You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Paź 2018, 06:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #111628 Wysłany: 04 Kwi 2008, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Ale jeśli przechodzisz z biegu niższego na wyższy (np. z 2 na 3) to obroty silnika przez chwilę zmiany biegu spadają ale turbina jeszcze przez chwilę się rozkręca "podpompowując" układ. Stąd szarpnięcie może? Tak tylko kombinuję :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #111632 Wysłany: 04 Kwi 2008, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
ja też gdybam :)

myślę że szarpnięcia biorą się z różnicy prędkości kół i silnika - jeśli trafisz, to bieg czy to wyższy czy niższy wchodzi płynnie, przy różnicy jest szarpnięcie - albo koła przyhamują silnik albo silnik koła....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #111715 Wysłany: 04 Kwi 2008, 19:34; 
 Temat postu: Zmieniłem świece
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Przyszła pora na zmiane świec zaplonowych.Te od nowosci wysluzyły się.Niestety zamienniki sa nie do kupienia.Figurują w katalogu "NGK" ,ale nie ma ich na rynku polskim.Przynajmniej takie informacje uzyskalismy razem z moim mechanikiem.( broń boże nie ASO). Kupiłem świece NGK ale z logo FIAT u dilera. Cena 38 zł /szt.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #111804 Wysłany: 04 Kwi 2008, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 12 Lut 2008,
Posty: 47
U mnie sprzęgło łapie dobrze i łatwo je wyczuć. Niestety problem mam z samą fajchą czasami poprostu haczy, biegi wrzucam i zmieniam na raty tzn. muszę wyrzucić na luz (z podwójnym wysprzęgleniem jak w moim kochanym ZIL-e) albo mocniej pchać dźwignie na dany bieg. Haczą zwłaszcza 1,2 i 3 a 4,5 i R(akietowy) wchodzą idealnie.

_________________
It is the war and we are a soldiers :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112462 Wysłany: 06 Kwi 2008, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
karol_mail napisał(a):
Haczą zwłaszcza 1,2



U mnie to samo, R wchodzi dość dobrze, rzadko jest problem, tzn. wchodzi nie do końca i trzeba ponawiać...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112472 Wysłany: 06 Kwi 2008, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3300
filip76 napisał(a):
wchodzi nie do końca i trzeba ponawiać...

przy wciśnięciu sprzęgła trzeba odczekać chwile - wtedy wchodzi za pierwszym strzałem...z kliknieciem

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112660 Wysłany: 07 Kwi 2008, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Dzióbel

Tak właśnie robię: wciskam sprzęgło i liczę: "121, 122, 123", potem wrzucam R i 95% przypadków wchodzi legancko :) czasami (ale naprawdę baaaaardzo rzadko) wejdzie "do połowy", więc ponawiam już bez sprawdzania czy może jednak wszedł, bo najwyżej zgrzytnie a le nie pojedzie...


co do szarpania, łikendowe obserwacje:

1) zmiana biegów w górę - jak już napisałem wyżej, jeśli silnik kręci się szybciej od kół - szarpnie, bo auto przyhamuje silnik, jeśli silnik kręci się wolniej od kół - szarpnie, bo koła podkręcą silnik, dla mojego auta wkręcanie na 2700-3000 rpm i zmiana biegu praktycznie na miękko, bez szarpania, płynnie;

2) redukcja 3>2 i 2>1 - tu szarpanie jest najmniej przyjemne: 3>2 rzeba zejść z prędkością poniżej 30 km/h - przy 30 u mnie szarpie, gładko jest ok. 20 km/h, 2>1 pedkość poniżej 10 km/h albo ok 800 rpm - inaczej szarpie...

3) dla płynnej jazdy w ruchu ulicznym zawsze mam dylemat - ciągnąć na trójce na niskich obrotach czy redukować 3>2 z szarpnięciem :)
Skłaniam się ku temu, żeby jednak jechać na trójce, nawet jeśli obroty mam poniżej 1500 rpm, auto delikatnie się rozpędzi.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112668 Wysłany: 07 Kwi 2008, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
Filip: dociskasz sprzęgło do końca i powoli "odpuszczasz"?

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 16v 100 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112669 Wysłany: 07 Kwi 2008, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Staram się powoli choć czasami jest szybciej ale na pewno nie strzelam ze sprzęgła :)

Wg tego co napisałem w p. 1 nie ma znaczenia szybkość puszczania sprzęgła, jak obroty są w tym zakresie to zmiana jest prawie niezauważalna

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112788 Wysłany: 07 Kwi 2008, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 928
Pomógł: 16
Mój nie szarpie przy redukcji biegów, szarpał mi kiedyś przy wyłączaniu sprzęgła (czyli przy wduszaniu sprzęgła zwłaszcza przy redukcji), diagnoza ASO była taka żeby przeprogramować kompa, prędzej był wymieniany akumulator (stary, zbyt słaby wygenerował błędy) co pomogło.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113783 Wysłany: 10 Kwi 2008, 08:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie:

1) jazda eco - sppokojnie ruszam z jedynki, tyle żeby auto rozpedzić, gdzieś tak do 2 000 rpm, potem 2 (zdecydowanie mniejsze spalanie) jednak zmiana biegu powoduje spadek obrotów więc rozpędzanie auta w turbodziurce przypada właśnie na 2;

2) jazda sport ( :) ) - wkręcam wyżej na jedynce, co najmniej na 2 500 rpm, ale nie więcej niż 3 000, wrzucam 2 i tu mam krótszą turbodziurkę, bo na 1 rozkręciłem turbinkę

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113802 Wysłany: 10 Kwi 2008, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
2) jazda sport ( Smile ) - wkręcam wyżej na jedynce, co najmniej na 2 500 rpm, ale nie więcej niż 3 000, wrzucam 2 i tu mam krótszą turbodziurkę, bo na 1 rozkręciłem turbinkę

Dzięki temu przyśpieszanie trwa krócej. Szybciej osiągasz zadaną prędkość.
Po rozkręceniu do obrotów 2500-2800, przy zmianie na wyższy bieg obroty spadają do ok. 2000 obr. czyli w okolice maks momentu.
Turbodziury brak.
Silnik ochoczo ciągnie.
M-jet nie jest zawalidrogą ;)
Spalanie powinno być mniejsze.
Wg mnie to jest właśnie jazda "eko" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113828 Wysłany: 10 Kwi 2008, 10:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Po rozkręceniu do obrotów 2500-2800, przy zmianie na wyższy bieg obroty spadają do ok. 2000 obr. czyli w okolice maks momentu.


Przy wyższych biegach to stosuję, nawet 2800 - 3000 i najczęściej wchodzi aksamitnie :) bez szarpnięć :twisted:

Kręcenie na 1 jakoś tak mi sadyzmem zalatuje :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114109 Wysłany: 11 Kwi 2008, 07:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
To żaden sadyzm. Silnik ma się kręcić w pełnym zakresie obrotów, tj. 800-5100 obr.. Tak przewidzieli to konstruktorzy. Wyżej jest odcięcie, poniżej gaśnie. Męki przeżywa skrzynia, a konkretnie synchronizatory, kiedy zmuszasz je do pracy przy zmianie z jedynki na dwójkę przy 4000 obr. ;)


Ostatnio edytowany przez daras, 11 Kwi 2008, 09:24, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #114115 Wysłany: 11 Kwi 2008, 08:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Kolejne spostrzeżenia:

1) po zmianie biegu na wyższy obroty spadają cirka ebałt 800-1000 rpm;
2) żeby aksamitnie przełożyć trzeba kręcić tak, by po przełożeniu wzwyż obroty spadły... ciut poniżej 2000 czyli w granicach max momentu!

daras czy możesz to potwierdzić?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114125 Wysłany: 11 Kwi 2008, 09:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76
Potwierdzam :)
Jak pisałem wcześniej: ze zmianą biegów (na niższych biegach przy rozpędzaniu) dobrze jest trafiać w max moment, czyli ok. 2000 tyś. obr..
Szarpnięć nie powinno być bo turbina już się kręci jak trzeba i turbodołka brak.
Dodatkowo uzyskujesz optymalne pod względem spalania przyśpieszenia.
U mnie obroty o ok. 800 spadają przy zmianie z 1ki na 2kę.
Jedynka jest bardzo krótka i mułowata. Już kiedyś o tym pisaliśmy :)
Później jest już ok. 400-600 obr. różnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114140 Wysłany: 11 Kwi 2008, 10:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Na jakiejś stronce czytałem, że najlepsze spalanie daje jazda w zakresie największego momentu, myślę że oszczędnie można jechać na 1500 rpm czasami tak się toczę na V z redukcją jeśli chcę przyspieszyć. Niestety, nasza instrikcja jest bardzo oszczędna i podaje same ogólniki typu "w pierwszym okresie eksploatacji", "za bardzo nie obciążać", "jazda na niskim biegu"... W marei książeczka pokazywała prędkości dla biegów...

Pytanie: jakie są minimalne obroty akceptowalne przez panewki do a) toczenia po płaskim, i b) rozpędzania auta bez potrzeby redukcji?

[ Dodano: 11 Kwi 2008 10:10 ]
daras napisał(a):
dobrze jest trafiać w max moment


zgadza się, byłeś pierwszy :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114156 Wysłany: 11 Kwi 2008, 10:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76
Mówisz i masz:
wykres przełożeń 1.3 JTD, 6 biegowy.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114158 Wysłany: 11 Kwi 2008, 11:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Jak czytać ten wykres?

Po lewej prędkości i obroty minimalne dla danego przełożenia, po prawej max?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114168 Wysłany: 11 Kwi 2008, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Kręcisz na 1ce do 4700 obr. i zmiana na 2kę, obroty spadają do 2500, kręcisz na 2ce do 4700, zmieniasz na 3kę - obroty spadają do 3200, itd.
Przyjęto na wykresie 4700 obr. jako max.

Minimalne obroty dla biegu 2go: 1100 - poniżej zdusisz silnik, dla biegu 3go: 1500, itd.

Najlepsze, że przełożenie 6ki pozwala jechać maksymalnie ponad 230 km/h.
Niestety brak mocy na to nie pozwoli :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114172 Wysłany: 11 Kwi 2008, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Czyli zmiana 1>2 dopuszczalna jest w zakresie 1500 rpm (o ile dobrze odczytuję) do 4700?

Ja często toczę się w korku za małą prędkością, mogę spokojnie wrzucić 1 i puścić pedał gazu, auto toczy się spokojnie... ale lepiej jest rozpędzić auto do ok 20 km/h, zmienić 1>2 i puścić gaz, autko toczy się nieco szybciej niż na 1 ale przy dużo mniejszym spalaniu chwilowym, ważne, by zmianę dokonać ok 20 km/h, po puszczeniu gazu autko zwalnia i toczy się, oborty są poniżej 1000, jednak gdybym rozpędził autko na 1 do powiedzmy 10 km/h i wrzucił 2, to auto szarpałoby dławiąc się...

Jeszcze jedno pytanie - skąd jest ten wykres? Gdzieś już go widziałem ale możłiwe, że na naszym forum :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114202 Wysłany: 11 Kwi 2008, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
skąd jest ten wykres?

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 885-4.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114207 Wysłany: 11 Kwi 2008, 14:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras

Dzięki :)


Taka jest różnica przełożeń między "5" a "6":

1. Gang 3,909
2. Gang 2,238
3. Gang 1,444
4. Gang 1,029
5. Gang 0,767
R.-Gang 3,909


1. Gang 3,818
2. Gang 2,053
3. Gang 1,302
4. Gang 0,959
5. Gang 0,744
6. Gang 0,614
R.-Gang 3,545



http://www.grande-punto.de/jgs_portal.php?id=32

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116241 Wysłany: 18 Kwi 2008, 01:49; 
 Temat postu: szarpiące sprzęgło w grande punto
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Kwi 2008,
Posty: 2
echelon napisał(a):
Może kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła?
To nie sprzęgło szarpie , u mnie jest to samo. Ja sądzę, że to jest zła amortyzacja silnika, który przenosi wibracje na karoserię. Takie same objawy występują u mnie zarówno bezpośrednio po uruchomieniu silnika rozrusznikiem, jak i przy zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2. Punto Grande 2 m-ce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126722 Wysłany: 19 Maj 2008, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Tak siedzę i patrzę na to co napisałem i zastanawiam się:
1) dyskusja nt mocy i momentu w wątku PiotraT o cziptjuningu – o ile się nie mylę, wnioski były takie, że coś jest nie tak z tymi wykresami;
2) moje obserwacje – eksplozja przyspieszenia dla 1,3 MJ powinna zacząć się od 1750 rpm a dzieje się to dużo później – powyżej 200 rpm,
3) redukowanie w trasie do wyprzedzania – redukcja 5>4 powoduje większą zrywność auta a przecież rosną obroty czyli rośnie moc a spada moment obrotowy czyli auto powinno słabiej przyspieszać... teoretycznie, jeśli mam 90 km/h na 5 biegu i ok. 2000 obrotów to powinienem mieć więcej niutonometrów niż po redukcji na 4 bieg, gdzie obroty mam powyżej 2500...
Sam podałem przełożenia i nie wiem, co z nimi zrobić.... ale wydaje mi się, że 1750 rpm i 200 Nm „na silniku” to wcale nie jest tyle samo na kołach....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO