You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 06:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #154508 Wysłany: 08 Sie 2008, 23:05; 
 Temat postu: 1.2 8V Wymiana tarcz, klocków, zacisków na większe - 257x20
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Do wszystkiego będą potrzebne:
- Zaciski z P2fl 1.3 MJ, 1.4 16V benz., 1.9mj
- Klocki pod zaciski
- Tarcze hamulcowe 257x20x40,5
- Smar miedziowy
- Klej do śrub
- benzyna ekstrakcyjna
- Płyn hamulcowy DOT-4
- Młotek 1kg
- Imbus 7mm
- nasadowa 10
- dłuuuga nasadowa 12-tka
- nasadowa 17
- płaska 14
- płaska lub oczkowa 8
- Wiertarka ze szczotką drucianą
- przezroczysty wężyk - taki co by sie dało założyć na odpowietrznik
- butelka po coli :E
- ktoś do naciskania hamulca

O regeneracji zacisków więcej tutaj:
http://fiatpunto.com.pl/topic9284.html

Zaczynamy :D

Zdejmujemy PP koło, otwieramy zacisk - wyciągamy zawleczkę, sworzeń i zacisk otwarty.

Odchylamy do góry i wyciągamy klocki hamulcowe.

następnie 14-tką popuszczamy przewód hamulcowy i delikatnie go dociągamy.

odkręcamy przewód hamulcowy od amortyzatora.

Odkręcamy zacisk 17-tką i kładziemy go na ziemi.

Odkręcamy szpilki tarczy hamulcowej i do dziurek wlewamy trochę płynu hamulcowego - dobry będzie stary, bo nowego szkoda :> Za pomocą wężyka troszeczkę ze zbiorniczka wyciągamy i polewamy :D

Image

Przerwa kilka minutek i kilka razy puknąć młotkiem w tarczę od tyłu (nie za mocno...), tarcza powinna zejść... jak po kilkunastu puknięciach nie chce zejść, odwrócić ją o 180*, znowu zalac płynem i poczekać... powtarzać te czynności do skutku:

Image

Właściwie najtrudniejszy etap mamy za sobą :D

Teraz oczyścić dokładnie piastę:

Image

(jak pominiemy tą czynność, to spodziewajmy się bicia nowej tarczy...)

przetrzeć szmatką, ewentualnie polać wodą i wytrzeć, odtłuścić benzyną ekstrakcyjną następnie nanieść trochę smaru miedziowego:

Image


Porównanie tarcz:

Seria 240x11x40 vs. 257x20x40,5:

Image
Image
Image

Klocki seria po 44kkm (TRW) i nówki Ferodo premier :)

Image
Image
Image


Oczyściłem i odtłuściłem miejsce styku tarczy z piastą...

Image

I fruuu tarcza na swoje miejsce ;D

Image
Image

Przykręcamy szpilki.

Nowy zacisk ;D

Image

Odkręcamy zacisk od jarzma imbusem 7mm, smarujemy śruby zacisku klejem do śrub, i przykręcamy jarzmo, następnie smarujemy miedziowym prowadnice klocków w jarzmie, prowadnic w zacisku nie ma sensu smarować - zewnętrzny klocek nie zmienia swojej pozycji względem zacisku, a wewnętrzny ma kontakt z zaciskiem tylko zatrzaskiem w tłoczku.

Image

Wkładamy zewnętrzny klocek na swoje miejsce, wewnętrzny klocek wkładamy do tłoczka w zacisku.

Teraz operacja którą trzeba wykonać szybko :>

Odkręcamy przewód hamulcowy od starego zacisku i szybko przykręcamy do nowego (14Nm czyli do oporu + trochę... ;) ze 20*), żeby jak najmniej płynu hamulcowego uciekło z przewodu :>

Przewód odkręcamy i przykręcamy kręcąc zaciskiem :!: Niedopuszczalne jest poskręcanie przewodu hamulcowego :!:

smarujemy klejem do śrub gwint tulejek prowadzących zacisk i przykręcamy zacisk za pomocą tulejek i imbusa 7mm na swoje miejsce... następnie zakładamy zatyczki tulejek.


Image

Potem jeszcze zakładamy drucik kasujący luzy zewnętrznego klocka...

