Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów.
http://fiatpunto.com.pl/topic20463-375.html
Strona 16 z 51

Autor:  Crazydrake [ 18 Mar 2011, 22:37 ]
Temat postu: 

ad.2 do kupienia jest tylko przez stronę 50euro( potrzebna wirtualna karta z mbanku przykładowo)
ad.3przyswojenie koła fonicznego. Co to jest koło foniczne

Autor:  Mysik [ 20 Mar 2011, 14:44 ]
Temat postu:  Punto 1.2 16v - FiatECUScan - pytanie

Powiedzcie mi jak to jest z tym skanowanie kropka, bo mam interface ELM327 1.5 i oprogramowanie fiatecuscan 2.6 i moge podlaczyc sie tylko z silnikiem.
do poduszek i absu przerobilem sobie vag-com kkl i tez ladnie chodzi, ale co z body i dashboard? jak sie do tego podlaczyc?

i drugie pytanie: czy istnieje mozliwosc wyskalowania wskaznikow? chodzi o wskaznik temp i poziomu paliwa (temp zanizona na wskazniku, a poziom paliwa zawyzony) no i predkosciomierz rowzniez przeklamuje (zawyza, ale miesci sie to w granicach 10% moze troszke wiecej)

z gory dzieki

Autor:  Crazydrake [ 20 Mar 2011, 15:11 ]
Temat postu: 

Mysik Po pierwsze primo nie ma ELM'a 1.5 ale mniejsza o to. Po drugie primo :) w większości przypadków musisz samemu go poprawić żeby mieć obsługę całej szyny CAN bo jest wstawiony zły kondensator na PCB fejsa. Wstaw jakiś link ze zdjęciem tego cuda to coś pomogę.

Autor:  domin45670 [ 20 Mar 2011, 15:18 ]
Temat postu: 

Mysik napisał(a):
Powiedzcie mi jak to jest z tym skanowanie kropka, bo mam interface ELM327 1.5 i oprogramowanie fiatecuscan 2.6 i moge podlaczyc sie tylko z silnikiem.
do poduszek i absu przerobilem sobie vag-com kkl i tez ladnie chodzi, ale co z body i dashboard? jak sie do tego podlaczyc?

http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Autor:  dark440 [ 22 Mar 2011, 20:56 ]
Temat postu: 

Mi się w końcu dało podłączyć do mojej zielonej strzały.
Zaciągłem z forum alfoholików fes 2.1 i w końcu udało się zrobić reset autoadaptacji. Po operacji samochodzik jak nowy.
Na szczęście poduszka i wspomaganie nie sypią błędami więc nie muszę się dłubać przy przerabianiu kabla.

Pozdrowionka

Autor:  czzaro [ 29 Mar 2011, 10:36 ]
Temat postu: 

Panowie problem z tym ecu scanem zrobiłem test silniczka krokowego i obroty podskoczyły do 1600-1700 obr mam równiez instalacje gazowa jak to naprawic?

Autor:  wojtass18 [ 29 Mar 2011, 10:45 ]
Temat postu: 

czzaro napisał(a):
Panowie problem z tym ecu scanem zrobiłem test silniczka krokowego i obroty podskoczyły do 1600-1700 obr

i Ci tak zostały ?
spróbuj odpiąć klemę aku na godzinkę

Autor:  czzaro [ 29 Mar 2011, 16:20 ]
Temat postu: 

reset samoadaptacji pomógł, a czy temp. powietrza zasysanego powina wzrastac wraz z nagrzeniem sie silnika czy nie?

Autor:  przemyslaw89 [ 29 Mar 2011, 22:25 ]
Temat postu: 

raczej wzrasta, nagrzewający się silnik rozgrzewa powietrze w komorze silnika, a przecież stamtąd zasysane ono jest :wink:

Autor:  czzaro [ 29 Mar 2011, 22:28 ]
Temat postu: 

no i ok:P próbował już ktoś grzebać w liczniku ? osiowanie albo cofanie licznika? pewnie bez elm się nie obejdzie

Autor:  domin45670 [ 06 Kwi 2011, 19:37 ]
Temat postu: 

Pytanie za 100pkt.
Kabel ELM w teorii ma obsługiwać linię CAN, jednak w praktyce tak nie jest.
Na forum FES'a są podawane przeróżne rozwiązania polegające na usunięciu opornika R04, dolutowaniu innych oporników, łączenie pin'ów itp. Czy ktoś ten temat już przerabiał u siebie?

