|
Obecny czas: 30 Mar 2024, 00:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#144963 Wysłany:
14 Lip 2008, 00:02; Temat postu: Muli na benzynie i LPG |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Już od dłuższego czasu samochód coś mi się zrobił mułowaty. Myślałem że to przez problemy z którymi się borykałem, ale jednak nie, bo problemy jak mi się wydaje już ustąpiły, a samochód dalej nie ma tej dynamiki co dawniej. Sam jak sam, ale jak załaduje pełen skład, tylko że leciutkich ludzików (na tył powiedzmy 150kg) to samochód tak słabo przyspiesza, że aż czasami wstyd mi). Sprawdzałem to na LPG i na benzynie i jest prawie identyko. Świece i przewody wymienione jakieś 1000km temu, filtr powietrza też jakieś 1000km temu, olej jakieś 2000km temu. Muszę jeszcze dodać że samochód na pełnym 40l zbiorniku gazu robi od 250-320km co jest chyba oznaką żarłoczności.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Daniels |
#145143 Wysłany:
14 Lip 2008, 16:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Ja_szczur Ile twój punciach ma przejechane kilometrów?
Może uszczelka pod głowica ci powoli siada ja tak w swoim CC miałem.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#145161 Wysłany:
14 Lip 2008, 17:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Ja_szczur u mnie ostatnio 25l/ 200km
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#145272 Wysłany:
14 Lip 2008, 22:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Przebieg przy założeniu ż licznik nie był przekręcany to trochę ponad 147000km. Uszczelka była robiona równo rok temu.
Krzycho90 wolałbym te 25l/200km niż zbiornik 40l/260km.
Podpowiedzcie co sprawdzić, żeby wyeliminować ewentualne drobne usterki jak może jakiś czujnik czy coś temu podobnego. Jakieś tam pojęcie o motoryzacji mam, ale moja wiedza już się skończyła. Jedyne co budzi moje podejrzenia to nieszczelna obudowa filtra powietrza. I mam jeszcze podejrzenie co do sondy lambda, ale nie wiem czy ona ma jakieś znaczenie przy jeździe na gaz.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
bodek600 |
#145302 Wysłany:
14 Lip 2008, 23:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: uć Rejestracja: 05 Sty 2008, Posty: 111
|
sprawdz silniczek krokowy od gazu jeśli masz? moze ci sie zacioł i jest otwarty na maxa znajomy tak miał i tez mu sporo palił
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#145304 Wysłany:
14 Lip 2008, 23:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Tam nie ma silniczka krokowego od gazu są tylko 2 śruby do regulacji.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
bodek600 |
#145310 Wysłany:
14 Lip 2008, 23:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: uć Rejestracja: 05 Sty 2008, Posty: 111
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#145324 Wysłany:
15 Lip 2008, 23:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Niecały rok temu był regenerowany.
[ Dodano: 15 Lip 2008 22:10 ] To jak? Sonda lambda bierze udział w sterowaniu silnikiem podczas jazdy na gazie?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Lasq |
#145863 Wysłany:
16 Lip 2008, 17:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 14
|
W przypadku twojej instalacji LPG sonda lambda nie ma znaczenia przy jezdzie na gazie
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#145978 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
To co to jeszcze może być? Jako dodatkowy jeszcze objaw o którym sobie przypomniałem to jak wcisnę gaz do dech tak na 4 i 5 biegu przy obrotach tak ze 2500 to słyszę tylko wzmożoną pracę silnika objawiającą się buczeniem silnika, ale samochód słabo przyspiesza, a jak tylko popuszczę gaz, to już tak nie buczy i przyspiesza w miarę dynamicznie.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Lasq |
#145982 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 14
|
Buczenie silnika i brak przyspieszenia to za uboga mieszana, może być spowodowana np. nieszczelnością w okolicach przepustnicy (o złym wyregulowaniu mieszanki chyba nie muszę wspominać ) U mnie na niskich obrotach tak do 1500 i od trzeciego biegu w górę jak za bardzo "depnąłem" to był objaw jak u Ciebie. Usunąłem nieszczelności i pomogło. Poza tym instalacja gazowa 1 generacji wymaga regulacji często, np po wymianie filtra powietrza.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#145988 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Wydaje mi się że mam instalację 2 generacji, ale głowy nie dam.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Lasq |
#145991 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 14
|
Instalacja drugiej generacji ma silnik krokowy i elektronike, która mierzy m.in. sygnał z sondy lambda i na bierząco ustawia mieszanke tym silnikiem krokowym. Z moim kropkiem i objawami j.w. pojechałem do jednego "magika" od gazu to mi zaproponował ze mi wstawi śrube zamiast tego silnika krokowego to mi wyreguluje "lepiej" niż ta cała elektronika Może u Ciebie ktoś tak zrobił i masz instalacje drugiej gen z funkcjonalnościa 1 gen?? A tak wogóle to instalacja i pierwszej i drugiej gen. zawęża dolot powietrza i odczuwalnie obniża moc (a punto 55KM za wiele jej nie ma) może podaj jakieś wymierne osiągi, np Vmax, co by porównać z innymi. Inna sprawa że pali, ale kolega miał poloneza z LPG i jak miał parownik do wymiany to mu tak z 20l/100km łyknął... LPG oczywiście. Może ta regeneracja coś winna??
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#146002 Wysłany:
17 Lip 2008, 13:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Przed regeneracją było ponad 20l, po regeneracji tak koło 13 wychodzi. Musiałem robić regenerację bo już wogóle nie chciał chodzinć na LPG. Prędkość max na gazie to ok.135km/h, ale na równej nawierzchni, bo jak jest nawet lekka górka i jadę sam na 5 biegu z prędkością 100km/h to samochód zaczyna zwalniać, albo tylko tak na styk trzymać obroty w miejscu. [ Dodano: 17 Lip 2008 12:50 ]A może tak jak napisał trzeba zrobić?!
Kodako napisał(a): po regulacji w końcu auto zaczęło mi mniej palić i silnik chodzi cichutko no i odzyskał dynamikę
Może to pomóc. Ja nie wiem kiedy luz był sprawdzany. Ja tym autem zrobiłem jakieś 15000km.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|