Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów. http://fiatpunto.com.pl/topic20463.html |
Strona 1 z 51 |
Autor: | Lupus [ 30 Sty 2010, 16:44 ] |
Temat postu: | Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów. |
Inne pomocne linki: http://fiatpunto.com.pl/post632868.html#p632868 http://fiatpunto.com.pl/topic28042.html http://www.download.mojakomorka.eu/ (poradnik opracowany przez mario1978) //domin45670 ------------------------------------------------------ Na początek za 45 zł trzeba kupić kabelek VAG KKL. Do znalezienia na allegro. Następnie ściągamy sobie ze strony http://www.fiatecuscan.net/ program fiatecuscan w najnowszej dostępnej wersji i rozpoczynamy jazdę. Do diagnostyki i kasowania błędów silnika niepotrzebne są żadne mody. Aby porzeźbić w airbagach, absach i prawdopodobnie we wspomaganiu trzeba będzie wykonać w kablu mody opisane tutaj: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=255 oto jak działa program na kablu bez modów: Możliwe jest też tworzenie wykresów graficznych, sprawdzanie różnych obwodów (np wtryskiwacze, wentylator itp...) [b]Dowiedziałem się też, że odemeter pokazuje prawdziwy przebieg, nie to co budziki, na których jest 108 kkm Przeczy to tezie że w benzyniakach przebieg zapisany jest tylko w licznikach Generalnie SUPER SPRAWA Edit 2023r (ipIV): http://fiatpunto.com.pl/post861224.html#p861224 + MultiECUScan. |
Autor: | Lupus [ 30 Sty 2010, 23:00 ] |
Temat postu: | |
ProLight napisał(a): Pod I to to Chyba nie podejdzie? Jeśli masz wtyczke taką jak widać na aukcji to podejdzie. |
Autor: | domin45670 [ 30 Sty 2010, 23:31 ] |
Temat postu: | |
Lupus, a dało by radę zrobić instrukcję przeróbki kabla w wersji polskiej? Widzę tam np. schemat, ale idzie przewód od wtyczki USB (tak mi się wydaje, że to ona), w której mostkujemy 3 złącza, a następnie mamy chyba kondensator (głowy nie dam, bo obok niego są jeszcze "|||"), po czym przewód się urywa Może na drugim forum ktoś się wziął za przetłumaczenie i uszczegółowienie? |
Autor: | marcin186 [ 30 Sty 2010, 23:50 ] |
Temat postu: | |
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... c&start=75 Tu jest coś takiego, tylko źle połączył piny. Zamiast 1-7-9 jest 1-3-7. |
Autor: | Lupus [ 31 Sty 2010, 20:01 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): podsumowujac, tym kablem możemy wykonać diagnostyke i kasacje błedów silnika + po przerobieniu kabla błedy abs, airbag i city? Czyli w zasadzie wszytsko to można zrobić w ASO po podpięciu do kompa? Jest to lepsze urządzenie niż np: interfejs elm 327? No niestety nie wszystko. Póki co nie zrobisz body i wspomagania. A tak to jest git. Narazie nie ma też obsługi silnika 1,2 16v Dziś przerabiałem lybre 1,9 jtd. [ Dodano: 31 Sty 2010 19:01 ] Kloniasz napisał(a): możesz zrobić zdjęcie jak polutowałeś te piny ?
I mam jeszcze jedno pytanie czy da się imo zaprogramować na tym kabelku ? Jak to porządnie ogarne to wrzucę. |
Autor: | remind [ 31 Sty 2010, 20:56 ] |
Temat postu: | |
też to widziałem, podobno ma obsługiwać również lm327... nie ma też wsparcia dla pomp lucas epic ale może będzie bo program jest bardzo dynamicznie rozwijany. |
Autor: | Lupus [ 31 Sty 2010, 21:44 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): Lupus napisał(a): Póki co nie zrobisz body czyli czego konkretnie nie dam rady zrobic? Nie wyosiujesz liczników i nie pogrzebiesz w funkcjach obsługiwanych przez body. np funkcja follow me home i takie tam duperele. |
Autor: | Lupus [ 01 Lut 2010, 00:55 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Lupus: a czy tym programem można coś więcej mieszać w ECU czy tylko błędy kasować?
