|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
SlaV |
#282748 Wysłany:
27 Sie 2009, 10:52; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Sie 2009, Posty: 4
|
no my niestety cewki sprawdzilismy i sa chyba ok...
umowilem sie na naprawe w ASO we Wroclawiu..
btw Powiedziano mi ze bedzie to kosztowac ok 400zl o.O
|
|
Góra |
|
|
|
|
niedziu |
#283004 Wysłany:
28 Sie 2009, 10:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
SlaVja gdy podjechałem z centralką na komputer do Tych, gościu mi ją rozłożył i pokazał co się w nich psuje.. okazuje się że jakiś element na płytce drukowanej się odkleja i dlatego takie klocki sie dzieją.... U mnie było wszysko w porządku więc utwierdziło mnie to w przekonaniu że poszła cewka...
Pisze to dlatego co by w tym ASO nie przylutowali tego elementu, odstawili fuszerę i za jakis czas znów to samo się działo....
No ale życzę powodzenia..
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
|
SlaV |
#283016 Wysłany:
01 Wrz 2009, 23:29; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Sie 2009, Posty: 4
|
ale w jaki sposób mam sprawdzić, czy odstawili fuszerkę?...
Domyślam się ze tak samo naprawiają w Tychach, przez przylutowanie tego elementu.
Z tego powodu jeśli mam wybierać miedzy wysyłaniem modułu do Tych lub podjechaniem całym autem do ASO na robotniczej to wybrałem drugą opcję.
Przekonał mnie tym bardziej pan, który odebrał telefon. Gdy zapytałem czy naprawiają te centralki, a dokładniej moduł zapłonowy, to od razu zapytał: "auto chodzi na 2 cylindry?" odpowiedziałem, że tak i powiedział, że mi to zrobią. To świadczy, że pewnie się już tym zajmowali...
[ Dodano: 01 Wrz 2009 23:29 ] odebrałem dzisiaj auto z serwisu.
Całkowity koszt naprawy - 500zł
Pierwsze wrażenia - wszystko ok
Nie chcę na razie zapeszać...
|
|
Góra |
|
|
posti |
#284625 Wysłany:
01 Wrz 2009, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
lukpal19 napisał(a): Samochód: Fiat Punto 1.2 8V (2001)
Generalnie jeżdżę tak już od jakiegoś czasu, ale nie jest to zbyt zdrowa sytuacja dla silnika więc ostatnio odwiedziłem kilku "specjalistów". Wychodzi na to, że uszkodzona jest centralka wtrysku (komputer, układ zapłonowy, róznie ją nazywają Smile). Podobno jest to dosyć częsta usterka w Fiatach Punto z roku 2001 i 2002. W ASO chcą za taką centralkę 1500zł z wymianą, ale póki co jestem na etapie poszukiwania jakiegoś elektronika, który muiałby to naprawić.
Może ktoś z Was też miał taki problem i będzie miał jakieś cenne wskazówki?
Powiem tak na allegro jest taki mechanik co tym sie zajmuje http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=9831217
rowniez mialem problemu z komputerem i wyslalem do niego za 350 wgral nowego softa i pousowak mase bledow ( tak twierdzi ) zaplacilem 350 zl . Jezeli w komputerze ( centralce wtryskow ) uszkodzone jest tzw
"czas ladowania cewek " to juz z tym nic nie zrobia musi byc nowi ( inni na alledrogo twierdza ze naprawia taka usterke ale to tak naprawde jest na miesiac max 2 poprostu mostkuja jakies przewody. cena nowego u niego to 900 zl. zadzwon popytaj
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
|
mr_black |
#286567 Wysłany:
08 Wrz 2009, 23:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Wlkp. Rejestracja: 14 Cze 2008, Posty: 14
|
Wychodzi na to, że kontrolka wtrysku to jest cały "check" komputera. Jeśli coś nie gra z częścią, za którą odpowiada komputer, to kontrolka nie gaśnie. Mi się zapaliła, ale silnik chodził normalnie, żadnych objawów. Okazało się, że padł jeden z wentylatorów od chłodnicy - czujnik temp. podłączony jest do komputera. Po naprawie wentylatora kontrolka zgasła i wszystko jest OK.
_________________ http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_49dd1b7318e2e1976.jpg
|
|
Góra |
|
|
kotek7171 |
#305789 Wysłany:
06 Lis 2009, 22:50; Temat postu: Miałem to samo |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Polska Rejestracja: 24 Paź 2009, Posty: 2
|
U mnie przyczyną był czujnik temperatury silnika wskaźnik podnosił się do 90 st potem gwałtownie spadał do 0 , potem znowu do 90 , 50 ,0 itp..
Wymieniłem sam pod blokiem - klucz 19 lub 22 nie pamiętam + czujnik temperatury 40 PLN.
Po problemie.
|
|
Góra |
|
|
ahar |
#305907 Wysłany:
07 Lis 2009, 17:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 52
|
w moim starym punciaku "check ingine" paliła się kilkakrotnie:
- pierwszym razem padały sondy lambda
- drugim razem padła cewka
- póżniej emulator sondy lambda
Wszystkie usterki zaczęły się po przejechanie 180kkm gdy zamontowałem gaz. W sumie tym ppunciakiem od nowości przejechałem 260kkm ale i tak byłem z niego bardzo zadowolony.
_________________ PUNTO II 1.2 8V BLACK 3D 261 kkm 2001 PUNTO II FL 1.3 MULTIJET CULT 3D 139 kkm 2005 SEICENTO 0.9 131 kkm 2001 FORD MONDEO MKIII 2.0 TDCI 130KM 163 kkm 2004
|
|
Góra |
|
|
mariuszmarkon |
#305940 Wysłany:
07 Lis 2009, 18:58; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 31 Paź 2009, Posty: 4
|
a u mnie są inne objawy,
po przekręceniu kluczyka kontrolka się pali i nie gaśnie nie wiadomo ile bym czekał, po odpaleniu auto gaśnie, ale silnik chodzi nie równo (bez jednego garu)
czy to też objaw uszkodzenia komputera czy może jakaś inna przyczyna?
Narazie autko se postoi ze 2 tygodnie bo mój mechanik póki co nie może sie nim zajać, a innem się grzebać w nim nie dam.
_________________ Punto II 1.2 2002 r
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#305956 Wysłany:
07 Lis 2009, 19:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
mariuszmarkon sprawdź sobie sam świece i kable! to najprostrze sprawy dlaczego silniki kuleją na 1 gar. Póżniej sprawdzić cewki komp i itp.
|
|
Góra |
|
|
mariuszmarkon |
#306217 Wysłany:
08 Lis 2009, 16:49; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 31 Paź 2009, Posty: 4
|
Wiem że to mógłbym sam sprawdzić, tylko że aktualnie jestem na dłuższym wyjeździe służbowym, a autko pod domem stoi.
A najbardziej to mnie intryguje czemu ta kontrolka gaśnie dopiero jak silnik odpala.
_________________ Punto II 1.2 2002 r
|
|
Góra |
|
|
lionen |
#504454 Wysłany:
12 Wrz 2011, 13:19; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Maj 2009, Posty: 53
|
może ktoś podrzuci jakiś pomysł. Otóż mam podobne problemy jak niektórzy tyle że na gazie.
Jak przełączy się na gaz to silnik zaczyna się trząść, nierówno pracuje i ewidentnie brakuje mocy. Do dzisiaj problem ten po nagrzaniu się silnika i ponownym odpaleniu znikał. Dzisiaj podczas tego niedomaganie zaczęła mi mrugać zółta kontrolka "coś ala zawór". Po przełączeniu na benzynę znikała kontrolka. Ale już po chwili gdy próbowałem jeździć na gazie zapaliła się na stale i pali się już nawet na benzynie, ale silnik chodzi równo i moc jest. Domyślacie się co to jest?
|
|
Góra |
|
|
mlody |
#727843 Wysłany:
29 Kwi 2014, 00:01; Temat postu: Re: Świeci się kontrolka wtrysku |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 17
|
Odświeżam temat.
Panowie dzisiaj po wjechaniu w dziurę zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Samochód jechał w miarę normalnie, tylko kilka razy przy redukowaniu biegów trochę poszarpało. Po ponad 7 godzinnym postoju po odpalaniu samochodu kontrolka zgasła tak jak powinna. Dodam że w przeciągu roku to juz druga taka sytuacja. Jak może byc tego przyczyna? Co zrobic ?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#727888 Wysłany:
29 Kwi 2014, 13:57; Temat postu: Re: Świeci się kontrolka wtrysku |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Luźna kostka od jakiegoś czujnika, lub coś w ten deseń. Podłącz pod kompa, może pokaże który czujnik gubi styk.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|