You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #134901 Wysłany: 13 Cze 2008, 11:59; 
 Temat postu: przegląd i różnica w rozkładzie siły hamowania 31%(oś tylna)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 42
Ostatnio wymieniłem:
tył -szczęki i bębny
przód - tarcze i klocki.

Na przeglądzie diagnosta stwierdził nierównomierny rozkład siły hamowania na tylnej ośce - ponad 31% (norma to 30%).

Powiedzcie co może być tego przyczyną (wszystkie części były nowe) - nie wymieniłem płynu hamulcowego.

_________________
Punto Mk I Sole 1999r, silnik 1.1 SPI, 55KM
przebieg 170 kkm


Góra
 Profil  
 

 
 Post #134913 Wysłany: 13 Cze 2008, 12:59; 
 Temat postu:
Ile masz przejechane na tym nowym zestawie? Sprawdź do pewności korektor hamowania.


Góra
  
 
 
 Post #134916 Wysłany: 13 Cze 2008, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 42
mrider napisał(a):
Ile masz przejechane na tym nowym zestawie? Sprawdź do pewności korektor hamowania.


od wymiany przejechałem jakieś 2 tys. km...

"korektor hamowania koszt w wymiany w ASO z robocizną 750zł " !!!!!

może to być zapieczony cylinderek???

_________________
Punto Mk I Sole 1999r, silnik 1.1 SPI, 55KM
przebieg 170 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #134953 Wysłany: 13 Cze 2008, 15:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 72
Mam podobny problem ( też wymieniałem tarcze, klocki, bębny z okładzinami i płyn ), w dodatku jak zaciągnę ręczny to bez problemu blokuje lewe tylne koło ( nawet na asfalcie ) podczas gdy mam wrażenie prawe nie hamuje wogóle. Co z tym zrobić? Byłem u mechanika który mi to zakładał - to stwierdził tylko, że "popodciągał ręczny ile się dało i on już z tym nic więcej nie jest w stanie zrobić".

_________________
Image
My site
Moja niebiska kropka 55 sx
Moja była złota kropka 90 sx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135165 Wysłany: 14 Cze 2008, 02:09; 
 Temat postu:
gralux nie baw się w ASO. Popytaj po sklepach, będzie dużo taniej. 2tys.km przejechane to już powinno sie wszystko dopasować i odpowiednio hamować.
adim0828 jakiś lewy ten mechanik skoro różnicę w hamowaniu próbował skorygować dociąganiem ręcznego (!!!) Z tego co opisałeś to zaciąganie ręcznego na asfalcie próbuje ustawić auto bokiem, tak?


Góra
  
 
 
 Post #135167 Wysłany: 14 Cze 2008, 05:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
Tam sa 2 linki od recznego...u mnie jedna sie urwala,wiec tylko ja wymienilem i mam taki sam objaw...blokuje jedno kolo bardziej od drugiego...

Mysle ze ta jedna jest bardziej naciagnieta i w Twoim przypadku bedzie podobnie...albo cylinderek jest zapieczony...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135169 Wysłany: 14 Cze 2008, 06:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Jak juz wymieniac linke to sie wymienia dwie, wtedy bedzie rowniej brało. I nie ma sensu czekać aż druga padnie, koszt nie duży, a spokój na dłużej, no i ta nowa może lźej chodzić, ta druga moze też być juz poszarpana w pancerzu... A linki to chyba po 30zł chodzą do Punto1 ?

Ja posiadam Punto2, po kupnie wymieniłem obie tylne linki i szczeki. Hamuje do teraz idealnie. A z Cylinderków wyjmowałem i przeczyszczałem tłoczki dałem troche oleju gdzie jest ta gumka na cylinderku. Przeczyść to, niech ktoś naciska powoli na pedał a ty patrz jak działa cylinderek, czy ładnie sie rozchodzi... CZy tak samo z tej i z tej strony.. ZObacz czy ten "języczek" szczęk chodzi z taka samą siłą w obu kołach... JA u siebie musiałem go trochę rozchodzić, i też dałem kapkę oleju by się nie zapiekał..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135323 Wysłany: 14 Cze 2008, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 03 Kwi 2008,
Posty: 568
zobacz czy Ci wogole plyn dochodzi do danego kola

_________________
Moj Kropek : *


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135324 Wysłany: 14 Cze 2008, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
W ASO dalem 35zl za orginal...moim zdaniem nie duzo,jak podruba za 20...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193520 Wysłany: 24 Lis 2008, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 42
Odswieze nieco temat bo mam podobny problem - negatywny wynik na badaniu technicznym - zbyt duża różnica siły hamowania na tylnej osi. Hamulec nożny działa z siłą 700 N na lewe koło i 1480 N na prawe koło. Hamulec postojowy z siłą 1360 na lewe koło i 870 N na prawe. Podejrzenie o konieczność wymiany cylinderków zostało rozwiane przez mechanika, który rozebrał hamulce i stwierdził, że nie kwalifikują się do wymiany (szczęki i bębny są w dobrym stanie). Jezeli dobrze myślę to jezeli reczny zaciska lewy hamulec z dostateczna sila, a nozny nie to moglby byc problem cylinderkow. jednak podobno chodza lekko. Ogolnie nie znam sie na tym, ale logicznie myśląc należy isc dalej po przewodzie hamulcowym (z tego co dowiedzialem sie od fiata samochod przeszedl kampanie 4400 w 2003 roku), wiec idziemy dalej i tam jest (chyba) pompa hamulcowa tak? jest tam jakis korektor sily hamowania czy to nie o to by chodzilo własnie? Ogolnie ja mam pedal hamulca dosc dziwny - dosc miekki na poczatku - twardy na koncu, trzeba gleboko go poszukac. juz sie przyzwyczailem. nie wiem czy te barany na przegladzie nie sa po prostu zbyt delikatni dla tego hamulca i nie duszą z calej sily. jak teraz pojade to poprosze zeby mi pozwolili nadusic jak trzeba.

_________________
Fiat Punto I 1.2 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193529 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Wymien przewód gumowy. Miałem to samo wymieniłem przewód i cacy. A w zimie taka rozbieżność jest bardzo niebezpieczna. Na 99% stawiam na przewód gumowy. Wymien najlepiej parę.

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193558 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 42
oki dzieki a ile taka przyjemność kosztuje? no roznica 52% moze byc niebezpieczna, a tym bardziej na letnich Bridgestonach 195/50 ;P w tym roku zmienie na 14 calowe standardowe bo te juz mnie mecza, jednak mimo ze tu gdzie mieszkam drogi sa rowne w miare to w poznaniu zdazaja sie takie, ktore odbieraja chec na niski profil.

_________________
Fiat Punto I 1.2 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193713 Wysłany: 25 Lis 2008, 13:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Sam przewód gumowy kosztuje z tego co pamietam ok 12 zł. Ale trzeba brać pod uwagę że możesz nie dać rady tego odkręcić więc kawałek przewodu hamulcowego bedzie tez trzeba kupić. Bo umnie to sie tak zapiekło że poprostu go ukręciłem. Koszt nie będzie kosmiczny. Jak masz kanał i trochę czasu to sam sobie to zrobisz.

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194198 Wysłany: 26 Lis 2008, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 42
niestety przewody tez sa si. chcialem wymieniac w cichej nadziei ze to wlasnie to, zreszta mechanik powiedzial ze wymienic zawsze mozna bo one napewno super nie sa, ale przyczyna jest na 100% prawie taka ze zepsute, zardzewiale sa korektory sily hamowania (wersja z ABSem). Niestety za sztuke 250 zl... Razem z robocizna pewnie 550-600, wiec narazie odpuscilem. przeglad juz mam auto hamuje niezle. przy normalnej predkosci i pedale w podlodze i puszczonej kierownicy auto nie znosi na prawa strone, a powinno skoro prawe kolo hamuje mocniej. w kazdym razie wszystko zostalo wyregulowane itd. reczny idealny, przod w porzadku tylko ten tyl nie bardzo. teraz pedal hamulca bierze od razu. zobaczymy czy do tego sie przyzwyczaję - tak to zawsze miałem dużo zapasu jeszcze.

