You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 23 Maj 2025, 05:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #138368 Wysłany: 25 Cze 2008, 11:35; 
 Temat postu: rozrząd bezkolizyjny?
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
wczoraj gość mi powiedział że wszystkie punto mają bezkolizyjny rozrząd czyli jak pasek pęknie to nie ma szkód!!!! czy to prawda?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #138371 Wysłany: 25 Cze 2008, 11:47; 
 Temat postu: Re: rozrząd bezkolizyjny?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
PshemoHGT napisał(a):
wczoraj gość mi powiedział że wszystkie punto mają bezkolizyjny rozrząd czyli jak pasek pęknie to nie ma szkód!!!! czy to prawda?

Bezkolizyjne są tylko silniki 8v z wyłączeniem wersji 1,2 8v 65 km i 1,4 8v 77km.
Pozostałe są kolizyjne.
ps. są tacy, którzy twierdzą że silniki bezkolizyjne w momencie uszkodzenia rozrządu mogą się uszkodzić...

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138377 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Jak zmieniałem wałek rozrządu to sprawdziłem :) Dwa tłoki w GMP i pokręciłem wałkiem i bez oporów.... 1.2 8V 60

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138378 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
ipIV napisał(a):
Jak zmieniałem wałek rozrządu to sprawdziłem :) Dwa tłoki w GMP i pokręciłem wałkiem i bez oporów.... 1.2 8V 60


A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś? Bo czeka mnie UPG, przy okazji rozrząd i zastanawiam się czy właśnie 866 nie wsadzić i głowicy troche nie dłubnąć... :mrgreen:

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138379 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Lupus: bo tak jest - bezkolizyjność to tylko brak zderzenia tłoków z zaworami...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138380 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
STax napisał(a):
Lupus: bo tak jest - bezkolizyjność to tylko brak zderzenia tłoków z zaworami...

To mnie oświeciłeś :mrgreen: . To napisz mi co się może w takim wypadku uszkodzić. Poza napędem rozrządu oczywiście

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138381 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Dokładnie nie wiem, przyznaję, że piszę głównie z tego co się na różnych forach dowiedziałem (na niektórych twierdzono nawet, że to nie prawda, że 8v są bezkolizyjne), ale przypuszczam, że może dojść do wypalenia wierzchów tłoków, gniazd zaworów itp itd. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam w momencie jak silnik próbuje wtrysnąć paliwo przy zamkniętych zaworach...
Tak czy siak o rozrząd lepiej dbać niż liczyć, że jak się zerwie to nic się nie stanie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138382 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
STax napisał(a):
Dokładnie nie wiem, przyznaję, że piszę głównie z tego co się na różnych forach dowiedziałem (na niektórych twierdzono nawet, że to nie prawda, że 8v są bezkolizyjne), ale przypuszczam, że może dojść do wypalenia wierzchów tłoków, gniazd zaworów itp itd. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam w momencie jak silnik próbuje wtrysnąć paliwo przy zamkniętych zaworach...
Tak czy siak o rozrząd lepiej dbać niż liczyć, że jak się zerwie to nic się nie stanie.

w 1,6 16v jak się zerwał to nic się nie powypalało tylko pogieły sie wszytskie zawory wydechowe, czyli w sumie straty dość niskie. Widziałem też 1,2 8v po zerwaniu. Wystarczyło wymienić rozrząd, ustawić i wszystko śmigało. A te opinie o kolizyjności wynikają podobno z dość mocnego splanowania głowicy.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138383 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:38; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
przypuszczam, że może dojść do wypalenia wierzchów tłoków, gniazd zaworów itp itd. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam w momencie jak silnik próbuje wtrysnąć paliwo przy zamkniętych zaworach...

ale co maja do tego zamkniete zawory :> ... przeciez tutaj w przypadku zniszczenia dochodzi do pogiecia zaworow jak tloki w nie uderza i nie tylko.... czasami zniszczenia moga byc duze i kosztowne....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138384 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:39; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś?

Taaaaak.... wydłubałem 2 płytki regulacyjne :E
Jak UPG Poleci, to wtedy podłubię :]

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138385 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:41; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No może, podejrzewam, że jest to też kwestia szcześcia.
Co do wymiany rozrządu to zgadzam się z myslą którą przeczytałem na innym forum - ile razy w ciagu eksploatacji auta wymienisz rozrząd? Nawet jeśli przejdziesz nim 200-300 tys km to wymieniając go co 90 tys km zrobisz to 2 góra 3 razy a w sumie wyniesie cię to mniej niż jednorazowa naprawa po zerwaniu (w najgorszym wypadku).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138386 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
STax napisał(a):
No może, podejrzewam, że jest to też kwestia szcześcia.
Co do wymiany rozrządu to zgadzam się z myslą którą przeczytałem na innym forum - ile razy w ciagu eksploatacji auta wymienisz rozrząd? Nawet jeśli przejdziesz nim 200-300 tys km to wymieniając go co 90 tys km zrobisz to 2 góra 3 razy a w sumie wyniesie cię to mniej niż jednorazowa naprawa po zerwaniu (w najgorszym wypadku).


Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm :) co innego by było jak bym miał 16v wtedy by było robione co 60.

[ Dodano: 25 Cze 2008 10:50 ]
ipIV napisał(a):
Cytuj:
A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś?

Taaaaak.... wydłubałem 2 płytki regulacyjne :E
Jak UPG Poleci, to wtedy podłubię :]


A jak dynamika, spalanie i czy dół dużo stracił? Ogólnie czy warto w 866 się pchać?

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138388 Wysłany: 25 Cze 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Spalanie nie ma różnicy.... a jak jest to minimalna.
Dół stracił odczuwalnie.... góra - po zmianie byłem zdezorientowany i miałem mieszane uczucia...

Ale jak się przejechałem serią i wsiadłem od razu do swojego, to... :D :D Było czuć, że ciągnie lepiej :)

Lupus napisał(a):
Ogólnie czy warto w 866 się pchać?


300zł ogólny koszt.... jak się planuje dalej dłubać, to warto, jak nie to nie jestem pewien czy warto....

- komp delikatnie musi świrować, bo czuć z rury delikatnie siarkowowdór, dźwięk silnika się zmienił - na wyższych obrotach nie drze się tylko ładnie pracuje, fajniejszy dźwięk z wydechu :P, na jałowym bardziej budą trzęsie...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138395 Wysłany: 25 Cze 2008, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
czyli w moim HGT tego nie ma! to muszę zrobić rozrząd! dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138423 Wysłany: 25 Cze 2008, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 334
Lupus napisał(a):
Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm Smile


a czy przy 8v nie trzeba czasem co 60tyś ? ja mam 8v i tak robie.

_________________
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138475 Wysłany: 25 Cze 2008, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
oska89 napisał(a):
Lupus napisał(a):
Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm Smile


a czy przy 8v nie trzeba czasem co 60tyś ? ja mam 8v i tak robie.



Instrukcje przewiduje wymiane co 120 kkm a inspekcje co 60 kkm...
Dla każdej wersji silnikowej :rotfl: .
Ale jak wiemy instrukcja instrukcją a życie życiem. W silnikach kolizyjnych lepiej wymieniać co 60kkm a w 1,2 8v można bez problemu poczekać te 120.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO