You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #133278 Wysłany: 08 Cze 2008, 15:58; 
 Temat postu: dziwny PSTRYK przy wciskaniu sprzegla.
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radzyń Podlaski
Rejestracja: 02 Sty 2008,
Posty: 9
Witam. Posiadam Punto 1,2 ELX 75KM rocznik 1995 od poltora roku. Autko sprawuje sie OK. Po wymianie amortyzatorow, rozrzadu, wymiana plynow, przewodow hamulcowych. Moj problem pojawil sie od niedawna ktorego nie jestem w stanie zlokalizowac.
Po krotce opisze co jest grane:
Podczas wciskania pedalu sprzegla wyczuwalny jest lekki opor a nastepnie przelamanie tego oporu i dziwny PSTRYK. Przy wysprzeglaniu wszystko OK cichutko. Biegi wchodza bezproblemowo bez zgrzytow i piskow. Obroty silnika nie skacza. Auto jezdzi jak nalezy. Przy wysprzeglaniu nie ma oporu tylko przy wciskaniu pedalu sprzegla. Podczas jazdy przy ok 80+ Km/h przy wsciskaniu sprzegla czuje jakby prace silnika na sprzegle - po depnieciu sprzegla do podlogi zadnych odglosow nie slychac. Wiec chyba sprzegielko OK. Myslalem ze moze to wina linki, moze sie gdzies zalamal pancerzyk i ociera. Wczoraj wymienilem linke i pozbylem sie jedynie tego oporu ktory byl wyczuwalny wczesniej ale nadal slychac to dziwne PSTRYK a czasami nawet 2-3 pstrykniecia podczas jednego wcisniecia pedalu sprzegla. Przy niektorych depnieciach nie slychac wogole nic tak jakby wszystko gralo ale to czasami tylko. Nie wiem czy moge dalej tak jezdzic i czy samochod mi odmowi mi dalszej jazdy i wtedy pozostalby tylko HOL.
Moze wina lezy gdzies na dziwgni sterowania do ktorego podpieta jest linka? moze takm gdzies ociera ale jak to sprawdzic? bo recznie nie mocnych aby ja ruszyc. Chyba ze cos na docisku? lub tarcza sprzegla do wymiany? po prostu brak mi pojecia. Z gory dziekuje za pomoc i porady. Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczow.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #133438 Wysłany: 09 Cze 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Wydaje mi się że tutaj będzie problem ze sprzęgłem tak jak u mnie było. Po prostu zjechany docisk i zatarte łożysko wyciskowe. U mnie też sprzęgło łapało dwustopniowo i dokładnie takie objawy były jak opisałeś. Po jakimś czasie jazdy na takim sprzęgle przy maksymalnie wciśniętym pedale pojawiły się u mnie odgłosy tak jakby coś gdzieś tarło. Wymiana kompletnego sprzęgła załatwiła sprawę. Do tego silnika (mam taki sam) polecam sprzęgło Valeo o numerze 801447 lub ewentualnie 821457. Nie zakładaj innych, a zwłaszcza LuK-a.


Góra
  
 
 
 Post #133460 Wysłany: 09 Cze 2008, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
dokladnie,. potwierdzam slowa mridera. kupilem niedawno ten sam model, tylko z 1997 roku. sprzeglo dziwnie cykalo i chodzilo z oporem, wymienilem linke, ale ona nie byla winna, dopiero zmiana docisku, tarczy i lozyska pomogla (lepiej wymienic wszystko na raz). Okazalo sie ze docisk byl wytarty a do tego polamane bylo kilka zebow... polecam dociski valeo, ponoc sa dobre:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133497 Wysłany: 09 Cze 2008, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 256
mrider napisał(a):
Valeo o numerze 801447 lub ewentualnie 821457

mrider wiesz moze jeka jest róznica miedzy nimi??

_________________
punto 1.2 75 ELX 214000km
subaru legacy outback AWD 2,5B

**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133693 Wysłany: 10 Cze 2008, 01:31; 
 Temat postu:
pawel_p1 pierwsze, czyli 801447 jest typowo dedykowane do Punto, które ma kod silnika 176A8.000 czyli nasze 1.2 MPI. Drugie czyli 821457 już nie pamiętam dokładnie, albo do Palio 80 albo do PII 16v. W każdym bądź razie to drugie może służyć jako zamiennik do naszych modeli.

Ja mam te 821457 gdyż dedykowanego nie mogłem nigdzie dostać, a potrzebowałem sprzęgło "na wczoraj". Zrobiłem już na nim 10tys.km i jest wszystko ok.


Góra
  
 
 
 Post #133695 Wysłany: 10 Cze 2008, 01:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 256
mrider wielkie dzieki za wyjasnienie

_________________
punto 1.2 75 ELX 214000km
subaru legacy outback AWD 2,5B

**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**


Góra
 Profil  
 
 
 Post #133871 Wysłany: 10 Cze 2008, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Radzyń Podlaski
Rejestracja: 02 Sty 2008,
Posty: 9
Dzieki za rady. W sobote prowadze auto do mechanika, dzisiaj sie juz umowilem, a po poludniu bede mial gotowe do jazdy :) wiec sobota nie bedzie stracona... Oj jak znalazl sie przyda sprawny kropek na wyjazd ;]

Napisze co i jak, jak juz odbiore mojego Flipera :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135922 Wysłany: 18 Cze 2008, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
a jest ktos na forum kto sam robił sprzegło?
ile to czsu zajmuje , z czym jest najwięcej kłopotu?
Bo ja mam podobne objawy.
sprzegło chodzi mi dośc opornie ale po wcisnięciu pedału jest cicho praktycznie nie ma róznicy miedzy wysprzęglonym a nie. Tylko jesli zacznę puszczać to tak gdzieś wcześniej niż 1/2 skoku zaczyna coś szumieć i potem przestaje. Pewnie to docisk albo łożysko

[ Dodano: 18 Cze 2008 17:39 ]
Co nikt nie robił sprzęgła??????? :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136634 Wysłany: 18 Cze 2008, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
ja robilem, ale ze znajomym mechanikiem roboty na pol dnia mniej wiecej;) Trzeba odlaczyc lewa polos czyli sciagnac kola, nadkola wszystko poodkrecac, pozniej odlaczyc skrzynie biedow i odsunac ja na prawo zeby miec dostep. Pozniej trzeba wykrecic stare, zalozyc cale nowe sprzeglo wycentrowac i zlozyc wszystko do kupy wiec roboty troche jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136643 Wysłany: 18 Cze 2008, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
czyli nie trzeba całej skrzyni demontowac? Wystarczy lewa półoś, a co z katalizatorem i rurą od kolektor? chodzi mi głównie co trzeba powykrecac żeby miec dostęp bo nie chcę wszystkiego demontować tylko minimum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138594 Wysłany: 26 Cze 2008, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
Panowie a ile powinien wziąć mechanik za wymianę ? też muszę wreszcie wymienić a nie chcę przepłacić

[ Dodano: 26 Cze 2008 09:08 ]
aaaa i jeszcze coś- pierwszy raz będę robił coś u mechaniora- on powinien wystawic rachunek z pieczątką aby gwarancja była ważna na nowe sprzęgło tak?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138641 Wysłany: 26 Cze 2008, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
a ja uwazam ze linka sprzegla ma opor w podlodze. wejdz pod kierownice zlej WD80 i naladuj smaru - u mnie pomoglo!

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138644 Wysłany: 26 Cze 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Pawel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Wielkopolska
Rejestracja: 10 Wrz 2007,
Posty: 158
Ja dołączam się do pytania kolegi ile może kosztować taka wymiana + części ?

_________________
Punto 1.1 55 SX 1996r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138646 Wysłany: 26 Cze 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 03 Maj 2008,
Posty: 118
ile zapłaciliście za komplet z wymianą ? tez mnie to czeka już słychać jak łożysko trze czasem :/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138656 Wysłany: 26 Cze 2008, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
robocizna sprzegla ok 100 zł a sprzeglo chyba troche wiecej

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138667 Wysłany: 26 Cze 2008, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
zanim pojedziecie do mechanika to posprawdzajcie jeszcze kilka innych rzeczy bo was z miejsca naciągnie na wymiane sprzęgła a to może być coś innego no chyba ze macie zaufanego mechanika.
Ja byłem dzisiaj u mechanika święcie przekonany ze sprzęgło a okazało sie że podobno przyczyną tego pykania jest po prostu luz w zawieszeniu. Jak na niższym biegu rozłączam sprzęgło to koło a raczej elementy zawieszenia hałasują bo są obluzowane. Mi chrobota przy niższych predkosciach więc moze tak być a przednie koło faktycznie chwieje się


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO