|
Obecny czas: 16 Maj 2025, 07:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzechom1 |
#157357 Wysłany:
15 Sie 2008, 22:36; Temat postu: Piszczące i blokujące się hamulce |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2008, Posty: 17
|
Witam
Mam Punto I z 1999 roku i ciągle mam problemy z przednimi hamulcami. Problem pojawił się jakieś 3 lata temu. Pewengo dnia w lecie postawiłem auto w garażu i czuć było swąd palących się hamulców. Tarcze hamulcowe były bardzo gorące. Samochód trafił do prywatnego mechanika i ten powiedział, że trzeba zeszlifować klocki hamulcowe. Tak zrobił i dodatkowo założył je nie tą stroną, którą powinien. Zrobiły się straszne wżery na tarczach i później auto trafiło do autoryzowanego serwisu. Tam wymienili tarcze na tarcze od seicento i dali nowe klocki. Wymienione zostały także przewody, bo podobno były już rozciągnięte. Troszke mnie kosztowała ta wymiana, ale niestety nic to nie pomogło. Hamulce nadal same hamowały. Punciak znów zawitał do FIATA i tam zostało zabrane na dotarcie. Poprostu mechanik wziął auto i zrobił nim kilkadziesiąt kilometrów, bo powiedział, że trzeba je dotrzeć przez ostre hamowanie.
Po kilku dniach problem znów powrócił. Samochód trafił do kolejnego mechanika i ten rozebrał szczęki i nalał kilka kropel oleju pod uszczelkę (gumkę) na tłoczku. Wydawało się, że problem zniknął. Wszystko dobrze działało do zimy, gdy olej najprawdopodobnej został wypłukany. Potem samemu już stosowałem tą metodę kilku kropel oleju pod gumkę i dawało to pozytywny efekt.
Teraz jakiś tydzień temu problem znów się pojawił. Podczas skręcania hamulce zaczęły piszczeć. Tarcze znów bardzo nagrzewały się. Całe kołpaki były czarne od startych klocków hamulcowych. Odkręciłem koło, wyjąłem klocki i okazało się, że guma od tłoczka jest rozerwana. Zadzwoniłem do kolejnego mechanika i ten kazał kupić nowe 2 tłoczki z gumką. Po wymianie, niestety lewa tarcza znów bardzo się nagrzewa i piszczy przy skręcaniu. Prawa ma 'normalną' temperaturę (jak to po hamowaniu). Teraz mechanik radzi kupić nowe klocki hamulcowe i wymienić je.
Czy to pomoże?
Miał ktoś już taki problem z hamulcami?
Co zrobić, by wreszcie wszystko dobrze działało?
Proszę pomóżcie, bo już tracę nadzieję, że kiedykolwiek te hamulce będą działać poprawnie...
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bodek600 |
#157373 Wysłany:
15 Sie 2008, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: uć Rejestracja: 05 Sty 2008, Posty: 111
|
moim skromnym zdaniem powinieneś rozłozyć zaciski wyczyścić tłoczki zamontować nowe uszczelki i powinno pomóc miałem tak w akcencie
jeszcze mozesz sprawdzić przewody hamulcowe moze skorodowane od wewnątrz,ktoś pisał o takim przypadku
pozdrawiam i zycze udanej diagnozy
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#157387 Wysłany:
16 Sie 2008, 00:28; Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak napisał bodek600, poza tym tych mechaników omijaj z daleka jeśli zależy Ci na życiu i sprawnym aucie.
Te szlifowanie klocków i zakładanie na odwrót... Za to powinni zamykać w więzieniu! 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#157494 Wysłany:
16 Sie 2008, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
grzechom1 sprawdzałeś, czy zacisk bez oporów się przesuwa na śrubie. Poza tym śrubę osłaniają dwie gumki, można je sprawdzić , czy nie popękały. Samo jarzmo również może stawiać opory, warto przeczyścić miejsce osadzenia klocków.Jak porządne przeczyszczenie i wymiana uszczelnień nie pomoże , to wymień cały zacisk.
|
|
Góra |
|
 |
lukasz.mrozik |
#157597 Wysłany:
16 Sie 2008, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 70
|
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc zadam pytanie tutaj. Wiecie może gdzie można kupić gumki osłaniające śrubę (trzpień) na której trzyma się zacisk? Moich praktycznie już nie ma, a nie chcę kupować nowego zacisku...
_________________ Fiat Punto I 1.2 S 60 '94
http://fiatpunto.com.pl/topic7410.html
|
|
Góra |
|
 |
grzechom1 |
#157607 Wysłany:
16 Sie 2008, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2008, Posty: 17
|
bodek600 Tłoczki są zamontowane nowe, uszczelki też, dziś kupiłem nowy przewód i też będę go wymieniał.
czech22 Zacisk przesuwał i przesuwa się bez oporów. Ostatnio wymeniałem te dwie gumki na śrubie o których wspominałeś. Oki, przeczyszczę miejsce osadzenia klocków.
P.S. (Dzięki za rady  )
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#157612 Wysłany:
16 Sie 2008, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
tak to wygląda w przypadku zacisku Bedix/gumki osłaniające/.Można kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Przed zamontowaniem najpierw wkręć śrubę, a potem lekko wbij do zacisku.Wcześniej wybij metalową tulejkę ze starej gumki.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#157613 Wysłany:
16 Sie 2008, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
grzechom1 napisał(a): bo powiedział, że trzeba je dotrzeć przez ostre hamowanie. pffffffffff  zmień aso  Tarcze i klocki dociera się właśnie hamując bardzo delikatnie przez pierwsze kilkaset km... bodek600 napisał(a): moim skromnym zdaniem powinieneś rozłozyć zaciski wyczyścić tłoczki zamontować nowe uszczelki i powinno pomóc miałem tak w akcencie j/w + wymiana gumek sworznia prowadzącego + ewentualnie sworznia jak jest w złym stanie  lukasz.mrozik napisał(a): Nie chcę tworzyć nowego tematu więc zadam pytanie tutaj. Wiecie może gdzie można kupić gumki osłaniające śrubę (trzpień) na której trzyma się zacisk? Moich praktycznie już nie ma, a nie chcę kupować nowego zacisku...
Intercars -> klik
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
grzechom1 |
#158754 Wysłany:
19 Sie 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2008, Posty: 17
|
Kupiłem nowe klocki hamulcowe, jednak są one bardzo grube, porównując do tych moich starych. Obawiam się teraz, że skoro na wytartych klockach koło mi hamuje, to że na nowych będzie jeszcze gorzej...
Gdzieś usłyszałem, że nowe klocki trzeba troszkę zetrzeć na szlifierce. Czy to prawda?
|
|
Góra |
|
 |
sebakrop |
#158801 Wysłany:
20 Sie 2008, 07:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: MMz Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 20
|
... poza tym do smarowania tłoczków jest specjalny silikon :]. U mnie było podobnie w prawym kole czasami popiskiwalo i szybcies sie zużyły klocki, wiec spierwsze co zrobilem to wlasnie kupno silikony do smarowania tloczków koszt ok 14zł. Następnie rozkrecenie i rozebranie zacisku, wyczyszczenie i przesmarowanie. Po takim zabiegu od roku mam spokój  ... co do mechaników tez nie chce się wypowiadać ale wole sam cokolwiek zrobic w kropce :]
|
|
Góra |
|
 |
czerwona strzała |
#158856 Wysłany:
20 Sie 2008, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
nic niewolono scierac !! zaporowadz do ozadnego mehanika, kup nowe tarcze i klocki i Ci on zrobi, w co jak co ale w hamulce dobre powinno sie zainwestowac, no i niech Ci je dobrze odpowietrzy
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#158926 Wysłany:
20 Sie 2008, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
grzechom1 ktoś wprowadza Cię w błąd. Klocki docierają się same przez ok. 150-200km. Przy okazji sprawdż grubość i stan tarcz. Jezeli są zbyt cieńkie to wymień.
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#159175 Wysłany:
21 Sie 2008, 00:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
Jak można ścierać klocki na szlifierce ?! Może jeszcze oddać tarcze żeby trochę podtoczyli  . Z nowymi klockami to nie można gwałtownie hamować bo mogą się pokruszyć. Muszą się one najpierw dopasować do tarczy. Co to za mechanicy, ja sam nie jestem mechanikiem - tylko z zamiłowania, ale takie podstawowe rzeczy wiem. Może ci mechanicy liczą na niewiedzę użytkowników. Jak by mi powiedział mechanik żeby zetrzeć klocki na szlifierce to bym go chyba zabił śmiechem 
_________________ Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Tanie ubezpieczenia - Bielsko-Biała i okolice
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#159429 Wysłany:
21 Sie 2008, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
ipIV widzę że nie wiesz jak dociera sie klocki  a o ASO nie masz pojęcia bo nie serwisowałeś pewnie nigdy auta więc nie pisz głupot jak docierać klocki. Dziękuje.
|
|
Góra |
|
 |
pulkownik |
#159565 Wysłany:
21 Sie 2008, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Warszawa/Irlandia Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 72
|
|
Góra |
|
 |
alf |
#161332 Wysłany:
26 Sie 2008, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 37
|
witam!!! miałem podobne przypadki co kolega ze blokowaniem hamulców w fiacie 125 i 126p , robiłem to samo co kolega próbując dojść do tego co jest nie tak i okazało się że to wina pompy hamulcowej . W pierwszym przypadku tj. fiat 125 wymieniłem już wszystko na końcu pompę i pomogło , a w 126p na początku i też pomogło , oczywiście opisałem to wszystko skrótem pozdrawiam!!!
|
|
Góra |
|
 |
grzechom1 |
#161961 Wysłany:
27 Sie 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Lip 2008, Posty: 17
|
alf a ile kosztowała Cię wymiana tej pompy?
Czy możliwe, że u mnie też pompa już wysiada? Ja mam wrażenie, że winne są tutaj tłoczki, które nie chcą cofać się po wciśnięciu pedału hamulca, ale może się mylę, bo na nowych tłoczkach i gumkach problem nadal istnieje. Wymiana ich pomogła tylko na jedno koło...
|
|
Góra |
|
 |
alf |
#162189 Wysłany:
28 Sie 2008, 10:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 37
|
och ile kosztowała nie pamiętam to było w 1992r. i 1995r. Nie twierdzę że może być pompa ale pytałeś czy ktoś miał podobne przypadki. Ja do fiata125 kupiłem pompę na szrocie a do maluch kupiłem w sklepie nówka. Może napiszę dokładniej a więc w obu przypadkach grzały się przednie hamulce, tak bardzo, że się kopciło i kołpaki plastikowe z malucha odpadły, również w obu sytuacjach blokowały się hamulce czego rezultatem było grzanie się tarcz i klocków w 125 ,bębnów i szczęk w126. W dużym fiacie wymieniłem kolejno : klocki, tarcze,przewody, zaciski, płyn hamulcowy i na samym końcu pompę a więc kosztowna nauka jak dla mnie. W 126p po wcześniejszych przeżyciach z 125 wymieniłem pompę na samym początku jak zaczęły mi się grzać hamulce. Moja podpowiedz jest taka jeśli sprawdzałeś zaciski i są sprawne (w teorii )przewody wymieniłeś to jest duże prawdopodobieństwo że to może być pompa. Proponuję też poszukać wiadomości teoretycznych na temat samego działania układu hamulcowego drogą dedukcji może uda Ci się dojść do sedna sprawy. Pozdrawiam i życzę powodzenia
[ Dodano: 28 Sie 2008 09:47 ]
A jeszcze jedno czy podczas tego jak się grzeją tarcze, nie masz pedała od hamulca trochę twardszego??? (bez ukrytych aluzji)
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#162624 Wysłany:
28 Sie 2008, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Popieram ze szlifownie klockow to kompletna głupota.A jesli chodzi o ten problem z grzejacymi sie tarczami to spotkalem sie z podobna sprawa juz w innych autach.Jesli wszystko jest faktycznie ok.To znaczy tloczki sie nie zacieraja ani klocki w prowadnicach to moga byc jeszcze dwie sprawy.Moze byc uszkodzona pompa hamulcowa.Spuchniete tloczki i zabrudzona i jak wtłoczysz plyn to juz potem ma problem z powrotem.A kiedys juz dwa razy sie spotkalem z problemem ze bylo uszkodzone serwo.A wlasciwie to ze zatykal sie w nim taki maly otworek.I tez byl problem ze puszczajac pedał hamulca serwo nadal blokowalo pompę.I byl to problem z ktorym kilka warsztatow nie moglo sobie poradzic.Wiec proponuje to sprawdzic.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|