Image
Image

Przykręcamy przewód hamulcowy do amortyzatora....

No i prawa strona gotowa :)

Image

Robimy takie dziwne urządzenie....

Image
Image

2 dziurki w butelce, przez 1 dziurkę puszczamy wężyk do samego dna, wlewamy wody z 3-4cm :)

Teraz będzie potrzebna druga osoba... do naciskania pedału hamulca....

Wężyk z butelki zakładamy na odpowietrznik i luzujemy go o 90*, po czym osoba naciska hamulec, zakręcamy a osoba puszcza hamulec (kolejnośc musi być zachowana, bo jak osoba puści pedał przed zakręceniem odpowietrznika, to zapowietrzymy cały układ hamulcowy, bo zassie do środka powietrze przez odpowietrznik...). Powtarzamy te czynności do momentu kiedy w wężyku przestaną się pojawiać bąbelki powietrza... Ale później dla pewności z 10x tą operacje można powtórzyć ;D

Przy tej operacji należy pilnować poziomu płynu w zbiorniczku, jak będzie na minimum, to dolać świeżego (broń boże tego z butelki... :!: :!: :!: :!: tak na wszelki wypadek żeby komuś to do głowy nie przyszło...)

Potem lewa strona tak samo i to wszystko ;D

Image

Potem kilka razy nacisnąć mocno hamulec... i w drogę.... nie katujemy hamulców, hamujemy pulsacyjnie i delikatnie... do momentu aż się dotrą (300km w mieście powinno wystarczyć...)

Na początku siła hamowania będzie mizerna.... po kilku km będzie już w miarę ok, ale pedał będzie bardziej miękki (to przez niedotarcie ;) )

Kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku i zaciski czy nie cieknie z króćca przewodu hamulcowego, czy odpowietrznika.... przez pierwsze kilkadziesiąt km może delikatnie cieknąć z odpowietrznika - to przez resztki płynu znajdujące się w nim i gwincie... :>

Jakby ciekło dłużej, to dociągamy odpowietrznik mocniej... i kontrolujemy. (sam odpowietrznik powinno się dokręcać z momentem 8Nm, czyli do oporu + niewiele...) Jak by ciekło to nie przeginać z dokręcaniem, bo można urwać i będzie wtedy duuuuuży problem.... :|

To tyle, powodzenia ze zdejmowaniem tarczy życzę ;D

[ Dodano: 08 Sie 2008 23:05 ]
Jeszcze jedno: Do malowania zacisków używamy farby do zacisków lub żaroodpornej do minimum 300*C, Jak ktoś chce pomalować rant tarczy czy inny element tarczy - farba żaroodporna minimum 600-650*C A najlepiej 800*C lub więcej ;D
Żeby komuś do głowy nie przyszło pomalować rantu tarczy hamerajdem czy czymkolwiek innym niż farba żaroodporna 600*C lub więcej... :> :!:

Hamerajd przy temp 200*C zaczyna się gotować i odpadać... ktoś chce niemiłą niespodziankę na feldze? Proszę bardzo ;D

Jako iż po ostrzejszym hamowaniu tarcza czasami rozgrzewa się do czerwoności coś takiego się przyda: :E

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 16 Sie 2008, 23:39, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #154953 Wysłany: 10 Sie 2008, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
na klockach przelatujesz 44 tysie km no ładnie ja jakies góra 20 :mrgreen: powiedz jakie koszta oraz jak teraz jest z drogą hamowania :?:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #155039 Wysłany: 10 Sie 2008, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Cytuj:
na klockach przelatujesz 44 tysie km no ładnie ja jakies góra 20

Kwestia techniki jazdy... z reguły hamowanie silnikiem (redukowanie aż do dwójki) + hamulec :) Te klocki by dały rade jeszcze z 10tyś ;D Ale tarcze raczej nie :E


Hubi napisał(a):
powiedz jakie koszta


700:

zaciski 120
zestaw naprawczy zacisków 50
farba 50
tarcze 300
klocki 100
płyn hamulcowy 30

+ koszty przesyłki wszystkiego i wyszło mnie 700 z groszami.


