|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
filip76 |
#114172 Wysłany:
11 Kwi 2008, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Czyli zmiana 1>2 dopuszczalna jest w zakresie 1500 rpm (o ile dobrze odczytuję) do 4700?
Ja często toczę się w korku za małą prędkością, mogę spokojnie wrzucić 1 i puścić pedał gazu, auto toczy się spokojnie... ale lepiej jest rozpędzić auto do ok 20 km/h, zmienić 1>2 i puścić gaz, autko toczy się nieco szybciej niż na 1 ale przy dużo mniejszym spalaniu chwilowym, ważne, by zmianę dokonać ok 20 km/h, po puszczeniu gazu autko zwalnia i toczy się, oborty są poniżej 1000, jednak gdybym rozpędził autko na 1 do powiedzmy 10 km/h i wrzucił 2, to auto szarpałoby dławiąc się...
Jeszcze jedno pytanie - skąd jest ten wykres? Gdzieś już go widziałem ale możłiwe, że na naszym forum 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
|
|
daras |
#114202 Wysłany:
11 Kwi 2008, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#114207 Wysłany:
11 Kwi 2008, 14:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras
Dzięki
Taka jest różnica przełożeń między "5" a "6":
1. Gang 3,909
2. Gang 2,238
3. Gang 1,444
4. Gang 1,029
5. Gang 0,767
R.-Gang 3,909
1. Gang 3,818
2. Gang 2,053
3. Gang 1,302
4. Gang 0,959
5. Gang 0,744
6. Gang 0,614
R.-Gang 3,545
http://www.grande-punto.de/jgs_portal.php?id=32
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
jtd7 |
#116241 Wysłany:
18 Kwi 2008, 01:49; Temat postu: szarpiące sprzęgło w grande punto |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 18 Kwi 2008, Posty: 2
|
echelon napisał(a): Może kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła? To nie sprzęgło szarpie , u mnie jest to samo. Ja sądzę, że to jest zła amortyzacja silnika, który przenosi wibracje na karoserię. Takie same objawy występują u mnie zarówno bezpośrednio po uruchomieniu silnika rozrusznikiem, jak i przy zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2. Punto Grande 2 m-ce.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#126722 Wysłany:
19 Maj 2008, 15:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Tak siedzę i patrzę na to co napisałem i zastanawiam się:
1) dyskusja nt mocy i momentu w wątku PiotraT o cziptjuningu – o ile się nie mylę, wnioski były takie, że coś jest nie tak z tymi wykresami;
2) moje obserwacje – eksplozja przyspieszenia dla 1,3 MJ powinna zacząć się od 1750 rpm a dzieje się to dużo później – powyżej 200 rpm,
3) redukowanie w trasie do wyprzedzania – redukcja 5>4 powoduje większą zrywność auta a przecież rosną obroty czyli rośnie moc a spada moment obrotowy czyli auto powinno słabiej przyspieszać... teoretycznie, jeśli mam 90 km/h na 5 biegu i ok. 2000 obrotów to powinienem mieć więcej niutonometrów niż po redukcji na 4 bieg, gdzie obroty mam powyżej 2500...
Sam podałem przełożenia i nie wiem, co z nimi zrobić.... ale wydaje mi się, że 1750 rpm i 200 Nm „na silniku” to wcale nie jest tyle samo na kołach....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Rupi |
#126814 Wysłany:
19 Maj 2008, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 15 Gru 2007, Posty: 55
|
Samochód przyśpiesza wyraźnie od mniej wiecej 1750 a potem od 2500 rpm (swietnie to widać jak sie wolno toczę na 2 biegu i chce szybko przyśpieszyć. Muuuuuuli do 1750 potem strzał i od 2500 drugi strzał jak wcisnę do dechy.
_________________ 1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#126952 Wysłany:
20 Maj 2008, 08:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Rupi napisał(a): 1750 a potem od 2500 rpm
generalnie zgadzam się ale eksplozja jest trochę bliżej 2000 niż 1750...
a jak wytłumaczyć to, o czym piszę w p.3?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#126961 Wysłany:
20 Maj 2008, 08:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#126963 Wysłany:
20 Maj 2008, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
ok, ale jak to się ma do tego, że maksymalny moment powinien być przy 1750 rpm?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#127353 Wysłany:
21 Maj 2008, 09:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#127357 Wysłany:
21 Maj 2008, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
No właśnie, co się mierzy na hamowni?? Chyba jednak moment na kołach??
Z drugiej strony - obroty obrotomierza - w którym miejscu się mierzy?
Bo z jednej strony mamy prędkość wału, potem przełożenia skrzyni, następnie koło, które też trzeba brać za przekładnię....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Rupi |
#127386 Wysłany:
21 Maj 2008, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 15 Gru 2007, Posty: 55
|
Wykres dłubnietego 1.3 75KM(znalezione w sieci). Myślę ze przebieg krzywych podobny będzie dla 90 tyle ze z nieco większymi wartościami.
Bardziej pasuje do naszych obserwacji z jazdy no nie?
Hamownia mierzy wartości z kół czyli to co idzie na asfalt.
No i 1.3 90KM

_________________ 1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#127391 Wysłany:
21 Maj 2008, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Rupi
Dla 90-ki wykres zamieszczał PiotrT w wątku o cziptjuningu - panowie w dyskusji mieli problemy z odczytaniem wykresu, bo podawał inne wartości niż wykresy fiatowskie [ Dodano: 21 Maj 2008 11:40 ]oto wątek:
topic565-45.html
autorem jest KubaDST, PiotrT zamieszczał wykres, bo zawirusował autko
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Thoa82 |
#132412 Wysłany:
05 Cze 2008, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 127
|
kwestia opanowania sprzęglastego:D
_________________ GP Estiva
|
|
Góra |
|
 |
I_MK |
#203453 Wysłany:
30 Gru 2008, 23:33; Temat postu: Szarpniecia przy zmianie biegow... |
|
|
Odsylam do mojego watku--http://www.fiatpunto.com.pl/topic12605.html
Zaczynalo sie wlasnie od szarpniec... nie sa to wymysly ani kwestia zlego operowania sprzeglem.
|
|
Góra |
|
 |
Berliozz |
#253946 Wysłany:
15 Maj 2009, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 240
|
http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html
Polecam dla majacych problemy ze sprzęgłem.
p.s. czy ktoś zna może dobrego mechanika w Warszawie, który zna się na sprzęgłach? Bo średnio widzi mi sie wizyta w ASO i ostre przepłacanie.
_________________ Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#392959 Wysłany:
03 Wrz 2010, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Mam szarpnięcia podczas ruszania z I biegu ale tylko gdy nie kręcę więcej 2tyś - powyżej 2tysięcy raczej płynnie.
Pada sprzęgło?(90tysięcy km)
PS.Mam do wymiany uszczelkę wybieraka skrzyni chyba jak większość właścicieli GP:) Może sucho w skrzyni...
Jak sądzicie ?
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#392962 Wysłany:
03 Wrz 2010, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Mogą to być objawy zużycia sprzegła, ale też może pomóc czyszczenie przepustnicy, jeśli jest zabrudzona to takie objawy mogą się pojawiać.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#392964 Wysłany:
03 Wrz 2010, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
może tarcza sie kończy i sie delikatnie slizga, choć znawca nie jestem od sprzęgła
raczej od oleju w skrzynce to niezależy
albo zapowietrzone, tylko jak..
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#392965 Wysłany:
03 Wrz 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Kłania się również ASO z powodu osłony gumowej - pęknięta i do wymiany uszczelka od wybieraka.
Przepustnica - wydaje mi się, że to jednak będzie właściwy trop. Gdyby padało sprzęgło, szarpnięcia byłyby odczuwalne na 1-2 2-3...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#393210 Wysłany:
04 Wrz 2010, 19:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
miałem szarpania przy ruszaniu przy 125tyś wymieniłe sprzegło komplet tera jest 132tyś km i delikatnie mi wpada w drgania (nie szarpanie) przy ruszaniu z I biegu przy zmianie biegów na wyższe też delikatne szarpniecie ...co to koledzy może być...poduszki silnika i skrzyni...niby luzów na oko nie widać na poduszkach poza wyczuwalnym luzem na tak zwanym lizaku???co sądzicie...a może zapowietrzone sprzęgło?dzięki
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#393236 Wysłany:
04 Wrz 2010, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
rafał79 jeśli nie ma luzów na poduszkach to może być przyczyną własnie to o czym piszesz, a na postoju układ napędowy wpada w lekkie wibracje?
Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów? bo to też może być przyczyną drgań (to tak mi się przypomniało po poście kolegi wyżej) ja bym sprawdził te poduszki i przeczyścił przepustnice i ocenił efekty (aby ją przeczyścić wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza i ewentualnie odkręcić ją od korpusu silnika, ja nie wypinam wężyków z przepustnicy przez które płynie płyn chłodniczy do jej czyszczenia) 
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#393240 Wysłany:
04 Wrz 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
wibracje może delikatne przy zapalaniu silnika i gaszeniu...zauważyłem także , że przy włączonej klimie silnik wyraźnie zaczyna drgać 
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#393265 Wysłany:
04 Wrz 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
autofan napisał(a): Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów?
Są szpary między silnikiem a samą poduszką ....ale wątpię żeby to było przyczyna....
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
lukaszins |
#483060 Wysłany:
19 Cze 2011, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 19 Cze 2011, Posty: 19
|
Mam podobny problem. Niedawno kupiłem GP i tłumacze sobie tym, że jeszcze się nie przyzwyczaiłem ale denerwuje mnie to coraz częściej. Wygląda to tak, kiedy ruszam delikatnie i nie kręcę wysoko silnika szarpnięcia nie występują ale kiedy z jedynki dodam więcej gazu i wrzucę 2 to szarpnięcie występuje podobnie z 3 i czasem przy 4. Szarpnięcie występuje również kiedy redukuję do 2 przy jakimś zakręcie ale jedynie wtedy kiedy dynamiczniej jadę. Teraz już nie wiem czy problem wynika z mojej jazdy czy jest jakaś usterka.Podpowiedzcie coś:)z góry dzięki
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|