|
Obecny czas: 23 Maj 2025, 05:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PshemoHGT |
#138368 Wysłany:
25 Cze 2008, 11:35; Temat postu: rozrząd bezkolizyjny? |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
wczoraj gość mi powiedział że wszystkie punto mają bezkolizyjny rozrząd czyli jak pasek pęknie to nie ma szkód!!!! czy to prawda?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Lupus |
#138371 Wysłany:
25 Cze 2008, 11:47; Temat postu: Re: rozrząd bezkolizyjny? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
PshemoHGT napisał(a): wczoraj gość mi powiedział że wszystkie punto mają bezkolizyjny rozrząd czyli jak pasek pęknie to nie ma szkód!!!! czy to prawda?
Bezkolizyjne są tylko silniki 8v z wyłączeniem wersji 1,2 8v 65 km i 1,4 8v 77km.
Pozostałe są kolizyjne.
ps. są tacy, którzy twierdzą że silniki bezkolizyjne w momencie uszkodzenia rozrządu mogą się uszkodzić...
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#138377 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak zmieniałem wałek rozrządu to sprawdziłem  Dwa tłoki w GMP i pokręciłem wałkiem i bez oporów.... 1.2 8V 60
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#138378 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
ipIV napisał(a): Jak zmieniałem wałek rozrządu to sprawdziłem  Dwa tłoki w GMP i pokręciłem wałkiem i bez oporów.... 1.2 8V 60
A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś? Bo czeka mnie UPG, przy okazji rozrząd i zastanawiam się czy właśnie 866 nie wsadzić i głowicy troche nie dłubnąć... 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#138379 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#138380 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
STax napisał(a): Lupus: bo tak jest - bezkolizyjność to tylko brak zderzenia tłoków z zaworami...
To mnie oświeciłeś  . To napisz mi co się może w takim wypadku uszkodzić. Poza napędem rozrządu oczywiście
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#138381 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Dokładnie nie wiem, przyznaję, że piszę głównie z tego co się na różnych forach dowiedziałem (na niektórych twierdzono nawet, że to nie prawda, że 8v są bezkolizyjne), ale przypuszczam, że może dojść do wypalenia wierzchów tłoków, gniazd zaworów itp itd. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam w momencie jak silnik próbuje wtrysnąć paliwo przy zamkniętych zaworach...
Tak czy siak o rozrząd lepiej dbać niż liczyć, że jak się zerwie to nic się nie stanie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#138382 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
STax napisał(a): Dokładnie nie wiem, przyznaję, że piszę głównie z tego co się na różnych forach dowiedziałem (na niektórych twierdzono nawet, że to nie prawda, że 8v są bezkolizyjne), ale przypuszczam, że może dojść do wypalenia wierzchów tłoków, gniazd zaworów itp itd. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam w momencie jak silnik próbuje wtrysnąć paliwo przy zamkniętych zaworach... Tak czy siak o rozrząd lepiej dbać niż liczyć, że jak się zerwie to nic się nie stanie.
w 1,6 16v jak się zerwał to nic się nie powypalało tylko pogieły sie wszytskie zawory wydechowe, czyli w sumie straty dość niskie. Widziałem też 1,2 8v po zerwaniu. Wystarczyło wymienić rozrząd, ustawić i wszystko śmigało. A te opinie o kolizyjności wynikają podobno z dość mocnego splanowania głowicy.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#138383 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#138384 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś?
Taaaaak.... wydłubałem 2 płytki regulacyjne
Jak UPG Poleci, to wtedy podłubię :]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#138385 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:41; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No może, podejrzewam, że jest to też kwestia szcześcia.
Co do wymiany rozrządu to zgadzam się z myslą którą przeczytałem na innym forum - ile razy w ciagu eksploatacji auta wymienisz rozrząd? Nawet jeśli przejdziesz nim 200-300 tys km to wymieniając go co 90 tys km zrobisz to 2 góra 3 razy a w sumie wyniesie cię to mniej niż jednorazowa naprawa po zerwaniu (w najgorszym wypadku).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#138386 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
STax napisał(a): No może, podejrzewam, że jest to też kwestia szcześcia. Co do wymiany rozrządu to zgadzam się z myslą którą przeczytałem na innym forum - ile razy w ciagu eksploatacji auta wymienisz rozrząd? Nawet jeśli przejdziesz nim 200-300 tys km to wymieniając go co 90 tys km zrobisz to 2 góra 3 razy a w sumie wyniesie cię to mniej niż jednorazowa naprawa po zerwaniu (w najgorszym wypadku). Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm  co innego by było jak bym miał 16v wtedy by było robione co 60. [ Dodano: 25 Cze 2008 10:50 ]ipIV napisał(a): Cytuj: A napisz mi czy poza 866 coś dłubałeś? Taaaaak.... wydłubałem 2 płytki regulacyjne  Jak UPG Poleci, to wtedy podłubię :]
A jak dynamika, spalanie i czy dół dużo stracił? Ogólnie czy warto w 866 się pchać?
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#138388 Wysłany:
25 Cze 2008, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Spalanie nie ma różnicy.... a jak jest to minimalna.
Dół stracił odczuwalnie.... góra - po zmianie byłem zdezorientowany i miałem mieszane uczucia...
Ale jak się przejechałem serią i wsiadłem od razu do swojego, to...  Było czuć, że ciągnie lepiej
Lupus napisał(a): Ogólnie czy warto w 866 się pchać?
300zł ogólny koszt.... jak się planuje dalej dłubać, to warto, jak nie to nie jestem pewien czy warto....
- komp delikatnie musi świrować, bo czuć z rury delikatnie siarkowowdór, dźwięk silnika się zmienił - na wyższych obrotach nie drze się tylko ładnie pracuje, fajniejszy dźwięk z wydechu  , na jałowym bardziej budą trzęsie...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#138395 Wysłany:
25 Cze 2008, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
czyli w moim HGT tego nie ma! to muszę zrobić rozrząd! dzięki
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#138423 Wysłany:
25 Cze 2008, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
Lupus napisał(a): Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm Smile
a czy przy 8v nie trzeba czasem co 60tyś ? ja mam 8v i tak robie.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#138475 Wysłany:
25 Cze 2008, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
oska89 napisał(a): Lupus napisał(a): Ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta... co 120 kkm Smile a czy przy 8v nie trzeba czasem co 60tyś ? ja mam 8v i tak robie.
Instrukcje przewiduje wymiane co 120 kkm a inspekcje co 60 kkm...
Dla każdej wersji silnikowej  .
Ale jak wiemy instrukcja instrukcją a życie życiem. W silnikach kolizyjnych lepiej wymieniać co 60kkm a w 1,2 8v można bez problemu poczekać te 120.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|