|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 06:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#154508 Wysłany:
08 Sie 2008, 23:05; Temat postu: 1.2 8V Wymiana tarcz, klocków, zacisków na większe - 257x20 |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Do wszystkiego będą potrzebne:
- Zaciski z P2fl 1.3 MJ, 1.4 16V benz., 1.9mj
- Klocki pod zaciski
- Tarcze hamulcowe 257x20x40,5
- Smar miedziowy
- Klej do śrub
- benzyna ekstrakcyjna
- Płyn hamulcowy DOT-4
- Młotek 1kg
- Imbus 7mm
- nasadowa 10
- dłuuuga nasadowa 12-tka
- nasadowa 17
- płaska 14
- płaska lub oczkowa 8
- Wiertarka ze szczotką drucianą
- przezroczysty wężyk - taki co by sie dało założyć na odpowietrznik
- butelka po coli
- ktoś do naciskania hamulca
O regeneracji zacisków więcej tutaj:
http://fiatpunto.com.pl/topic9284.html
Zaczynamy
Zdejmujemy PP koło, otwieramy zacisk - wyciągamy zawleczkę, sworzeń i zacisk otwarty.
Odchylamy do góry i wyciągamy klocki hamulcowe.
następnie 14-tką popuszczamy przewód hamulcowy i delikatnie go dociągamy.
odkręcamy przewód hamulcowy od amortyzatora.
Odkręcamy zacisk 17-tką i kładziemy go na ziemi.
Odkręcamy szpilki tarczy hamulcowej i do dziurek wlewamy trochę płynu hamulcowego - dobry będzie stary, bo nowego szkoda Za pomocą wężyka troszeczkę ze zbiorniczka wyciągamy i polewamy
Przerwa kilka minutek i kilka razy puknąć młotkiem w tarczę od tyłu (nie za mocno...), tarcza powinna zejść... jak po kilkunastu puknięciach nie chce zejść, odwrócić ją o 180*, znowu zalac płynem i poczekać... powtarzać te czynności do skutku:
Właściwie najtrudniejszy etap mamy za sobą
Teraz oczyścić dokładnie piastę:
(jak pominiemy tą czynność, to spodziewajmy się bicia nowej tarczy...)
przetrzeć szmatką, ewentualnie polać wodą i wytrzeć, odtłuścić benzyną ekstrakcyjną następnie nanieść trochę smaru miedziowego:
Porównanie tarcz:
Seria 240x11x40 vs. 257x20x40,5:
Klocki seria po 44kkm (TRW) i nówki Ferodo premier
Oczyściłem i odtłuściłem miejsce styku tarczy z piastą...
I fruuu tarcza na swoje miejsce
Przykręcamy szpilki.
Nowy zacisk
Odkręcamy zacisk od jarzma imbusem 7mm, smarujemy śruby zacisku klejem do śrub, i przykręcamy jarzmo, następnie smarujemy miedziowym prowadnice klocków w jarzmie, prowadnic w zacisku nie ma sensu smarować - zewnętrzny klocek nie zmienia swojej pozycji względem zacisku, a wewnętrzny ma kontakt z zaciskiem tylko zatrzaskiem w tłoczku.
Wkładamy zewnętrzny klocek na swoje miejsce, wewnętrzny klocek wkładamy do tłoczka w zacisku.
Teraz operacja którą trzeba wykonać szybko
Odkręcamy przewód hamulcowy od starego zacisku i szybko przykręcamy do nowego (14Nm czyli do oporu + trochę... ze 20*), żeby jak najmniej płynu hamulcowego uciekło z przewodu
Przewód odkręcamy i przykręcamy kręcąc zaciskiem Niedopuszczalne jest poskręcanie przewodu hamulcowego
smarujemy klejem do śrub gwint tulejek prowadzących zacisk i przykręcamy zacisk za pomocą tulejek i imbusa 7mm na swoje miejsce... następnie zakładamy zatyczki tulejek.
Potem jeszcze zakładamy drucik kasujący luzy zewnętrznego klocka...
Przykręcamy przewód hamulcowy do amortyzatora....
No i prawa strona gotowa
Robimy takie dziwne urządzenie....
2 dziurki w butelce, przez 1 dziurkę puszczamy wężyk do samego dna, wlewamy wody z 3-4cm
Teraz będzie potrzebna druga osoba... do naciskania pedału hamulca....
Wężyk z butelki zakładamy na odpowietrznik i luzujemy go o 90*, po czym osoba naciska hamulec, zakręcamy a osoba puszcza hamulec (kolejnośc musi być zachowana, bo jak osoba puści pedał przed zakręceniem odpowietrznika, to zapowietrzymy cały układ hamulcowy, bo zassie do środka powietrze przez odpowietrznik...). Powtarzamy te czynności do momentu kiedy w wężyku przestaną się pojawiać bąbelki powietrza... Ale później dla pewności z 10x tą operacje można powtórzyć
Przy tej operacji należy pilnować poziomu płynu w zbiorniczku, jak będzie na minimum, to dolać świeżego (broń boże tego z butelki... tak na wszelki wypadek żeby komuś to do głowy nie przyszło...)
Potem lewa strona tak samo i to wszystko
Potem kilka razy nacisnąć mocno hamulec... i w drogę.... nie katujemy hamulców, hamujemy pulsacyjnie i delikatnie... do momentu aż się dotrą (300km w mieście powinno wystarczyć...)
Na początku siła hamowania będzie mizerna.... po kilku km będzie już w miarę ok, ale pedał będzie bardziej miękki (to przez niedotarcie )
Kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku i zaciski czy nie cieknie z króćca przewodu hamulcowego, czy odpowietrznika.... przez pierwsze kilkadziesiąt km może delikatnie cieknąć z odpowietrznika - to przez resztki płynu znajdujące się w nim i gwincie...
Jakby ciekło dłużej, to dociągamy odpowietrznik mocniej... i kontrolujemy. (sam odpowietrznik powinno się dokręcać z momentem 8Nm, czyli do oporu + niewiele...) Jak by ciekło to nie przeginać z dokręcaniem, bo można urwać i będzie wtedy duuuuuży problem....
To tyle, powodzenia ze zdejmowaniem tarczy życzę
[ Dodano: 08 Sie 2008 23:05 ]
Jeszcze jedno: Do malowania zacisków używamy farby do zacisków lub żaroodpornej do minimum 300*C, Jak ktoś chce pomalować rant tarczy czy inny element tarczy - farba żaroodporna minimum 600-650*C A najlepiej 800*C lub więcej
Żeby komuś do głowy nie przyszło pomalować rantu tarczy hamerajdem czy czymkolwiek innym niż farba żaroodporna 600*C lub więcej...
Hamerajd przy temp 200*C zaczyna się gotować i odpadać... ktoś chce niemiłą niespodziankę na feldze? Proszę bardzo
Jako iż po ostrzejszym hamowaniu tarcza czasami rozgrzewa się do czerwoności coś takiego się przyda:
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 16 Sie 2008, 23:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
Hubi |
#154953 Wysłany:
10 Sie 2008, 12:11; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#155039 Wysłany:
10 Sie 2008, 16:21; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Cytuj: na klockach przelatujesz 44 tysie km no ładnie ja jakies góra 20 Kwestia techniki jazdy... z reguły hamowanie silnikiem (redukowanie aż do dwójki) + hamulec Te klocki by dały rade jeszcze z 10tyś Ale tarcze raczej nie Hubi napisał(a): powiedz jakie koszta 700: zaciski 120 zestaw naprawczy zacisków 50 farba 50 tarcze 300 klocki 100 płyn hamulcowy 30 + koszty przesyłki wszystkiego i wyszło mnie 700 z groszami. Hubi napisał(a): jak teraz jest z drogą hamowania
Jak zablokujesz koła ta sama Od większych hamulców za bardzo nie zależy droga hamowania... a raczej od sprawności zawieszenia, stanu i szerokości opon
W większych hamulcach chodzi bardziej o to, ze słabiej naciskasz hamulec a siła hamowania większa.... no i jak są wentylowane - bardziej odporne na przegrzewanie... no a zdarzyło mi się kilka razy tak, że tarcze świeciły, po czym sine sie zrobiły
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#155138 Wysłany:
10 Sie 2008, 20:01; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
ipIV napisał(a): Od większych hamulców za bardzo nie zależy droga hamowania...W większych hamulcach chodzi bardziej o to, ze słabiej naciskasz hamulec a siła hamowania większa....
No trochę chyba jednak o to chodzi, pojadę przed Tobą autem z tarczami ATE 312 a mam okazję takim jeździć czasem
I powiem Ci jedno - jak nacisnę na hamulec mocno - to ABS nie ma co robić w zasadzie...a gość za mną jak nie zareaguje wtedy co ja to parkuje w tył
Auto staje w momencie.
Kiedyś jechałem sobie spokojnie - za mną jechał facet Golfem - siedział mi tak na tyle, że był nie do zniesienia
Jak dałem po hamulcach to wylądował na pasie zieleni Tylko tyle mu zostało bo nie miał szans wyhamować
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#155206 Wysłany:
10 Sie 2008, 22:20; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Mówię o przypadku bez absu.... przy ostrym hamowaniu czy na 240 czy na 257 da się zablokować koła, z tym, że na 257 nastąpi to wcześniej [ Dodano: 10 Sie 2008 22:20 ]Dużo zależy od zawieszenia i opon kiedy właśnie koła się zablokują.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#155212 Wysłany:
10 Sie 2008, 22:22; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#155237 Wysłany:
07 Wrz 2008, 14:11; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): ipIV: nie, jeśli założysz lepsze/szersze opony Szczerbol
No czyli tak jak mówię, oponki mają na to wpływ
Ja jak się postarałem to na tych 240 potrafiłem zablokować moje opony, z trudem ale da się... ale to też zależy od nawierzchni Jak jest bardziej chropowata tym trudniej... najłatwiej jest na betonie... Co świadczy o tym, że beton nie ma zbyt dobrej przyczepności... [ Dodano: 17 Sie 2008 17:47 ]Jako iż hamulce po ponad 600km są już trochę dotarte przetestowałem
Żylety Chciałem zahamować średnio mocno i tak nieumyślnie bez większego problemu koła zablokowałem [ Dodano: 07 Wrz 2008 14:11 ]Tak by ten zestawik wyglądał na alu 14":
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#166120 Wysłany:
07 Wrz 2008, 14:21; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#166123 Wysłany:
07 Wrz 2008, 14:28; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): ipIV: "wyglądałby" gdyby ktoś zacisk pomalował Szczerbol Bo tak to "ciemność widzę" Szczerbol
Ja mam czarne, to jeszcze mniej widać by bylo, ale za to syfu nie widać
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#166124 Wysłany:
07 Wrz 2008, 14:31; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Melon |
#273377 Wysłany:
19 Lip 2009, 09:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Wszystko ładnie pięknie też chce zrobić taki myk u siebie... tylko od 2 tygodniu szukam zacisków i nie mogę znaleść:( wie ktoś może gdzie ich szukać ??
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
|
STax |
#273379 Wysłany:
19 Lip 2009, 09:42; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Melon: patrz jak ktoś sprzedaje punto mk I z dieslem na części to one chyba w standardzie takie miały.
Nie wiem czy mk II diesle też nie miały standardowo większych tarcz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Melon |
#273380 Wysłany:
19 Lip 2009, 09:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
STax napisał(a): Nie wiem czy mk II diesle też nie miały standardowo większych tarcz.
Właśnie dobrze by było jak by ktoś to wiedział bo znalazłem za 150zł 2 zaciski z jarzmami od 1.9D [ Dodano: 19 Lip 2009 09:57 ]Poniżej znalazłem w których modelach występują tarcze 257x20x40,5
FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V 06/03 - 51/70 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 09/99 - 59/80 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 10/01 - 63/86 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 06/03 - 74/101 hatchback
link do aukcji -> http://www.allegro.pl/item690759521_ate_sport_tarcze_hamulcowe_fiat_punto_marea_bravo.html
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#278790 Wysłany:
11 Sie 2009, 03:03; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
gdzie na allegro można dostać te zaciski, bo szukam i nic , tarcze już znalazłem [ Dodano: 11 Sie 2009 02:03 ]i czy jak złożę te hamulce to czy podejdzie to pod fabryczne 14 calowe stalowe felgi
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#278824 Wysłany:
11 Sie 2009, 10:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#278874 Wysłany:
11 Sie 2009, 15:04; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
thx
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#278877 Wysłany:
11 Sie 2009, 15:08; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Zaciski np: allegro1
Ale to jest pod 257x12 lita tarcza
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#278900 Wysłany:
11 Sie 2009, 16:29; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Zaciski np: allegro1 Ale to jest pod 257x12 lita tarcza
a czy reszta pasuje pod 257x20x40,5
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#278913 Wysłany:
11 Sie 2009, 17:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem.
xONx, zapytaj spzredawcy...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#278918 Wysłany:
11 Sie 2009, 17:41; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem.
Po co pisać skoro na pierwszy rzut oka widać
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#278926 Wysłany:
11 Sie 2009, 18:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem. Po co pisać skoro na pierwszy rzut oka widać
Sory ale nie bawi mnie Twoje podejście...
Skreśl pierwszy link i masz po problemie. Naprawde niektorzy jak dzieci się zachowują... Bój błąd
EDIT: Orty
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#278928 Wysłany:
11 Sie 2009, 18:18; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Sory ale nie bawi mnie Twoje podejście... Skreśl pierwszy link i masz po problemie. Naprawde niektorzy jak dzieci się zachowują... Bój błąd
no jak dzieci - widać ze zacisk pod tarcze litą, ale lepiej sie zapytać i upewnić ..... [ Dodano: 11 Sie 2009 18:18 ]..... widać ze to go grande punto ale lepiej się zapytać czy aby to nie jest 126p.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#278933 Wysłany:
11 Sie 2009, 18:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Bo jak dziecko dalej drążysz ten temat...
Nie przyjżałem sie zdjęcią za co przepraszam, ale za to ktoś się może wykazać tym że zauważył coś wiecej niż drugi...
Specjalnie dla Ciebie zmieniłem link...
To forum schodzi na psy a góra ma w tym największy udział...
|
|
Góra |
|
|
b1joooker |
#419495 Wysłany:
06 Gru 2010, 10:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 28 Lis 2010, Posty: 96
|
Czym się różnią hamulce z Punto II HGT od tych montowanych przez Was tutaj i jak się ma taka wymiana do działania BAS-u po zmianie zacisków będzie działał ABS i czy pompa hamulcowa z serwem wyrabia z większymi zaciskami i tylnimi tarczami nie ma przerw nie oczekiwanych w sile hamowania chodzi oto czy wyrabia pompa taka jak jest np. w kropku 1.2 16v
_________________ ... bo fikcja jest wykładnikiem prawdy ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25828.html Odwiedzaj,komentuj,doradzaj
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#526739 Wysłany:
05 Gru 2011, 22:12; Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana tarcz, klocków, zacisków na większe - 257 |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|