Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

SWAP
http://fiatpunto.com.pl/topic23971.html
Strona 1 z 2

Autor:  michu0802 [ 22 Sie 2010, 11:30 ]
Temat postu:  SWAP

Chce troszke poprawić osiągi kropka i tu rodzą się w mojej głowie najróżniejsze pytania:

Mam Punto 60 - 1242 cm³ Fire, SPI, 8v - 60 KM, 98 Nm można ten silnik uturbić? Co będzie potrzebne ile będzie to kosztować? i jaką uzyskam moc?

Może wymienić silnik na 1242 cm³ Fire, MPI, 8v - 73 KM, 106 Nm i go uturbic?
Nie znam sie na tuningu i jestem zielony w tej kwestii. Prosze o pomoc

Autor:  xONx [ 22 Sie 2010, 11:42 ]
Temat postu: 

jeśli chodzi o uturbienie to koszt w wersji profesjonalnej to najmniej około 10k zł , lepiej zmień silnik na:
michu0802 napisał(a):
silnik na 1242 cm³ Fire, MPI, 8v - 73 KM, 106 Nm


i to powinno wystarczyć na:
michu0802 napisał(a):
Chce troszke poprawić osiągi kropka



Tylko najważniejsze pytanie ile chcesz wydać kasy na zwiększenie osiągów :?:

Autor:  michu0802 [ 22 Sie 2010, 11:48 ]
Temat postu: 

na razie rozglądam się w temacie....
Przedstawcie wstępne koszty tego SWAPU

Autor:  xONx [ 22 Sie 2010, 11:51 ]
Temat postu: 

michu0802 napisał(a):
na razie rozglądam się w temacie....
myślicie że w 4-6k sie zmieszczę?


jeśli TYLKO swap to powinieneś się zmieścić

Autor:  michu0802 [ 22 Sie 2010, 11:58 ]
Temat postu: 

a jesli mialby turbo? Wiadomo autko musi sie tez zatrzymywac, jakie tarcze? Zawieszenie tez przydało by sie obniżyć

Autor:  xONx [ 22 Sie 2010, 12:04 ]
Temat postu: 

wzmocnienie/ulepszenia hamulców i zawieszenia to koszt około do 4 do 5k spokojnie się zmieścisz

mam na myśli gwintowane zawieszenie, i zmianę bębnów na tarcze (tył)

cenę mogłem przesadzić, ale sądzę za za taką kasę zawias - hamulce spokojnie byś wzmocnił

[ Dodano: 22 Sie 2010 11:04 ]
koła na lato i zimę masz 14 czy 15 calowe :?:

Autor:  michu0802 [ 22 Sie 2010, 12:10 ]
Temat postu: 

mam 13.... :/ ale przymierzam sie do zmiany na 14x7

Autor:  xONx [ 22 Sie 2010, 12:14 ]
Temat postu: 

michu0802 napisał(a):
mam 13.... :/ ale przymierzam sie do zmiany na 14x7


to najpierw zmień koła na 14, i wtedy maks hamulce podejdą na tarczy 257 mm

Autor:  dzikidaniel [ 22 Sie 2010, 12:22 ]
Temat postu: 

michu0802, odrazu szukaj zdrowe GT. SWAP jest drogim rozwiązaniem (no chyba że trafisz taniego dawcę i wszystko sam zrobisz). Uturbianie 1.2 to trochę lipne rozwiązanie gdy seryjnie w MK1 siedziało 1.4T, z kolei SWAP na 1.4T to koszt kilku tyś i sporo problemów.
Możesz wsadzić elektrykę od 1.2 MPI i wtedy przy ok 1-2 kzł powinieneś się zmieścić i miałbyś 75KM.

Autor:  2rotor [ 22 Sie 2010, 15:45 ]
Temat postu: 

Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje.

Autor:  DeviLL [ 22 Sie 2010, 15:53 ]
Temat postu: 

Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja)

Autor:  goofer007 [ 22 Sie 2010, 16:41 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje.

Wyjdzie sporo taniej i chyba znam jednego takiego co ma na sprzedaż takiego gieteka z dwójką z przodu :wink:

A swoją drogą ile cenisz za swojego wynalazka, bo widziałem go nie tak dawno na alledrogo...

Autor:  DeviLL [ 22 Sie 2010, 22:52 ]
Temat postu: 

goofer007 kogo , daj namiar z wykresem z 2 z przodu :E

Autor:  goofer007 [ 23 Sie 2010, 00:03 ]
Temat postu: 

DeviLL napisał(a):
goofer007 kogo , daj namiar z wykresem z 2 z przodu :E


Hehe no fakt, że 2ki na papierze tam nikt nie widział i chyba predko nie zobaczy bo 2rotor się ze shamowaniem auta na odpowiednim booscie nie spieszy :)

Autor:  2rotor [ 23 Sie 2010, 08:09 ]
Temat postu: 

goofer007 napisał(a):
2rotor napisał(a):
Zakup gotowego 180-200 konnego GT wyjdzie taniej niż babranie się w tuning. Ten kto to robił wie ile to kosztuje.

Wyjdzie sporo taniej i chyba znam jednego takiego co ma na sprzedaż takiego gieteka z dwójką z przodu :wink:

A swoją drogą ile cenisz za swojego wynalazka, bo widziałem go nie tak dawno na alledrogo...


Z ceną ciężki temat tak żeby nie oddać za pół darmo i żeby jeszcze ktoś kupił. Narazie nie zszedł więc sobie jest, pewnie na przyszły sezon się zajmę sprzedażą na poważnie bo trzeba w końcu jaką Alfę do lansu po wsi zanabyć :E

Autor:  michu0802 [ 24 Sie 2010, 16:43 ]
Temat postu: 

DeviLL napisał(a):
Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja)


Nie cche sprzedawac swojego kropka... wiem co mam. A jak kupie jakieś inne autko to nie wiadomo na co trafie

Autor:  dzikidaniel [ 24 Sie 2010, 16:57 ]
Temat postu: 

To kup pewny (jest co najmniej 1 na forum na sprzedaż) i też będziesz wiedział co masz. Robiąc SWAPa też będziesz się zastanawiać co masz pod maską...

Autor:  DeviLL [ 24 Sie 2010, 18:46 ]
Temat postu: 

michu0802 napisał(a):
DeviLL napisał(a):
Lepiej spylic woz i kupic mocny , chociaz kolega ma p1 5d 1.4turbo i smiga w miare bezawaryjnie (nawet na trasy PL-chorwacja)


Nie cche sprzedawac swojego kropka... wiem co mam. A jak kupie jakieś inne autko to nie wiadomo na co trafie


Tez tak myslalem ,zaczynajac tuning swego kropka . Jak teraz na to patrze to cena za auto bedzie pewnie 2-3x mniejsza niz poniesione koszta ;)
Osobiscie odradzam , lepiej kupic "gotowe" auto oczywiscie z wiadomego zrodla , bo np wiekszosc pgt to zajechane strucle a wlasciciele kombinuja by sie pozbyc problema , dlatego mnie dziwi ,ze ktos woli dac 8tys za syfa jak za 10-12tys ma elegancki sprzet

Autor:  Marsi [ 17 Cze 2011, 13:55 ]
Temat postu: 

Witam! nie chce zakładac nowego wątku wiec podepne sie do tego. Mam Punto 2 FL 5D 1.2 8V chce wsadzić do niego motor z Punto 2 1.4 16V i z tąd moje pytanie co jeszcze oprócz silnika będę miał do wymiany?Prosze o wypowiedzi ludzi którzy się na tym ZNAJĄ a nie którym sie wydaje ze sie znają to po 1 a po 2 nie interesuje mnie sprzedanie auta i kupienie gotowca :) Z góry dzieki za odp. Pozdr!

Autor:  norbert:) [ 17 Cze 2011, 18:01 ]
Temat postu: 

a jest sens "SWAPOWAĆ" z 1.2 na 1.4 i to jeszcze z 8 na 16 ?? ja bym się wstrzymał...

na co dzień mam do czynienia ze swapami, ale trochę o innej tematyce... - BMW i zazwyczaj tak jest, że robi się np. 1.8 na 2.8 i wtedy caała magia w połączeniach wiązkach kabli.. hamulce na bank do wymiany! skrzynia.. dyfer.. zawieszenie... ale efekty widać na skrzyżowaniach jak masz zielone.......

JA osobiście nie widzę sensu zmieniać motor w Punto... gama silników jest tak ociosana - małą mocą, że pchać pieniądze pod mache to dla mnie studnia bo i tak nie będziesz jeździć "jak poparzony szczur"

...jak Swapa masz w garażu w trakcie prac, to musisz się liczyć, że to już kompletnie inne auto... tylko buda zostaje....

SORKI ZA OFFA ALE TAKIE MOJE ZDANIE....

pozdr.

Autor:  STax [ 17 Cze 2011, 19:22 ]
Temat postu: 

norbert:) napisał(a):
JA osobiście nie widzę sensu zmieniać motor w Punto... gama silników jest tak ociosana - małą mocą, że pchać pieniądze pod mache to dla mnie studnia bo i tak nie będziesz jeździć "jak poparzony szczur"

Nie masz racji. Wystarczy wsadzić 1.6 z mk I i do tego osprzęt (turbo itd) od mk I 1.4 GT żeby mieć te 150KM i naprawdę fajne osiągi.
Natomiast zgadzam się, że swap z 1.2 8v na 1.4 16v (bez zamiaru dalszych modyfikacji czy uturbienia tego silnika) nie ma sensu, bo różnica w mocy w żaden sposób nie będzie warta wydanych pieniędzy.

Moim zdaniem swap w punto ma sens tylko w kilku przypadkach:
a) wsadzasz 1.4 z GT lub 1.6 + osprzęt GT
b) wsadzasz 1.8 z HGT (chociaż łatwiej kupić HGT po prostu)
c) wsadzasz coś większego niż 1.8 z innego fiata.

Autor:  Jarmo [ 17 Cze 2011, 20:02 ]
Temat postu: 

Ja sam chciałem brać się za 1.4 16v do mojego, ale słyszałem, że wcale jakiś fenomenalny ten silnik faktycznie nie jest, chociaż jest to nowoczesna jednostka w porównaniu z np. 1.6 16v z Bravo. Ale finalnie jakbym teraz robił swapa, to brałbym to 1.6 16v z Bravo, chociaż jest trochę paliwożerne, ale na pewno na początek da lepszy efekt, a potem jak kolega napisał, osprzęt z Punto GT lub ewentualnie jakiś lepszy trochę i można spokojnie celować w 150KM minimum, tylko to już są potem bardziej zabawy na auto do upalania, a nie na miejskie autko ekonomiczne... ;)

Autor:  majer [ 17 Cze 2011, 21:24 ]
Temat postu: 

Panowie BUILT not BOUGHT :lol: :lol:

a co do tematu zamiast pchac sie w 1.4 16v to wolałbym 1.4 T-Jeta zapodac :D

a tak T-Jet odpycha sie w SC

http://www.youtube.com/watch?v=03Gtrs9y ... r_embedded

Autor:  kornat [ 17 Cze 2011, 22:17 ]
Temat postu: 

Jarmo napisał(a):
1.6 16v z Bravo jest trochę paliwożerne


o tak :D za 230zł zrobiłem ~460km ale cały czas opór gaz :D

Autor:  Norberto [ 28 Sty 2013, 22:11 ]
Temat postu:  Re: SWAP

A panowie dopisze się do postu, mam kropka 1.2 8v i mam do pochytania hgt na części :) Teraz pytanie do was bo też jestem zielony jeżeli chodzi o popraw mocy a widziałem wyżej że macie o tym pojęcie.
Mianowicie lepiej zrobić swap z HGT do 1.2 czy taniej i lepiej wyjdzie je poprostu kupic?
dodam że jestem w sumie przywiązany do swojego bo jest bo wizulanych modyfikacjach i trroszke mnie już kosztował :)
Prosze o pomoc :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/