Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak to jest z tym MultiAir-em?
http://fiatpunto.com.pl/topic56017.html
Strona 1 z 1

Autor:  majker [ 14 Sty 2017, 14:23 ]
Temat postu:  Jak to jest z tym MultiAir-em?

Hej,

pytanie jak to w temacie. Auto ma służyć jako daily. Szukam AGP tak naprawdę, ale APE widzę jest trochę łatwiej znaleźć. Nie ukrywam, że też bardziej mnie się podoba - wygląda trochę nowocześniej. Natomiast jak rozmawiam pośród mechaników to wszyscy jednogłośnie twierdzą że moduł MultiAir lubi się psuć - większym zaufaniem cieszą się klasyczne rozwiązania. Czy to prawda? Może ktoś ma porównanie między AGP i APE i udzieli mi informacji? O tych zamarzających linkach w APE wiem i tak samo o skrzyniach w AGP. Pytanie jak tam z turbinami? Zdarzają się Wam awarie?

Autor:  ipIV [ 15 Sty 2017, 09:54 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Roczniki > 2013 można spokojnie kupować, może być rocznik wcześniejszy ale z wymienianym modułem w 2013 i później.

Ja bym łyknął taki z nie wymienionym, ale pod warunkiem, że zejdzie z ceny o 2-2,5k :E :E :E

Oczywiście z daleka od egzemplarzy jak ktoś lał olej o innych parametrach niż dopuszcza producent (5W40, ACEA C3) (chyba ze zejdzie z ceny o te 2-2,5k) i wymieniał rzadziej niż 20 000km lub rok ;) (takiego bym nie brał :P )

Taka jest moja opinia na ten temat ;)

Autor:  majker [ 16 Sty 2017, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Ok - to zwrócę na to uwagę:). Dzięki. Ktoś coś jeszcze dorzuci?

Autor:  Lone Wolf [ 23 Sty 2017, 19:27 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

ipIV napisał(a):
Roczniki > 2013 można spokojnie kupować, może być rocznik wcześniejszy ale z wymienianym modułem w 2013 i później.

Ja bym łyknął taki z nie wymienionym, ale pod warunkiem, że zejdzie z ceny o 2-2,5k :E :E :E

Oczywiście z daleka od egzemplarzy jak ktoś lał olej o innych parametrach niż dopuszcza producent (5W40, ACEA C3) (chyba ze zejdzie z ceny o te 2-2,5k) i wymieniał rzadziej niż 20 000km lub rok ;) (takiego bym nie brał :P )

Taka jest moja opinia na ten temat ;)


Czy właśnie tyle kosztuje potencjalna naprawa modułu MultiAir? Ogólnie to naprawdę częsty problem w Punto Evo? Bardzo poważnie zastanawiam się nad 1.4 105KM. Na tyle poważnie, że ryzykowałbym nawet potencjalną wymianę uszkodzonego modułu. W ASO koszty są znacznie wyższe?

Autor:  majker [ 24 Sty 2017, 22:14 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Ja też się zastanawiam dość mocno. Z jednej strony AGP mi bardziej leży pod względem wyglądu z zewnątrz, ale APE z drugiej strony trochę nowsza konstrukcja i tak ten MultiAir mnie zastanawia. Może ktoś jeszcze podzieli się swoimi doświadczeniami?

Autor:  krowka [ 25 Sty 2017, 10:19 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Na razie w Viagrze przejechałem 1.4 MA II Turbo 140KM ponad 11400km, nadal jeździ :P
Jeśli ktoś dba o wymianę oleju maks do 15kkm, filtr itd, to nie ma się czego bać. Z turbinką ładnie ciągnie 1512kg zviagrowanej 500-ki :wink:

Autor:  majker [ 21 Lut 2017, 22:36 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Ja już śmigam MA od 3 tygodni - póki co jest spoko :).

Autor:  Alice [ 06 Mar 2017, 22:32 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

1.4 105 kucy MA.... przejechane ponad 120 tyś. Nic się nie dzieje jeżeli chodzi o sam moduł. a silnik przyjemny ;)

Autor:  przemkosnk [ 16 Mar 2017, 21:45 ]
Temat postu:  Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?

Ja mam MultiAir i jestem mega zadowolony! Auto sprawne. BEZAWARYJNE! Osobiście polecam :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/