Hubi napisał(a):
jak teraz jest z drogą hamowania

Jak zablokujesz koła ta sama :D Od większych hamulców za bardzo nie zależy droga hamowania... a raczej od sprawności zawieszenia, stanu i szerokości opon :>

W większych hamulcach chodzi bardziej o to, ze słabiej naciskasz hamulec a siła hamowania większa.... no i jak są wentylowane - bardziej odporne na przegrzewanie... no a zdarzyło mi się kilka razy tak, że tarcze świeciły, po czym sine sie zrobiły :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #155138 Wysłany: 10 Sie 2008, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
ipIV napisał(a):
Od większych hamulców za bardzo nie zależy droga hamowania...W większych hamulcach chodzi bardziej o to, ze słabiej naciskasz hamulec a siła hamowania większa....


No trochę chyba jednak o to chodzi, pojadę przed Tobą autem z tarczami ATE 312 ;) a mam okazję takim jeździć czasem ;)

I powiem Ci jedno - jak nacisnę na hamulec mocno - to ABS nie ma co robić w zasadzie...a gość za mną jak nie zareaguje wtedy co ja to parkuje w tył ;D
Auto staje w momencie.

Kiedyś jechałem sobie spokojnie - za mną jechał facet Golfem - siedział mi tak na tyle, że był nie do zniesienia ;)

Jak dałem po hamulcach to wylądował na pasie zieleni ;D Tylko tyle mu zostało ;D bo nie miał szans wyhamować ;D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #155206 Wysłany: 10 Sie 2008, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Mówię o przypadku bez absu.... przy ostrym hamowaniu czy na 240 czy na 257 da się zablokować koła, z tym, że na 257 nastąpi to wcześniej :>

[ Dodano: 10 Sie 2008 22:20 ]
Dużo zależy od zawieszenia i opon kiedy właśnie koła się zablokują.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #155212 Wysłany: 10 Sie 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: nie, jeśli założysz lepsze/szersze opony :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #155237 Wysłany: 07 Wrz 2008, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
ipIV: nie, jeśli założysz lepsze/szersze opony Szczerbol

No czyli tak jak mówię, oponki mają na to wpływ ;)
Ja jak się postarałem to na tych 240 potrafiłem zablokować moje opony, z trudem ale da się... ale to też zależy od nawierzchni ;) Jak jest bardziej chropowata tym trudniej... najłatwiej jest na betonie... Co świadczy o tym, że beton nie ma zbyt dobrej przyczepności... ;)

[ Dodano: 17 Sie 2008 17:47 ]
Jako iż hamulce po ponad 600km są już trochę dotarte przetestowałem :>

Żylety 0) Chciałem zahamować średnio mocno i tak nieumyślnie bez większego problemu koła zablokowałem :> :E

[ Dodano: 07 Wrz 2008 14:11 ]
Tak by ten zestawik wyglądał na alu 14":

Image
Image
:)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #166120 Wysłany: 07 Wrz 2008, 14:21; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: "wyglądałby" gdyby ktoś zacisk pomalował :E Bo tak to "ciemność widzę" :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #166123 Wysłany: 07 Wrz 2008, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
ipIV: "wyglądałby" gdyby ktoś zacisk pomalował Szczerbol Bo tak to "ciemność widzę" Szczerbol

Ja mam czarne, to jeszcze mniej widać by bylo, ale za to syfu nie widać ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #166124 Wysłany: 07 Wrz 2008, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: dużo też zależy od samej felgi, bo ta akurat nie odsłania zbyt wiele. Im mniej ramion tym lepiej będzie widać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273377 Wysłany: 19 Lip 2009, 09:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN
Rejestracja: 11 Paź 2008,
Posty: 221
Wszystko ładnie pięknie :) też chce zrobić taki myk u siebie... :) tylko od 2 tygodniu szukam zacisków i nie mogę znaleść:( wie ktoś może gdzie ich szukać ??

_________________
I <3 my H

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273379 Wysłany: 19 Lip 2009, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Melon: patrz jak ktoś sprzedaje punto mk I z dieslem na części to one chyba w standardzie takie miały.
Nie wiem czy mk II diesle też nie miały standardowo większych tarcz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273380 Wysłany: 19 Lip 2009, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN
Rejestracja: 11 Paź 2008,
Posty: 221
STax napisał(a):
Nie wiem czy mk II diesle też nie miały standardowo większych tarcz.



Właśnie dobrze by było jak by ktoś to wiedział bo znalazłem za 150zł 2 zaciski z jarzmami od 1.9D

[ Dodano: 19 Lip 2009 09:57 ]
Poniżej znalazłem w których modelach występują tarcze 257x20x40,5


FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V 06/03 - 51/70 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 09/99 - 59/80 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 10/01 - 63/86 hatchback
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 06/03 - 74/101 hatchback


link do aukcji ->http://www.allegro.pl/item690759521_ate_sport_tarcze_hamulcowe_fiat_punto_marea_bravo.html

_________________
I <3 my H

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278790 Wysłany: 11 Sie 2009, 03:03; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
gdzie na allegro można dostać te zaciski, bo szukam i nic :( , tarcze już znalazłem

[ Dodano: 11 Sie 2009 02:03 ]
i czy jak złożę te hamulce to czy podejdzie to pod fabryczne 14 calowe stalowe felgi :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278824 Wysłany: 11 Sie 2009, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Wszystkie felgi 14"podejdą.
Zaciski np: allegro1, allegro2, allegro3.


Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 11 Sie 2009, 18:47, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #278874 Wysłany: 11 Sie 2009, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
thx :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278877 Wysłany: 11 Sie 2009, 15:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Zaciski np: allegro1

Ale to jest pod 257x12 lita tarcza :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278900 Wysłany: 11 Sie 2009, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Zaciski np: allegro1

Ale to jest pod 257x12 lita tarcza :>


a czy reszta pasuje pod 257x20x40,5 :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278913 Wysłany: 11 Sie 2009, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem.
xONx, zapytaj spzredawcy...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278918 Wysłany: 11 Sie 2009, 17:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem.

Po co pisać skoro na pierwszy rzut oka widać :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278926 Wysłany: 11 Sie 2009, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
ipIV, wtedy dla pewności pisze się maila z zapytaniem.

Po co pisać skoro na pierwszy rzut oka widać :>

Sory ale nie bawi mnie Twoje podejście...
Skreśl pierwszy link i masz po problemie. Naprawde niektorzy jak dzieci się zachowują... Bój błąd

EDIT: Orty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278928 Wysłany: 11 Sie 2009, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Sory ale nie bawi mnie Twoje podejście...
Skreśl pierwszy link i masz po problemie. Naprawde niektorzy jak dzieci się zachowują... Bój błąd

no jak dzieci - widać ze zacisk pod tarcze litą, ale lepiej sie zapytać i upewnić :E ..... :?:

[ Dodano: 11 Sie 2009 18:18 ]
..... widać ze to go grande punto ale lepiej się zapytać czy aby to nie jest 126p.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278933 Wysłany: 11 Sie 2009, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Bo jak dziecko dalej drążysz ten temat...
Nie przyjżałem sie zdjęcią za co przepraszam, ale za to ktoś się może wykazać tym że zauważył coś wiecej niż drugi...
Specjalnie dla Ciebie zmieniłem link...


To forum schodzi na psy a góra ma w tym największy udział...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419495 Wysłany: 06 Gru 2010, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 28 Lis 2010,
Posty: 96
Czym się różnią hamulce z Punto II HGT od tych montowanych przez Was tutaj i jak się ma taka wymiana do działania BAS-u po zmianie zacisków będzie działał ABS i czy pompa hamulcowa z serwem wyrabia z większymi zaciskami i tylnimi tarczami nie ma przerw nie oczekiwanych w sile hamowania chodzi oto czy wyrabia pompa taka jak jest np. w kropku 1.2 16v

_________________
... bo fikcja jest wykładnikiem prawdy ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25828.html Odwiedzaj,komentuj,doradzaj :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526739 Wysłany: 05 Gru 2011, 22:12; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana tarcz, klocków, zacisków na większe - 257
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Jaki wymiar ma klocek pod tarcze 257x20x40,5?? Bo co przeglądam aukcje to podają różne rozmiary, a nie che kupić niepasujących klocków :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO