|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gus_Petch |
#141389 Wysłany:
03 Lip 2008, 18:21; Temat postu: Kiepskie odpalanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Witam Wszystkich. Mam problem w swoim Punciaku z 2000 1.2 8V z rana nawet w lato strasznie kiepso mi odpal. Jak dodam mu gazu i puszcze pedal to gasnie. Czy ma ktoś pomysł co to może byc? Aha i co najważniejsze problem ustępuje po przełączeniu na gaz.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Sylwo28 |
#141437 Wysłany:
03 Lip 2008, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Cze 2008, Posty: 29
|
Czyli problem w benzynie  Spróbuj zalać preparatu czyszczącego wtryski i układ paliwowy . Koszty żadne, a może pomoże 
_________________ Beer or not to beer, that's the question
|
|
Góra |
|
 |
borg7z9 |
#141446 Wysłany:
03 Lip 2008, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: mazowsze Rejestracja: 25 Lut 2008, Posty: 28
|
Jedź do elektryka niech sprawdzi pompę paliwa bo z Twojego opisu wynika, że to początek jej końca. Koszt "wkłady pompy paliwa" to około 130 zł plus robocizna 80 zł. Ja już drugi raz wymieniałem bo się spaliła 
_________________ PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#141449 Wysłany:
03 Lip 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Coż kibicuje CI, i sam przegladam ten temat, może jutro będę potrafił powiedzieć Ci więcej.
U mnie dokładnie ten sam problem. Dziś auto odstawione do warsztatu gdzie ionstalowalem 2 tygodnie temu instalację.
Na początek wymienili świece, i przewody zapłonowe... nadal to samo.. zobaczymy co mi "specjaliści" jutro powiedzą.
Jak tylko będę coś wiedział dam Ci znać .
Pozdrawiam.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#141464 Wysłany:
03 Lip 2008, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Więc tak.
Przewody i świece już wymieniałem.
Na benzynce z preparatem czyszczącym wtryski też już jeździłem.
Jeden mechanik testował moją pompkę i stwierdził że działą bez zażutu.
Jak to coś pomoże to powiem że jak samochód jest rozgrzany to działa tak samo dobrze na benzynie jak na gazie.
Teraz zastanawiam się czy to może być wina wtrysków albo czujnika temperatury, chociaż jak był podłanczany pod komputer to czujnik był ok.
Znacie może jakiś sposób na sprawdzenie wtrysku czy jest dobry? Bo wydać 600zł żeby zamienić dobre wtryski na dobre to słaby interes 
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#141467 Wysłany:
03 Lip 2008, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Gus_Petch mój mechanik ma podejrzenie że źle jest ustawiona mieszanka gazu, nie wiem dlaczego i jak to ma wpływ na odpalanie na zimnym silniku na benzynie, ale podobno tak właśnie jest ( dowiadywałem się w kilkui źródłach ) . Jutro więcej szczegółów.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#141486 Wysłany:
03 Lip 2008, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
To czekam na ratunek  Moi mechanicy nie mieli podejrzen, poprostu nie wiedzieli  Teraz jezdze do nich tylko na zmiane oleju 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#141498 Wysłany:
03 Lip 2008, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja mam tak... na zimnym silniku pali na dotyk, na ciepłym też, ale czasami tylko na ciepłym nie chce zaskoczyć i trzeba dłużej popiłować...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#141511 Wysłany:
03 Lip 2008, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
ipIV u mnie nie chodzi o to jak długo piłuje, bo z tym problemu nie mam , chodzi o to że gaśnie sam, albo gdy wcisnę pedał gazu i go puszczę zaraz po odpaleniu... z tego co zrozumiałem posta Gus_Petch to właśnie o to mu chodziło.. ale mogłem się mylić ofc 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#141991 Wysłany:
05 Lip 2008, 07:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Lastek i jak? Masz jakieś informacje od mechanika? Faktycznie chodziło o tą mieszankę gazu?
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#142015 Wysłany:
05 Lip 2008, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Gus_PetchAuto zostało na warsztacie do poniedzialku, mam weekend bez samochodu. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem przez telefon, żadnych kosztów, wymienili jakąś cześć ( nei wiem dokłądnie co ) w instalacji, i przeprogramowali komputer na inna mieszankę, w poneidziałek chcą go sprawdzić
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#142016 Wysłany:
05 Lip 2008, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Jak będzie wszystko OK to chętnie posłucham co dokładnie u Ciebie zrobili. Świat może znów będzie kolorowy 
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#142575 Wysłany:
07 Lip 2008, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Dzwoniłem do serwisu, nie wiem czy dziś będę miał auto ( sami nie wiedzą czy się wyrobią ...  ). Z tego co udało mi się ustalić ... wymienili listwę wtrysków ( a właściwie wymieniają ... więc pewnie dzisiejsze sprawdzenie nie wyszło najlepiej, czy wcześniej coś wymieniali, nie wiem dowiem się przy odbiorze auta ).
A co do kosztów wymiany listwy.. jeżeli gaz masz poniżej 2 lat, to powinieneś mieć ją na gwarancji.. więc wymiana free...
Pozdr [ Dodano: 07 Lip 2008 15:41 ]ooo stałem się Puntomaniakiem 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Dziara |
#142609 Wysłany:
07 Lip 2008, 17:21; Temat postu: :) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
Panowie mialem cos podobnego w moim kropku,a powodem tego byla uszkodzona sonda lamda nr.2 czyli za katalizatorem.Odpowiedzialna jest ona wlasnie za dobor mieszanki palilowej przy rozruchu silnika.Wymienilem ja (koszt nie pamietam bo bylo to ok.1.5 roku) i pomogla.Do tej pory i na gazie i na paliwie jak igielka:)...Zobaczcie czy nie jest ona uszkodzona ,albo ulamana gdyz jest ona tak usytuowana podatnie na to....pozdro
_________________ www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#142615 Wysłany:
07 Lip 2008, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
W takim bądź razie sprawdze i lambdę
Dzięki za wskazówkę i czekam na rezultat twojej naprawy Lastek.
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#143037 Wysłany:
08 Lip 2008, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Panowie help!!
Tym razem ja potrzebuje pomocy.
Auto od czwartku stoi w warsztacie ( i nie zapowiada się na szybkie wyjście z karcelu ).
Zacznę od początku...
Kupiłem auto i po jakimś czasie zapaliła mi się kontrolka check engine. Przejechałem na niej około.. 400 km , po czymz decydowałem się oddać moje auto do Autoryzowane stacji montażu instalacji Gazowej Auto Gleńska w Pszczynie.
Panowie założyli mi instalację jednocześnie wymieniając świece. Po odebraniu samochodu przestała świecić kontrolka check engine.
Następnego dnia po odebraniu samochodu rano miałem problem z odpaleniem auta. Samochód przy odpalaniu czy to w trybie tylko benzyna czy w trybie automatycznym, po odpaleniu obroty skakały do 1500 obr na min, po czym spadały do 500 i auto gasło. Na zimnym silniku ( bo tylko wtedy to się działo ) włąściwie nie dało się odpalić w trybie automatycznym. Jedyne rozwiązanie to przełączenie auta w tryb tylko benzyna i zaraz po odpaleniu podgazowanie do 2-3 tyś obrotów na min.
Auto się uspokaiało. Chociaż zdarzały się momenty że przy wciśnieciu pedału gazu licznik obrotów zamiast w górę szedł w dół, czyli obroty spadały o 200-300 obr, po czym skakały w górę. Po chwili od odpalenia mogłem jechać ( nadal w trybie tylko benzyna - przełączając w tryb auto, samochód zaczynał się dusić ... ja mu na gaz a on zgasł .. ) . Po rozgrzaniu silnika, zatrzymująć się na światłach, silnik był nagrzany, więc mogłem swowodnie przełączyć się w tryb automatyczny, przygazować auto przechodziło w tryb tylko gaz.
Po przejechaniu okolo 1100 km na gazie, auto zaczeło też strasznie szarpać ( po przełączeniu na benzynę problem nie występował ). Ale to akurat naprawiła regulacja gazu i wymiana kabli wysokiego napięcia. Regulacja naprawiła jeszcze jedną rzecz ...
Jadąc autem z prędkością 120 i więcej i chcąc zwolnić puszczałem pedał gazu zaczynała mrugać kontrolka check engine... przestawała dopiero gdy wcisnąłem ponownie pedał gazu ( jeżeli nie zrobiłem tego do zatrzymania, mrugała cały czas, jeżeli zaraz po puszczniu gazu nacisnąłem go ponownie - koniecznie na biegu i z puszczonym sprzęgłem - kontrolka przestawała mrugać ). Po regulacji instalacji gazowej problem zniknął.. na dwa dni....
Dziś po raz kolejny pojechałem do Serwisu, po auto. Kropek był oczywiście rozebrany, panowie, ponownie wymienili listwę wtrysków gazowych wczoraj, chcieli mi oddać auto na szczęście nei wziąłem.
Mechanik powiedział coś takiego wczoraj, że auto dostało złą mieszankę, przez co oduczyło się jeździć na benzynie, wymienili listę wtrysków i wczoraj i dziś zaczęli "uczyć od nowa" jeździć auto na benzynie. Prosili mnie żebym jeździł autem na benzynie na różnych obrotach ( 1000, 2000, 3000 obr ) . Ponieważ do pracy śmigam dwupasmówką bez świateł raczej, powiedziałem że zostawiam im auto niech to sami zrobią ( zrobią to lepiej i będą mieli pewność że jest ok ) .
Dziś zajeżdzam, auto znów rozebrane... znów wymieniają kable wysokiego napięcia. Na pytanie .. czy odbiorę dziś auto, słyszę nie. Na pytanie w takim razie co się dzieje... usłyszałem .. nie wiemy.
Zasugerowałem że możę sonda lambda, że może pompka paliwa siada jak to napisał borg7z9. Mechanik powiedział że nie sądzi i ze te problemy można z całą pewnością wykluczyć.. Spytano mnie kiedy był rozrząd wymieniany ( choć nie wiem po co ) powiedziałem zgodnie z prawdą że przy 74 tyś ( auto ma na dziś przejechane 100 tys ).
Przyszedł drugi mechanik i mnie dalej bada. Pyta kiedy pojawił się problem z odpalaniem ( odpowiedziałem zgodnie z prawdą ). Po czym zapytał a jak z mocą ... odpowiedziałem zgodnie z tym co zauważyłem.
Na benzynie jeżdząc auto miało moc normalną , po instalacji gazowej nie zauważyłem znaczących zmian , może na górce zaraz za Tychami przy wlocie do Katowic ... przy wjeździe na górke na dole 120 na górze maks 100 , autu brakowało trochę mocy, ale na światłach, czy normalnie w podróży spadki mocy były dla mnie nieodczuwalne...
Na co facet... no bo auto straciło moc. Bardzo słabo ciągnie, nie chce iść.
Dodam tylko że samochód podłączają pod komputer, nie wykazuje żadnych błędów, mieli też sprawdzić błąd mrugającego check engina nic nie mogą znaleźć.
Ja nie mam pomysłów, nie znam tego auta na tyle by ich prowadzić co mogą jeszcze zrobić. Nie chce zostać też zrobiony w ...
Dodam że do czwartku auto na benzynie jeździło ok.. miało tylko problem z odpalaniem.. który pojawił się po założeniu instalacji.
Sorki za przydługi post, ale ręce mi opadają potrzebuje auto na piątek.. a coś czuje że go nie dostanę ...
Macie jeszcze jakieś pomysły??
Dzięki
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#143040 Wysłany:
08 Lip 2008, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Głupia sprawa. U mnie po podłączeni pod komputer też nic nie wyskakuje. W sobote chyba sprawdze tą sondę. Chyba trafiłeś na podobnych mechaników co ja. Trzymam kciuki za ich powodzenie.
|
|
Góra |
|
 |
borg7z9 |
#143051 Wysłany:
08 Lip 2008, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: mazowsze Rejestracja: 25 Lut 2008, Posty: 28
|
Mam rozumieć, że masz sekwencyjna instalację gazu? Ktoś wcześniej pisał o sondzie lambda a jeśli pan mechanik mówi, że nie taką mieszankę dostaję to ja na jego miejscu sprawdziłbym obie sondy. U mnie kiedyś padła ta w bloku silnika i właśnie była nieodpowiednia mieszanka a co za tym idzie samochód wariował na gazie. Ostatnio jak mi padła pompa paliwa pozwoliłem sobie ją rozebrać jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem, że podaje paliwo i pod siedziskiem i przy silniku ale Pan mechanik uświadomił mnie, że ciśnienie powinno wynosić około 3,6 bara więc ją wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Co mi jeszcze przychodzi do głowy? silniczek krokowy od benzyny i od gazu. Poproś ładnie Panów mechaników niech to sprawdzą nawet jak są pewni, że to chodzi;) A wyskakują jakieś błędy jak pod kompa ( oczywiście nie od gazu ) podłączą? Chodzi mi o to check engine jak jest tylko na benzynie.
_________________ PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#143054 Wysłany:
08 Lip 2008, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Tak instalacja sekwencyjna.
Nie wyskakują żadne błędy.
Był błąd poduszki powietrznej, skasowali, poza tym nie ma żadnych błędów ( wydaje mi się ze gdyby padła sonda w silniku ( czy ta druga ) komputer właśnie sypał by błędami. ).
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#143059 Wysłany:
08 Lip 2008, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
borg7z9 |
#143060 Wysłany:
08 Lip 2008, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: mazowsze Rejestracja: 25 Lut 2008, Posty: 28
|
Adas ma rację obecne instalację mają emulatory sondy lambda moja instalacja jest dość specyficzna i niestety nie do końca dobrze zrobiona ale to inna historia;p No to teraz niech lambdy sprawdza tylko obie:)
_________________ PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#143061 Wysłany:
08 Lip 2008, 20:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
borg7z9 |
#143062 Wysłany:
08 Lip 2008, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: mazowsze Rejestracja: 25 Lut 2008, Posty: 28
|
Sonda może nie padła, tak samo jak moja pompa paliwa ale już nie spełnia swojego zakresu pracy. [ Dodano: 08 Lip 2008 19:08 ] no to mnie rozczuliłeś Adas haha . A swoją drogą, którą lambdę wymieniłeś?
_________________ PII 1,2 8V 60km 3D `01 ELX 122kkm Pb+LPG 597 BLU TESEO VR
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#143064 Wysłany:
08 Lip 2008, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Ok Adaś przekonam jutro Panów żeby sprawdzili sondy.
Pytanie czy sonda nie wyrzuca błędów po podłączeniu do kompa?
Czy check engine nie powinien się palić na stałe przy walnietej?
( Musze znac odpowiedzi na ich argumenty )
Dzięki
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#143072 Wysłany:
08 Lip 2008, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Znacie sposób na sprawdzenie sprawności sondy lambdy, pompki paliwa albo wtrysków? Mechanik u którego byłem ostatnio chciał to poprostu wymienić nie wiedzać czy to wogóle coś da.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|