłuża bezawaryjność ? ale nie slyszałem żeby dodawały dodatkowego kopa ?
|
|
Góra |
|
 |
mat336 |
#184765 Wysłany:
30 Paź 2008, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło Rejestracja: 26 Paź 2008, Posty: 14
|
a mógł bys mi podac dokładne informacje co do tych swiec i kabli?? z góry dziekuje:) i mam pytanko czy do mojego tez moge takie załozyc 1,2 8v
_________________ Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#184953 Wysłany:
31 Paź 2008, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
mat336 |
#184969 Wysłany:
31 Paź 2008, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ołpiny/Tarnów/Jasło Rejestracja: 26 Paź 2008, Posty: 14
|
dzieki w nastaepnym tyg bede wymianiał
_________________ Fiat Punto II, 1,2 8v, 2001r, 3d, czarny jak noc:D:D:Di szybki jak światło:D:D:D
|
|
Góra |
|
 |
Marek1988 |
#185341 Wysłany:
01 Lis 2008, 23:06; Temat postu: Brak mocy !!! |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 2
|
Chłopaki od czasu kupna mojego kropka(punto 1 1.2 elx 1996) mam mały problem. Otórz przy szybkim wciśnięciu pedału gazu zaczyna mi sie dławić i dopiero po chwili wchodzi na obroty. a jak mam go na biegu np drugim to strasznie mi go muli tak jakby chciał ale nie mógł:P dopiero tak przy 2,5 tyś obrotów zaczyna normalnie jechać. nie wiem co to moze być gdyby punciak miał gaźnik powiedział bym ze jest źle wyregulowany ale to nie motorower:p wiec nie bardzo wiem jaka jest przyczyna. jak ktoś wie to prosze o podpowiedzi, z góry dzieki:)
|
|
Góra |
|
 |
ejj |
#185351 Wysłany:
01 Lis 2008, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ja jestem? Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 121
|
_________________
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185360 Wysłany:
02 Lis 2008, 00:22; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#185522 Wysłany:
02 Lis 2008, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
u mnie się dławi nawet jak jest ciepły
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|