|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marcinpal79 |
#156778 Wysłany:
14 Sie 2008, 00:01; Temat postu: Wymiana płynu chłodzącego |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Żory k. Katowic Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 9
|
Jak się do tego zabrać?
_________________ Punto 1.1 1997r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#156789 Wysłany:
14 Sie 2008, 00:56; Temat postu: |
|
|
Odłączasz najniżej umiejscowiony wąż w chłodnicy (prawy dolny róg patrząc od strony silnika), odkręcasz korek wlewu płynu i czekasz aż wszystko wypłynie. Jak przestanie lecieć to zakładasz wąż na swoje miejsce, wlewasz płyn i odpowietrzasz układ. Jeden odpowietrznik jest w lewym górnym rogu chłodnicy (patrząc od strony silnika), a drugi na przewodzie wchodzącym do nagrzewnicy (na przegrodzie czołowej w miejscu gdzie dwa węże wchodzą do kabiny). Godzinka roboty i gotowe.
Po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzasz poziom płynu i jeśli jest taka konieczność to ponownie odpowietrzasz układ.
|
|
Góra |
|
 |
marcinpal79 |
#156948 Wysłany:
14 Sie 2008, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Żory k. Katowic Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 9
|
Bardzo dziękuję!!
_________________ Punto 1.1 1997r.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#258180 Wysłany:
25 Maj 2009, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Witam.
Mam mały problem/dylemat. Mianowicie wymieniam płyn chłodniczy wraz termostatem oraz czujnikiem na chłodnicy. Mam spuszczony płyn chłodniczy i zanosi się że nie uda mi się dziś skończyć. Czy są jakieś przeciwwskazania żeby zostawił silnik bez płynu ze ściągniętym dolnym wężem?Czy jednak w układzie cały czas jakaś ciecz musi być?
Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzieki.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#258192 Wysłany:
25 Maj 2009, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Może postać na pusto.
Oczywiście silnika nie uruchamiamy bez płynu 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#271515 Wysłany:
10 Lip 2009, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
Witam.
Ja po kupnie kropasa wymieniłem płyn (to cos co było w chłodnicy wygladało jak ścieki) na płyn Prestone. Po zalaniu prestone temp. silnika mało kiedy wzrastała do połowy bądź ponad połowe. Niedawno padła mi pompa wody razem z termostatem( przez 15 lat dzialaly i byly to jeszcze oryginały) po wymianie pompy i termostatu zalałem tym razem Petrygo i teraz niewiem czy petrygo jest gorsze bo silnik dośc szybko(nawet w trasie) nagrzewa sie do połowy skali i nawet troszkę ponad.
Poprostu zastanawiam się czy jest to wina płynu czy może tego ze ciepłe dni nastały.. sam niewiem czy zalać prestone jeszcze raz czy może zostawic?
W czasie jazdy mam powiedzmy 55% skali a czasami jak zatrzymam sie w dzień np na światłach czy cos temp. wzrasta do 70 a nawet 80% ale nie wchodzi na CZERWONE pole. prosze o radę 
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#271518 Wysłany:
10 Lip 2009, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
kedlaw |
#271606 Wysłany:
11 Lip 2009, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
Odpowietrz porządnie jeszcze raz układ, według mnie aż taka różnica tylko po wymianie płynu nie powinna nastąpić, jeśli to nie pomoże to sprawdź termostat.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#271607 Wysłany:
11 Lip 2009, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Discrete, tak jak pisał kedlaw odpowietrz dobrze układ. To że się szybko nagrzewa to dobry obiaw ale że leci powyżej skali już niekoniecznie.
Co do płynów to jesli ktoś miał syf i wlał czysty płyn to chyba ten resztki syfu wkońcu wypłukało w nowy płyn. Zresztą czego Wy się spodziewacie? Płyn to wkońcu woda z jakimiś środkami chroniącymi przed zamarzaniem. Różnice mogą być ale bez przesady...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#271718 Wysłany:
11 Lip 2009, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
dzikidaniel napisał(a): Co do płynów to jesli ktoś miał syf i wlał czysty płyn to chyba ten resztki syfu wkońcu wypłukało w nowy płyn. Zresztą czego Wy się spodziewacie? Płyn to wkońcu woda z jakimiś środkami chroniącymi przed zamarzaniem. Różnice mogą być ale bez przesady...
potwierdzam to co kolega wyzej napisal,
jak kupowalem kropka w ukladzie bylo jakies g....
przy okazji wymiany chodnicy wlalem nowy dynagel. teraz mam jakies 1500 km wiecej i juz widze ze w zbiorniczku zbiera sie osad wiec czekam jeszcze 1000 km i bede ponownie zmienial plyn
Uklad niestety wciaz wymaga oczyszczenia, ale zauwazylem, im bardziej zbionik usyfiony tym temp silnika lepsza (tzna nie przekracza polowy skali - no chyba ze na wolnych obrotach np w korku)
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#271738 Wysłany:
11 Lip 2009, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
Więc wydaje mi sie że najlepszym wyjsciem będzie zalanie na nowo prestone.. co o tym sądzicie?
A co do sprawdzenia termostatu to jak go sprawdzic? nie bardzo chcę sam tam coś majstrować, odkrecać itd.. bo widze że mechanik dał tam jakis silikon do uszczelki? jest chyba zrobione dobrze bo nic nie cieknie wiec moze petrygo i inne borygo to chłam nadajacy sie do ciagnika i Tarpana
Pozdrawiam.
A co do odpowietrzania układu chłodzenia to juz to robiłem jest ok. Z dwoma dolewkami po kilku kilometrach jest tam niecałe 4 litry petrygo więc chyba ok bo tyle samo miałem przedtem prestone. Wygoglowałem tez ze Prestone ma wyższa temperature poczatku wrzenia niże Petrygo co za tym idzie wolniej sie nagrzewa więc zmienie płyn i sie zobaczy:)
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
Ostatnio edytowany przez Discrete, 11 Lip 2009, 22:36, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#271741 Wysłany:
11 Lip 2009, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#271745 Wysłany:
11 Lip 2009, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
karolbednarski po wylaniu prestone podczas zmiany pompy widziałem ze tez nie zmienił koloru i wskazówka tez nie wchodzila ponad połowe... więc jeżeli nie widac róznicy to po co przepłacać )
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#271772 Wysłany:
12 Lip 2009, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#271806 Wysłany:
12 Lip 2009, 08:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
Discrete napisał(a): karolbednarski po wylaniu prestone podczas zmiany pompy widziałem ze tez nie zmienił koloru i wskazówka tez nie wchodzila ponad połowe... więc jeżeli nie widac róznicy to po co przepłacać )
Nie wiem jak u Ciebie, ale mi litr Paraflu wystarcza na 3-4 miesiace a kosztuje chyba 15zl... wiec na czym tu oszczedzac? 
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#271817 Wysłany:
12 Lip 2009, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): i jak spuszczałem po niecałych 1500km płyn to był po prostu bardzo ciemny granat ,a nie niebieski jak przed zalaniem Płyn zmienia kolor pod wpływem temperatury, tzn tak jakby wygrzewa się i dlatego zmienia odcień. U mnie się tak dzieje z paraflu, za każdym razem jest ciemniejszy niż przy wlewaniu. karolbednarski napisał(a): Nie wiem jak u Ciebie, ale mi litr Paraflu wystarcza na 3-4 miesiace
To strasznie dużo dolewasz... U mnie przez jakieś 20tys km nie było nic dolewane (potem poszła upg) a wcześniej to też właściwie na 10 lat może w sumie wyszedł litr dolewek (i to głównie przez cieknącą pompę wody).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#271819 Wysłany:
12 Lip 2009, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
Moze i duzo... ale przy upalach chlodnica czesto chodzi. Moze jezdzimy w innych warunkach. Nieraz do pracy jade 10-15min a nieraz jak stane w korku to i 50min mi zabiera ta sama trasa a przy upale 30stopni nie ma szans zeby nie zeszlo a temperatura tylko raz przekroczyla mi polowe skali. Hmmm samochod kupilem w pazdzierniku to dopiero na poczatku maja dolewalem wiec w zime nic nie zeszlo.
[ Dodano: 12 Lip 2009 09:23 ] inaczej: przez ostatnie 10k km dolalem moze 1-1,5l.
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#271834 Wysłany:
12 Lip 2009, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
karolbednarski napisał(a): ale przy upalach chlodnica czesto chodzi
?? Chłodnica nie "chodzi" bo płyn jest w niej cały czas, jedynie wentylator może się cześciej włączać, ale to nie ma wpływu na ilość płynu. Układ chłodzenia to układ zamknięty, więc przy jego pełnej sprawności nie powinno nic ubywać. Najczęsciej minimalnie ubywa przez nagrzewnicę, a większe ilości to albo upg albo pompa wody.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#271857 Wysłany:
12 Lip 2009, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
Kamilbike |
#271938 Wysłany:
12 Lip 2009, 19:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
Discrete moze miales tak ze stary termostat byl w wiekszej czesci otwarty caly czas i dlatego wtedy sie nie grzal. Moze byc tez tak ze teraz masz cieplejszy termostat i pozniej rzuca na chlodnice. Nowa pompa wody moze wolniej mielic niz ta stara. Mozliwosci jest wiele. Ja np teraz u sioebie wymienilem chlodnice i wrzucam dwa wentylatory, poniewaz przez dosc spory scisk pod maska jest problem z grzaniem sie. Zawsze mozna tez wymienic zderzak na taki od sportinga, on jest bardziej pociety, a co za tym idzie bedzie mial wieksza przepustowosc powietrza
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#271991 Wysłany:
12 Lip 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
karolbednarski napisał(a): Cytuj: ?? Chłodnica nie "chodzi" Chyba nie zrozumiales mojego skrotu myslowego  Nie wiem, nie jestem ekspertem ale dopoki schodza mi takie ilosci jakie schodza a silnik sie nie grzeje uwazam ze jest ok.
1 raz słysze aby tyle płynu ubywało- jest to NIENORMALNE zachowanie. Płynu na cały rok moze ubyć ze 100 ml ale nie 1 litr. Nie słyszałem aby w jakimkolwiek sprawnym aucie bez względu na marke ubywało tyle chłodziwa. Podejrzewam że silnik zaczyna Ci spalać plyn przez uszkodzona uszczelke albo ucieka przez nagrzewnice.
Ja no dopiero po 3 latach od wymiany płynu dolałem do zbiorniczka jakies 150 ml a też stoje we wrocku w kilkukilometrowych korkach i jeszcze robie Puntkiem rocznie 30 000 km 
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#272003 Wysłany:
12 Lip 2009, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#272038 Wysłany:
12 Lip 2009, 23:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
karolbednarski: sprawdź nagrzewnicę, bo nie ubywa ci aż tak dużo, więc to raczej ona się może pocić. Potem pompę wody obejrzyj (chyba, że niedawno wymieniałeś, chociaż to też nie jest gwarancja bo mi jedna po 3 mies. zaczęła ciec) no a na końcu upg, obejrzyj płyn jak wygląda i olej czy się nie pieni, zobacz czy nie dymi na biało (oprócz porannego odpalania).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#272642 Wysłany:
15 Lip 2009, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
U mnie wymiana płynu dała oczekiwane skutki.. temp. nie przekracza połowy tak jak przed wymianą. Morał z tego taki ze petrygo nadaje sie do sraki:) niższa temp. wrzenia = szybsze nagrzewanie sie płynu.
teraz na mieście prawie wcale mi sie nie włącza wentylator.
aha .. zalałem prestone (podrożał niestety)
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|