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

Jedna z wersji opisuje usunięcie R04, a do pin'u 6 i 14 wlutowanie szeregowo opornika 100Ohm i kondensatora 560pF po czym podpięcie ich do masy (pin 4 lub 5).

Autor:  Crazydrake [ 07 Kwi 2011, 00:00 ]
Temat postu: 

ja kupiłem swój kabel u viakena,can nie działał.na autokąciku stilo przeczytałem ich cały temat,pisali tak i tak,ja wywaliłem tylko opornik z płytki i nie mam już z tym problemów.co do łączenia pinów to w mk2 daje ci to najwyżej obsługę abs i i wspomagania. 1 i 9 razem i to do 7.takie połączenie u mojej siostry działa bez problemu.

Autor:  domin45670 [ 09 Kwi 2011, 13:06 ]
Temat postu: 

Okazuje się, że tylko niektóre kable ELM 327 obsługują tak naprawdę CAN. W praktyce można się połączyć tylko z silnikiem, odczytać i skasować błędy oraz odczytać parametry pracy silnika (odometr, wyprzedzenie zapłonu, obroty, prędkość itp.).

Yani, twórca Fiat Ecu Scana podjął się rozwiązania tego problemu. Sprawa się kręci wokół chińskich kabli, których na rynku jest 99% i nie sposób stwierdzić, który jest oryginalny i w pełni działa, a który nie. Poniżej oryginalna wersja recepty yani'ego:

yani napisał(a):
Hi,

A lot of people are having problems with some chinese ELM interfaces that cannot connect to CAN network even if they support all ELM 1.3 commands properly. There was one user here who bought 5 of these cheap interfaces with no luck and finally bought an expensive one....
I also have one of these "faulty" units and decided to play with it and see what is wrong.
Well, it seems that the problem is electrical and is not very hard to fix.
The problem is actually in the CAN termination method used in these interfaces - they use one 120 Ohm resistor connected between CAN-L and CAN-H.
According to the ELM327 datasheet the proper termination is to use 100 Ohm resistor on each of the 2 lines connected to ground through a 560 pF capacitor (see the picture below).
So i just got two 100 Ohm resistors and two capacitors of 560 pF and fixed my interface as shows below. And it WORKS flawlessly now.
The procedure is very simple:
1. Get two resistors of 100 Ohm and 2 capacitors of 560 pF.
2. Remove the single terminating 120 Ohm (or whatever) resistor from the interface
3. Solder the new termination circuit. I did it directly on the OBD connector as it was easier for me. I did it in a hurry just for the so don't blame for the soldering quality on the pictures.
4. Go to your car and enjoy....

Please, someone with knowledge in the circuits to explain these better as I don't have time for more details.

PLEASE NOTE: This post is for interfaces that respond properly to all ELM commands in my "Test" which is in the Settings dialog (all commands should have response OK). If you have OK to all commands and can connect to engine, but cannot connect to anything on the CAN bus (like Body Computer, Dashboard, Service Reset) then this post may help you.

Image

Image

Image

Image

Image

Yani


W skrócie chodzi o to, że należy usunąć opornik 120 Ohm (wartość na oporniku 121 - 12 * 10^1 = 120 Ohm), który łączy piny 4 i 16. Na wielu forach znaleźć można informację, że kabel działa bez dalszych modyfikacji.
Yani zaleca aby pin 4 oraz 16 zmostkować z masą (masa to piny 4 i 5) za pomocą opornika 100 Ohm oraz kondensatora 560 pF.

Informacje zaczerpnięte z forum Fiat Ecu Scana: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0


Niestety mój kabel również się nie łączy z CAN'em. Stwierdziłem, że otworzę go, wylutuję opornik, o którym wspomniał yani, dokonam kolejnych modyfikacji i będzie po krzyku. Jednak życie nie było by na tyle ciekawe gdyby wszystko było takie proste i oczywiste.
Wnętrze mojego kabla wyglądają tak:

Image Image

Nie trudno się zreflektować, że interesująca nas sprawa nieco się komplikuje. Na pierwszym zdjęciu widać górną część płytki, a na drugim dolną i sławny opornik opisany jako R14 (Yani i wiele osób powołuje się na takie oznaczenie na płytce). Jednak w przypadku mojego kabla jest to rozwiązanie błędne.
Całe szczęście ktoś miał podobny kabel (dalsze strony na forum FES'a http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... t=40#p4656 ) i usunął opornik zaznaczony przeze mnie na pierwszym zdjęciu, jednak nie dolutowywał dodatkowych oporników i kondensatorów. Zgłębiłem więc problem chcąc się upewnić czy aby na pewno ten opornik (na płytce oznaczony jako R04) jest właściwy. 5ROCKY ma taki sam kabel jak yani, więc poprosiłem go o sprawdzenie czy faktycznie tak jak u mnie ten opornik łączy piny 4 i 16. Potwierdził :) Dla pewności jeszcze multimetrem zmierzyłem opór między pinem 4 i 16, i rezystancja się zgadzała - 120 Ohm. Zabrałem się zatem za wylutowanie tego opornika.

Image

Powinno już działać. Niebawem to sprawdzę, w przyszłości postaram się dodać wspomniane 2 oporniki i kondensatory.


Na sąsiednim forum dostałem pełny schemat ELM 327 jeśliby kogos interesował:

Image

Podczas montażu zwróćcie uwagę na to czy diody macie u góry, czy na dole. Niestety większość kabli sprzedawanych na alledrogo ma je na dole. Trochę bez sensu bo po podpięciu kabla do samochodu diody są od dołu i ich nie widać. U siebie przed skręceniem po prostu odwróciłem samą wtyczkę, którą podpinamy do samochodu, dzięki temu diody mam na górze czyli tak, jak powinny być :) Wyjątek stanowi wtyczka przylutowana do płytki jak na zdjęciach od yani'ego.

Mam nadzieję, że powyższe informacje przydadzą się Wam w uzyskaniu pełnej funkcjonalności kabla ELM 327.

P.S. Nie jestem elektronikiem, więc powyższe przemyślenia są sporządzone w oparciu o zewnętrzne źródła informacji :) Dzięki również dla wojtass18 za rozkręcenie swojego kabla.



Więcej informacji tutaj: topic28042.html

Autor:  wojtass18 [ 09 Kwi 2011, 14:02 ]
Temat postu: 

jak znajdę trochę czasu to wstawię fotki swego :)
mój bagla bez problemu, beż żadnych przeróbek :) jedynie bez air baga, AbSu nie mam więc nawet nie mam jak sprawdzić.
Dodam że Mój i Dominika różnią się

[ Dodano: 09 Kwi 2011 14:02 ]
domin45670 napisał(a):
Dzięki również dla wojtass18 za rozkręcenie swojego kabla

po to tu jesteśmy aby sobie pomagać :)

Autor:  5ROCKY5 [ 09 Kwi 2011, 15:44 ]
Temat postu: 

moge tylko potwierdzić na świeżo bo przed chwilką właśnie z Dominem sprawdzaliśmy wszystko śmiga praktycznie i można różne fajne rzeczy się dowiedzieć :D

Autor:  domin45670 [ 09 Kwi 2011, 15:59 ]
Temat postu: 

5ROCKY5, dokładnie :) Dzięki za podjechanie z laptopem :thumleft:

Nie łączy się tylko z CAN Setup/Proxi Alignment :mysli: Niewykluczone, że jakiś bug jest w wersji 2.6. Niech ktoś to jeszcze sprawdzi w innych wersjach, bo nam się zapomniało :P
Zobaczymy jeszcze co będzie po dodaniu dwóch oporników i kondensatorów, ale to za jakiś czas dopiero ;)
Bawiliśmy się z 5ROCKY5 wieloma rzeczami, m.in. wskazaniami siły z jaką należy obracać kierownicę, kontrolą systemów obsługiwanych przez body i innymi ciekawostkami, których by się człowiek nie spodziewał w FES'ie :) Włączaliśmy przez laptopa lampkę oświetlenia kabiny, światła mijania z pominięciem deski rozdzielczej, sprawdzaliśmy kierunkowskazy i ooohoooho, wiele innych rzeczy. Nawet nie wiedziałem, że można zdiagnozować które konkretnie drzwi są otwarte. Fajna sprawa :)

Autor:  marcin186 [ 09 Kwi 2011, 16:03 ]
Temat postu: 

domin45670, a jaką wersją FES'a się bawiliście? Bo ja kupiłem niby przerobionego ELM'a ale jeszcze nie sprawdzałem jego możliwości ;)

Autor:  domin45670 [ 09 Kwi 2011, 16:10 ]
Temat postu: 

2.6, zapomnieliśmy to sprawdzić w 2.5. Coś gdzieś czytałem, że w przypadku jakiegoś połączenia trzeba działać w wersji anglojęzycznej, ale już nie sprawdzaliśmy tego ;)

Autor:  marcin186 [ 09 Kwi 2011, 16:20 ]
Temat postu: 

domin45670, ok dzięki :wink:

Autor:  wojtass18 [ 09 Kwi 2011, 19:10 ]
Temat postu: 

obiecane fotki, w tej wersji nic nie musiałem przerabiać, jedynie brak połączenia z Poduchą


Image

Image

Image

Image

Image

Autor:  domin45670 [ 09 Kwi 2011, 19:34 ]
Temat postu: 

Jeśli mnie pamięć nie myli to u Ciebie nie widziałem w ogóle tego opornika 120 Ohm ;) Najprościej by było gdyby sprzedawcy zamieszczali na aukcjach zdjęcia obwodu :)
wojtass18, z CAN Setup / Proxi Alignment Ci się połączył?

Autor:  5ROCKY5 [ 09 Kwi 2011, 23:20 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
2.6, zapomnieliśmy to sprawdzić w 2.5. Coś gdzieś czytałem, że w przypadku jakiegoś połączenia trzeba działać w wersji anglojęzycznej, ale już nie sprawdzaliśmy tego

jutro sprawdzę ale i tak CAN Setup / Proxi Alignment nie ma tak więc tylko zobaczę czy poprostu chodzi na 2.5. Tak jak domin45670 piszę po zalutowaniu tych oporników nowych kolejne testy :D
ps. u mnie wykrył obsługe radioodtwarzacza z nawigacją choć wcale tego nie mam :D

Autor:  domin45670 [ 09 Kwi 2011, 23:27 ]
Temat postu: 

W razie czego to zmień wersję językową na angielską :roll:

Autor:  Rescuer [ 10 Kwi 2011, 12:12 ]
Temat postu: 

domin45670

Mam taki sam kabel jak Ty, identyczna płytka. Opornik R04 powinien wg opisu łączyć piny 6 i 14 (CAN L i H). Problem polega na tym że w złączu piny 6 i 14 nie mają przylutowanych kabelków. Jaki masz układ kabelków w swoim kablu? U mnie to wygląda tak:
1 - 9 +
2 + 10 +
3 + 11 +
4 + 12 -
5 + 13 -
6 - 14 -
7 + 15 +
8 - 16 -

+ kabelek podłączony
- pin pusty

Autor:  domin45670 [ 10 Kwi 2011, 12:49 ]
Temat postu: 

Patrząc od strony gniazda na wtyczkę taka jest numeracja pinów z tego co się zorientowałem:



08-07-06-05-04-03-02-01
---------------------------------
16-15-14-13-12-11-10-09



Zmierz opór między tymi pinami, jak będzie 120 Ohm, to masz już 100% pewności, że to te :)

[ Dodano: 10 Kwi 2011 12:49 ]
Właśnie dostałem info od 5ROCKY5, że CAN Setup / Proxi Alignment w wersji 2.6 nie działa w polskim języku ale w angielskim tak. Więc sprawa rozwiązana, działa wszystko co powinno :)

Strona 16 z 51 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/