_________________
Fiat Punto I 1.2 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201471 Wysłany: 22 Gru 2008, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: opole
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 37
U mnie podobny problem. Właśnie z krektorami - są zapieczone i przy powolnym wciskaniu hamulca potrafi zablokować tył wcześniej niż przód.Jak wcisne nagle to jest w miare ok. Niestety cena zwala z nóg i ciagle szukam tańszych niż w ASO. Jak ktoś by znalazł coś tańszego niech da znać. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202856 Wysłany: 29 Gru 2008, 11:57; 
 Temat postu: Jaka powinna być siła hamowania w tylnych kołach?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Cze 2008,
Posty: 21
Czy mógłbym poprosić właścicieli Punto I 75 o podanie wyników siły hamowania z przeglądu? U mnie przód około 1,9kN, tył lewy ok. 1,6kN, tył prawy ok. 0,8kN. Ile powinno być z tyłu? Bo w dwóch warsztatach usłyszałem, że winny jest prawdopodobnie LEWY korektor, bo z tyłu powinno być dużo mniej niż z przodu.

Tutaj są tanie fabryczne korektory:
http://www.allegro.pl/item513825083_fia ... wania.html

_________________
Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008


Ostatnio edytowany przez PatrykS, 30 Gru 2008, 12:56, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #202876 Wysłany: 29 Gru 2008, 13:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Przód: 1560-1500 Tył: 950-1080


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202892 Wysłany: 07 Sty 2010, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Cze 2008,
Posty: 21
czech22 - dzięki! Słowem mój lewy wydaje się być za duży, ale prawy trochę za słaby. Na forum znalazłem 2 wyniki poniżej 1kN i jeden ok. 1,5kN. Może pojawi się więcej wpisów tutaj?

[ Dodano: 07 Sty 2010 15:15 ]
Po roku temat powrócił, tym razem z drugiej strony.
Rok temu było:
L P
1,98 1,92 P
1,57 0,76 T
1,47 1,29 T (ręczny)
Wymieniłem korektor lewy, ale na przeglądzie nie było do końca dobrze (wciąż duża różnica).

Teraz jest :
L P
2,35 1,94 P
0,78 1,38 T
1,21 1,18 T (ręczny)

Ręczny zdążył się co nieco zużyć.
Tak więc z tyłu powinno być chyba około 0,8 i teraz prawy korektor do wymiany. Po wymianie wezmę wydruk z przeglądu i dam znać co wyszło.

_________________
Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324228 Wysłany: 07 Sty 2010, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
PatrykS jeżeli masz bębny z tyłu to rozbierz hamulce i sprawdź je

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324235 Wysłany: 14 Sty 2010, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Cze 2008,
Posty: 21
xONx oczywiście przed wymianą każę zajrzeć w to prawe koło (może lewe też dla pewności), ale co roku na przeglądzie te same historie, co roku zaglądają i co roku z hamulcami wygląda wszystko OK - zużycie nieduże, tłoczki ruszają się lekko. Zobaczę jak będzie na obu wymienionych korektorach, a jak dalej źle to jeszcze przewody gumowe spróbuję - po 14 latach wiele rzeczy ma już wszelkie prawo dać za wygraną, zwłaszcza gumowych.

[ Dodano: 14 Sty 2010 10:24 ]
Szczęki, bębny, cylinderki - wszystko wyglądało w porządku. Drugi korektor wymieniony i na powtórnym przeglądzie hamulce przeszły bez zająknięcia. Ciekawe jak będzie za rok :-)

_________________
Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326153 Wysłany: 14 Sty 2010, 11:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa
Rejestracja: 21 Lip 2008,
Posty: 119
Podpinam się pod temat :

korektor siły hamowania koszt około 90 zł wymiana 30 min.
Jeśli słabo hamuje ręczny a szczęki, linki i bębny są w porządku proponuję sprawdzić: cylinderki
A swoją drogą najlepiej kupić linki do ręcznego w ASO może drogo ale za to solidne linki.

http://allegro.pl/item863760687_fiat_punto_lancia_korektor_sily_hamowania.html[/url]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326163 Wysłany: 14 Sty 2010, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Cze 2008,
Posty: 21
esik1982 niestety akurat ja potrzebowałem prawy, i oryginał na Allegro trafiłem za 118.

_________________
Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326390 Wysłany: 15 Sty 2010, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa
Rejestracja: 21 Lip 2008,
Posty: 119
Tak, ale za to w intercars masz jeszcze tańsze firmy TRW czyli Luckas są po 70 zł brutto nie zależnie która strona.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326405 Wysłany: 15 Sty 2010, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Cze 2008,
Posty: 21
esik1982 Jeśli chodzi o hamulce to jakoś tak wolę oryginały :-) Wiem, pewności nie ma, że to oryginały, ale w zasadzie nigdzie nie ma, nawet w serwisie może się zdarzyć.

_________________
Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO