You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #114172 Wysłany: 11 Kwi 2008, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
Czyli zmiana 1>2 dopuszczalna jest w zakresie 1500 rpm (o ile dobrze odczytuję) do 4700?

Ja często toczę się w korku za małą prędkością, mogę spokojnie wrzucić 1 i puścić pedał gazu, auto toczy się spokojnie... ale lepiej jest rozpędzić auto do ok 20 km/h, zmienić 1>2 i puścić gaz, autko toczy się nieco szybciej niż na 1 ale przy dużo mniejszym spalaniu chwilowym, ważne, by zmianę dokonać ok 20 km/h, po puszczeniu gazu autko zwalnia i toczy się, oborty są poniżej 1000, jednak gdybym rozpędził autko na 1 do powiedzmy 10 km/h i wrzucił 2, to auto szarpałoby dławiąc się...

Jeszcze jedno pytanie - skąd jest ten wykres? Gdzieś już go widziałem ale możłiwe, że na naszym forum :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 

 
 Post #114202 Wysłany: 11 Kwi 2008, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
skąd jest ten wykres?

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 885-4.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114207 Wysłany: 11 Kwi 2008, 14:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
daras

Dzięki :)


Taka jest różnica przełożeń między "5" a "6":

1. Gang 3,909
2. Gang 2,238
3. Gang 1,444
4. Gang 1,029
5. Gang 0,767
R.-Gang 3,909


1. Gang 3,818
2. Gang 2,053
3. Gang 1,302
4. Gang 0,959
5. Gang 0,744
6. Gang 0,614
R.-Gang 3,545



http://www.grande-punto.de/jgs_portal.php?id=32

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116241 Wysłany: 18 Kwi 2008, 01:49; 
 Temat postu: szarpiące sprzęgło w grande punto
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Kwi 2008,
Posty: 2
echelon napisał(a):
Może kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła?
To nie sprzęgło szarpie , u mnie jest to samo. Ja sądzę, że to jest zła amortyzacja silnika, który przenosi wibracje na karoserię. Takie same objawy występują u mnie zarówno bezpośrednio po uruchomieniu silnika rozrusznikiem, jak i przy zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2. Punto Grande 2 m-ce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126722 Wysłany: 19 Maj 2008, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
Tak siedzę i patrzę na to co napisałem i zastanawiam się:
1) dyskusja nt mocy i momentu w wątku PiotraT o cziptjuningu – o ile się nie mylę, wnioski były takie, że coś jest nie tak z tymi wykresami;
2) moje obserwacje – eksplozja przyspieszenia dla 1,3 MJ powinna zacząć się od 1750 rpm a dzieje się to dużo później – powyżej 200 rpm,
3) redukowanie w trasie do wyprzedzania – redukcja 5>4 powoduje większą zrywność auta a przecież rosną obroty czyli rośnie moc a spada moment obrotowy czyli auto powinno słabiej przyspieszać... teoretycznie, jeśli mam 90 km/h na 5 biegu i ok. 2000 obrotów to powinienem mieć więcej niutonometrów niż po redukcji na 4 bieg, gdzie obroty mam powyżej 2500...
Sam podałem przełożenia i nie wiem, co z nimi zrobić.... ale wydaje mi się, że 1750 rpm i 200 Nm „na silniku” to wcale nie jest tyle samo na kołach....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126814 Wysłany: 19 Maj 2008, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Samochód przyśpiesza wyraźnie od mniej wiecej 1750 a potem od 2500 rpm (swietnie to widać jak sie wolno toczę na 2 biegu i chce szybko przyśpieszyć. Muuuuuuli do 1750 potem strzał i od 2500 drugi strzał jak wcisnę do dechy.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126952 Wysłany: 20 Maj 2008, 08:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
Rupi napisał(a):
1750 a potem od 2500 rpm


generalnie zgadzam się ale eksplozja jest trochę bliżej 2000 niż 1750...

a jak wytłumaczyć to, o czym piszę w p.3?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126961 Wysłany: 20 Maj 2008, 08:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
A moje spostrzeżenia są trochę inne. Mniej więcej od 1750 obr delikatnie odmula się ale wlaściwa eksplozja przyspieszenia jest od 2000 obr a nie od 2500 jak pisze Rupi.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126963 Wysłany: 20 Maj 2008, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
ok, ale jak to się ma do tego, że maksymalny moment powinien być przy 1750 rpm?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127353 Wysłany: 21 Maj 2008, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Nijak. To chyba ściema marketingowa. Wg mnie max moment jest osiągany w naszym silniku przy 2000 obr. ???

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127357 Wysłany: 21 Maj 2008, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
No właśnie, co się mierzy na hamowni?? Chyba jednak moment na kołach??

Z drugiej strony - obroty obrotomierza - w którym miejscu się mierzy?
Bo z jednej strony mamy prędkość wału, potem przełożenia skrzyni, następnie koło, które też trzeba brać za przekładnię....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127386 Wysłany: 21 Maj 2008, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Wykres dłubnietego 1.3 75KM(znalezione w sieci). Myślę ze przebieg krzywych podobny będzie dla 90 tyle ze z nieco większymi wartościami.
Bardziej pasuje do naszych obserwacji z jazdy no nie?

Image

Hamownia mierzy wartości z kół czyli to co idzie na asfalt.

No i 1.3 90KM

Image

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127391 Wysłany: 21 Maj 2008, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1021
Rupi

Dla 90-ki wykres zamieszczał PiotrT w wątku o cziptjuningu - panowie w dyskusji mieli problemy z odczytaniem wykresu, bo podawał inne wartości niż wykresy fiatowskie :)

[ Dodano: 21 Maj 2008 11:40 ]
oto wątek:
topic565-45.html

autorem jest KubaDST, PiotrT zamieszczał wykres, bo zawirusował autko

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132412 Wysłany: 05 Cze 2008, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 127
kwestia opanowania sprzęglastego:D

_________________
GP Estiva ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203453 Wysłany: 30 Gru 2008, 23:33; 
 Temat postu: Szarpniecia przy zmianie biegow...
Odsylam do mojego watku--http://www.fiatpunto.com.pl/topic12605.html
Zaczynalo sie wlasnie od szarpniec... nie sa to wymysly ani kwestia zlego operowania sprzeglem.


Góra
  
 
 
 Post #253946 Wysłany: 15 Maj 2009, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html

Polecam dla majacych problemy ze sprzęgłem.

p.s. czy ktoś zna może dobrego mechanika w Warszawie, który zna się na sprzęgłach? Bo średnio widzi mi sie wizyta w ASO i ostre przepłacanie.

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392959 Wysłany: 03 Wrz 2010, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
Mam szarpnięcia podczas ruszania z I biegu ale tylko gdy nie kręcę więcej 2tyś - powyżej 2tysięcy raczej płynnie.
Pada sprzęgło?(90tysięcy km)

PS.Mam do wymiany uszczelkę wybieraka skrzyni chyba jak większość właścicieli GP:) Może sucho w skrzyni... :roll:

Jak sądzicie ?

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392962 Wysłany: 03 Wrz 2010, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Mogą to być objawy zużycia sprzegła, ale też może pomóc czyszczenie przepustnicy, jeśli jest zabrudzona to takie objawy mogą się pojawiać.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392964 Wysłany: 03 Wrz 2010, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
może tarcza sie kończy i sie delikatnie slizga, choć znawca nie jestem od sprzęgła
raczej od oleju w skrzynce to niezależy
albo zapowietrzone, tylko jak..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392965 Wysłany: 03 Wrz 2010, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
Kłania się również ASO z powodu osłony gumowej - pęknięta i do wymiany uszczelka od wybieraka.
Przepustnica - wydaje mi się, że to jednak będzie właściwy trop. Gdyby padało sprzęgło, szarpnięcia byłyby odczuwalne na 1-2 2-3...

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393210 Wysłany: 04 Wrz 2010, 19:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
miałem szarpania przy ruszaniu przy 125tyś wymieniłe sprzegło komplet tera jest 132tyś km i delikatnie mi wpada w drgania (nie szarpanie) przy ruszaniu z I biegu przy zmianie biegów na wyższe też delikatne szarpniecie ...co to koledzy może być...poduszki silnika i skrzyni...niby luzów na oko nie widać na poduszkach poza wyczuwalnym luzem na tak zwanym lizaku???co sądzicie...a może zapowietrzone sprzęgło?dzięki

_________________
Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest
Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był
Fiat Punto II - był
Fiat Punto I 1.1 SX - był
Fiat Seicento 0.9 - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393236 Wysłany: 04 Wrz 2010, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
rafał79 jeśli nie ma luzów na poduszkach to może być przyczyną własnie to o czym piszesz, a na postoju układ napędowy wpada w lekkie wibracje?

Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów? bo to też może być przyczyną drgań (to tak mi się przypomniało po poście kolegi wyżej) ja bym sprawdził te poduszki i przeczyścił przepustnice i ocenił efekty (aby ją przeczyścić wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza i ewentualnie odkręcić ją od korpusu silnika, ja nie wypinam wężyków z przepustnicy przez które płynie płyn chłodniczy do jej czyszczenia) :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393240 Wysłany: 04 Wrz 2010, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
wibracje może delikatne przy zapalaniu silnika i gaszeniu...zauważyłem także , że przy włączonej klimie silnik wyraźnie zaczyna drgać :shock:

_________________
Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest
Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był
Fiat Punto II - był
Fiat Punto I 1.1 SX - był
Fiat Seicento 0.9 - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393265 Wysłany: 04 Wrz 2010, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
autofan napisał(a):
Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów?

Są szpary między silnikiem a samą poduszką ....ale wątpię żeby to było przyczyna....

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483060 Wysłany: 19 Cze 2011, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 19 Cze 2011,
Posty: 19
Mam podobny problem. Niedawno kupiłem GP i tłumacze sobie tym, że jeszcze się nie przyzwyczaiłem ale denerwuje mnie to coraz częściej. Wygląda to tak, kiedy ruszam delikatnie i nie kręcę wysoko silnika szarpnięcia nie występują ale kiedy z jedynki dodam więcej gazu i wrzucę 2 to szarpnięcie występuje podobnie z 3 i czasem przy 4. Szarpnięcie występuje również kiedy redukuję do 2 przy jakimś zakręcie ale jedynie wtedy kiedy dynamiczniej jadę. Teraz już nie wiem czy problem wynika z mojej jazdy czy jest jakaś usterka.Podpowiedzcie coś:)z góry dzięki


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO