Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Euroscan http://fiatpunto.com.pl/topic8281.html |
Strona 1 z 4 |
Autor: | lep [ 27 Maj 2008, 17:10 ] |
Temat postu: | Euroscan |
Witam Pewnie niejeden posiadacz fiata natknął się na problem kasowania błędów, diagnozowania parametrów, ogólnie odwiedzenia stacji komputerowej kontroli pojazdów. Można na własny użytek wykonać własna stacje diagnostyczną. Nie jest to zbyt trudne zagadnienie. Jednak postaram się opisać jaka wiedza, umiejętności oraz materiały będą potrzebne. Jednocześnie zaznaczam że wszystkie informacje zdobyłem z serwisu www.elektroda.pl Cały ogrom pracy, eksperymentalne modele euroscana oraz testy zawdzięczamy właśnie kilku zapaleńcom. Cały temat można sobie przetrawić tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/1-ytt273824.html?postdays=0&postorder=asc&start=0 Co potrzebne? - Umiejętność wykonania płytki drukowanej (można kupić gotową na aukcji) - Programator do scalaków ( będzie opis jak go wykonać ) - Pojęcie o lutowaniu - Komputer z dwoma portami COM (laptop ze specjalną kartą PCMCI pod DOS'a) - Oprogramowanie diagnostyczne Co potrafi Euroscan? Oczywiście pierwsze pytanie to: "po co to komu jak mozna jechać do specjalisy???" Jasne że tak, można ale... ja wolę sam osobiście pooglądać co w punto piszczy a wiec do rzeczy co potrafi... - Kasować wszystkie blędy silnika, ABS-u, Air Bag-ów. - Podglądać parametry: obroty, temperatury, napięcia itp.. - Adoptować niektóre podzespoły (nie testowałem) - Testować kontrolki oraz inne elementy. Euroscan bardzo dobrze komunikuje sie z Fiatami. Sprawdzałem na Palio, Punto, Marea. Działą ładnie i niezawodnie. |
Autor: | Vulcan [ 28 Maj 2008, 08:01 ] |
Temat postu: | |
Wszystko ładnie, pięknie, ale wrzuć linka skąd można zassać euroscana. |
Autor: | lep [ 28 Maj 2008, 20:17 ] |
Temat postu: | Euroscan - wykonanie płytki |
Na początku wyjaśniam: Cytuj: Wszystko ładnie, pięknie, ale wrzuć linka skąd można zassać euroscana.
jest w pierwszym poscie jednak jest to spory temat ale jeśli kolega Vulcan ma czas i trochę punktów może spokojnie wszystko znaleźć. Ja chciałem opisać wszystko krok po kroku. Nie mam czasu pisać wszystkiego na raz. Ale wracając do tematu... Płytkę zaprojektował DARO kimkolwiek jest. Wykonanie płtyki Euroscana. 1) Pobrać rysunek płytki http://rapidshare.com/files/118350638/Euroscan_druk_Corel_5.cdr.html mam nadzieję że będzie też w dziale download 2) Wydrukować pod Corel Draw (minimum ver. 5.0 można pobrać wersję 30 dniową). Drukować trzeba na foli takiej do rzutnika lub na papierze kredowym koniecznie drukarką laserową z najlepszą jakością. 3) Przygotować płytkę laminowaną 120x90 jednostronną. Trzeba ją wyczyścić papierem ściernym 1000 i odtłuścić. 4) Wydrukowaną płytkę przykładamy do płytki laminowanej stroną z tonerem. 5) Nastawiamy żelazko na bawełnę lub lepiej i prasujemy dokładnie folię z drukiem mocno dociskając. Prasujemy z 30-40 sek. Potem koniecznie docisnąć stosem książek i zaczekać aż całkiem wystygnie. 6) Delikatnie trzeba zerwać folie. Toner powinien zostać na płytce. Ewentualne uszkodzenia trzeba poprawić pisakiem do opisu CD lub innym z trwałym tuszem. 7) Wytrawić płytkę (wytrawiacz można kupić w sklepie z elektroniką) Trzeba kontrolować ten proces bo ścieżki są dość wąskie. 8 ) Wywiercić otwory. Jeśli toner źle się odbije można go zmyć rozpuszczalnikiem i powtórzyć kroki 2-6 Można kupić na Allegro gotową płytkę za 20 zł ale to już każdy musi sam sprawdzić czy jest zgodna z wydrukiem. Można kupić tez całego Euroscana ale to już nieco drożej i nie gwarantuje że to działa. Spis części jest w pliku z wzorem płytki |
Autor: | lukash [ 28 Maj 2008, 21:58 ] |
Temat postu: | |
lep a ty robiłeś może ten układ? Bo jeśli to dobrze działa to może bym sie z tym pobawił jak znajdę kiedyś więcej czasu. |
Autor: | lep [ 29 Maj 2008, 06:28 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: lep a ty robiłeś może ten układ? Bo jeśli to dobrze działa to może bym sie z tym pobawił jak znajdę kiedyś więcej czasu.
Tak mam taki zrobiony i nim sprawdzałem kilka fiatów. Działa to dobrze. Niebawem umieszczę kilka fotek mojego euroscana. |
Autor: | martinboby [ 29 Maj 2008, 09:58 ] |
Temat postu: | fiat punto 1,2 SX |
Czy bedzie mozna tym euroscanem tez mojego punto czytac Punto 1,2 SX rok 09.2001 |
Autor: | lep [ 29 Maj 2008, 10:23 ] |
Temat postu: | |
Myślę że powinien chodzić bez problemu jednak napisz dokładnie jaki masz silnik oraz jaki jest symbol centralki pod maską. Tam powinien byc symbol literowo cyfrowy IAV jakoś tak.... Nawet jeśli nie ma w spisie dokładnie twojego punto to bedzie centralka od innego punciaka |
Autor: | E.T. [ 29 Maj 2008, 14:39 ] |
Temat postu: | |
lep napisał(a): Nawet jeśli nie ma w spisie
dokładnie twojego punto to bedzie centralka od innego punciaka gdzie ten spis można uświadczyć? |
Autor: | lep [ 31 Maj 2008, 21:20 ] |
Temat postu: | Euroscan - lista aut |
oto lista: http://rapidshare.com/files/118568024/lista_aut.pdf.html [ Dodano: 29 Maj 2008 19:40 ] Niezbędne schematy ideowe i montażowe. http://rapidshare.com/files/118626699/Euroscan_schematy.zip.html Wyjaśnienia wymaga sprawa 2 układów scalonych: AT902313 jest obecnie nieprodukowany jednak można go czasem dostać. Jest jego tańszy (około 7zł) odpowiednik ATTINY2313 Do AT902313 lub ATTINY2313 oraz 24C32 musi być wgrany fragment kodu (wsadu) w tym celu potrzebny będzie prosty programator do samodzielnego wykonania ale o tym jeszcze bedzie... [ Dodano: 31 Maj 2008 21:20 ] Witam Oto pakiet niezbędny do wykonania programatora SI Prog. Płytkę trzeba wydrukować na foli tak jak to już było opisane. Programator składa się z części bazowej oraz odpowiedniej przystawki do zaprogramowania ATTINY2313 oraz 24C32 http://rapidshare.com/files/119137333/SI_Prog.zip.html Program obsługujący SIProg to PonyProg2000 do pobrania tu: http://www.lancos.com/ppwin95.html Opis ustawiania ATTINY2313 aby był zgodny z AT902313 opracował MICHAŁ WALCZAK. Do pobrania tu: http://rapidshare.com/files/119141337/attiny_2313.rar.html Wsady do scalakow opracował AARU do pobrania tu: http://rapidshare.com/files/119142152/wsady_aaru.rar.html Do programatora oraz Euroscana będą potrzebne kable: 1) RS232 (COM1, COM2)<-->Euroscan 2) CAR <--> Euroscan 3) RS232 (COM1) <--> SI Prog W przypadku niejasności proszę pisać. CDN |
Autor: | martinboby [ 20 Cze 2008, 18:16 ] |
Temat postu: | |
Hallo Czy moglbys opisac ktore gniazda podlaczyc do komputera ???. Jak ma wygladac kadel -interfejs do samochodu. Mysle ze wyjscia na plytce K L to wlasnie wyscia do samochodu ODB jesli tak to pokaz prosze jak maja one byc na wtyku do samochodu |
Autor: | Krzycho90 [ 21 Cze 2008, 21:41 ] |
Temat postu: | |
Super! |
Autor: | martinboby [ 22 Cze 2008, 11:00 ] |
Temat postu: | euroscan |
do kolegi Lep Serdeczne dzieki za schematy . Ale teraz dopiero zglupialem mam schemat euroscana na max 232 i at 90s2313 na nim są dwa wejścia com od max 232 myślałem ze trzeba je podłączyć z kompem . Mam równierz program euroscan w dosie w nim są dwa wejścia com które mószą być podłączone . A wiec jak to wszystko podłączyć. |
Autor: | martinboby [ 22 Cze 2008, 18:31 ] |
Temat postu: | euroscan zlacza k i l |
Jeszcze jedno pytanie zlacza K i L na Plytce maja byc polaczone (zwate )ze soba czy jest jakas kombinacja? |
Autor: | Sylwo28 [ 23 Cze 2008, 11:55 ] |
Temat postu: | |
Cześć, Mam pytanie: czy ktoś myślał o zastosowaniu układu ELM 327 ? Jest to interfejs OBD-RS 232. Tak chyba byłoby prościej... Obsługuje 9 różnych protokołów OBD... Dodatkowo, ten chip ma wbudowaną obsługę sieci CAN stosowaną w autach z OBD 2. Noszę się z zamiarem zbudowania takiego interfejsu. pozdr |
Autor: | martinboby [ 23 Cze 2008, 13:13 ] |
Temat postu: | euroscan |
hallo zrobilem w niedziele euroscana na attiny 2313 . Niestety pokazuje unreliable clok .Tylko dziwne bo pare razy wskoczyl i migotala zielona dioda ? Sprawdzalem linie k il :Wyjscia comow Napiecia -8v +8V na comach wszystko ok wsad do attiny wpisalem z poprawka jaka byla na upie.Kwarz mam 10.240 czy ktos moze pomoc!!!!!!! |
Autor: | lep [ 23 Cze 2008, 15:37 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: hallo zrobilem w niedziele euroscana na attiny 2313 . Niestety pokazuje unreliable clok .Tylko dziwne bo pare razy wskoczyl i migotala zielona dioda ? Sprawdzalem linie k il :Wyjscia comow Napiecia -8v +8V na comach wszystko ok wsad do attiny wpisalem z poprawka jaka byla na upie.Kwarz mam 10.240 czy ktos moze pomoc!!!!!!! Crying or Very sad Wsad dziala na 100% trzeba postępować zgodnie z opisem. Sam sprawdzałem na attiny 2313. [ Dodano: 23 Cze 2008 15:37 ] Cytuj: Mam pytanie: czy ktoś myślał o zastosowaniu układu ELM 327 ?
Jest to interfejs OBD-RS 232. Tak chyba byłoby prościej... Obsługuje 9 różnych protokołów OBD... Dodatkowo, ten chip ma wbudowaną obsługę sieci CAN stosowaną w autach z OBD 2. Tylko jaki soft do fiatów pójdzie z tym interfejsem? |
Autor: | martinboby [ 24 Cze 2008, 13:23 ] |
Temat postu: | euroscan |
Soory kol. lep to znowu ja Po dlugich meczarniach doszlem do tego iz z euroscana dostaje odpowiedz connect the ecu reader then check the power supply. mam podlaczony go do 12v w domu. Zauwazylem ze mosze dluzej potrzymac klawisz enter przy ostatniej kommendzie ,(moze w kompie trzeba comy tez jakos ustawic w bios ).Mam zwarte obie linie (k i l) nie wiem co dalej. jak pozniej w punto maja obie linie byc zwarte? odpwiedz prosze co dalej |
Autor: | lep [ 24 Cze 2008, 16:01 ] |
Temat postu: | |
Witam martinboby to forum jest po to żeby pytać więc nie ma nic złego w twojej dociekliwości Nie wiem czy sprawdzasz na normalnym PC czy na laptopie jesli na PC to przydatny będzie program msd.exe Sprawdza on ustawienia portów com. Spisz sobie jakie mają DMA oraz IRQ Potem jak uruchomisz vise to daj F2 (Setup) jeśli poprosi o kod to wpisz: tec bez wciskania Entera. Tam możesz poustawiać porty com i koniecznie trzeba zapisać zmiany. Na visie najlepiej testować wybierając pozycję "demo" Pozwala to na symulację obecności auta. Można tym sposobem sprawdzić Euroscana bez auta. Jeśli to nie pomoże to będziemy szukać dalej. |
Autor: | martinboby [ 24 Cze 2008, 16:49 ] |
Temat postu: | euroscan |
Zaraz bede sprawdzal kompa mam pc z dwoma comami. Co mnie zastanawia to ze mam dwa Attiny jeden napisal mi kolega w pracy drugi ja w domu (Mam multiprog XXl) ktory pisze karty i klocki z pony prog wspolpracuje . Mam odczyt i zapis na nim .Zrobilem tak jak ty dales instrukcje do tego attiny. Nie wim czy nie zbodowac tego proga. ktory ty opisales ale mysle ze jak on (moj mulitiprog) z atteiny gada i pisze to jest ok !!!???? Co ty otym myslisz. Jeszcze jedno wyjscie gdzies szukac orginalnegoAT 90 S2313 ????????????????????????? |
Autor: | lep [ 24 Cze 2008, 19:05 ] |
Temat postu: | |
Jeśli chodzi o Attiny to bezwzględnie trzeba najpierw ustawić bity zgodności bo na elektrodzie ktoś pisał chyba że można zamieszać z kwarcem. I trzeba wtedy samemu generatorem zadawać częstotliwośc. Ja sam programowałem Attiny SIProgiem przy pomocy PonyProga. Wszystko tak jak w opisie i chodzi. Jesli chodzi o AT 90S2313 to zapomnij. O ile jeszcze są niedobitki na allegro to cena dochodzi do kilku 10. Nie ma to sensu, lepiej zerkinij na schemat euroscana (nie ten który rysowałem do com'ow) i zobacz tam to połączenie z com'ami. Możliwe ze sie pomyliłem przy rysowaniu (bo rysowałem ze swojego kabla). |
Autor: | martinboby [ 24 Cze 2008, 19:22 ] |
Temat postu: | |
comy sa ok ,dobrze narysowales .Nie wiem czy moj programator(multiprog xxl) tego attiny dobrze pisze?.Widze ze ten prog z twojego rysunku ma kwarz 4 mhz ja w moim moge przelaczac moge z 3,5 na 6 mhz ale pony prog czyta wszyskie zapiski do attiny nawet te o security bitow. Chyba bede budowac tego proga???!!!!! |
Autor: | Sylwo28 [ 27 Cze 2008, 19:09 ] |
Temat postu: | |
To jeszcze raz ja W związku z tym, że koszt interfejsu na ELM 327 jest dość wysoki, postanowiłem na razie wykonać euroscana. Koszty są śmieszne ok 30 PLN max. Z rapidshare dość ciężko zassać wymienione na początku wątku pliki. Podaję więc adres stronki ze schematami programatora Si - prog i przystawek do programowania... http://forum.mikrokontrolery.net/viewtopic.php?t=123 Wsady i opis przerobienia ATTiny są bez problemu do zassania z Elektrody. pozdr PS. Jak tylko zmajstruję interfejs, dam znać... PS1. Do kolegi martinboby : znalazłem opis testu euroscana: Cytat: Jak ktoś ma problemy z uruchomieniem układu to może sprawdzić w ten sposób: 1 najpierw zewrzeć linie K-in z K-out i L-in L-out. 2 zewrzeć do masy linie K i powinna się zapalić żółta dioda. 3 zewrzeć do masy linie L i powinna się zapalić zielona dioda. 4 sprawdzić miernikiem czy na wyjściach comów (nóżka 2) przy zwieraniu do masy linii K(com1) i L(com2) zmieniają się stany napięć z -8 do +8v. 5 podpiąć +5v do comów (nóżka 3) i powinny się zapalać diody żółta com1, zielona com2. Jeśli układ nie reaguje tak jak w punktach 2,3 to problem jest z układami wejściowymi lm393 albo 74hc04. Albo napięcia zasilania. Jeśli układ nie reaguje tak jak w punkcie 4 to problem jest z maxem 232. Jeśli układ nie reaguje tak jak w punkcie 5 to tranzystory albo 74hc04. może pomoże... Na Elektrodzie widziałem też opis podłaczenia do Bravy i Punta... |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |