|
Obecny czas: 29 Maj 2025, 09:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
MatiGP |
#147565 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:12; Temat postu: ECO DRIVING |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Zapewne czytaliście serię motorów w których pisało o Eco drivingu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Czy warto tak przeciążać silnik jeżdżąc na tak niskich obrotach. Rozumiem uważne patrzenie na sytuacje i hamowanie silnikiem, ale jazda na 1000 obrotów na min. Tak jak napisał jakiś czytelnik to taka jazda na takich obrotach powoduje przeciążenie wału korbowego. Co o tym myślicie ?
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#147576 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
MatiGP: tekstów w motorze akurat nie czytałem, ale wiem skądinnąd, że ecodriving to nie jazda przy 1000obr/min. Więcej, źle dla silnika jest jeździć i przyspieszać od obrotów poniże 1500obr/min.
Eco-drive w moim wykonaniu wygląda tak: jazda na każdym biegu do ok 2000obr/min, na V. biegu max 80km/h, mało wyprzedzania, hamowanie silnikiem i redukcją biegów zamiast hamulcem, zero jazdy na luzie. Gdyby nie to, że jak widze długą pustą prostą to jest redukcja i prucie >150km/h to punciak by pewnie 4l/100km palił. A tak to ciut ponad 6 w cyklu mieszanym 70/30 trasa/miasto.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#147579 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
STax Akurat jeżdżę na jałowcu. Też się staram redukować szybko biegi i przy 70 zmieniam na 5. Jak dla mnie zawsze przyjemniejsza jazda. A spalanie i tak wynosi luźno 6.
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#147590 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
MatiGP: No właśnie 6... A ja, gdybym sam nie łamał swoich zasad i nie cisnął na prostych (a mam taki odcinek chyba z 15-20km z lekkimi łukami tylko) to by koło tych 4l było.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#147594 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
STax No może by było bo tak przy góra 100 autko pali najmniej. Ale pokusa zawsze jest...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#147791 Wysłany:
21 Lip 2008, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Owszem czytałem i uważam, że ECO DRIVING to głupota:
1) ruszac zaraz po odpaleniu silnika - błąd. Zawsze lepiej jak silnik popracuje na wolnych obrotach, zeby sie olej rozprowadził po układzie, a tym bardziej w silnikach z turbosprezarką.
2) wylaczanie silnika na swiatlach, korkach, żeby obniżyc spalanie - błąd. Powoduje to nadmierne zużycie rozrusznika. Normalnie zapalam ruszajac i gasze dojezdzajac. Liczac niepotrzebne wlacz/wylacz pare razy podczas 1 kursu x kilka kursow w ciagu dnia x tygodniu x miesiacu x w roku = tysiace niepotrzebych wlacz/wylacz = rozrusznik do naprawy,
3) jazda z predkoscia odpowiadajaca biegowi 30 kmh- na 3, 40 km/h - 4, 50km/h na 5 - błąd , nadmierne obciazenie sprzegła = naprawa,
Suma sumarum ecodriving wymyslony tylko po to, zeby zarobic na kierowcach. Co z tego, ze na zuzyciu paliwa sie troche zaszczedzi, skoro wyda sie z nawiazka na naprawy
Ja krece do 3000 obrotow na kazdym biegu, jak trzeba to docisne, bo auto musi sie wkrecac co jakis czas na obroty. Hamuje silnikiem. Nie jezdze na luzie - to niebezpieczne, moze sie zdarzyc, ze o tą 1-2 sekundy jakie potrzeba na wrzucenie biegu moze byc za mało czasu na reakcje. Wyznaje taka zasade jazdy, ze nalezy jezdzic w przedziale obrotow przy ktorych silnik osiaga max moment obrotowy - max moc ( niekoniecznie kręcić do końca obrotomierza). Silnik od tego sie nie popsuje. Stosujac taką zasadę 1.2 8V pali mi srednio 6-6,5 litra benzyny (pół/na pół czyli trasa do 50 km/miasto). W dalekiej trasie kolo 300 km (nad morze) 70 km/h-130 km/h spalił 5,5 litra benzyny.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
Jaco |
#147811 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
Tak przy okazji to można sobie zrobić Eco Driving mając zużycie chwilowe w komputerze. Patrzysz ile wskazuje i jedziesz w taki sposób żeby nie przeginać i utrzymywać małe spalanie. Hamowanie silnikiem, przyspieszanie nie z nogą w podłodze, odpowiednia zmiana biegów do sytuacji i tyle.
Wyłączanie silnika to przesada, szkoda rozrusznika, akumulatora itd.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#147829 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
charlie Uważam dokładnie jak Ty. Takie Star and Stop może zniszczyć rozrusznik. Gdy jechałem nad morze Seicento spaliło mi średnio 6 litrów. Też jechałem w podobnych granicach 70 do 130, ale w końcu samochód był mocno załadowany.
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#147927 Wysłany:
21 Lip 2008, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie: po części masz rację, po części nie. Te 3 punkty które napisałeś to racja, ale ecodriving ma sens, trzeba tylko go sobie samemu wypracować.
Swoją drogą, piszesz, że na każdym biegu kręcisz do 3k rpm a potem piszesz: "wyznaje taka zasade jazdy, ze nalezy jezdzic w przedziale obrotow przy ktorych silnik osiaga max moment obrotowy - max moc " czyli dla 1.2 8v gdzieś tak 2500-4500rpm a więc sam sobie przeczysz, ale to tak na marginesie.
Ogólnie to po prostu można jeździć albo dynamicznie albo oszczędnie, jest też opcja dynamiczno-oszczędna, ale wtedy jednak autko pali ciut więcej... Jak już kiedyś pisałem, mój rekord w trasie punto 1.1 55km, 3 osoby na pokładzie trasa ok. 200km max 70km/h, głównie na 5 biegu prawie bez przyspieszania a jak hamowanie to tylko silnikiem i wyszło średnio 3,9l/100km
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#147979 Wysłany:
21 Lip 2008, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
STax To świetny wynik, ale w tych granicach prędkości autko pali najmniej.
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148033 Wysłany:
22 Lip 2008, 06:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#148126 Wysłany:
22 Lip 2008, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Przyłącze się do tematu :]
czy jeżdżąc na LPG Eco driving daje jakieś efekty? Ja jak jade i widze z daleka czerwone światło i jestem juz na tyle blisko żeby nie dodawać gazu to puszczam gaz i na biegu samochód dotoczy się pod światła (4 bieg) jeśli w tym czasie zmieni się na żółte i jest prędkość ok. 30-40 to powoli dodaje gazu, jeśli już zejdzie do <20 to 2 bieg i w miarę dynamiczne przyspieszenie do odpowiedniej prędkości. Za niedługo trzeba będzie LPG zatankować to okaże się czy taka jazda coś daje bo do tej pory 4/5 przejechanych km od tankowania to moje 
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148133 Wysłany:
22 Lip 2008, 10:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Krzycho90: co do zmiany biegów, to powinieneś je stopniowo redukować 4..3..2..., a nie 4...4...4...2... Przy pewnych obrotach, ok 1300obr/min podobno) włącza się wtrysk paliwa (hmm, ale nie wiem czy lpg też, to chyba od instalacji zależy) i wtedy już takiej oszczędności nie ma, trzeba zredukować.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#148138 Wysłany:
22 Lip 2008, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148144 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: nie masz racji. No sorry ale po prostu nie masz. Auto jest tak skonstruowane, że hamowanie biegami nie wpłynie na nie bardziej negatywnie niż jazda na biegu...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#148148 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148150 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: sprzęgło wymieniłem profilaktycznie, nic mu nie dolegało. A poza tym czym się różni jazda przy wciśniętym gazie i bez gazu (na biegu)? Tym, że silnik nie dostaje paliwa i zamiast przyspieszać zwalnia... Więc obciążenia itd moim zdaniem te same.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#148151 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148155 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: no spierałbym się, ale to bezprzedmiotowe, bo ani ni mam tego jak zmierzyć ani nic.
Zresztą, nawet przyjmując twój punkt widzenia, powiedzmy, że pewne części, np sprzęgło czy rozrząd zrobią zamiast 100tys km tylko 70tys km i będą potrzebować wymiany.
Przeliczenie - eco drive (w tym jazda na biegu) pozwala zaoszczędzić min 0,5l/100km (przynajmniej u mnie, a na pewno da się jeszcze więcej) więc liczymy
przez 70k km oszczędzimy 350l paliwa ([70000/100]*0,5)
350l * 4,7 (średnia cena paliwa teraz, a raczej będzie drożeć) = 1645zł
Ergo: spokojnie starczy na wymianę części + jeszcze trochę w portfelu zostanie...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#148156 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:15; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148160 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: Spróbuj przyspieszyć na biegu a na luzie  Też poczujesz różnicę w obciążeniu
Dyskusja czysto akademicka i nie prowadząca do nikąd. Podałem wyliczenie, nawet jeśli masz rację to i tak to się po prostu opłaca...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#148161 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148169 Wysłany:
22 Lip 2008, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#148181 Wysłany:
22 Lip 2008, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Jaco napisał(a): przyspieszanie nie z nogą w podłodze
No właśnie, w nowoczesnych silnikach benzynowych najbardziej ekonomiczne jest przyśpieszanie na ok. 80%, czyli przy pełnym otwarciu przepustnicy (najmniejsze opory). Ale kiedy to jest? Ja przyśpieszam po prostu bardzo dynamicznie = oszczędnie. StarJet nie przypadkowo ma taką nazwę, bo doskonale nadaje się do błyskawicznego ruszania, jak silniki rakietowe wynoszące rakiety 
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#148212 Wysłany:
22 Lip 2008, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
STax napisał(a): charlie: Swoją drogą, piszesz, że na każdym biegu kręcisz do 3k rpm a potem piszesz: "wyznaje taka zasade jazdy, ze nalezy jezdzic w przedziale obrotow przy ktorych silnik osiaga max moment obrotowy - max moc " czyli dla 1.2 8v gdzieś tak 2500-4500rpm a więc sam sobie przeczysz, ale to tak na marginesie.
STAX przeczytaj wolno, ze zrozumieniem co napisałem, słowo po slowie.
Napisałem:
,, Ja krece do 3000 obrotow na kazdym biegu, jak trzeba to docisne, bo auto musi sie wkrecac co jakis czas na obroty''.
,, Wyznaje taka zasade jazdy, ze nalezy jezdzic w przedziale obrotow przy ktorych silnik osiaga max moment obrotowy - max moc ( niekoniecznie kręcić do końca obrotomierza)''.
3000 obrotow i jak trzeba to docisne miesci sie w przedziale max momentu - max moc.
Gdybym byl złośliwy powiedziałbym, że sie osmieszyłeś zwracając uwagę.
A tak powiem, ze nie czytales dokładnie.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|