|
Obecny czas: 25 Maj 2025, 05:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Adas |
#215203 Wysłany:
03 Lut 2009, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bajek |
#254687 Wysłany:
17 Maj 2009, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
U mnie wspomaganie też przestało działać. Nagle. Jechałem było ok. Odpaliłem i kontrolka się zapaliła. Ponowne odpalenie nic nie dało.
W przypadku padnięcia centralki po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie a po odpaleniu silnika się zapala?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#264341 Wysłany:
14 Cze 2009, 09:23; Temat postu: |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
Adas do przelutowania stykow też trza aku odpiąć?
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#264348 Wysłany:
14 Cze 2009, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
rafal1977 |
#267808 Wysłany:
25 Cze 2009, 00:52; Temat postu: wspomaganie |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: okolice Tych-Chełm Śl. Rejestracja: 24 Cze 2009, Posty: 32
|
Witam wszystkich.
Od prawie roku mam ten sam problem co figielf a mianowicie po zapaleniu silniczka wszystko jest ok - do czasu kiedy wspomaganie pada w najmniej oczekiwanym momencie. Jest jeszcze coś - w momencie wyłączenia wspomagania słychać ciche "pstryk" . Co padło? centralka, silniczek lub czujnik..
wielkie dzięki z góry za pomoc.
_________________ mess the best, die like rest
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#296217 Wysłany:
07 Paź 2009, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
rafal1977 |
#296484 Wysłany:
08 Paź 2009, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: okolice Tych-Chełm Śl. Rejestracja: 24 Cze 2009, Posty: 32
|
Tylko że ja mam silniczek nowszy - co tu przelutować? jeszcze go bardziej rozkręcić?

_________________ mess the best, die like rest
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#296500 Wysłany:
08 Paź 2009, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#308113 Wysłany:
14 Lis 2009, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Adas tooo tak, mam do Ciebie pytanko, związane bardziej z samą kolumną a nie wspomaganiem.
TO od początku. Coś mi strasznie stuka na małych wybojach, jest to w okolicach nóg kierowcy, tak jakby nad kolanami, wewnątrz kierownicy..
Co sądzisz o mojej diagnozie że to tłucze sie ten wałek krzyżakowy na kierownicy?
Jako że ty to wybebeszyłeś to może coś mi pomożesz.
Czy sądzisz że można w jakiś sposób gdzieś tam na tym wałku dokręcić jakąś śróbe i skasować ewentualny luz co sie mi tłucze?
Jeśli wporzo wrzystko czy jest możliwość odkręcenia tego całego wałka bez wyjmowania całego wspomagania?
Jak sądzisz czy jak poszarpie ten wałek to powinien sie tłuc, tak jak na nierównościach? (bo on jest tylko głównym podejrzanym)
Czy widziałeś gdzieś po drugiej stronie wspomagania, po drugiej stronie silniczka jakąś śróbe gdzie można podobno dokręcić coś i skasować jakiś luz (na foto akurat tej strony niema  )
Jak wogóle sie odkręca ten wałek? on jest jakąś sróbką przykręcony na dole koło gazu? a do wspomagania jak? tam jest na foto taki dziwny gwint jakny był wkręcany? (czy to jest od kierownicy bo mi sie już poplątało :0)
wogóle wpadnij do tego tematu jak będziesz miał chwile
http://fiatpunto.com.pl/topic16495-60.html
aha i znalazłem coś na forum UK ale nierozumiem zaawiele
http://forums.puntomk2.co.uk/showthread.php?t=8541
thx [ Dodano: 14 Lis 2009 14:03 ]Adas napisał(a): GDY Padnie Kolumna ----(należy zdjąć też górną osłonę stacyjki, 2 śrubki imbus 4). Do wymiany kolumny, klucze płaskie oczkowe, 13,14. Cztery śrubki na górze mocujące kolumnę do ramy samochodu i śrubka na dole przy wałku dolnym, by odkręcić kolumnę, wałek od maglownicy. Zostaje nam odkręcenie kierownicy, musimy użyć imbusa 8mki by odkręcic3 śrubki z tyłu kierownicy i wyjąć poduszkę, odłączamy później kabelek od poduchy(akumulator odłączony), lekko szybko wyjdzie. I zostaje duża śruba na wałku kolumny, klucz nasadowy 28/30.
o tu sie gubie w opisie twoim! gdzie jest to górne mocowanie wałka?
aha czy rzeby tam sie dostać to trzeba wybebeszać to wszystko, poduszke wyjmować itp? [ Dodano: 14 Lis 2009 14:14 ]dobra już czaje że tam gdzie czerwone kółko to jest wieloklin kierownicy aaaa z drógiej strony mocuje sie ten wałek ha! tylko jak

|
|
Góra |
|
 |
johndoe |
#323673 Wysłany:
05 Sty 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 05 Sty 2010, Posty: 1
|
Pierwszy post na forum więc witam się serdecznie. Prawdopodobnie też czeka mnie wymiana centralki do wspomagania (luty na silniczku też mam zamiar sprawdzić). Byłem już u jednego "fachowca", który właśnie stwierdził, że to uszkodzony sterownik, ale on mi sugerował wymianę całej kolumny... za ok 2k PLN-ów
Tu moje pytanie czym się kierować przy poszukiwaniach używanej centralki, czy tylko numerem 6971 czy jeszcze którymś?
Mam dostęp do innego punciaka z tego samego rocznika co mój ze wspomaganiem, więc na początek planuję spróbować przełożyć sterownik ze sprawnego pojazdu.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#323676 Wysłany:
05 Sty 2010, 19:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Filoszka |
#324119 Wysłany:
07 Sty 2010, 00:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3miasto Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 6
|
Ja przelutowałem ten silniczek i po zamontowaniu to samo niestety.
Kontrolka po przekręceniu zapłonu zapala się i gaśnie - po odpaleniu silnika albo zapala się po chwili albo przy pierwszym ruchu kierownicą. Wspomaganie oczywiście nie działa wogóle.
Centralka wydaje się być sprawna - pobawiłem się trochę z tym i zauważyłem, że jak od centralki odepnę ten gruby kabel niebieski (tą kostke największą) to kontrolka się pali cały czas i nie gaśnie po przekręceniu zapłonu.
Czy mam ten silniczek oddać gdzieś do speca niech sprawdzi te oporniki itd. ???
Czy to wina leży gdzieś w innych elementach układu ???
|
|
Góra |
|
 |
Spike |
#327830 Wysłany:
20 Sty 2010, 16:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 80
|
Adas czy jak kupie spomaganie od punto 1.9 diesel a ja mam na bezyne 1.2 czy ma to wplyw na komputer ??
_________________ The Blue Devil From Częstochowa
|
|
Góra |
|
 |
bjtm984 |
#355203 Wysłany:
12 Kwi 2010, 21:31; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 09 Kwi 2010, Posty: 7
|
a mogłbys zaznaczyc na zdjeciu z kolumna, w którym miejscu po rozkręceniu da się rozłożyć na dwie części ta kolumne i ile tam jest srub. Jak mozesz.
|
|
Góra |
|
 |
zmorek111 |
#355795 Wysłany:
14 Kwi 2010, 19:17; Temat postu: Wspomaganie w grande punto 2006 |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: tomaszów lubelski Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 2
|
Witam. Jakoś nie mogłem znaleźć tego problemu więc pisze:) Mianowicie w moim grande punto 2006 rok pada wspomaganie. Objawy to "buczenie" kierownicy przy lekkim skręcie w lewo, drgania i samoczynne wyłączanie się wspomagania co idzie za tym zapalanie się kontrolki od wspomagania. Silniczek rozbierałem i jest inny niż na obrazkach powyżej. Czy możecie mi napisać jak można to samemu naprawić? Pozdrawiam i dzięki z góry
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#355981 Wysłany:
15 Kwi 2010, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
bjtm984 mam podobny problem jak ty więc.. wydaje mi sie ze to sa te 4 śruby na biało zaznaczone.
zmorek111 coś mi sie wydaje że u ciebie padł czujnik skrętu, poszukaj może jakiejś całej kolumny na allgero taniej i w jak najlpeszym stanie. Bo samemu jest bardzo ciężko czujnik wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
zmorek111 |
#356380 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: tomaszów lubelski Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 2
|
lakikwap dzięki, teraz będzie trwało poszukiwanie kolumny w necie i może po warsztatach, może maja jakąś dobrą  .
Może macie jakieś zdjęcia jak samemu czujnik wymontować w grande 2006r?
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#356384 Wysłany:
16 Kwi 2010, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
zmorek111 raczej manuala do tego nie znajdziesz ALE poczytaj na forum jest kilka adresów do magika naprawiającego wspomagania (pewnie czujnik też) w puntach. I chyba kilka userów grande u niego już było i go chwalili.
Mam nadzieje że da rade szybko i sprawnie naprawić auto.
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#385405 Wysłany:
04 Sie 2010, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
rafal1977 napisał(a): Jest jeszcze coś - w momencie wyłączenia wspomagania słychać ciche "pstryk" U mnie to samo dokładnie i to zawsze gdy skręcam w lewo. Tylko mi się wyłączy wspomaganie raz na ruski rok. Przeważnie podczas skrętu na dziurach albo progach. rafal1977 napisał(a): Tylko że ja mam silniczek nowszy - co tu przelutować? jeszcze go bardziej rozkręcić? Image
Mój tak samo wygląda.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
pingwin12 |
#385569 Wysłany:
05 Sie 2010, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Cze 2009, Posty: 133
|
jesli ktos by chcial to moge zalatwic silniczki wspomagania za 250 zl sztuka regenerowane
_________________ Clio Sport
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#507042 Wysłany:
23 Wrz 2011, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
wnyku |
#524887 Wysłany:
29 Lis 2011, 14:58; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Bartosz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 28 Lis 2011, Posty: 2
|
Witam, przeczytałem już całe forum odnośnie wspomagania kierownicy i schemat działania (aby nie narobić sobie kosztów) powinien być chyba taki: silniczek (zimne luty/przekaźniki) >>jeżeli nie pomaga >> czujnik kąta skrętu >> jeżeli nie pomaga >> centralka. W moim przypadku wspomaganie wyłącza się przy niskich temperaturach i na dziurach (po ponownym włączeniu silnika wsp. się włącza). Więc wykręciłem silniczek (5 min roboty) i przelutowałem w nim poszczególne elementy - nie pomogło. Kupiłem przekaźniki... i tu zaczyna się problem - czytałem, że te zamienniki RA2 12V mają inne nóżki i trzeba coś przerabiać. Czy jest ktoś kto mnie oświeci o co chodzi z tym przerobieniem (najlepiej tak łopatologicznie):-) Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
doji |
#526483 Wysłany:
05 Gru 2011, 01:43; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Go!
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 10 Kwi 2011, Posty: 4
|
wnyku napisał(a): Witam, przeczytałem już całe forum odnośnie wspomagania kierownicy i schemat działania (aby nie narobić sobie kosztów) powinien być chyba taki: silniczek (zimne luty/przekaźniki) >>jeżeli nie pomaga >> czujnik kąta skrętu >> jeżeli nie pomaga >> centralka. W moim przypadku wspomaganie wyłącza się przy niskich temperaturach i na dziurach (po ponownym włączeniu silnika wsp. się włącza). Więc wykręciłem silniczek (5 min roboty) i przelutowałem w nim poszczególne elementy - nie pomogło. Kupiłem przekaźniki... i tu zaczyna się problem - czytałem, że te zamienniki RA2 12V mają inne nóżki i trzeba coś przerabiać. Czy jest ktoś kto mnie oświeci o co chodzi z tym przerobieniem (najlepiej tak łopatologicznie):-) Pozdrawiam Witaj kolego "wnyku". Niektórzy chcieli dodać sobie chwały i dumnie napisali że "przerabiali" a nie napisali już z czym problem. Problem jest tylko gabarytowy - gdyż nóżki zamienników są grubsze i nie wchodza w otwory, najlepiej jest je więc przygiąć płaskoszczypcami ( uwazajac na uzwojenie cewki ) i w takiej formie dolutować. Dokładniejszy opis ze zdjęciami umieściłem tutaj: topic2809-75.htmlPozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
seeb |
#553017 Wysłany:
27 Lut 2012, 14:45; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Seba
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Lut 2012, Posty: 6
|
U mnie problem wygląda dość dziwnie. Mam wspomaganie, działa też city (zwiększa siłę po włączeniu) nie zmniejsza siły po nabraniu prędkości. Stringi zapalają się po poruszeniu kierownicą zaraz po odpaleniu auta, jeśli nie poruszę kołem to nic się nie dzieje. Moje podejrzenia skierowałem na czujnik obrotu koła kierownicy. Czy słusznie? Czekam na opinie speców.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#553031 Wysłany:
27 Lut 2012, 15:18; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
seeb, ten temat to jest manual. Pytania itp. zadajemy tutaj: topic1114.html
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|