Da się resetować autoadaptacje i testować różne podzespoły: np sprawdzić czy pompa paliwa chodzi, czy wentylator się kręci, można za pomoca laptopa sprawdzić czy działaja kontrolki od świec żarowych przegrzania silnika sprawdzić kompresor od klimy i fure innych rzeczy robić. |
Autor: | Lupus [ 01 Lut 2010, 01:07 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Cytuj: i fure innych rzeczy robić. Mnie właśnie ta fura insteresuje Tzn czy można ewentualnie coś zmieniać w programie silnika (dawkę paliwa itd) czy to już za wysokie progi na kabelka nogi? To już za dobrze by było |
Autor: | Kufell [ 01 Lut 2010, 01:33 ] |
Temat postu: | |
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy: Fiat Punto '03 1.2 16V Fiat Punto '03 1.2 8V Fiat Punto '03 1.3 JTD Fiat Punto '03 1.4 16V Fiat Punto '03 1.8 16V Fiat Punto '03 1.9 JTD Fiat Punto '03 BIOPOWER Fiat Punto '99 1.2 16V Fiat Punto '99 1.2 8V Fiat Punto '99 1.8 16V Fiat Punto '99 1.9 D Fiat Punto '99 1.9 JTD Fiat Punto 55 Fiat Punto 60 Fiat Punto 75 Fiat Punto 75 '98 Fiat Punto 85 16V Fiat Punto 90 Fiat Punto D Fiat Punto GT Fiat Punto SELECTA Fiat Punto TD |
Autor: | Lupus [ 01 Lut 2010, 01:39 ] |
Temat postu: | |
Kufell napisał(a): Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy:
Fiat Punto '03 1.2 16V Fiat Punto '03 1.2 8V Fiat Punto '03 1.3 JTD Fiat Punto '03 1.4 16V Fiat Punto '03 1.8 16V Fiat Punto '03 1.9 JTD Fiat Punto '03 BIOPOWER Fiat Punto '99 1.2 16V Fiat Punto '99 1.2 8V Fiat Punto '99 1.8 16V Fiat Punto '99 1.9 D Fiat Punto '99 1.9 JTD Fiat Punto 55 Fiat Punto 60 Fiat Punto 75 Fiat Punto 75 '98 Fiat Punto 85 16V Fiat Punto 90 Fiat Punto D Fiat Punto GT Fiat Punto SELECTA Fiat Punto TD Nie do końca. Np MK II 1,2 16v i 1,9D obsługuje tylko poduszki. WSZYSTKIE MK I mają obsługę tylko i wyłącznie AIRBAGÓW. Więc chyba bez sensu jest kupowanie przejściówki Tutaj jest dokładnie napisane co w jakim aucie obsługuje:http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx |
Autor: | domin45670 [ 01 Lut 2010, 02:10 ] |
Temat postu: | |
Oboje macie racje PII 1.2 16v przed FL jest na liście, ale pisze, że tylko poduchy. Szkoda, że nie całe EOBD, bo akurat mam 16v Może to uzupełnią, bo by wypadało. |
Autor: | STax [ 01 Lut 2010, 02:24 ] |
Temat postu: | |
http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm oprogramowanie które powinno ogarnąć modyfikacje map wtrysku itd (jeśli dobrze rozumiem ) [ Dodano: 01 Lut 2010 01:24 ] http://www.engine-tuner.com/showthread.php?t=30 tu jeszcze parę innych programów. Heh, chyba sobie kupię te 2 kabelki do mk I |
Autor: | ipIV [ 01 Lut 2010, 03:04 ] |
Temat postu: | |
e wątpię, że można sie bawić laniem benzyny, zapłonem itepe za pomocą takiego "kabeleczka". |
Autor: | STax [ 01 Lut 2010, 10:15 ] |
Temat postu: | |
ipIV: a dlaczego nie? Przecież kabel to tylko połączenie, istotne jest oprogramowanie, a to które znalazłem jest właśnie do tego przeznaczone, ba, przy opisie nawet jest, że wystarczy interfejs obd II. Cytuj: First you have to get the data from your engine control computer (ECU). Depending on the engine control system you can use an EPROM reader to read the relevant chips, an OBD reader or a BDM interface. Once you have the data files for your engine, the easiest way to get started is to download the demo version of WinOLS from the EVC website. [ Dodano: 01 Lut 2010 09:15 ] Jacek Tomasz napisał(a): Mam Punto 1,2 z 2002 roku.Na liscie nie widze takiego rocznika.Czy ten program obsłuzy moje autko?J.
Twoje auto liczy się jako 1.2 8v 99' bo od 99r je produkowali Tam nie ma podanych dokładnych roczników, tylko lata OD których był dany model produkowany. |
Autor: | STax [ 01 Lut 2010, 11:00 ] |
Temat postu: | |
No strach jest ale... Zastanawiam się, czy nie poświęcić trochę kasy i nie kupić tych kabelków + za 50-60zł komputera do punto na któym by bezpiecznie można eksperymentować. Tylko czy ktoś wie ile kosztuje rozkodowanie immobilisera? Albo czy da się to zrobić tym programem z pierwszej strony tematu? |
Autor: | STax [ 01 Lut 2010, 19:17 ] |
Temat postu: | |
A ja patrzyłem dziś pod maskę - ta przejściówka OBD=>3pin którą pokazywałem na poprzedniej stronie powinna pasować do złącza diagnostycznego w mk I. |
Autor: | Jacek Tomasz [ 05 Lut 2010, 18:02 ] |
Temat postu: | |
No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J. |
Autor: | Lupus [ 05 Lut 2010, 18:39 ] |
Temat postu: | |
Jacek Tomasz napisał(a): No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J.
Sprawdź na którym porcie COM chodzi kabel i ten sam ustaw w programie. Zazwyczaj tutaj tkwi problem. Ja już 3 różne auta swoim kablem przebadałem i w każdym działał. |
Autor: | Jacek Tomasz [ 05 Lut 2010, 18:55 ] |
Temat postu: | |
Nie wiem czy dobrze zrobilem hmmm...Poprostu kupiłem kabel OBD II na innej aukcji ale wydaje mi sie ze problem nie tkwi w kablu tylko w oprogramowaniu.Kabel sie łaczy bo swieci sie kontrolka na kablu ze jest podłaczony ze chodzi.Porty sprawdzalem i nic...Poprostu program probuje sie polaczyc ale za chwilke sie rozłancza....Co robic???? |
Strona 1 z 51 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |